Oud 30-03-2004, 17:19
Verwijderd
ik ben de laatste tijd veel moe. ik ga dan ook altijd smiddags even slapen enzo, maar mijn moeder zegt vaak: zet je er even overheen, als je bezig bent word je vanzelf weer wakker. nouja, soms gaat dat, maar soms ook niet (dan val ik bijvoorbeeld op school in slaap ).
wat is nou gezonder? gaan slapen als je moe bent, of je er gewoon overheenzetten en doorgaan (en natuurlijk savonds wel slapen he)?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:21
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 30-03-2004 @ 17:19:
ik ben de laatste tijd veel moe. ik ga dan ook altijd smiddags even slapen enzo, maar mijn moeder zegt vaak: zet je er even overheen, als je bezig bent word je vanzelf weer wakker. nouja, soms gaat dat, maar soms ook niet (dan val ik bijvoorbeeld op school in slaap ).
wat is nou gezonder? gaan slapen als je moe bent, of je er gewoon overheenzetten en doorgaan (en natuurlijk savonds wel slapen he)?
Als je moe bent omdat je teveel hebt gehangen en zo, moet je even iets actiefs gaan doen. Als je moe bent omdat je slecht geslapen hebt oid, moet je even naar bed gaan.


Volgens mij zit het verschil in 'moe zijn maar niet slaperig' en 'moe zijn/slaperig zijn'.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:29
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Als je elke dag 's middags gaat slapen, dan went je lichaam er aan, en krijgt het ook behoefte aan die slaap.
Dat patroon moet je dan doorbreken, inderdaad niet gaan slapen.

(Tenzij er iets anders aan de hand is richting een vermoeidheidsziekte ofzo, dan gaat dit niet op)
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:38
Gruppie
Gruppie is offline
Ik heb al een paar jaar hetzelfde (dat ik 's middags als een blok in slaap val, als ik even ga liggen ... 's nachts duurt t wel een tijdje voor ik in slaap val) ben paar keer voor naar dokter geweest/ bloedgeprikt, maar kwam niks uit!

Nu neem ik elke middag een kopje soep en dat doet wonderen! (misschien zit t gewoon tussen m'n oren )
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:42
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Oneens met de stelling als algemeenheid. Soms moet je wel gaan slapen en soms moet je doorzetten. Elke middag gaan slapen? Dan zou ik eens wat eerder je bed in duiken.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:45
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Even een andere vraag: Hoeveel uur slaap je per nacht?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:46
jongen
Avatar van jongen
jongen is offline
Ik ben ook vaak moe, zeker nu met die zomertijd, maar ik zou gewoon proberen op tijd naar bed te gaan en uitslapen als het kan. Ik weet hoe moeilijk op tijd naar bed gaan is, ik lig zelf ook zelden vor half twaalf in bed.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:50
Verwijderd
Nee, ga niet slapen, behalve als je echt niet meer kan. Ik kon twee weken geleden bijna niet slapen, omdat het uit was gegaan met mn vriendje. Toch ben ik 's middags niet gaan slapen en ben iets eerder mn bedje in gestapt (naja, proberen.. kon pas weer toen ik redelijk kon slapen). Nu ben ik moe ja, maar ik ga niet 's middags naar bed. Dan weet ik dat ik 's avonds nog steeds wakker ben en dus weer laat naar bed ga, waardoor je dus weer 's middags naar bed gaat etc.
En nee, na een keer vroeg naar bed gaan zal je niet ineens weer helemaal fit zijn. Gewoon echt wel vaker achter elkaar doen..
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:53
carolyne
carolyne is offline
als je moe bent moet je de oorzaak van dat moe-zijn aanpakken...

dus slecht geslapen..........naar bed
honger........eten
moe van het niks doen........iets actiefs doen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 19:57
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik zou wel zorgen dat je 's nachts een periode kunt slapen van 5-6 uur. Het duurt namelijk even voordat je in je REM-slaap komt en die heb je heel hard nodig!

Dus je kunt best een middagdutje doen, zolang je 's nachts maar een flinke periode kunt slapen.

ow en als je echt té moe bent, dan moet je daar iets aan doen, niet dat je constant gaat slapen, dat is gewoon voor een korte periode handig
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 19:59
pure_evil
pure_evil is offline
Citaat:
carolyne schreef op 30-03-2004 @ 18:53 :
als je moe bent moet je de oorzaak van dat moe-zijn aanpakken...

dus slecht geslapen..........naar bed
honger........eten
moe van het niks doen........iets actiefs doen
maar als niets schijnt te helpen, ga dan ff naar de dokter. bij mij bleek het pfeiffer te zijn, en daar mag je niet tegen "vechten" daar moet je aan toe geven. in dat opzicht moet je je dus overgeven aan je behoefte om te slapen *woont nu bijna in bed *
__________________
papa is niet lief! het verwende nest kiest vandaag voor zichzelf
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 30-03-2004 @ 19:57 :
Ik zou wel zorgen dat je 's nachts een periode kunt slapen van 5-6 uur. Het duurt namelijk even voordat je in je REM-slaap komt en die heb je heel hard nodig!
zo weinig?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 20:32
Verwijderd
ik slaap snachts (door de week) ongeveer 9 uur, in het weekend ongeveer 12 uur. als ik in bed ga liggen val ik zowat gelijk in slaap. toch ben ik moe en als ik smiddags niet slaap is het de volgende dag neit te doen, dan val ik in de bus in slaap of op school. en echt heel actief doen kan ik niet (in de zin van sporten) omdat ik last heb van mijn gewrichten.
het kan zijn dat het van de medicijnen komt, of misschien iets dat ook met die gewrichten te maken heeft, maar dan nog weet ik niet of ik er nou aan toe moet geven of niet.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 20:36
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 30-03-2004 @ 20:15 :
zo weinig?
Als jij overdag een middagdutje doet van 1,5/2 uur. Ja hoor
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 20:38
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Qamra schreef op 30-03-2004 @ 20:36 :
Als jij overdag een middagdutje doet van 1,5/2 uur. Ja hoor
Hoelang duurt het dan maar om in je REM-slaap te komen?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 30-03-2004 @ 20:36 :
Als jij overdag een middagdutje doet van 1,5/2 uur. Ja hoor
maar dat is niet iets waar je vanuit hoort te gaan toch?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 22:22
Boy
Boy is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 30-03-2004 @ 18:45 :
Even een andere vraag: Hoeveel uur slaap je per nacht?

Mm, soms 3, soms 14, meestal 8 ofzo
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 09:42
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 30-03-2004 @ 20:32 :
ik slaap snachts (door de week) ongeveer 9 uur, in het weekend ongeveer 12 uur. als ik in bed ga liggen val ik zowat gelijk in slaap. toch ben ik moe en als ik smiddags niet slaap is het de volgende dag neit te doen, dan val ik in de bus in slaap of op school. en echt heel actief doen kan ik niet (in de zin van sporten) omdat ik last heb van mijn gewrichten.
het kan zijn dat het van de medicijnen komt, of misschien iets dat ook met die gewrichten te maken heeft, maar dan nog weet ik niet of ik er nou aan toe moet geven of niet.
Dan slaap je best veel... en toch nog erg moe? Als ik jou was zou ik hier mee naar de dokter gaan; het zou pfeiffer kunnen zijn of misschien heb je inderdaad last van je medicijnen ofzo. De dokter kan je dan meteen ook vertellen of je er aan toe moet geven.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 19:29
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 30-03-2004 @ 20:15 :
zo weinig?

eh zo extreem weinig is het nou ook weer niet hoor :/ Zelf slaap ik meestal ook een uurtje of 6 en haal het wat in, in het weekend.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 31-03-2004 @ 19:29 :
eh zo extreem weinig is het nou ook weer niet hoor :/ Zelf slaap ik meestal ook een uurtje of 6 en haal het wat in, in het weekend.
als ik echt uitgerust wil zijn moet ik toch echt wel 9 uur slapen hoor..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 31-03-2004 @ 19:43 :
als ik echt uitgerust wil zijn moet ik toch echt wel 9 uur slapen hoor..
niet mee eens eigenlijk..
want als ik langer dan een uur of 8 slaap, ben ik de hele dag doodmoe.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 20:17
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Mushu schreef op 31-03-2004 @ 19:58 :
niet mee eens eigenlijk..
want als ik langer dan een uur of 8 slaap, ben ik de hele dag doodmoe.
Je bent het niet eens met haar persoonlijke slaappatroon?
Dat slaat nergens op, ieder persoon heeft een ander aantal uren slaap nodig.

En per persoon verschilt het nog: ik had eerder aan 5/6 uur genoeg, nu heb ik alle slaap nodig die ik krijgen kan..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 31-03-2004 @ 20:17 :
Je bent het niet eens met haar persoonlijke slaappatroon?
Dat slaat nergens op, ieder persoon heeft een ander aantal uren slaap nodig.
idd
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
Verhalen & Gedichten [Verhaal + illustraties] De machtige dagen van Jerzy Narovski
®Observer
3 05-07-2005 00:00
Verhalen & Gedichten Alles kwijt
Saarah
4 30-03-2005 17:54
Psychologie overlijden van een naasten persoon... plotseling of langzaam
Ruudje
18 18-11-2004 12:15
Liefde & Relatie Jullie moeten deze chat lezen!!
devilcat
105 03-12-2002 10:56
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 11:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.