Oud 20-02-2005, 19:17
FastJapie
FastJapie is offline
Hey.
Ik ben de stof van het hoofdstuk Impulsgeleiding aan het bestuderen en bij de paragraaf 'De Bouw van het Oog' heb ik een paar vraagjes die ik niet snap:

Opdracht 7.2. Een albino kan door een erfelijke afwijking geen pigmenten maken. Hierdoor heeft een albino altijd een heel lichte huid en witte haren. De iris van eenalbino is rood. Leg dat uit.
7.9. Op welke twee manieren wordt het netvlies voorzien van zuurstof en voedingsstoffen?
7.10. Als binnenshuis een foto wordt gemaakt met behulp van flitslicht, hebben de mensen op de afdruk vaak rode ogen. Waardoor wordt deze rode kleur veroorzaakt?

Biologie voor jou VWO B2 Deel 3 blz.280


mvg jaap
__________________
Wat een gangster ben ik toch!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2005, 21:20
swie
swie is offline
Citaat:
FastJapie schreef op 20-02-2005 @ 19:17 :
Hey.
Ik ben de stof van het hoofdstuk Impulsgeleiding aan het bestuderen en bij de paragraaf 'De Bouw van het Oog' heb ik een paar vraagjes die ik niet snap:

Opdracht 7.2. Een albino kan door een erfelijke afwijking geen pigmenten maken. Hierdoor heeft een albino altijd een heel lichte huid en witte haren. De iris van eenalbino is rood. Leg dat uit.
7.9. Op welke twee manieren wordt het netvlies voorzien van zuurstof en voedingsstoffen?
7.10. Als binnenshuis een foto wordt gemaakt met behulp van flitslicht, hebben de mensen op de afdruk vaak rode ogen. Waardoor wordt deze rode kleur veroorzaakt?

Biologie voor jou VWO B2 Deel 3 blz.280


mvg jaap
Ik weet niet of mijn antwoorde kloppen maar toch geef ik ze:

7.9: alnino's beziiten dus ook geen pigmenten in hun ogen gevolg de ogen zien rood door de bloedtoevoer

7.10 het word veroozaakt door het reflecterende effect dat uw ogen (hebben) kat in het donker met zaklamp zelfde effect maar warom rood? dat weet ik zelf niet zo goed omdat ze alleen het rode spectrum van het licht reflecteren

neem dit niet over en wacht mooi op meer respons
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 15:57
japyo
japyo is offline
waarom worden de ogen rood

dat komt door het vaatvlies het bloed weerkaatst rood
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 16:41
EaSy-M3
Avatar van EaSy-M3
EaSy-M3 is offline
Citaat:
japyo schreef op 22-02-2005 @ 15:57 :
waarom worden de ogen rood

dat komt door het vaatvlies het bloed weerkaatst rood
Is dat niet omdat de staafjes al het licht opvangen behalve het rode licht? en dat dus weerkaatst?
__________________
Wanna play..?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 21:13
enilE
Avatar van enilE
enilE is offline
Je ogen zijn op een foto rood als je flits omdat:
(meestal binnen of in ieder geval ergens waar het donker is) je ogen zich aan hebben gepast aan het donker, hierdoor zijn je pupillen wijd open om zoveel mogelijk licht door te laten waardoor je toch nog iets kunt zien. Omdat je pupillen zo wijd open zijn laten ze ook extra veel flitslicht door, dit licht valt op het netvlies. Doordat het netvlies vol met kleine bloedvaten zit, die rood zijn, zijn je ogen dus rood op de foto.

nog succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschap in de Bijbel
~> Eilidh <~
253 28-06-2008 14:25
Verhalen & Gedichten [casus]
Fantôme
3 19-04-2005 11:04
Levensbeschouwing & Filosofie Creationisme is onzin
Kaneelstok
120 17-01-2005 19:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 02:12
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 22:36
ARTistiek Begin van iets
zand
5 07-11-2001 14:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.