Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2010, 17:06
Verwijderd
Geachte mede-forummers

Op school krijg ik Frans. Onze docente is een chaoot, wat dus inhoud dat bij haar eigenlijk niets vaststaat.
Wij moesten aan het einde van klas 5 een boekverslag inleveren. Dit werd gemeld tegen het einde van het schooljaar, waardoor slechts enkele mensen het hebben ingeleverd. Dit was toen een handelingsdeel, en zou alleen beoordeeld worden met voldoende of onvoldoende. Later werd dit al dat het 'ergens' mee voor zou tellen.

In het nieuwe schooljaar wou onze docente dat wij alsnog het boekverslag zouden inleveren. Maar, in oktober van dit schooljaar zou dat boekverslag ineens meetellen als cijfer. Je zou er een cijfer voor krijgen dat zou meetellen voor het eindexamen. Vandaag kregen wij ineens te horen, (nog steeds moeten enkele mensen, waaronder ikzelf het inleveren) dat de andere boekverslagen die wij moeten maken, allemaal becijferd zouden worden, en dat het gemiddelde daarvan zou meetellen als schoolexamen Literatuur.

Ten eerste vind ik het nogal raar dat dat mag, en ten tweede vind ik het heel erg vervelend voor de mensen die het dus meteen hebben ingeleverd. Zij wisten niet dat het een schoolexamen zou worden in plaats van een handelingsdeel, en kregen pas vandaag te horen dat ze het nog hadden mogen verbeteren. Natuurlijk heeft dat weinig tot geen nut, want er moeten nog twee verslagen komen, en we zijn bijna toe aan de laatste tentamens / begin examens.

De grote vraag is nu: mag alles wat zij heeft gedaan? Mag ze zomaar een handelingsdeel een schoolexamen maken?
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee, en het is ook niet zomaar te vinden... Kan iemand mij hierbij helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2010, 19:20
Verwijderd
Zowel een handelingsdeel als een SE moet je gewoon afleggen. Heb je dat niet gedaan, dan zit je met een groot probleem en mag je geen examen doen. Dat je cijfers krijgt voor een boekverslag vind ik vreemd, uiteindelijk gaat het om je literatuur en het feit dat je het boekverslag hebt ingeleverd. Als dat gewoon op tijd in orde is moet zij niet zeuren. Maar jij had ook wel gewoon je boekverslag kunnen inleveren.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 10:40
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Dat mag ze niet doen zonder ouders en leerlingen in te lichten.
Wat je gaat doen staat al vast in klas 4. Daar staat in per vak wat je gaat doen en waar je op wordt becijferd.
(bij mij op school tenminste)
Om dat te veranderen moeten leerlingen en ouders schrifelijk worden ingelicht en nog meer. (heel gedoe in ieder geval), dus niet zomaar iets veranderen zonder goede inlichtingen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 12:52
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Hoe staat het beschreven in je PTA?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 19:36
Verwijderd
Bedankt alvast voor alle reacties

Het staat niet beschreven in ons PTA. In ons PTA staat dat wij dit jaar 2 boekverslagen moeten inleveren. We hebben 1 boek gekregen, het andere is door de lerares geschrapt, en vervangen door opdrachten te maken over krantenartikelen. Een soort van ander boekverslag dus. Dit zijn handelingsdelen.
Verder staat in ons PTA een literatuurgeschiedenis tentamen, zonder wegingsfactor(?). Volgens de lerares moest de wegingsfactor nog bepaald worden, en dit wordt uiteindelijk slechts wegingsfactor 1. (Ik geloof dat luisteren 2 was etc.)

Verder heb ik wat rondgekeken op internet, en ik kwam een oud topic tegen over dat bijvoorbeeld Voca tentamens en Grammatica tentamens (wat puur leren is) niet mogen meetellen voor het examen? Is dit ook zo in de her-ver-nieuwde tweede fase?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 07:39
Verwijderd
Denk van niet. Gezien ik bij Frans 2 woordjestoetsen heb gehad die beide meetelden voor 10% van het SE eindcijfer. Grammatica daarentegen hebben we niet apart gehad, maar dat behoor je natuurlijk gewoon te kennen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.