Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2003, 18:38
Verwijderd
Zoals veel van jullie al wel zullen weten heb ik twee katten...Fleurtje (de jongste) is afgelopen donderdag gestereliseerd. Van woensdagavond t/m vrijdagmiddag heeft ze amper (lees: niets) gegeten en gedronken en ze is heel onactief. Vrijdag zijn we weer terug gegaan naar de dierenarts, ze heeft toen twee injecties gehad en we hebben speciaal voer mee gekregen. Vrijdagmiddag/-avond heeft ze toen wel iets gegeten en iets gedronken, maar niet waanzinnig veel. Ze was toen ook iets actiever. Nu heeft ze vandaag al weer de hele dag niet gegeten en gedronken en ze is weer zo onactief. Als ze niet wilde eten/drinken, moesten we haar 'dwangvoeding' geven, dus voer (dat speciale, lijkt op paté en we hebben het nog dunner gemaakt met water) met zo'n spuitding in haar mond spuiten. Dat hebben we net dus gedaan, maar meer dan 3/4 van zo'n spuit (in kleine beetjes) krijg je er niet in, echt veel heeft ze dus nog niet binnen. En zeker drinken lijkt me belangrijk nu het zo warm is enzo... Is het verstandig om morgen de weekend dierenarts te bellen?

En dan Muis (de oudste), Fleurtje is min of meer de baas in huis, iig wat eten betreft. Fleur gaat eerst eten, daarna Muis, maar Fleur eet nu dus niet en Muis dus ook amper sinds woensdagavond. Zou het kunnen dat ze 'bang' is of tolerant (oid) ofzo...? Ze eet twee hapjes brokjes per dag (die eet Fleur normaal nl ook al amper) en ze drinkt ook heel weinig... En die kat dwangvoeding geven...das niet echt heel erg goed mogelijk.

*blaat* een heel verhaal, ik hoop dat iemand toch de moeite heeft genomen het helemaal te lezen, want ik maak me best een beetje zorgen om ze...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2003, 18:44
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik zou het niet weten

soms gaan dieren minder of niet eten omdat ze ergens pijn hebben geloof ik

ik zou voor de zekerheuid weer langsgaan bij de dierenarts
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 18:47
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 07-06-2003 @ 19:44:
soms gaan dieren minder of niet eten omdat ze ergens pijn hebben geloof ik
Hmm, en gister heeft ze oa een pijnstillende injectie gehad...
'k ga morgen iig maar ff bellen met de weekend dierenarts, denk ik...al is het maar voor de zekerheid... De dierenarts wilde haar gister al aan het infuus leggen, maar omdat ze toch weer wat at van dat voer (hebben ze daar geprobeerd) wilden ze haar er toch niet mee plagen...maar echt veel veranderd is er dus niet... En 't is al zo'n scharminkel, heeft ook amper reserves ed.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 18:48
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-06-2003 @ 19:38:
Is het verstandig om morgen de weekend dierenarts te bellen?

Ja
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 18:51
Verwijderd
Citaat:
murwari schreef op 07-06-2003 @ 19:48:
Ja
Dacht ik ook al wel...maar ja... Net weer een spuitding voer gegeven...is iig iets... En voor Muis de kraan in de keuken laten druppelen, hopelijk gaat ze daar uit drinken (doet ze altijd (net ook), mag eigenlijk wel niet, maar goed, dan nu maar even een oogje dicht doen ofzo).
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 18:54
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-06-2003 @ 19:47:
Hmm, en gister heeft ze oa een pijnstillende injectie gehad...
'k ga morgen iig maar ff bellen met de weekend dierenarts, denk ik...al is het maar voor de zekerheid... De dierenarts wilde haar gister al aan het infuus leggen, maar omdat ze toch weer wat at van dat voer (hebben ze daar geprobeerd) wilden ze haar er toch niet mee plagen...maar echt veel veranderd is er dus niet... En 't is al zo'n scharminkel, heeft ook amper reserves ed.
soms dekt een pijnstillende injectie niet alles..

tja een infuus is misschien toch verstandiger anders hongert ze zichzelf misschien uit

en misschien gaat je andere katje weet eten als de baas weg is
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 18:56
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 07-06-2003 @ 19:54:
soms dekt een pijnstillende injectie niet alles..

tja een infuus is misschien toch verstandiger anders hongert ze zichzelf misschien uit

en misschien gaat je andere katje weet eten als de baas weg is
Ik denk dat die injectie nu uitgewerkt is, want gister ging het stukken beter. Fleur krijgt nu dus iig 'dwangvoeding', ze krijgt dus iig iets binnen...maar als ze morgen nog niet uit zichzelf gaat eten, dan ga ik wel bellen. Muis is sowieso al eigenwijs, die eet altijd al weinig...hopelijk gaat die weer eten zodra Fleur ook weer gaat eten...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 19:05
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-06-2003 @ 19:56:
Ik denk dat die injectie nu uitgewerkt is, want gister ging het stukken beter. Fleur krijgt nu dus iig 'dwangvoeding', ze krijgt dus iig iets binnen...maar als ze morgen nog niet uit zichzelf gaat eten, dan ga ik wel bellen. Muis is sowieso al eigenwijs, die eet altijd al weinig...hopelijk gaat die weer eten zodra Fleur ook weer gaat eten...
ja en anders moet muis misschien ook even tijdelijk aan de dwangvoeding
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 19:09
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 07-06-2003 @ 20:05:
ja en anders moet muis misschien ook even tijdelijk aan de dwangvoeding
Dat probeerden we dus ook, maar als je Muis kent...daar heb je een dwangbuis bij nodig voor dat soort dingen... En ze is nu naar zolder gevlucht... 'k ga het vanavond nog wel een keer proberen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 19:10
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-06-2003 @ 20:09:
Dat probeerden we dus ook, maar als je Muis kent...daar heb je een dwangbuis bij nodig voor dat soort dingen... En ze is nu naar zolder gevlucht... 'k ga het vanavond nog wel een keer proberen.
hmm honden willen ookwel eens lastig zijn.. daar is gelukkig de riem voor uitvonden.. misschien kan je dat ook bij je katten proberen..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 19:42
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 07-06-2003 @ 20:10:
hmm honden willen ookwel eens lastig zijn.. daar is gelukkig de riem voor uitvonden.. misschien kan je dat ook bij je katten proberen..
Een riem om dwangvoeding te geven...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 20:23
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-06-2003 @ 20:42:
Een riem om dwangvoeding te geven...
nee ik bedoel zodat ie neit wegloopt.. ervaring leert dat het dan iets makkelijker is om zoiets te doen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 22:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Geef dingen die ze lekker vind, het maakt nu niet uit wat ze eet, ALS ze maar eet, dingen zoals:
- slagroom
- pate
- smeerworst of leverworst
- tonijn in blik of andere vis in blik, de olie daarvan vinden ze ook vaak lekker
- melk of pap (of koffiemelk met water, dan gaat ze minder aan de diarree)

Probeer iig te zorgen dat ze drinkt, eten is niet zo heel belangrijk, katten zijn meestal wel zo dat als ze echt honger hebben ze wel eten. Als ze nu dus echt niet eet dan denk ik idd dat ze pijn heeft. Je zou de dierenarts op kunnen bellen om te vragen of ze niet nog een pijnstiller mag hebben zodat je een voorraadje hebt voor het weekend.

Probeer haar regelmatig kleine hapjes te geven en haar niet al te veel achter de vodden aan te jagen, dat beestje heeft rust nodig nu. Ik vind het wel raar dat ze zo reageert op een sterilisatie, onze katten hebben daar helemaal geen problemen mee gehad.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 22:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is logisch dat je je zorgen maakt, ik heb ook heel vaak in de zenuwen gezeten om onze katten en mn tante heeft vijf katten en die heeft al vanalles daarmee meegemaakt dus ik weet er wel vrij veel van.

Als je het niet vertrouwd bel gerust de weekend dierenarts, die kan je dan iig geruststellen en eventueel ook even naar je poesje kijken zodat je zeker weet dat er niets is (en als er wel iets is, dan is ze in goede handen)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 08:41
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 07-06-2003 @ 21:23:
nee ik bedoel zodat ie neit wegloopt.. ervaring leert dat het dan iets makkelijker is om zoiets te doen
Een kat is niet zo groot en kun dus je heel makkelijk beetpakken. 't probleem is niet het weglopen, want we pakken ze beet.

Maar het gaat gelukkig al iets beter, Fleur is weer een beetje Fleur en Muis is op de brokjes aangevallen. En ze hebben nu een mega grote bak met water, speciaal voor Muis, die speelt er nl altijd graag mee en ondertussen drinkt ze dan, dit werkt dus wel een beetje.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 08:44
Verwijderd
@Daantje_0705: We hebben haar van alles gegeven, maar ze moest echt helemaal niks. En Muis vindt niks lekker...dus ja... We hebben Fleur gister idd regelmatig kleine hapjes gegeven. Rust heeft ze wel genoeg gehad, denk ik...ze lag de hele dag alleen maar in de krabpaal en we hebben alleen zo nu en dan even naar haar gekeken of ze nog ademde ed. Nu komt ze ook zelf al weer uit dat hok.

Muis heeft ook amper problemen met de sterelisatie gehad...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 10:21
Bast
Bast is offline
kan wel een virus of infectie zijn. De reden dat ze dan niet eten is omdat ze simpelweg te misselijk zijn om iets binnen te krijgen. Hoe gaat het met de dwangvoeding? Blijft dat binnen of gaat ze kokhalzen? Is er al een bloedtest gedaan? (ivm leververvetting?)

Als het een infectie is doet wat antibiotica + een middel tegen de misselijkheid wonderen. En als het goed is gaat het dan ook wel weer over. Of Fleur is nog steeds van slag van de narcose..is ook troep en kan je behoorlijk misselijk van worden!

Dan dwangvoer is inderdaad vrij dik als je het aanmaakt zoals op de verpakking he? Wij hebben het ook iets dunner gemaakt dan de bedoeling was
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 11:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-06-2003 @ 09:44:
@Daantje_0705: We hebben haar van alles gegeven, maar ze moest echt helemaal niks. En Muis vindt niks lekker...dus ja... We hebben Fleur gister idd regelmatig kleine hapjes gegeven. Rust heeft ze wel genoeg gehad, denk ik...ze lag de hele dag alleen maar in de krabpaal en we hebben alleen zo nu en dan even naar haar gekeken of ze nog ademde ed. Nu komt ze ook zelf al weer uit dat hok.

Muis heeft ook amper problemen met de sterelisatie gehad...
Ben blij om te horen dat het al iets beter gaat. Het is niet zo belangrijk hoeveel ze eten, als je een gezonde kat een hele dag in de gaten houdt dan kom je er ook achter dat die helemaal niet zoveel eten. Juist als je dr op gaat letten nu ze ziek is valt het op dat ze zo weinig eet. Probeer wel te zorgen dat ze wat eet en het is nog belangrijker dat ze drinkt.

Suc6 verder (katten zijn niet makkelijk maar wel heel sterk)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-06-2003, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Bast schreef op 08-06-2003 @ 11:21:
Dan dwangvoer is inderdaad vrij dik als je het aanmaakt zoals op de verpakking he? Wij hebben het ook iets dunner gemaakt dan de bedoeling was
't is blikvoer, 't is dus al 'dun', wij mengen het dan nog met water, is makkelijker naar binnen te krijgen en dan krijgt ze ook nog wat meer water naar binnen. Ze heeft zelf geprobeerd te eten (brokjes, 't gekke beest), maar dat kwam er wel weer uit... Ennuh, we letten altijd op wat ze eten en Fleur is normaal echt een gigantische veelvraat, die kan de hele dag door eten.

Maar goed, 't gaat iig weer iets beter, ik hoop dat het zo blijft gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 19:44
anoniemmanneke
anoniemmanneke is offline
hey ik heb net het hele verhaal gelezen (ik ben kattenfan, daarom) en ik vroeg me af hoe het nu met jou trouwe viervoetertjes is? Als ze nog niks eten dan moet je misschien een het rauwe eiwit van een ei (--> Dûh) gebruiken. Onze beestje eet ook nix, die lust niet eens braadworst en varken enzo, maar wel eiwit.

Anyway laat iets horen!
succes
__________________
voor de zeikerds, graag gedaan
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 20:44
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Als je kat niet wil drinken, probeer haar dan vochtig voedsel te geven. Een beetje kippen- of runderboulion bijv. Die van ons zijn meestal niet weg te slaan als we kippensoep eten, misschien wil ze dat wel. Het is nou niet bepaald gezond, maar voor zo'n keertje maakt dat niet uit, en het is erg belangrijk dat ze wat vocht binnenkrijgt. En ga nog maar eens een keertje naar de dierenarts. misschien is je kat nog niet helemaal bijgekomen van de narcose, sommige katten hebben daar wat langer last van dan andere. de andere kat eet waarschijnlijk niet omdat de baas niet eet, want "als de baas niet eet, zal het voedsel wel niet goed zijn!". Misschien kun je iets van vitaminepreparaten door de soep doen, dan krijgen ze tenminste iets binnen...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 20:46
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
anoniemmanneke schreef op 12-06-2003 @ 20:44:
is? Als ze nog niks eten dan moet je misschien een het rauwe eiwit van een ei (--> Dûh)
Anyway laat iets horen!
succes
Geen rauw eiwit!!! ik denk niet dat je kat het leuk vind om als "saartje salmonella" door het leven te gaan. kook het ei eerst, dan lustte ze het ook wel (die van ons wel in ieder geval, je bent op zondag hier je leven niet zeker)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 01:49
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Mijn kat Luna at eerst ook bijna niks. Ze was 7 maanden toen we haar kregen, maar heel erg mager. Wij dachten dat dat door haar dominante zusje kwam, en dat ze wel aan zou komen als ze alleen was. We hebben haar echt bergen voer gegeven, ook regelmatig blikvoer, maar echt eten deed ze niet. Elke dag was het dus weer een bak voer weggooien. Maar we zijn wel vrij consequent gebleven, steeds die ladingen voer klaar blijven zetten. Nu eet ze wel netes haar bordje leeg, maar aankomen doet ze niet. Misschien is ze iets te actief ofzo.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 13:29
Evil creature
Avatar van Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-06-2003 @ 23:01:
Geef dingen die ze lekker vind, het maakt nu niet uit wat ze eet, ALS ze maar eet, dingen zoals:
- slagroom
- pate
- smeerworst of leverworst
- tonijn in blik of andere vis in blik, de olie daarvan vinden ze ook vaak lekker
- melk of pap (of koffiemelk met water, dan gaat ze minder aan de diarree)
NOOIT(!!!!!!!!!!)
slagroom geven!!!!!!!!!!!!!!

Katten krijgen namelijk heel snel suikerziekte. Geef je katten alleen gezond natuurlijk voer, niets met suiker er in.

Koffiemelk lijkt me ook niet verstandig. Ik weet niet wie je dit heeft verteld maar het is echt gevaarlijk om je katten hiermee te voeren.

Leonoor, laat je adviseren door je dierenarts en laat hem onderzoeken wat het probleem is. Misschien heeft je kat iets met haar darmen, waardoor ze een slechte spijsvertering heeft, en dus niet eet. Je moet echt zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan want voorkomen is beter dan genezen, straks wordt het alleen maar erger.
__________________
V.N.W.D.A.B
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Hond ruikt uit z'n bek en kat houdt niet op met mauwen
drukknoopje
20 04-09-2009 11:28
Flora & Fauna Kansen voor 'valse' kat in asiel
Poeperd
14 12-03-2009 20:13
Flora & Fauna Katten die kwijlen.
Verwijderd
5 05-02-2008 21:06
Flora & Fauna kat wil niet meer leven?
Fleurop
26 05-08-2005 15:43
Flora & Fauna Mijn kat is geobsedeerd door eten
*oma*
17 24-12-2004 13:30
Verhalen & Gedichten [Winnaar Verhalenwedstrijd] Kat van de Buren!
Verwijderd
30 05-09-2004 12:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.