Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2007, 13:11
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Scholier overlijdt na 'comazuipen'

Uitgegeven: 29 maart 2007 13:02
Laatst gewijzigd: 29 maart 2007 13:27
BERLIJN - Een 16-jarige scholier uit Berlijn is overleden na een avondje zogeheten comazuipen. Dat maakte de politie donderdag bekend, meldden Duitse media.

De jongen had 4,8 promille alcohol in het bloed toen hij een maand geleden in het ziekenhuis in coma werd opgenomen. De scholier had in korte tijd 52 glazen tequila naar binnen gewerkt.

De politie onderzoekt of de caféhouder of andere bezoekers van het dranklokaal kunnen worden vervolgd omdat zij de jongen niet hebben gestopt. In Duitsland is naar aanleiding van dit geval een nationale discussie losgebarsten over alcoholmisbruik onder jongeren.


http://www.nu.nl/news/1024591/122/rs...zuipen%27.html

Ben blij dat dit in ieder geval niet in nederland is gebeurd, want dan had onze fijne regering dit voorval waarschijnlijk meteen aangegrepen om nog meer dingen te gaan reguleren, maar wat ik mij afvraag is of dit gewoon niet een kwestie van een Darwin Award is? Natuurlijk is het enorm kwalijk dat die jongen niet gestopt is, als ik iemand achter mekaar 20 tequila weg zou zien tikken zou ik me d'r waarschijnlijk wel mee bemoeien, maar je weet toch zelf dat je dood kunt gaan aan alcohol lijkt me? Zoveel drinken is gewoon zelfmoord.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2007, 13:23
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Twee woorden: eigen verantwoordelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 13:35
Verwijderd
Vreemd dat dat kennelijk zomaar kan, als zestienjarige.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 13:38
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Ach ja, dat heb je als het niet allemaal streng geregeld wordt he.
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 13:42
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 29-03-2007 @ 14:35 :
Vreemd dat dat kennelijk zomaar kan, als zestienjarige.
Ik vind het ook vreemd dat niemand ingegrepen heeft. Ik bedoel, 4,8 promille, da's bijna een half procent. Er zijn drankjes met minder alcohol
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 13:56
Verwijderd
De nieuwe natuurlijke selectie.

Volgens mij moet je volwassen zijn om een Darwin Award te krijgen, echter.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 13:59
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 29-03-2007 @ 14:23 :
Twee woorden: eigen verantwoordelijkheid.
neej want een kind heeft pas vanaf 18 jaar eigen verantwoordelijkheid. Onder de 18 jaar heeft volgends de wet de ouders de verantwoordelijkheid.

Ik vind dat de Cafebaas vervolgt moet worden. Hij had de jongen moeten tegenhouden.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 14:04
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 29-03-2007 @ 14:59 :
neej want een kind heeft pas vanaf 18 jaar eigen verantwoordelijkheid. Onder de 18 jaar heeft volgends de wet de ouders de verantwoordelijkheid.

Ik vind dat de Cafebaas vervolgt moet worden. Hij had de jongen moeten tegenhouden.
waarom is de cafebaas altijd de schuldige? Als je 16 bent, ben je al oud en wijs genoeg om te weten dat je dood kan gaan aan alcoholvergiftiging. Zo niet, jammer dan
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 14:06
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Natuurlijk, vervolg die cafébaas maar. Die jongen moest zelf maar eens nadenken en zelf bedenken dat hij daar dood aan kan gaan. Nu mag die cafébaas de schuld krijgen voor de domme daden van een 16-jarige.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 14:15
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
wann schreef op 29-03-2007 @ 15:09 :
Ik wacht geduldig totdat CDA, VVD, PvdV en CU oproepen tot een onderzoek naar de gevaren van alcohol en de mogelijkheid om alcohol te verbieden.
Ik ga me dit weekend nog maar ff klemzuipen voordat de alcoholpolitie razzias gaat houden...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 14:30
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
wann schreef op 29-03-2007 @ 15:09 :
Ik wacht geduldig totdat CDA, VVD, PvdV en CU oproepen tot een onderzoek naar de gevaren van alcohol en de mogelijkheid om alcohol te verbieden.
Balkenende houdt wel van een biertje, dus dat zal niet zo snel gebeuren.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 14:35
jompo
Avatar van jompo
jompo is offline
Citaat:
wann schreef op 29-03-2007 @ 15:09 :
Ik wacht geduldig totdat CDA, VVD, PvdV en CU oproepen tot een onderzoek naar de gevaren van alcohol en de mogelijkheid om alcohol te verbieden.
Precies, want het is duidelijk dat je van alcohol drinken "gek wordt in je hoofd" a la Fredje Teef, verbieden die hap!
__________________
Watchin' the ships roll in, then you watch them roll away againnnn, Liliannn
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 15:17
Supersuri
Supersuri is offline
Ik vind het apart dat er dus iemand bij geweest moet zijn die nuchter genoeg was om het aantal glazen te tellen dat die jongen dronk, maar verder niet ingreep.
__________________
Velen denken te weten, weinig weten te denken.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 15:25
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
Chimera schreef op 29-03-2007 @ 14:11 :

Ben blij dat dit in ieder geval niet in nederland is gebeurd,[/B]
Dit is natuurlijk wel een uitzonderlijk geval, maar reken maar dat dit in Nederland ook voorkomt. Daarbij je moest eens weten wat er wekelijks op de spoedeeisende hulp van ziekenhuizen wordt binnengedragen. Dan hebben we het nog niet gehad over de jongeren die met alcohol onder narcose gehouden moeten worden tijdens operaties
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 15:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 29-03-2007 @ 14:35 :
Vreemd dat dat kennelijk zomaar kan, als zestienjarige.
Slechts het heelal en menselijk domheid zijn oneindig.

Maar ja, het drankgebruik onder Duitse jongeren daalt. Het is slechts een kleine groep die zich bezig houdt met 'kampftrinken und komasaufen'.

Ook in Nederland komt dat voor. Veel mensen drinken normaal, en steeds minder. Desondanks vliegt in het vakantieseizoen de traumahelikopter tussen Terschelling en een ziekenhuis in Friesland bijna meermalen per nacht om alle idioten die zich op een paar jongerencampings kapot zuipen te redden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 15:42
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Mensen moeten ook eens leren zuipen zeg. Als je kotsneigingen krijgt heeft dat een reden
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 29-03-2007 @ 16:17 :
Ik vind het apart dat er dus iemand bij geweest moet zijn die nuchter genoeg was om het aantal glazen te tellen dat die jongen dronk, maar verder niet ingreep.
Je schijnt aan de hand van het promillage, soort drank en het lichaamsgewicht van het 'slachtoffer' wel terug te kunnen rekenen hoeveel glazen er ongeveer zijn geconsumeerd.

Tja. Maakt meer kapot dan je lief is he?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 29-03-2007 @ 15:30 :
Balkenende houdt wel van een biertje, dus dat zal niet zo snel gebeuren.
En het halve electoraat van de PVV is alcoholist...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-03-2007, 17:23
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Alcohol verbieden dan maar, als we de paddologica volgen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 17:36
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Chimera schreef op 29-03-2007 @ 16:42 :
Mensen moeten ook eens leren zuipen zeg. Als je kotsneigingen krijgt heeft dat een reden
Als je snel drinkt (en bij shots al helemaal) krijg je niet zo snel kotsneigingen. Dan komt de klap opeens.

Maar je bent wel bijzonder achterlijk als je denkt dat je 52 tequila shots kunt drinken zonder er iets aan over te houden.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 17:40
Verwijderd
Hoe zielig het ook is: eigen verantwoordelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 17:57
juno
Avatar van juno
juno is offline
Voor zover ze nog niet wisten dat 50+ glazen tequila dodelijk is, weten ze het nu he. En komend weekend proberen zijn maten waarschijnlijk dit record te breken.

Volkomen wezenloos. Het is dat de meesten het met de nodige hersen,- en leverbeschadiging gewoon overleven, anders zou ik het toejuichen als methode voor zelfsanering van het volk. De stomsten zuipen zich dood, of ze rijden elkaar op de terugweg alsnog aan gort. Opgeruimd staat netjes, toch?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 18:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Good riddance to genetic rubbish, zeg maar.


Waar ik vooral over val zijn de kosten. De traumahelikopter uit het voorbeeld dat ik noemde kost belastingcenten.
Liefst zie ik dan nog dat ze de volledige kosten op zo'n idioot (of zijn familie) verhalen zodat tenminste andere mensen er niet indirect onder lijden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 18:04
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
juno schreef op 29-03-2007 @ 18:57 :
Voor zover ze nog niet wisten dat 50+ glazen tequila dodelijk is, weten ze het nu he. En komend weekend proberen zijn maten waarschijnlijk dit record te breken.

Volkomen wezenloos. Het is dat de meesten het met de nodige hersen,- en leverbeschadiging gewoon overleven, anders zou ik het toejuichen als methode voor zelfsanering van het volk. De stomsten zuipen zich dood, of ze rijden elkaar op de terugweg alsnog aan gort. Opgeruimd staat netjes, toch?
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 18:28
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 29-03-2007 @ 19:04 :
Seconded.

Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 29-03-2007 @ 14:59 :
Ik vind dat de Cafebaas vervolgt moet worden. Hij had de jongen moeten tegenhouden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2007, 18:58
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Citaat:
Sylph schreef op 29-03-2007 @ 18:40 :
Hoe zielig het ook is: eigen verantwoordelijkheid.
De hersens van een jonge van 16 zijn nog niet voledig ontwikkeld he pas na je 25e is deze ontwikkeld. Natuurlijk is er ook wel een deel de verantwoordelijkheid van de jongen. Maar als hij snel dronken wordt naar 10 glaasjes. En hij blijft maar nemen. Dan gebeurt dit.

Trouwens als barman geef je toch geen 52 glaasjes aandezelfde persoon! Ben je helemaal bedonderd! In nederland doen barmannen dat heus ook niet hoor! Als barman is het je verantwoordelijkheid om je klanten (sommige die dronken zijn) in de gaten te houden.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 29-03-2007 @ 18:23 :
Alcohol verbieden dan maar, als we de paddologica volgen.
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-03-2007 @ 14:48 :
Waarom hebben ze pretzels niet verboden nadat Bush zich er in verslikte?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 19:46
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Dat zal m leren, verdammt@
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 19:53
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-03-2007 @ 19:28 :
Seconded.
Waarom zou de cafeeigenaar vervolgd moeten worden? Ligt de verantwoordelijkheid perse bij hem of toch ook niet een beetje bij deze jongen zelf. Wat denken we over zijn vrienden? Die hebben toch zeker ook een bepaalde verantwoordelijkheid als vriend zijnde.

Alleen met het beschuldigende vingertje naar de cafeëigenaar wijzen vind ik een beetje kort door de bocht. Ik vind dat je als 16 jarige oud genoeg bent om zelf te kunnen bepalen dat 20 tequila achterover slaan niet verstandig is (immers 16 is de wettelijke leeftijd waarop je mag drinken en je dus verstandig genoeg geacht word daar mee om te kunnen gaan toch?).
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 19:57
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 29-03-2007 @ 19:04 :
zijen sok!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 20:01
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Citaat:
wammus schreef op 29-03-2007 @ 20:53 :
Waarom zou de cafeeigenaar vervolgd moeten worden? Ligt de verantwoordelijkheid perse bij hem of toch ook niet een beetje bij deze jongen zelf. Wat denken we over zijn vrienden? Die hebben toch zeker ook een bepaalde verantwoordelijkheid als vriend zijnde.

Alleen met het beschuldigende vingertje naar de cafeëigenaar wijzen vind ik een beetje kort door de bocht. Ik vind dat je als 16 jarige oud genoeg bent om zelf te kunnen bepalen dat 20 tequila achterover slaan niet verstandig is (immers 16 is de wettelijke leeftijd waarop je mag drinken en je dus verstandig genoeg geacht word daar mee om te kunnen gaan toch?).
Je zou anders piepen als je de vader van die jongen bent. Maar het is over het algemeen bekent dat bijna iedereen wel eens op die leefdtijd dronken is geweest. Of in iedergeval toen ze jong waren. Alcohol is ongeveer het zelfde als paddo's. Alleen minder gevaarlijk (daarover bevalt ook nog te twijfelen). Die jongen is niet meer bij bewustzijn na een bepaalde hoeveelheid alcohol. En zijn vrienden ook niet.

De enige die [u]nuchter[/b] dat is de cafebaas. Plus vergeet niet dat hij ook nog de alcohol vooraad bijhoud en verkoopt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 20:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 29-03-2007 @ 19:58 :
Als barman is het je verantwoordelijkheid om je klanten (sommige die dronken zijn) in de gaten te houden.
Maar... gaat dat lukken in een stampvol cafe met.. laten we zeggen.. 50 man erin?

Het klinkt goed, daar niet van, maar ik twijfel of dat wel (overal) kan werken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 20:25
le_mug
Avatar van le_mug
le_mug is offline
dan voel je je genakt
__________________
je m0000000000000000000000000d'r
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 20:28
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik vind het krankzinnig dat een volwassen mens zoveel drank verkoopt aan een kind van 16, ookal vraagt ie erom. Wtf. Tsja, maar wie kan je vervolgen? Wil je iemand wel vervolgen?

Moreel gezien zou je de cafebaas mss wat willen aandoen, maar hij heeft de wet niet overtreden. Geldt ook voor de vrienden. Daarnaast vind ik ook dat je een eigen verantwoordelijkheid hebt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 20:57
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Ik ben er niet op tegen dat onderzocht wordt of de barman iets verweten kan worden, maar dit neemt natuurlijk niet weg dat de verantwoordelijkheid primair bij de jongen zelf ligt.

Citaat:
neej want een kind heeft pas vanaf 18 jaar eigen verantwoordelijkheid. Onder de 18 jaar heeft volgends de wet de ouders de verantwoordelijkheid.
En dit is de grootste onzin die ik in tijden hier gezien heb.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 21:16
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-03-2007 @ 19:01 :
Waar ik vooral over val zijn de kosten. De traumahelikopter uit het voorbeeld dat ik noemde kost belastingcenten.
Haha, walgelijk.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-03-2007, 21:20
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Ik hoop dat het hem lekker smaakte
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 21:33
Verwijderd
52 omg xD
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 21:39
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 29-03-2007 @ 21:01 :
Je zou anders piepen als je de vader van die jongen bent.


Ja en jij zou anders piepen als je de vader van die barman bent Dat is altijd zo'n stom argument, dan kun je er niet meer objectief naar kijken.
Citaat:

Maar het is over het algemeen bekent dat bijna iedereen wel eens op die leefdtijd dronken is geweest. Of in iedergeval toen ze jong waren. Alcohol is ongeveer het zelfde als paddo's. Alleen minder gevaarlijk (daarover bevalt ook nog te twijfelen). Die jongen is niet meer bij bewustzijn na een bepaalde hoeveelheid alcohol. En zijn vrienden ook niet.

De enige die [u]nuchter[] dat is de cafebaas. Plus vergeet niet dat hij ook nog de alcohol vooraad bijhoud en verkoopt.
Weet jij hoe groot dat café was? Zie je dat ergens staan? Misschien waren er wel honderden mensen, dan kan de barman het helemaal niet bijhouden als iemand veeeeel te veel drinkt. Hij zal ook heus niet alles zelf besteld hebben.

En om nou bij te houden wie van de groep een shotje wegtikt is ook niet te doen
__________________
As finishing touch, God created the dutch

Laatst gewijzigd op 29-03-2007 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 21:48
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
wammus schreef op 29-03-2007 @ 20:53 :
Waarom zou de cafeeigenaar vervolgd moeten worden? Ligt de verantwoordelijkheid perse bij hem of toch ook niet een beetje bij deze jongen zelf. Wat denken we over zijn vrienden? Die hebben toch zeker ook een bepaalde verantwoordelijkheid als vriend zijnde.

Alleen met het beschuldigende vingertje naar de cafeëigenaar wijzen vind ik een beetje kort door de bocht. Ik vind dat je als 16 jarige oud genoeg bent om zelf te kunnen bepalen dat 20 tequila achterover slaan niet verstandig is (immers 16 is de wettelijke leeftijd waarop je mag drinken en je dus verstandig genoeg geacht word daar mee om te kunnen gaan toch?).
Café-eigenaar is verantwoordelijk voor het verstrekken van de enorme hoeveelheden alcohol die geleid hebben tot de dood van de jongen. Als caféhouder moet je weten dat niemand zoveel alcohol kan overleven. Als je dan toch blijft verstrekken, ben je medeschuldig aan het overlijden. Simple as that, punt basta klaarrrrrrrrrr.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 21:51
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Dat heb ik niet gezegd. Reageer op wat ik gezegd heb, of anders niet.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 21:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-03-2007 @ 22:48 :
Café-eigenaar is verantwoordelijk voor het verstrekken van de enorme hoeveelheden alcohol die geleid hebben tot de dood van de jongen.
Je kan iemand niet vervolgen voor iets dat niet strafbaar is, duidelijk onder de eigen verantwoordelijkheid valt, en op de koop toe ook nog eens onmogelijk te handhaven zou zijn.

Wat ik al zei: ga jij maar eens in een cafe met 50 gasten die je niet kent als barman bijhouden wie wat drinkt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 21:55
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-03-2007 @ 22:53 :
Je kan iemand niet vervolgen voor iets dat niet strafbaar is, duidelijk onder de eigen verantwoordelijkheid valt, en op de koop toe ook nog eens onmogelijk te handhaven zou zijn.
Dood door schuld is strafbaar, het valt dus niet duidelijk onder de eigen verantwoordelijkheid. Maar bij de VVD ís 'eigen verantwoordelijkheid': 'zoek het zelf maar uit en sterf', natuurlijk, dat had ik al begrepen, vandaar die inderdaad walgelijke opmerking over de centen en de helicopter.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 21:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-03-2007 @ 22:55 :
Dood door schuld is strafbaar, het valt dus niet duidelijk onder de eigen verantwoordelijkheid.
Dan moet het wel aan te rekenen zijn. Dat is dit, ondanks je zoveelste goedkope grauw naar de VVD, zonder al te veel twijfel niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 22:06
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 29-03-2007 @ 19:58 :
De hersens van een jonge van 16 zijn nog niet voledig ontwikkeld he
Nee en als hij zo doorgaat met drinken, zijn ze binnenkort ook nog eens volkomen verpest (voor zover je dat nu nog niet kunt zeggen). Maar dat je hersens niet volledig ontwikkeld zijn, betekent niet dat je een halve zelfmoordpoging moet gaan doen uit stommiteit. Wie is er in vredesnaam zo achterlijk dat-ie 52 tequila shots achterover slaat en niet denkt: goh, misschien is dit niet zo gezond.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 22:07
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-03-2007 @ 22:59 :
Dan moet het wel aan te rekenen zijn. Dat is dit, ondanks je zoveelste goedkope grauw naar de VVD, zonder al te veel twijfel niet.
Jawel.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 22:13
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-03-2007 @ 23:07 :
Jawel.
Daar kun je vrij weinig over zeggen, lijkt me zo. Zoals gezegd is het in veel cafés echt niet bij te houden hoe veel iemand drinkt en of deze persoon daar tegen zou moeten kunnen. Daarnaast ken ik mensen die na een paar biertjes al kotsend boven de plee hangen (overigens hoeven deze mensen zich weinig zorgen te maken over een alcoholvergiftiging, maar dat terzijde) en anderen die zonder problemen een fles whisky naar binnen schrokken op een avond. Wat stel je voor? Moet een café-eigenaar elk half uur even rond met de blaastest en vragen of mensen over een lijn willen lopen?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 22:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-03-2007 @ 23:07 :
Jawel.
Oh? Dus jij bent ook al veroordeeld voor alle doden aan vervuiling die jouw levensstijl veroorzaakte?

Kom op zeg.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 22:17
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-03-2007 @ 22:51 :
Dat heb ik niet gezegd. Reageer op wat ik gezegd heb, of anders niet.
Nou ja, zo irrelevant was de vergelijking opnieuw niet. Je bent zelf verantwoordelijk voor het verneuken van je eigen lichaam. Dood door schuld is pas dood door schuld als hem verwijtbare nalatigheid ten laste gelegd kan worden en dan kun je hoog of laag springen, de kans is groot dat deze jongens moeite hebben gedaan om de café-eigenaar niet te laten merken wat ze van plan waren.

Als jij 52 shotjes tot je neemt en het komt niet in je op dat je daar wel eens dood aan zou kunnen gaan, ben je ofwel zwakbegaafd, of je bent érg slecht voorgelicht over de gevaren van alcohol.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 22:17
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-03-2007 @ 23:14 :
Oh? Dus jij bent ook al veroordeeld voor alle doden aan vervuiling die jouw levensstijl veroorzaakte?

Kom op zeg.


Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-03-2007 @ 23:13 :
Daar kun je vrij weinig over zeggen, lijkt me zo. Zoals gezegd is het in veel cafés echt niet bij te houden hoe veel iemand drinkt en of deze persoon daar tegen zou moeten kunnen. Daarnaast ken ik mensen die na een paar biertjes al kotsend boven de plee hangen (overigens hoeven deze mensen zich weinig zorgen te maken over een alcoholvergiftiging, maar dat terzijde) en anderen die zonder problemen een fles whisky naar binnen schrokken op een avond. Wat stel je voor? Moet een café-eigenaar elk half uur even rond met de blaastest en vragen of mensen over een lijn willen lopen?
Allereerst stel ik voor dat we er niet zo'n karikatuur van maken. En ten tweede stel ik voor dat we even uit gaan zoeken of de cafebaas verantwoordelijk gehouden kan worden. Maar we gaan niet vantevoren al uitsluiten dat dat het geval is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.