Oud 15-01-2007, 13:02
Doodle!
Avatar van Doodle!
Doodle! is offline
Hey allemaal, hier een vraagje.

Mijn vriend heeft sinds een paar weken nu dat hij af en toe bloed ophoest. Het gaat niet om liters maar toch zo nu en dan wel een flinke hoeveelheid. Ook als 'ie spuugt komt er bloed mee en tijdens het zoenen proef ik ook af en toe bloed.

Eigenwijs dat 'ie is wil hij hier niet mee naar de dokter, of zelfs naar zijn moeder stappen (die is zuster). Hij is de laatste tijd ontzettend druk met school, en neemt gewoon geen tijd om te rusten of even tot zichzelf te komen. Vandaar misschien de angst dat áls het wat is, dat 'ie even een break moet nemen van al het hectische.

affijn, nu hoeft dit natuurlijk niks te betekenen. Maar iemand enig idee wat het zou kunnen betekenen. Of het iets ernstig is. En of ik hem desnoods onder dwang mee naar de huisarts moet nemen ?

Groetjes!
__________________
In love with my oven glove. <3
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 13:20
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ehm.....dit lijkt me toch niet echt onschuldig hoor
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 13:27
Verwijderd
Ik zou echt nijdig op hem worden hoor, bloed op hoesten is niet goed. Naar de dokter, nu meteen een afspraak maken. En als hij niet luistert, stap jij dan gewoon naar z'n moeder.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 14:17
Verwijderd
Gewoon even langs de huisarts, en zeker niet uit blijven stellen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 16:41
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Zou iets mis kunnen zijn met het spijsverteringskanaal?
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**

Laatst gewijzigd op 15-01-2007 om 16:44.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 16:42
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Bloed ophoesten is toch echt wel iets ernstigs lijkt me. Wat BleuEyes zegt kan zijn. Maar toch zou ik er mee naar de dokter gaan. Misschien niet eens voor zichzelf maar voor jou?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 16:45
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 15-01-2007 @ 16:42 :
Bloed ophoesten is toch echt wel iets ernstigs lijkt me. Wat BleuEyes zegt kan zijn. Maar toch zou ik er mee naar de dokter gaan. Misschien niet eens voor zichzelf maar voor jou?
Het is belangrijk dat hij even naar de dokter gaat, zich even goed laat onderzoeken en dan kan er eventueel een diagnose worden gesteld. Dat lijkt me toch fijn, weet je iig wat er aan de hand is..
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 17:11
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Kan natuurlijk ook wel dat doordat hij al lang verkouden/ziekig is en geen tijd neemt om te rusten en beter te worden alles geirriteerd is en er daarom bloed mee komt. Maar dan nog is het wel zaak om daar snel vanaf te komen. Anders duurt het ook alleen nog maar steeds langer om er over te komen.
Ik heb dat bloed hoesten ook een keer gehad toen ik al 6 weken verkouden was en niet wilde rusten. Ik belde toen de dokter of ik daarvoor moest komen, en die vond van wel. Ik heb toen zelfs antibiotica gekregen voor verkoudheid.. Ook weer een beetje overdreven, maar bloed gaan hoesten is gewoon niet goed.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 17:26
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 15-01-2007 @ 17:11 :
Kan natuurlijk ook wel dat doordat hij al lang verkouden/ziekig is en geen tijd neemt om te rusten en beter te worden alles geirriteerd is en er daarom bloed mee komt. Maar dan nog is het wel zaak om daar snel vanaf te komen. Anders duurt het ook alleen nog maar steeds langer om er over te komen.
Ik heb dat bloed hoesten ook een keer gehad toen ik al 6 weken verkouden was en niet wilde rusten. Ik belde toen de dokter of ik daarvoor moest komen, en die vond van wel. Ik heb toen zelfs antibiotica gekregen voor verkoudheid.. Ook weer een beetje overdreven, maar bloed gaan hoesten is gewoon niet goed.
Zodra je iets open hoest, ben je veel vatbaarder voor ontstekingen, vandaar die antibiotica, neem ik aan.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 19:47
Doodle!
Avatar van Doodle!
Doodle! is offline
Z'n moeder heeft gezegd dat 't niks ernstig is, waarschijnlijk omdat hij 't zo heeft lopen vertellen aan haar. En nu wil 'ie sowiezo al niet meer langs de dokter. Ugh, laat ook maar. Ik ga me geen zorgen meer daar om maken, hij moet gewoon maar eens een keertje tegen de lamp aan lopen.

Ik hou van 'm, maar wie niet horen wil; die moet maar voelen
__________________
In love with my oven glove. <3
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 19:50
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
gewoon klein beetje bloed door een beetje geirriteerde slokdarm kan ook niet veel kwaad. anders wordt het als het vanuit je maag komt.
__________________
ˇƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 19:57
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
naar de dokter
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 21:30
Trass
Avatar van Trass
Trass is offline
Ik zou er voor de zekerheid toch mee naar de dokter gaan. Het kan geen kwaad om het even na te kijken. Ik weet niet over hoeveel bloed het gaat, maar zoals het er staat lijkt het toch redelijk erg.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 21:46
Verwijderd
Euhm, ik zou toch nog blijven aandringen hoor. Zeker omdat het al een paar weken is.. Heb hier ook zo'n eigenwijs vriendje zitten die nooit naar de dokter wil, maar na wat aandringen en zeuren gaat ie dan wel. Gewoon voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 18:03
Verwijderd
Is het echt bloed ophoesten, dus dat hij hoest en er dan bloed van binnenuit komt? Of 'gewoon' bloed opgeven, dus kokhalzen en dan bloed in je mond hebben
Als het echt ophoesten is komt het vanuit je longen, en je longen horen écht niet te bloeden, dan heb je waarschijnlijk al een flinke infectie.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Doodle! schreef op 15-01-2007 @ 13:02 :
Ook als 'ie spuugt komt er bloed mee
Wat bedoel je daarmee? Speeksel uitspugen, of overgeven?

En is ie trouwens verkouden, heeft ie keelpijn? Heeft ie voor de rest nog ergens anders last van?

Maargoed ik zou hem dus wel aansporen om naar de huisarts te gaan.. 'k vind het maar een eng idee.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 00:04
Verwijderd
is ie nou al naar de dokter geweest? want ik kan me niks voorstellen waarbij al zijn symptomen "toch niks zijn".. klinkt zelfs vrij zorgwekkend!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 21:22
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Als het uit de longen komt, en het is vaker. Dan zeker even naar de huisarts. Misschien komt het door heel hard hoesten, maar het kan ook iets anders zijn, wat niet zo onschuldig is als heel hard hoesten.

oh, ik ben ook wel benieuwd of hij al naar de huisarts is geweest..
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 01:59
Verwijderd
Het kan een scheur in z'n slokdarm zijn. Volgens mij voel je dat niet echt aan je keel, omdat er geen/weinig zenuwen zitten (?) maar het is wel vrij ernstig en een van de kenmerken is het spugen van bloed.

Je vriend is een retard dat 'ie er niet mee naar de dokter gaat. Het is niet dat hij z'n teen heeft gestoten of even een dagje hoofdpijn heeft, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 10:36
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Meteen naar de huisarts! Bloed ophoesten is niet iets om mee rond te blijven lopen.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 18:21
Tinus1990
Tinus1990 is offline
Meteen een mooie kist uitzoeken onderweg...
Bloed ophoesten staat vast wel in de top 5 om onmiddelijk medische hulp te zoeken, als je er dan vrolijk mee rond blijft lopen is de kans groot dat je wormenvoer wordt op korte termijn!

Laatst gewijzigd op 30-01-2007 om 21:27.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 18:22
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Tinus1990 schreef op 30-01-2007 @ 18:21 :
Meteen een mooie kist uitzoeken onderweg...
Bloed ophoesten staat vast wel in de top 5 om onmiddelijk medische hulp te zoeken, als je er dan vrolijk mee rond blijft lopen is de kans groot dat je wormenvoer wordt op korte termijn!
doe normaal.
__________________
Don't worry, be happy

Laatst gewijzigd op 30-01-2007 om 21:28.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.