Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 20:23
the_only_fieke
Avatar van the_only_fieke
the_only_fieke is offline
Hey,

ik heb eigenlijk eens een vraag ! Hoe denken jullie erover om voor de rest van je leven met een en dezelfde partner seks te hebben ?? Denk je dat het saai wordt na een tijd? Of zou je stiekem toch af en toe eens met iemand anders seks hebben ?? Ben eens benieuwd
__________________
Just me ....
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 20:25
Verwijderd
ik geloof niet in mensen en monogamie
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 20:36
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
ik geloof opzich dat dat prima kan,
maar toch zou het wanneer je heel sterk in je relatie staat, leuk, spannend en vernieuwd kunnen zijn al kun je meer doen op seksueel gebied, en denk dan aan partnerruil/trio e.d.
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 20:51
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
denk dat t heel goed kan gaan, je moet natuurlijk wel een beetje op 1 lijn zitten, en creatief zijn, maar als t lukt heb jij de ware liefde gevonden
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 21:15
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Ik kan me daar echt totaal geen beeld van vormen. Ik bedoel, de tijd dat ik nu sex heb is zo kort vergeleken met de tijd dat ik nog sex ga hebben(hoop ik) dat ik daar echt geen uitspraak over kan doen.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 21:28
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
thom green schreef op 25-05-2004 @ 22:16 :
tuurlijk kan dat, ga eens terug naar de generatie van je ouders, en al helemaal van je opa en oma. Daar zijn heel veel mensen bij die het nooit met een ander gedaan hebben hoor. Of ze voelen hun prettig, of ze weten niet wat ze missen, en jij weet het geen van beiden.
Is maar goed dat jij braaf gelooft dat oma altijd wat met opa heeft gehad?

De mens is niet natuurlijk aangelegd om 1 partner te kiezen voor het leven als het gaat om de voortplantingsdrang, seks. Als het gaat om emotionele steun/relatie dan is de mens wel in staat met 1 persoon genoegen te nemen.

Natuurlijk is de tijdspan een heel leven, en niet 1 maand of 1 jaar. Het lijkt me vrij normaal als je tochwel de eerste 3 jaar van je relatie met beide erg tevreden ben, zowel emotionele steun van je partner als seksuele bevrediging met je partner. Beide delen van de relatie helpen het andere deel vaak ook 'gezond' te houden.
__________________
'Ode aan Scatterheart' - 'Rotzooien deed je in 2000 op de achterste rij.'
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 21:54
juno
Avatar van juno
juno is offline
Levenslang was in vroeger barre tijden een jaar of 30, 35, dan was je oud. Ging je dood.

Dus vanaf 35 mag je best vreemd.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 22:06
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Panini schreef op 25-05-2004 @ 22:58 :
Nou mijn ouders waren ertoe in staat..
Ik zou het denk ik niet kunnen, dat zit in je instinct
zover ik weeet mij ouders ook, maar ik heb al moeite om een maand lang de zelfde vriendin te hebben

edit: typo
__________________
Disgustibus non est disputandem

Laatst gewijzigd op 25-05-2004 om 22:08.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 22:46
Kaps
Avatar van Kaps
Kaps is offline
geen behoefte aan sex met anderen
ook niet met mn vriendin èn anderen

dan wordt je toch alleen maar jaloers en of verliefd en al die fokking shit eromheen.

nee, aan 1 meisje heb ik al mn handen vol
__________________
kzou zegge praat ni over dingen wer ge de botten van afweet
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 22:59
Dodemus
Dodemus is offline
Monogamie betekent eigenlijk slechts met één iemand getrouwd zijn.
In Europa kan je maar één keer trouwen dus is iedereen per definitie monogaam.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 23:13
Kaps
Avatar van Kaps
Kaps is offline
weet je ook wat 'mierenneuken' betekent?
__________________
kzou zegge praat ni over dingen wer ge de botten van afweet
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 01:15
DiSiLLUSiON
Avatar van DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Ik zou zeggen: allright! Helaas werkt het niet zo, met een en dezelfde partner sex hebben betekent ook dat je een relatie moet hebben met zoiemand voor de rest van je leven, helaas is geen enkele vrouw trouw genoeg om dat voor elkaar te krijgen. En anders zijn er wel weer andere dingen mis. Dus dan hou ik het maar lekker op géén relaties houden.
__________________
Alles heeft bewustzijn. Behalve wanneer je het eruit schopt...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 07:27
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik geloof opzich dat het best kan. Als je de goede partner hebt gevonden en je bent creatief genoeg.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 09:32
Verwijderd
Het idee van monogamie is toch niet per se 'je hele leven'?

Maar nee, het lijkt mij niet saai om mijn hele leven sex met dezelfde persoon te hebben, tenzij dat een saai persoon zou zijn natuurlijk.


Ik heb overigens ooit ergens gelezen dat evolutionair gezien het meest logisch is voor een vrouw om steeds relaties van ong. 2 jaar te hebben met een man, om daarna meteen een nieuwe relatie van 2 jaar op te zetten enz, tot ze er vier heeft gehad, om dan ong. 15 jaar bij de vijfde te blijven, zodat ze met zo veel mogelijk mannen nakomelingen heeft, en er altijd iemand is die voor haar en de kinderen kan zorgen zo lang de kinderen nog niet voor zichzelf kunnen zorgen... en voor een man zou het 't meest logisch zijn om datzelfde te doen, maar dan met 2 of 3 vrouwen tegelijk, niet meer, want dan kun je er niet meer voor zorgen. Mensen krijgen meestal maar 1 kind 'per worp', en het duurt lang voordat die zelfstandig zijn, vandaar dat het heel belangrijk is dat er niet alleen veel kinderen bij komen maar dat ze ook nog goed en beschermd opgroeien. Bij dieren die heel veel kinderen per worp krijgen die vervolgens in drie weken zelf geslachtsrijp zijn, is het inderdaad logischer voor mannen om maar zo veel mogelijk 'hun zaad te verspreiden', want er overleven vast wel een paar. Ik vond het zelf erg aannemelijk klinken.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 11:30
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik geloof wel in monogamie binnen een relatie
als ik een relatie met iemand heb heb ik geen sex met andere mensen

maar ik geloof niet in monogamie je hele leven lang (voor iedereen). het gebeurt soms wel, dat je alleen maar sex hebt met een persoon je hele leven lang, maar ik vind niet dat dat moet.

maar als je een relatie begint vind ik monogamie wel een eis eigenlijk.
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 11:50
DiSiLLUSiON
Avatar van DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-05-2004 @ 10:32 :
Blablabla.. Ik vond het zelf erg aannemelijk klinken.[/SIZE]
Nee, je vond het gewoon leuk om het als excuus te kunnen gebruiken
__________________
Alles heeft bewustzijn. Behalve wanneer je het eruit schopt...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 11:57
Verwijderd
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef op 26-05-2004 @ 12:50 :
Nee, je vond het gewoon leuk om het als excuus te kunnen gebruiken
Nee, want ik hoef geen kinderen en dus ook niet vier relaties van twee jaar achter elkaar waarbij ik in elke relatie 1 kind krijg plus nog een van 15 jaar met kind... dat zijn 5 kinderen, ieuw
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:11
Verwijderd
Monogaam = samenleven met 1 persoon, dus niet zozeer seks met 1 persoon. En sowieso geldt het niet voor je hele leven.

Maar goed, de rest van mijn leven seks met dezelfde persoon. Mja, geen idee, nu zou ik het geen probleem vinden, maar misschien dat er morgen iets gebeurd waardoor ik er anders over ga denken.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 15:56
Pallas
Avatar van Pallas
Pallas is offline
Ik kan wel denken aan hoe het zou zijn, maar het gaat me toch niet meer lukken

Toch even inbeelden: neeeuuh... Lijkt me niks! Maar dat komt misschien omdat ik op vlak van de échte relatie nauwelijks ervaring heb. Om maar met een persoon in je hele leven seks te hebben moet je toch wel zo veel van hem of haar houden als de zon en de maan samen. Can't imagine.

Ik zou een leven waarin je niet van alles een beetje kan en mag proeven niet willen. Misschien een stomme vergelijking, maar je eet toch ook niet je hele leven alleen maar appels als fruit en kaas als broodbeleg?
__________________
I want to hurt you just to hear you screaming my name.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:15
Fluff-Ball
Avatar van Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Ik denk wel dat het kan...

Als je voordat je trouwt ofzo genoeg relaties, etc met anderen hebt gehad en zo'n beetje 'uitgeexperimenteerd' bent lijkt het mij dat je dan wel gewoon trouw kunt zijn aan je partner..

Ik denk wel dat je als je meteen met je 1e vriendje trouwt ofzo, je je de hele tijd af zult vragen hoe het zou zijn geweest met een ander.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 18:40
DiSiLLUSiON
Avatar van DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-05-2004 @ 14:11 :
Monogaam = samenleven met 1 persoon, dus niet zozeer seks met 1 persoon. En sowieso geldt het niet voor je hele leven.
Monogamie betekent trouw blijven aan 1 persoon. En daar valt sex natuurlijk ook onder (waarom zou dat er niet onder vallen?)
__________________
Alles heeft bewustzijn. Behalve wanneer je het eruit schopt...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Sigúr schreef op 25-05-2004 @ 21:25 :
ik geloof niet in mensen en monogamie.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 22:22
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Eerst maar eens de goede definitie van monogaam opzoeken, dan kunnen we er verder over discussieren .

(en nee, ik ga dat niet doen, want ik ga nu slapen!)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 22:24
Verwijderd
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef op 26-05-2004 @ 19:40 :
Monogamie betekent trouw blijven aan 1 persoon. En daar valt sex natuurlijk ook onder (waarom zou dat er niet onder vallen?)
Omdat dat de definitie niet is
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 23:27
DiSiLLUSiON
Avatar van DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-05-2004 @ 23:24 :
Omdat dat de definitie niet is
Citaat:
mo·no·ga·mie (de ~ (v.))
1 samenleving van één man met één vrouw of van één mannelijk met één vrouwelijk dier
In dezer dagen kan dat natuurlijk ook één vrouw met één vrouw of één man met één man zijn. Nadruk op één met één. Oftewel: trouw zijn.
__________________
Alles heeft bewustzijn. Behalve wanneer je het eruit schopt...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 10:14
the_only_fieke
Avatar van the_only_fieke
the_only_fieke is offline
Zelf geloof ik er eigenlijk niet in. Ik zeg niet dat ik het niet ben !! Als ik een relatie heb, zal ik nooit seks hebben met iemand anders !! Maar soms heb je wel zoiets van ik wil eens een nieuwe uidaging enz...

Wat ik ook wel mis is het echte verleiden dat je helemaal in het begin deed !! Iemand zijn hart veroveren en dan opbouwen naar de eerste keer seks ...
__________________
Just me ....
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Pallas schreef op 26-05-2004 @ 16:56 :
Ik zou een leven waarin je niet van alles een beetje kan en mag proeven niet willen. Misschien een stomme vergelijking, maar je eet toch ook niet je hele leven alleen maar appels als fruit en kaas als broodbeleg?
mijn vader wel hoor
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 17:18
seba
seba is offline
wel euh , dit is eigenlijk een kwestie waar je uren kan om filosoferen maar ik ben toch degene die liever naief blijft dan de waarheid voor ogen te zien.. Misschien wel een vorm van eigen gemak. Nu ja het is zeker een vasstaand feit dat er veel buitenechtelijke relaties zijn , maar die dan heel goed geheim kunnen worden gehouden waardoor de partner in kwestie niet gekwetst wordt. Als die bevlieging dan over zou zijn en je beseft wel degelijk dat je toch bij de ware liefde blijft heb je nog niets kapot gemaakt. En kan je als het ware nog je hele leven gelukkig samen zijn met je partner waarvan je houdt. Mocht die bevlieging niet over gaan dan is de situatie wel ambetanter , maar daarom nog niet dramatisch. Dat zou dan betekenen dat die andere je gelukkiger maakt en dan moet je die kans grijpen. En als je partner je graag ziet zal die dat ook aanvaarden.

Het is alleszins geen algemene waarheid die nu verteld wordt maar alleszins een mening waarover is nagedacht en die min of meer gefundeerd is.
__________________
I am sure you can talk the talk, but can you walk the walk?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 22:21
Verwijderd
monogamie is

"Wij gij niet wilt dat u geschiedt, doet u een ander ook niet"
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 22:13
Verwijderd
Ik kan niet spreken voor over een paar jaar. Ik kan alleen spreken voor nu. En op dit moment kan ik me niet voorstellen met een ander te seksen dan mijn vriend. Ik heb de behoefte niet, de drang niet en ik wil het ook gewoon niet.

Het is niet eens een kwestie van 'voldoende' hebben aan hem ofzo. Maar ik kan me bij hem gewoon volledig open stellen en dat kan ik bij een ander niet. Het idee van seks met een ander vind ik dan ook niet eens prettig.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 07:56
VanDalen
Zoals Fieke de vraag stelde ging het duidelijk over sex...

Ik weet nu al dat ik te nieuwsgierig blijf
om monogaam te blijven (of te zijn.. ).
't is tenslotte elke keer anders en daar blijf
ik wel erg nieuwsgierig naar..

Aard van 't beesje..
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie De mens is niet gemaakt voor monogamie...
supergirl#1
20 20-04-2010 07:35
Liefde & Relatie De mens is niet gemaakt voor monogamie...
supergirl#1
4 26-09-2009 12:10
Seksualiteit open relatie
Mikado
57 14-01-2008 17:38
Levensbeschouwing & Filosofie Polygamie
BiL@L
73 02-10-2004 23:30
Seksualiteit Pedosexualiteit.
KleineTomaat
220 13-09-2004 16:18
Levensbeschouwing & Filosofie polygamie vs monogamie
anarpunk
29 27-01-2004 20:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.