Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2003, 18:55
dindjemek
Avatar van dindjemek
dindjemek is offline
[edit by Leonoor]Vanwege het samenvoegen van twee topics, staat nu deze post boven aan, omdat deze eerder gepost is en de posts op tijd geordend worden.[/edit]


Hoi menzies,

De vraag luidt:

De pil is toch een anticonceptie middel? Vrouwen gebruiken het dus om een zwangerschap te voorkomen natuurlijk.
Maar kunnen vrouwen ook gewoon een andere reden hebben ipv een zwangerschap voorkomen. Want ik ken iemand die heeft als reden om een zware menstruatie te voorkomen ofzo iets dergelijks. En het is iemand die geen gemeenschap ofzo heeft, niet eens een relatie. Dan zou je die pil toch niet hoeven te gebruiken of heb ik het mis?


alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 26-10-2003 om 19:05.
Oud 26-10-2003, 18:59
Verwijderd
als je een hele hevige menstruatie hebt, of heel onregelmatig bent, kan dat soms wel eens handig zijn hoor
Oud 26-10-2003, 19:00
allie
allie is offline
ik gebruik de pil dus wel om de menstruatie te verlichten!! het scheelt best wel veel.... 'vroeger' trok ik een week uit om klaar te zijn met bloeden, nu is het 'maar' drie dagen. 'vroeger' had ik voor de eerste dag van de menstruatie behoorlijke krampen in mijn buik en nu dus minder of helemaal niet.
dus dat klopt
__________________
anne
Oud 26-10-2003, 19:02
Verwijderd
Als vervolg op nummertje 5...

nummer 5 is hier te vinden:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=579553

Klik hier voor de search naar de pil, waar ook nog het een en ander staat..!

Dus spui je vragen over de pil in dit topic!

Kijk hier ook eens!: http://www.anticonceptie.nl/consument/
Oud 26-10-2003, 19:07
Verwijderd
Citaat:
dindjemek schreef op 26-10-2003 @ 19:55:
[B]De pil is toch een anticonceptie middel? Vrouwen gebruiken het dus om een zwangerschap te voorkomen natuurlijk.
Maar kunnen vrouwen ook gewoon een andere reden hebben ipv een zwangerschap voorkomen. Want ik ken iemand die heeft als reden om een zware menstruatie te voorkomen ofzo iets dergelijks. En het is iemand die geen gemeenschap ofzo heeft, niet eens een relatie. Dan zou je die pil toch niet hoeven te gebruiken of heb ik het mis?
\[/.B]
Ik snap niet helemaal waar je heen wilt of wat je punt nou is...?

Oorspronkelijk is de pil idd een anticonceptie middel, maar hij wordt ook wel voor andere dingen gebruikt (tegen acné, overbeharing, om regelmatig ongesteld te zijn, om minder zwaar ongesteld te zijn, enz.). In die gevallen (en anders ook) kun je de pil dus ook gebruiken als je geen gemeenschap hebt.
Oud 26-10-2003, 19:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
dindjemek schreef op 26-10-2003 @ 19:55:
Hoi menzies,

De vraag luidt:

De pil is toch een anticonceptie middel? Vrouwen gebruiken het dus om een zwangerschap te voorkomen natuurlijk.
Maar kunnen vrouwen ook gewoon een andere reden hebben ipv een zwangerschap voorkomen. Want ik ken iemand die heeft als reden om een zware menstruatie te voorkomen ofzo iets dergelijks. En het is iemand die geen gemeenschap ofzo heeft, niet eens een relatie. Dan zou je die pil toch niet hoeven te gebruiken of heb ik het mis?


alvast bedankt
ja, d'r zijn zat vrouwen die de pil om een andere reden slikken.
zo kan je als je aan de pil bent zelf bepalen wanneer je ongesteld wordt. Dit is erg handig, aangezien het niet elke maand even best uitkomt. Daarnaast kan je ook besluiten om een maandje niet ongesteld te worden (doorslikken).
Ook worden de pijnklachten bij veel meiden minder en je hebt nog een speciale pil die acne en overbeharing tegengaat.
Behoorlijk wat redenen om aan de pil te gaan dus, naast het feit dat het idd een anticonceptiemiddel is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-10-2003, 19:08
dindjemek
Avatar van dindjemek
dindjemek is offline
Citaat:
allie schreef op 26-10-2003 @ 20:00:
ik gebruik de pil dus wel om de menstruatie te verlichten!! het scheelt best wel veel.... 'vroeger' trok ik een week uit om klaar te zijn met bloeden, nu is het 'maar' drie dagen. 'vroeger' had ik voor de eerste dag van de menstruatie behoorlijke krampen in mijn buik en nu dus minder of helemaal niet.
dus dat klopt
.



dank je wel allie, ik denk dat ik het nu wel weer weet.
zijn er nog meer meiden/vrouwen/meisjes die allie's argument kunnen versterken?
Oud 26-10-2003, 19:12
Verwijderd
Citaat:
dindjemek schreef op 26-10-2003 @ 20:08:
dank je wel allie, ik denk dat ik het nu wel weer weet.
zijn er nog meer meiden/vrouwen/meisjes die allie's argument kunnen versterken?
Welk argument?
Oud 26-10-2003, 19:20
dindjemek
Avatar van dindjemek
dindjemek is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-10-2003 @ 20:12:
Welk argument?

Sorry ik bedoel allie's toelichting. Verkeerd woord gebruikt.
Oud 26-10-2003, 19:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
dindjemek schreef op 26-10-2003 @ 20:20:
Sorry ik bedoel allie's toelichting. Verkeerd woord gebruikt.
bedoel je nou dat je nog meer redenen wilt horen om de pil te gebruiken of nog meer mensen waarbij de klachten vermindert zijn?
voor optie 1: lees de post van Leonoor en die van mij eens.
voor optie 2: ik was altijd 1 à 2 dagen echt ziek als ik ongesteld was. ik kon soms niet naar school van de pijn en moest op bed blijven liggen met een warme kruik. nu ik aan de pil ben heb ik alleen nog wat buik- en rugpijn, maar dat is niks vergeleken met hoe het altijd was!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-10-2003, 20:01
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 26-10-2003 @ 20:55:

voor optie 2: ik was altijd 1 à 2 dagen echt ziek als ik ongesteld was. ik kon soms niet naar school van de pijn en moest op bed blijven liggen met een warme kruik. nu ik aan de pil ben heb ik alleen nog wat buik- en rugpijn, maar dat is niks vergeleken met hoe het altijd was!
Nog een voor optie 2:
Ik kon altijd een dag of drie niet lopen van de pijn, zitten of liggen van de pijn, pijnstillers, kruiken, enz. hielpen niet, nu helpen ze een klein beetje, maar dat scheelt al een hoop. Verder ben ik het nu regelmatig en heb ik veel minder (bijna geen) acné.
Oud 26-10-2003, 21:00
dindjemek
Avatar van dindjemek
dindjemek is offline
ok, dank u allen

Nu begrijp ik het goed.
Oud 27-10-2003, 06:51
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
okeee, dit is dus het nieuwe piltopic?

dan heb ik een vraagje, ik heb namelijk weer eens iets doms gedaan..

ik heb in de 3e week de op-2-na laatste pil vergeten, de zaterdag. ik zag gisteravond dus dat ik de zaterdag vergeten was. ik slik eerst de zondag in (oohh.. stom) en ga daarna pas lezen wat ik moet doen, stomstomstom.

ik kon kiezen:
de vergeten tablet innemen, strip afmaken, niet stoppen maar door met de volgende strip.

of:

direct stoppen, begin met pauzeweek (nooit langer dan 7 dagen inclusief vergeten tablet, daarna door met volgende strip.

maar er staat nergens bij of het uitmaakt of je sex gehad hebt of niet en ik kan de 2e optie al niet meer nemen volgens mij. ik heb dit weekend dus wél sex gehad.

maar wat er ook nog is: ik heb vorige maand de pil een keer doorgeslikt want ik wilde niet ongesteld zijn omdat ik ging kamperen. dus wil ik nu eigenlijk niet nóg een keer doorslikken, wat wel moet omdat die 2e optie niet meer kan. maar ik wil zeker weten dat ik niet zwanger ben.

help.

oh, edit: ik gebruik diane-35
__________________
■■ fuzzy logic

Laatst gewijzigd op 27-10-2003 om 10:01.
Oud 27-10-2003, 15:03
Verwijderd
Als je nu nog eens doorslikt, dan maakt het ook niet uit of je in de afgelopen week seks hebt gehad of niet, dan is het gewoon veilig. Zo niet, dan niet.
Oud 27-10-2003, 15:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
snarl schreef op 27-10-2003 @ 07:51:
okeee, dit is dus het nieuwe piltopic?

dan heb ik een vraagje, ik heb namelijk weer eens iets doms gedaan..

ik heb in de 3e week de op-2-na laatste pil vergeten, de zaterdag. ik zag gisteravond dus dat ik de zaterdag vergeten was. ik slik eerst de zondag in (oohh.. stom) en ga daarna pas lezen wat ik moet doen, stomstomstom.

ik kon kiezen:
de vergeten tablet innemen, strip afmaken, niet stoppen maar door met de volgende strip.

of:

direct stoppen, begin met pauzeweek (nooit langer dan 7 dagen inclusief vergeten tablet, daarna door met volgende strip.

maar er staat nergens bij of het uitmaakt of je sex gehad hebt of niet en ik kan de 2e optie al niet meer nemen volgens mij. ik heb dit weekend dus wél sex gehad.

maar wat er ook nog is: ik heb vorige maand de pil een keer doorgeslikt want ik wilde niet ongesteld zijn omdat ik ging kamperen. dus wil ik nu eigenlijk niet nóg een keer doorslikken, wat wel moet omdat die 2e optie niet meer kan. maar ik wil zeker weten dat ik niet zwanger ben.

help.

oh, edit: ik gebruik diane-35
dat er niet bij staat of het uitmaakt of je seks hebt gehad, is omdat het boekje alleen maar uitgaat van veilige situaties. Het is niet voor niets (mede) bedoeld om niet zwanger te worden, dus dat gaan ze niet nog eens benadrukken. De keuzes waar je uit kan kiezen zijn dus beiden veilig.
Optie 2 kan je idd niet meer kiezen, dus je zal toch echt nog een strip moeten slikken.
Dat je al een strip hebt doorgeslikt moet volgens mij niks uitmaken, want je mag hem een aantal maanden doorslikken zonder dat het schadelijk is (en veilig is het sowieso als je hem continue slikt).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 27-10-2003, 17:25
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
oh. oke. ik hoop dat t klopt ik was helemaal ongerust. ik wil gewoon graag ongesteld zijn (...) zodat ik t zeg maar zeker weet.

oh, klein dingetje: heb nu sinds een dag last van 'spotting', weet iemand wat dat zou kunnen betekenen? ik heb dus wel 2 pillen op hetzelfde tijdstip geslikt.
__________________
■■ fuzzy logic

Laatst gewijzigd op 28-10-2003 om 14:59.
Oud 28-10-2003, 16:53
-Farfalla85-
-Farfalla85- is offline
Ik durf niet aan mn ouders te vragen of ik aan de pil mag...
__________________
Just me.
Oud 28-10-2003, 17:11
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
ik ben aan de pil, maar nu komt het: ik ben het 2 weken vergeten in te nemen.. (vraag niet hoe.. slecht geheugen enz)
maar eeuh wanneer moet ik nou beginnen met me nieuwe pilstrip?
als ik weer ongesteld word? hmmz kben ook de tel kwijt. kheb geen id wanneer ik ongesteld moet worden
__________________
up the downstair
Oud 28-10-2003, 17:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 28-10-2003 @ 18:11:
ik ben aan de pil, maar nu komt het: ik ben het 2 weken vergeten in te nemen.. (vraag niet hoe.. slecht geheugen enz)
maar eeuh wanneer moet ik nou beginnen met me nieuwe pilstrip?
als ik weer ongesteld word? hmmz kben ook de tel kwijt. kheb geen id wanneer ik ongesteld moet worden
2 weken lang vergeten??!

maar betekent dat dat je de eerste 7 van je strip wel hebt geslikt? of nog helemaal niks (na je laatste stopweek)?
in dat laatste geval: weer beginnen op de eerste dag van je menstruatie. Wanneer dat is is natuurlijk afwachten.
Maar ik weet niet of je hem gewoon weer mag slikken wanneer je de eerste 7 pillen wel hebt geslikt en daarna niks meer. Dat zou ik als ik jou was even navragen bij de dokter.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-10-2003, 17:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
-Farfalla85- schreef op 28-10-2003 @ 17:53:
Ik durf niet aan mn ouders te vragen of ik aan de pil mag...
waarom niet?

je ouders hebben waarschijnlijk liever dat je veilige seks hebt, dan dat je het onbeschermd doet!
En bovendien kan je ook andere redenen aanvoeren:
- je hebt last van je menstruatie en wil kijken of je klachten verminderen als je aan de pil gaat
- je wil met je menstruatie willen schuiven/uitstellen
- je wil kijken of je puistjes/beharing vermindert van de pil

Je kan volgens mij ook de pil krijgen zonder dat je ouders d'r vanaf weten, maar dat lijkt me niet verstandig. Je moet de pil namelijk elke dag innemen en om dat niet te vergeten is het het handigste om hem op een plek te leggen waar je hem elke dag tegen komt. Die plekken zien je ouders waarschijnlijk ook wel vaak, dus probeer het toch eens bij je ouders!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-10-2003, 18:22
bassgirl
Avatar van bassgirl
bassgirl is offline
zit ook maar over de pil te denken...

maar wat zijn nou de voor/ en nadelen vd pil.. zag hier al een aantal voordelen staan, maar de nadelen???

nu ben ik namelijk om de 5/6 weken ongesteld en dan zou ik om de 3 weken ongesteld zijn... maar dan duurt 't toch hopelijk niet evenlang? of kan dat wel?
__________________
i'm addicted to music
Oud 28-10-2003, 18:38
-Farfalla85-
-Farfalla85- is offline
Citaat:
linda85 schreef op 28-10-2003 @ 18:27:
waarom niet?

je ouders hebben waarschijnlijk liever dat je veilige seks hebt, dan dat je het onbeschermd doet!
En bovendien kan je ook andere redenen aanvoeren:
- je hebt last van je menstruatie en wil kijken of je klachten verminderen als je aan de pil gaat
- je wil met je menstruatie willen schuiven/uitstellen
- je wil kijken of je puistjes/beharing vermindert van de pil

Je kan volgens mij ook de pil krijgen zonder dat je ouders d'r vanaf weten, maar dat lijkt me niet verstandig. Je moet de pil namelijk elke dag innemen en om dat niet te vergeten is het het handigste om hem op een plek te leggen waar je hem elke dag tegen komt. Die plekken zien je ouders waarschijnlijk ook wel vaak, dus probeer het toch eens bij je ouders!
Als ze weten dat ik seks zou hebben, zouden ze me echt vermoorden...

Een van de redenen die je gaf is echt waar, ik heb erg last van mn menstruatie en die is ook erg onregelmatig, soms zit er 2weken tussen, soms 5... Ik heb ze die reden gegeven, maar het enige wat ze zeggen is "kijk het nog even aan" Maar dat zeggen ze al 1,5 jaar...
__________________
Just me.
Oud 28-10-2003, 18:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
-Farfalla85- schreef op 28-10-2003 @ 19:38:
Als ze weten dat ik seks zou hebben, zouden ze me echt vermoorden...

Een van de redenen die je gaf is echt waar, ik heb erg last van mn menstruatie en die is ook erg onregelmatig, soms zit er 2weken tussen, soms 5... Ik heb ze die reden gegeven, maar het enige wat ze zeggen is "kijk het nog even aan" Maar dat zeggen ze al 1,5 jaar...
probeer het nog een keer en als ze dan weer met die 'kijk het nog even aan' komen, dan meldt je gewoon dat je nu eindelijk aan de pil wil en dat je hem gaat halen.
dan weten ze het iig als ze een strip tegenkomen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-10-2003, 19:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 28-10-2003 @ 19:22:
zit ook maar over de pil te denken...

maar wat zijn nou de voor/ en nadelen vd pil.. zag hier al een aantal voordelen staan, maar de nadelen???

nu ben ik namelijk om de 5/6 weken ongesteld en dan zou ik om de 3 weken ongesteld zijn... maar dan duurt 't toch hopelijk niet evenlang? of kan dat wel?
ik snap niet helemaal wat je wil vragen, maar als je aan de pil gaat dan ben je dus elke maand gewoon ongesteld. Dat duurt dan zo tussen de 3 en 5 dagen (met enkele uitzonderingen). en vervolgens weer 3 weken niet. Je kan ook de pil wat langer doorslikken waardoor je bijvoorbeeld 5 weken niet ongesteld bent en daarna weer wel.
En over de nadelen: iedereen reageert anders op de hormonen. Het kan dus zijn dat je meer hoofdpijn krijgt van de pil of dat je last hebt van andere bijwerkingen. Daarom moet je vaak ook na 3 maanden terugkomen bij de dokter die dan vraagt hoe de pil beviel. Heb je klachten gehad, dan zou je kunnen overstappen op een andere pil, waardoor de klachten misschien weggaan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-10-2003, 21:39
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
en weet iemand nog iets te vertellen over mijn probleempje? ik heb zelf even geen idee wat het allemaal betekent namelijk..
__________________
■■ fuzzy logic
Oud 29-10-2003, 16:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
linda85 schreef op 28-10-2003 @ 18:23:
2 weken lang vergeten??!

maar betekent dat dat je de eerste 7 van je strip wel hebt geslikt? of nog helemaal niks (na je laatste stopweek)?
in dat laatste geval: weer beginnen op de eerste dag van je menstruatie. Wanneer dat is is natuurlijk afwachten.
Maar ik weet niet of je hem gewoon weer mag slikken wanneer je de eerste 7 pillen wel hebt geslikt en daarna niks meer. Dat zou ik als ik jou was even navragen bij de dokter.
Als je nog helemaal niets hebt geslikt zou je idd moeten beginnen op de eerste dag van je menstruatie maar dat kan heel lang duren. Toen ik stopte met de pil duurde het drie maanden voor ik weer uit mezelf ongesteld werd. Waarschijnlijk is het verstandig om even langs de huisarts te gaan om te vragen hoe je nu verder moet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-10-2003, 18:12
Buffy
Buffy is offline
ik heb weer eens iets geks...

2 maanden geleden had ik een heeeeeele lichte menstruatie (1,5 dag ofsow); ik was toen al een dik half jaar aan de pil. ik vond et gek, heb toen ook zwangerschapstest gedaan > negatief.

de volgende maand was alles weer helemaal goed, ik had mijn oude vertrouwde menstruatie terug (meestal een dag of 4).

nu ben ik ook in de stopweek (sinds zaterdag) en ik heb tot nu toe maar een paar druppels bloed verloren... ik heb vanmiddag de doktersassistente gebeld en zij zei dat het wel vaker voorkwam bij vrouwen die de pil gebruiken. mijn vriend en ik hebben tijdens de laatste pilstrip wel geslachtsgemeenschap gehad, maar ik weet zeker dta ik GEEN pil ben vergeten. zwanger zou ik dus in principe niet kunnen zijn.

heeft iemand van jullie ook wel eens last van deze vervelende kuur???

liefs Buffy
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Oud 29-10-2003, 18:28
-Farfalla85-
-Farfalla85- is offline
Citaat:
linda85 schreef op 28-10-2003 @ 19:59:
probeer het nog een keer en als ze dan weer met die 'kijk het nog even aan' komen, dan meldt je gewoon dat je nu eindelijk aan de pil wil en dat je hem gaat halen.
dan weten ze het iig als ze een strip tegenkomen.
hmmm zit wat in
__________________
Just me.
Oud 29-10-2003, 20:35
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Heb net twee strips achter elkaar geslikt en vrijdag de laatste pil. Nu is het woensdag en ben ik nog steeds niet ongesteld. Dit heb ik echt nog nooit gehad, normaal als ik bijv. zondag de laatste slik, ben ik het donderdags...
ook heb ik nog geen 'ongesteldheisbuikpijn of rugpijn'

Ik slik de diane-35 en ik heb ook wel eens 3 strips achter elkaar geslikt, en toen werd ik ook wel op tijd ongesteld... wat kan dit nu weer zijn?!?!
__________________
Oud 29-10-2003, 21:31
i'mstronger
i'mstronger is offline
hai, als ik het goed heb,
dan is de Diane-35 pil, DE pil die overbeharing EN acne tegengaat, heb ik dat goed? Maarr.... daar staat weer tegenover, dat je enorm (10kg??) aan kan gaan komen, die kans is in ieder geval groot. Klopt dit? Want ik wil graag van mijn pukkels af, maar absoluut niet aankomen. Btw, ik zit nu aan de microginon30 en ik merk helemaal Niks van acne-vermindering, op dit moment zit ik er onder... Nog een vraag over deze pil, mijn dokter vindt mijn pukkels niet erg genoeg, en zit er maar op door te hameren dat ik aan mijn pil moet blijven, moet je een enorm gegronde reden (enorrum veel pukkels/overbeharing) hebben om toch aan deze pil te komen? ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden, het gaat vooral dus om de vraag of het deze pil, de diane 35 is, die pukkels tegengaat, maar waarvoor je je 'slankheid'in moet leveren...
Oud 30-10-2003, 14:12
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
Hoihoi,

Ik heb diane-35 en mijn huisarts heeft me bijna gedwongen hem te nemen, ookal had ik maar een paar puistjes. Ik snapte het ook niet helemaal maar ik vond het niet erg. Sowieso kom je de eerste 3 maanden niet van je puistjes af, en ik ben er nu nog steeds niet vanaf maar dat komt omdat ik niet van mijn hoofd kan afblijven, ik peuter te veel. Verder ben ik wel aangekomen ja, maar dat vind ik niet zo heel erg; ik had een beetje ondergewicht (volgens de huidige normen dan.. ) en ik had minder dan cup a. ik heb nu b, dus ik vind het echt niet erg

Verder.. zoek eens rond op internet (google) en vraag het aan meer mensen.
__________________
■■ fuzzy logic

Laatst gewijzigd op 30-10-2003 om 14:21.
Oud 30-10-2003, 15:18
Verwijderd
Citaat:
i'mstronger schreef op 29-10-2003 @ 22:31:
hai, als ik het goed heb,
dan is de Diane-35 pil, DE pil die overbeharing EN acne tegengaat, heb ik dat goed? Maarr.... daar staat weer tegenover, dat je enorm (10kg??) aan kan gaan komen, die kans is in ieder geval groot. Klopt dit? Want ik wil graag van mijn pukkels af, maar absoluut niet aankomen. Btw, ik zit nu aan de microginon30 en ik merk helemaal Niks van acne-vermindering, op dit moment zit ik er onder... Nog een vraag over deze pil, mijn dokter vindt mijn pukkels niet erg genoeg, en zit er maar op door te hameren dat ik aan mijn pil moet blijven, moet je een enorm gegronde reden (enorrum veel pukkels/overbeharing) hebben om toch aan deze pil te komen? ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden, het gaat vooral dus om de vraag of het deze pil, de diane 35 is, die pukkels tegengaat, maar waarvoor je je 'slankheid'in moet leveren...
Niet iedereen komt aan door diane-35; vooral veel mensen krijgen er veel meer honger door. Als je gewoon let op wat je eet, hoef je als het goed is niet aan te komen, of misschien een kilo of 3, maar wie ziet dat verschil nou. Microgynon 30 helpt inderdaad niet tegen acne, dus het is niet vreemd dat je acne er niet minder van wordt . Als je echt helemaal onder zit, dan is het wel vreemd dat je huisarts je geen diane-35 wil voorschrijven; wil hij dat écht niet of raadt hij je het gewoon sterk en hardnekkig af? Omdat diane-35 niet ergere bijwerkingen heeft dan mycroginon-30 (hoogstens wat heftiger), zou het nogal vreemd zijn als hij het echt weigerde.
Enne anders ga je gewoon een keertje naar een andere huisarts
Oud 30-10-2003, 15:24
U-NiQ
Avatar van U-NiQ
U-NiQ is offline
Citaat:
Mushu schreef op 26-10-2003 @ 19:59:
als je een hele hevige menstruatie hebt, of heel onregelmatig bent, kan dat soms wel eens handig zijn hoor
Inderdaad.. En het is inderdaad ook nog eens zo dat er meisjes zijn die de pil gebruiken om puistjes tegen te gaan.
__________________
Dat is de kracht van onafhankelijkheid!
Oud 30-10-2003, 15:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
i'mstronger schreef op 29-10-2003 @ 22:31:
hai, als ik het goed heb,
dan is de Diane-35 pil, DE pil die overbeharing EN acne tegengaat, heb ik dat goed? Maarr.... daar staat weer tegenover, dat je enorm (10kg??) aan kan gaan komen, die kans is in ieder geval groot. Klopt dit? Want ik wil graag van mijn pukkels af, maar absoluut niet aankomen. Btw, ik zit nu aan de microginon30 en ik merk helemaal Niks van acne-vermindering, op dit moment zit ik er onder... Nog een vraag over deze pil, mijn dokter vindt mijn pukkels niet erg genoeg, en zit er maar op door te hameren dat ik aan mijn pil moet blijven, moet je een enorm gegronde reden (enorrum veel pukkels/overbeharing) hebben om toch aan deze pil te komen? ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden, het gaat vooral dus om de vraag of het deze pil, de diane 35 is, die pukkels tegengaat, maar waarvoor je je 'slankheid'in moet leveren...
ik ben vorige maand overgestapt van de microginon30 naar de diana35.
Van de microgynon30 ben ik 2 kilo aangekomen (althans, van de honger die je erdoor krijgt). Nu met de diana35 ben ik nog niet meer aangekomen, dus dat hoeft niet persé.
Mijn huisarts wilde wel een goede reden hebben waarom ik overstapte, aangezien ik van de microgynon30 geen klachten had en hij het zonde vindt als je zonder goede reden dan een andere pil gaat proberen. Ik kan me er op zich wel iets van voorstellen.
Maar zijn je puistjes echt zo erg dan? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de pil wordt geweigerd wanneer je onder de puistjes zit...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 30-10-2003, 15:43
Verwijderd
Vraagje

ik ben in december met de diane35 begonnen. na 2 maanden kreeg ik van b75 ineens c85. vet veel striemen enzow toen ben ik over gegaan over prikpil, wat me niet goed beviel omdat ik echt theezak borstjes kreeg. Zelfs mn ma had zoiets nog nooit gezien en het komt ook niet in de familie voor!
Toen ben ik WEER naar de diana overgestapt, maar toen zijn mn borsten gewoon weer naar b80 gegaan. Nu ben ik wel tevreden met mn borsten, maar de pil zelf vergeet ik constant. (DOM)
Nu vraag ik me af dat als ik weer aan de prikpil ga, of ik dan weer theezakjes krijg? Want bij mn laatste pilwisseling was mn cup maat niet echt veranderd Behalve mn cupmaat beviel de prikpil me meer dan best

wie weet dat? Of is het slechts een kwestie van uitproberen???

liefs suusjuh
Oud 31-10-2003, 10:10
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
dreen schreef op 29-10-2003 @ 21:35:
Heb net twee strips achter elkaar geslikt en vrijdag de laatste pil. Nu is het woensdag en ben ik nog steeds niet ongesteld. Dit heb ik echt nog nooit gehad, normaal als ik bijv. zondag de laatste slik, ben ik het donderdags...
ook heb ik nog geen 'ongesteldheisbuikpijn of rugpijn'

Ik slik de diane-35 en ik heb ook wel eens 3 strips achter elkaar geslikt, en toen werd ik ook wel op tijd ongesteld... wat kan dit nu weer zijn?!?!
en toen was het vrijdag, en was ik nog steeds niet ongesteld. Niemand een idee?
__________________
Oud 31-10-2003, 10:25
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
dreen schreef op 31-10-2003 @ 11:10:
en toen was het vrijdag, en was ik nog steeds niet ongesteld. Niemand een idee?
De dokter zei tegen mij dat het prima kon dat de ongesteldheid weg zou blijven na doorslikken. Ze moet dan gewoon 7 dagen stopweek houden en dan weer doorgaan met de volgende strip. Word je dan alsnog ongesteld, kan je beter weer ophouden met de strip en alsnog stopweek houden. Volgens mij kan je niet zwanger worden als je ongesteld bent, maar doordat je 2x stopweek dan houdt, zou ik voor eigen gerustheid toch extra beveiliging gebruiken bij seksueel contact...

Als jij niet onveilig hebt gevreeen, kun je bijna onmogelijk zwanger zijn, als dat is waar je nu bang voor bent...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 31-10-2003, 10:27
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
St Janskruid: op de achterkant staat: kan de werking van de pil nadeling beinvloeden...

Hoe letterlijk moet ik dit nemen? Extra voorzorgsmaatregelen nemen met seksueel contact? Kan je ongesteld worden terwijl je de pil nog gewoon slikt?

Iemand die hier meer over weet?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 31-10-2003, 10:42
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gothic schreef op 31-10-2003 @ 11:25:
De dokter zei tegen mij dat het prima kon dat de ongesteldheid weg zou blijven na doorslikken. Ze moet dan gewoon 7 dagen stopweek houden en dan weer doorgaan met de volgende strip. Word je dan alsnog ongesteld, kan je beter weer ophouden met de strip en alsnog stopweek houden. Volgens mij kan je niet zwanger worden als je ongesteld bent, maar doordat je 2x stopweek dan houdt, zou ik voor eigen gerustheid toch extra beveiliging gebruiken bij seksueel contact...

Als jij niet onveilig hebt gevreeen, kun je bijna onmogelijk zwanger zijn, als dat is waar je nu bang voor bent...
Ik heb nog nooit gedonder gehad met doorslikken. Werd altijd gewoon normaal ongesteld, zelfs als ik 3 strips slikte. Dus waarom zou het nu ineens anders zijn?!?

Ik heb geen vriendje meer, dus ook niet gevreeen oid, dus ik ben niet bang om zwanger te zijn. Ik wil gewoon weten wat het kan zijn, en of het erg genoeg is om naar de huisarts te gaan. [ivm met een miskraam ben ik toch een beetje bang geworden als er iets mis is met m'n ongesteldheid, wie weet wat er mis kan zijn]

Heeft iemand nog een idee waarom een menstruatie ineens uitblijft?
__________________
Oud 31-10-2003, 10:48
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gothic schreef op 31-10-2003 @ 11:27:
St Janskruid: op de achterkant staat: kan de werking van de pil nadelig beinvloeden...

Hoe letterlijk moet ik dit nemen? Extra voorzorgsmaatregelen nemen met seksueel contact? Kan je ongesteld worden terwijl je de pil nog gewoon slikt?

Iemand die hier meer over weet?
Nadelig beinvloeden betekend dat de hormonen misschien niet goed in je bloed komen. Ik zou het er niet op gokken en extra voorzorgsmaatregelen nemen ja.

T beste is om je huisarts even op te bellen oid, dan weet je het zeker en die kan je misschien gerust stellen.
__________________
Oud 31-10-2003, 18:41
i'mstronger
i'mstronger is offline
Heejjjj bedankt voor alle reacties op mijn vraag over diane-35, pukkels en aankomen...! Nu las ik dus dat je cup maat ook kan groeien door de diane 35? Dat zou een leuke bijkomstigheid zijn , aangezien ik nu een a-cupje heb... Maarre, stel nou dat ik aan de diane 35 ga, en ik ga NIET meer eten, dus ik kom ook niet aan, of hoogstens 2 kilo, krijg ik dan nog wel een grotere cup maat? Ik dacht altijd namelijk dat je cup alleen maar groeide als je voor de rest ook dikker word, en als je dan weer dunner wordt, hup, cupmaat ook weer kleiner?
Oud 31-10-2003, 19:21
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
i'mstronger schreef op 31-10-2003 @ 19:41:
Heejjjj bedankt voor alle reacties op mijn vraag over diane-35, pukkels en aankomen...! Nu las ik dus dat je cup maat ook kan groeien door de diane 35? Dat zou een leuke bijkomstigheid zijn , aangezien ik nu een a-cupje heb... Maarre, stel nou dat ik aan de diane 35 ga, en ik ga NIET meer eten, dus ik kom ook niet aan, of hoogstens 2 kilo, krijg ik dan nog wel een grotere cup maat? Ik dacht altijd namelijk dat je cup alleen maar groeide als je voor de rest ook dikker word, en als je dan weer dunner wordt, hup, cupmaat ook weer kleiner?
Als jij gewoon blijft eten, zal je als het goed is niet aankomen, hoogstens van die cupmaat... Maar hoop er niet teveel op, bij mij is er ook niets gegroeid helaas
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 31-10-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 31-10-2003 @ 11:27:
St Janskruid: op de achterkant staat: kan de werking van de pil nadeling beinvloeden...

Hoe letterlijk moet ik dit nemen? Extra voorzorgsmaatregelen nemen met seksueel contact? Kan je ongesteld worden terwijl je de pil nog gewoon slikt?

Iemand die hier meer over weet?
Ik zou het bespreken met je huisarts, al is het maar voor de zekerheid.
Oud 01-11-2003, 08:49
Verwijderd
Citaat:
i'mstronger schreef op 31-10-2003 @ 19:41:
Heejjjj bedankt voor alle reacties op mijn vraag over diane-35, pukkels en aankomen...! Nu las ik dus dat je cup maat ook kan groeien door de diane 35? Dat zou een leuke bijkomstigheid zijn , aangezien ik nu een a-cupje heb... Maarre, stel nou dat ik aan de diane 35 ga, en ik ga NIET meer eten, dus ik kom ook niet aan, of hoogstens 2 kilo, krijg ik dan nog wel een grotere cup maat? Ik dacht altijd namelijk dat je cup alleen maar groeide als je voor de rest ook dikker word, en als je dan weer dunner wordt, hup, cupmaat ook weer kleiner?
In normale omstandigheden groeien je borsten alleen als je dikker wordt, maar door bijvoorbeeld een hormoonverandering kunnen ze ook groeien (vandaar ook dat ze dat doen als je zo'n 12-16 jaar bent he). Het zou dus kunnen dat ze groter worden zonder dat jij dikker wordt, maar reken er maar niet te veel op...

Als je trouwens niets verandert in je eetpatroon dan hoor je niet aan te komen; van de pil krijg je meer honger, maar geen langzamere stofwisseling.
Oud 02-11-2003, 18:26
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Hoi,
ik had ook een vraagje. Ik ben in mn tweede strip (dus zonder stopweek tussen de eerste en de tweede) in de eerste week de pil vergeten en een paar dagen later werd ik heel licht ongesteld (tussentijdse bloeding of doorbraakbloeding dan). Dit houdt nu al twee weken aan, echt heel licht, terwijl ik normaal altijd heel zwaar ongesteld ben, maar t blijft vervelend om t al twee weken ofzo te zijn, al wordt t geloof ik wel minder nu.
Nou moet ik nog twee pillen en dan is de strip leeg.
Wat is nu het beste, gewoon een stopweek inlassen, en t echt 'door te laten komen', of gelijk nog een strip er achter aan slikken en het 'onderdrukken', en daarna normaal ongesteld worden?
O ja, weet niet of t er iets mee te maken heeft, maar ik ben dus bijna 19, vanaf mn 14e of 15e aan de pil. Nog nooit eerder een bloeding onder een strip gehad, en slik wel vaker twee of eventueel drie strippen achter elkaar. Voordat ik aan de pil begon was ik niet regelmatig ongesteld.
Ow, vraag maar even onderstreept, iets duidelijker, tis wel een verhaaltje geworden zeg.
__________________
Keep on rockin'
Oud 03-11-2003, 15:07
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
het kan ook zijn dat die pil te licht is had ik ook nl... misschien eens informeren bij je huisarts???
Oud 04-11-2003, 10:28
de goeie fee
de goeie fee is offline
Hallo,

Ik heb de eerste en tweede pil vergeten na de stopweek, doordat ik de strip ergens vergeten was (moest zaterdag beginnen, die heb ik niet ingenomen en die van zondag ook niet) Ik heb maandag 3 pillen ingenomen, alhoewel ik wel wist dat dit dom was. Wanneer ben ik terug veilig, zonder condoom?
__________________
Het is goed, kgeef je een zoe-oen & een knuffel heb ik vandoe-oen (8) FLAGRANTIOR IN DIES AMORE P.
Oud 04-11-2003, 10:57
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
de goeie fee schreef op 04-11-2003 @ 11:28:
Hallo,

Ik heb de eerste en tweede pil vergeten na de stopweek, doordat ik de strip ergens vergeten was (moest zaterdag beginnen, die heb ik niet ingenomen en die van zondag ook niet) Ik heb maandag 3 pillen ingenomen, alhoewel ik wel wist dat dit dom was. Wanneer ben ik terug veilig, zonder condoom?
Was daar niet standaard een week voor?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 04-11-2003, 14:38
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
ja hoor, eindelijk ben ik ongesteld
__________________
Oud 04-11-2003, 15:38
Verwijderd
Citaat:
de goeie fee schreef op 04-11-2003 @ 11:28:
Hallo,

Ik heb de eerste en tweede pil vergeten na de stopweek, doordat ik de strip ergens vergeten was (moest zaterdag beginnen, die heb ik niet ingenomen en die van zondag ook niet) Ik heb maandag 3 pillen ingenomen, alhoewel ik wel wist dat dit dom was. Wanneer ben ik terug veilig, zonder condoom?
Volgens mij na 1 week weer... en ga er maar van uit dat die week op maandag begint en niet op zaterdag, dan weet je tenminste zeker dat t goed zit
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Zwanger en pil ?
helpsnel
1 08-09-2008 23:19
Lichaam & Gezondheid Pil te vroeg ingenomen
britje333
3 07-10-2007 18:18
Lichaam & Gezondheid maandstonden blijven weg.
willow1
1 20-09-2005 08:28
Lichaam & Gezondheid ongesteldheid
ziggy
1 07-02-2005 15:15
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #7
Verwijderd
500 20-05-2004 18:38
Lichaam & Gezondheid waar nieuwe strip halen?
Ireentje
3 17-05-2003 10:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.