Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2016, 10:12
Scholier15
Scholier15 is offline
Sinds kort is mijn moeder vaak weer dronken... Een jaar geleden gebeurde dit ook heel vaak, alleen toen was het voor een aantal maanden gestopt. Sinds kort is ze dus vaak weer dronken. Ik weet niet wat ik moet doen, want ik ben een jongen van 15, en mijn vader slaapt 's avonds altijd al vroeg, waardoor hij het niet ziet. Ik heb het mijn vader al verteld, alleen gelooft hij het niet echt. Wat moet ik nu doen!?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2016, 12:05
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Heb je last van haar (gedrag tijdens haar) dronkenschap? En/of maak je je zorgen om haar gezondheid? Is ze echt dronken of "maar" aangeschoten?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2016, 15:36
Scholier15
Scholier15 is offline
Ik heb er zeker last van. Vandaag moest ik eigenlijk alles in huis doen, aangezien ze alleen maar buiten om de tuinstoel zat, en niks anders deed.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2016, 15:42
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik heb er zeker last van. Vandaag moest ik eigenlijk alles in huis doen, aangezien ze alleen maar buiten om de tuinstoel zat, en niks anders deed.
En waarom merkt je vader dat dan ook niet?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2016, 17:24
Scholier15
Scholier15 is offline
Vandaag merkte hij het, en hij heeft nu alle alcoholische drank weggegooid.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2016, 20:46
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik zou stoppen met alles in huis te doen. Anders wordt haar luie gedrag overdag ook nog beloond. Daarnaast zal je vader misschien eerder geneigd zijn om je moeder aan te pakken als hij er zelf ook iets van ziet/merkt.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2016, 13:40
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat een lastige situatie! Kun je met je vader praten hierover? En heeft je moeder zelf door dat haar drinken problematisch wordt? Voel je je wel veilig en gehoord thuis?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2016, 05:11
Verwijderd
Bel met de kindertelefoon.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2016, 05:11
Verwijderd
Dat is trouwens echt een serieus advies, bel met de kindertelefoon, die mensen weten shit. Echt. Ik zou willen dat ik het gedaan had toen ik zo oud was als jij.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2016, 07:50
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Bestaat die nog? Wat goed!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2016, 08:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Alternatief als je niet durft te bellen, je kunt bijv. ook chatten met mensen van Stichting Chris, die kunnen je ook verder op weg helpen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 22-07-2016, 11:31
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Stichting Chris heeft wel een zeer duidelijke protestant-christelijke/reformatorische grondslag. Als ik zie wat ze allemaal letterlijk verkondigen (naaktheid tonen is een schande, seks voor het huwelijk is een zeer grote zonde, bidden als je thuis mishandeld wordt door je ouders helpt, etc.), is dat wel iets waarbij je je thuis moet voelen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2016, 12:36
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
En anders naar de huisarts
Met citaat reageren
Oud 22-07-2016, 13:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Stichting Chris heeft wel een zeer duidelijke protestant-christelijke/reformatorische grondslag. Als ik zie wat ze allemaal letterlijk verkondigen (naaktheid tonen is een schande, seks voor het huwelijk is een zeer grote zonde, bidden als je thuis mishandeld wordt door je ouders helpt, etc.), is dat wel iets waarbij je je thuis moet voelen
Ik voelde me zelf wel serieus genomen door de mensen bij de chat en ik denk dat het in een situatie rondom dronkenschap niet zo heel erg veel uitmaakt. Maar inderdaad, stichting Chris werkt vanuit een christelijke visie en motivatie.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 08:16
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Tegenwoordig kun je ook chatten met de Kindertelefoon!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 13:03
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Je kan ook Stichting Martijn bellen.

Oh wacht.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2016, 09:10
Verwijderd
Citaat:
Ik voelde me zelf wel serieus genomen door de mensen bij de chat en ik denk dat het in een situatie rondom dronkenschap niet zo heel erg veel uitmaakt. Maar inderdaad, stichting Chris werkt vanuit een christelijke visie en motivatie.
Sorry maar dit advies is gewoon niet goed. Nee.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2016, 13:56
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Sorry maar dit advies is gewoon niet goed. Nee.
Waarom niet?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-07-2016, 00:42
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet?
Vanwege wat Axel zegt. Als iemand je aanraadt om te gaan bidden als je door je ouders gemept wordt dan is die persoon simpelweg niet goed snik. Als je kanker hebt ga je dat ook niet proberen weg te Yomanda'en, we hebben allemaal gezien wat er met Sylvia Millecam en Steve Jobs is gebeurd. Gewoon niet doen, dat brengt schade toe.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2016, 03:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Vanwege wat Axel zegt. Als iemand je aanraadt om te gaan bidden als je door je ouders gemept wordt dan is die persoon simpelweg niet goed snik. Als je kanker hebt ga je dat ook niet proberen weg te Yomanda'en, we hebben allemaal gezien wat er met Sylvia Millecam en Steve Jobs is gebeurd. Gewoon niet doen, dat brengt schade toe.
Heb jij ooit contact gehad met mensen van die stichting? Hoogstwaarschijnlijk niet. Ik wel, en mijn ervaringen zijn heel positief. Men gaf goede adviezen zonder onnodig christelijk gebabbel tussendoor. De organisatie werkt vanuit een Christelijke motivatie, maar heeft voldoende expertise om met praktische adviezen te komen ipv een "je moet er maar voor bidden". Omdat ik er goede ervaringen mee heb en zo'n chat vrij laagdrempelig is, wilde ik deze organisatie noemen als hulp-optie.

Jouw reactie getuigt helaas van weinig kennis van zaken. Het staat TS vrij om hulp te zoeken waar hij wil. Maar het feit dat er een religieus labeltje aan een organisatie hangt maakt niet gelijk dat een organisatie niet deugd.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-07-2016, 08:34
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Bidden tegen mishandeling is gewoon een advies van hun website. Punt.
Dat ze ook andere adviezen geven, bestrijd ik verder niet. Mijn punt was wel dat je met hun christelijke/reformatorische visie rekening moet houden. Net zoals wanneer je zou aankloppen bij een islamitische hulpverleningsorganisatie.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2016, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Heb jij ooit contact gehad met mensen van die stichting? Hoogstwaarschijnlijk niet. Ik wel, en mijn ervaringen zijn heel positief. Men gaf goede adviezen zonder onnodig christelijk gebabbel tussendoor. De organisatie werkt vanuit een Christelijke motivatie, maar heeft voldoende expertise om met praktische adviezen te komen ipv een "je moet er maar voor bidden". Omdat ik er goede ervaringen mee heb en zo'n chat vrij laagdrempelig is, wilde ik deze organisatie noemen als hulp-optie.
Er zin genoeg andere organisaties die dat vanuit een agnostisch oogpunt doen.

Citaat:
Jouw reactie getuigt helaas van weinig kennis van zaken.
Dat mag je vinden maar dat heb je dan mooi verkeerd.

Citaat:
Het staat TS vrij om hulp te zoeken waar hij wil.
Dat klopt maar ik mag zo vocaal zijn als ik wil over dat gegeven advies en ik vind het een achterlijk advies. Punt uit.

Citaat:
Maar het feit dat er een religieus labeltje aan een organisatie hangt maakt niet gelijk dat een organisatie niet deugd.
Iedere gelovige hulporganisatie is ingericht op het winnen van zieltjes voor het geloof waar de grondslag vandaan komt. Dat is de enige reden dat ze bestaan. Het oplossen van het probleem is vaak bijzaak áls er al een oplossing wordt geboden, let's cure the gays, mais non?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2016, 23:21
Hagenees!
Hagenees! is offline
Heb dit ook al letterlijk 10 jaar en ben bijna 16 bijna me hele leven al wachten tot je 18 bent en uit huis haha. Niks werkt. (Bij mijn ma tenminste.) Succes ermee. ;-)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Moeder verslaafd aan alcohol?
irisiris
3 22-06-2015 12:22
Drugs & Alcohol Dronken moeder
Verwijderd
12 02-07-2012 00:08
Psychologie ongelukkige/eenzame moeder
rohypnol
18 16-10-2005 13:36
Psychologie ouders dronken
raarbeestje
17 20-09-2003 18:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.