Oud 23-05-2007, 15:40
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Ik heb hier een nieuwe htpc staan, bestaande uit;

windows xp pro sp2 uk corporate
asus m2a-vm hdmi
amd athlon 64 x2 3800+ ee
1 gig kingston ddr667 cl5
120 gig maxtor sata disk
teac dvdrom
coolermaster extreme power 550
coolermaster kastje..

Dat was het wel, en ik weet dat de voeding overkill is maar dat is hier niet van belang. Alle hardware is nieuw behalve kast/dvdrom en hdd.

Anyway ontopic;

Om een vage reden valt zomaar het beeld weg (monitor zegt no signal), terwijl het systeem idle is, of onder full load.. stability testing met burn in levert niks op. Het is geheel willekeurig. Monitor is in orde trouwens, op een ander systeem geen problemen.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Andere ATI drivers erop (vga is onboard x1250)
- In catalyst control panel de 'reduce frequency for high res dvi monitors' aan en uit zetten, idem voor 'alternative dvi mode'
- In het bios power management op S1 of S3 of S1+S3 gezet
- In het bios spread spectrum aan en uit.. (zou niks uit mogen maken..)
- In windows power management alles op altijd aan
- In het menu van de monitor powermanagement uitgezet, alles manual

Wat ik nog moet proberen:
- Monitor aansluiten op D-sub ipv DVI connector
- Evt opnieuw windows installen met andere drivers van guru3d ofzo

Iig dit alles lijkt niks uit te maken, hij blijft gewoon willekeurig uit gaan.. Ik weet ook 100% niet zeker of op dat moment de pc hangt of dat alleen het beeld weg is. Het begint wel erop te lijken dat ie dan ook helemaal vasthangt; internet connection sharing werkt dan niet want de pc die eraan hangt heeft geen internet meer op dat moment.

Temperaturen e.d. lijken gewoon in orde, cpu hangt rond 25-33 graden net als chipset.

Zou een bios upgrade helpen? Of weet iemand wat dit nog kan zijn?

Laatst gewijzigd op 23-05-2007 om 15:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2007, 16:37
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Nieuwe constatering:

1e keer booten, opeens valt beeld weg krijg ik een melding van mn monitor dat de frequentie onjuist is, dus na 2e keer booten;
hele scherm vol gekleurde blokken bij inlogvenster, systeem reboot zichzelf

Nu na opstarten ineens firefox die zomaar crasht.. weet niet of dit los van elkaar staat maar het is wel apart

Driver of bios probleem hoop ik..
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 20:59
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
lijkt meer een cpu / mobo probleem.

Misschien heb je het al gedaan -> andere videokaart geprobeerd?

Als de temp prima is, moet het toch ergens anders liggen.

Bios flashen is ook niet zonder risico als het beeld ineens weg gaat vallen ;x

Succes.
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 22:22
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Moonspell schreef op 23-05-2007 @ 20:59 :
lijkt meer een cpu / mobo probleem.

Misschien heb je het al gedaan -> andere videokaart geprobeerd?

Als de temp prima is, moet het toch ergens anders liggen.

Bios flashen is ook niet zonder risico als het beeld ineens weg gaat vallen ;x

Succes.
True that, ik zal de bios ook zeker niet flashen nu. Ik heb nu weer optie power management in bios op S3 gezet, en 'reduce dvi frequency' en 'alternative dvi mode' uitgezet in catalyst control center. Tot nu toe draait de pc al een uur, vriendin zit erop te browsen en er is geen probleem.

Mja andere videokaart is lastig; mn andere systemen hier hebben AGP kaarten.. Ik heb nog wel ergens een PCI kaartje, S3 2MB .. valt te proberen natuurlijk.

Maar natuurlijk voordat ik zoiets ga doen als mobo's/cpu's rma-en wil ik wel helemaal zeker weten dat het nergens anders aan ligt.
Als het nou nog eens gebeurt dat het beeld wegvalt ga ik eerst opnieuw installeren met drivers van asus zelf (ik had de nieuwste ati driver van de ati site gepakt)..
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 22:40
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Dit keer was de 'foutmelding' iets duidelijker. Het beeld viel weg, en hoorde een korte piep waarna de pc zichzelf ging rebooten.

Misschien dat ik asus support eens ga proberen een dezer dagen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 23:02
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
http://www.hardforum.com/showthread....light=asus+m2a

Exact mijn probleem, maar geen oplossing
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 23:46
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
In één van de bios updates zit bijvoorbeeld deze:

M2A-VM HDMI release BIOS 0204
1.Fix Windows Vista S3 resume without display issue. "

Long shot gezien je XP draait, maar een BIOS update is sowieso wel handig denk ik en lever meestal geen problemen op.

En ik zie niets over MemTest, ook weer een long shot maargoed.. En check even of er iets in de logboeken staat.



De Bios Updates:
http://support.asus.com/download/dow...=M2A-VM%20HDMI
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 10:37
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Mja misschien moet ik inderdaad eerst eens een bios update doen. Van te voren ga ik nog het geheugen en de hdmi kaart opnieuw inpluggen, wie weet.

Ik heb inderdaad geen memtest en prime95 gedraaid, maar dat valt ook nog te proberen. De logs van burnin test geven overigens geen enkele error.

Ik meen dat ik gezien had dat ik al bios versie 0302 erop had staan, maar ik zal 0701 erop zetten.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 19:19
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Een ouderwets BSOD brengt mij duidelijkheid:



Nu rest de vraag, bij welke driver heb ik zekerheid dat het werkt? Van asus zelf.. of guru3d.com. Of toch die van de ATi site zelf en heb ik iets verkeerd gedaan.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 19:24
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Die van Asus zelf, zou ik zeggen. Ik las laatst ergens (hier) dat alleen die fatsoenlijk werkt:
Citaat:
Originally posted by LoneGumMan:
I've recently built a x2 3800+ machine using the M2A-VM HDMI board from Asus. The system has been very stable for me.

It comes with onboard video using the ATI 690G chipset, and it has an daughter card with HDMI/component output with 7.1 sound or something. VGA, DVI, and IEEE 1394 comes standard on the back panel.

There are couple of down sides to this board though. One is that the board doesn't have much options for overclocking, and doesn't overclock all that much (or maybe it is just my luck ). Also, the daughter card sits on the PCIe x16 slot, so if you go with a new video card, HDMI is gone.

If all you need is a web/email machine, and don't mind the shortcomings above, give it a try.

One thing to note with this board is that you can only use the Asus supplied video driver with the board (at least up to this moment); using ATI driver means lockup 10 minutes after boot.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 19:29
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Bedankt voor die informatie! Hier is het soms 5 min dan weer een uur.. maar het probleem was er.

Eindelijk een werkend systeem . Ik post hier wel hoe het met em gaat, als ie weer beter is.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 23:36
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 20:32
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Lijkt erop dat alles goed werkt nu. Iedereen bedankt voor de hulp

Vraagje: waarom uitroeptekens en hoe weg te halen?;

Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 20:52
Verwijderd
Verwijderen en opnieuw opstarten. Hou je XP cd-rom bij de hand
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 22:19
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Mm ik heb ze verwijderd en toen 'scan for hardware changes' zonder opnieuw opstarten. Hij herkende ze als High Definition Audio Device. Geluid werkt gewoon er staat alleen een zo'n device met uitroepteken.. tussen de drivers van Realtek/Asus laten zoeken maar kon niks passends vinden. Mja als die zo blijft staan so be it.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 01:19
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
onboard drivers? ---> zoek op mobo audio.

Anders chipset kijken, en drivers opnieuw zoeken

Ik hoor graag de status
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 09:10
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Mja ik heb de laatste Win XP drivers van de Asus site gehaald (voor dit mobo en chipje).. Maar even goed die ene device blijft staan. Hij ziet die drivers niet als passend. Aan de andere kant maakt het me weinig uit, zolang het geluid gewoon goed werkt
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 17:15
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Alles werkt perfect, systeem draait gewoon stabiel.. Uitroepteken in device manager blijft, maar geluid is prima dus ik laat het gewoon zo.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2007, 17:23
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
niets meer aan doen.
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Computer valt na halve seconde uit/geen beeld
Perception
11 09-10-2007 16:33
Software & Hardware [tv-out - zwart/wit] Geforce 7600 GT Win & Linux
Verwijderd
1 14-11-2006 11:39
Software & Hardware [Systeem] Rare strepen
Metal
4 21-10-2005 23:20
Verhalen & Gedichten Blauwe ogen
joes
34 16-07-2005 00:11
Software & Hardware [videokaart?]beeld na 1 minuut uit
ookdaniel
20 01-06-2005 14:38
Software & Hardware [Beeld] Beeld is naar de kloten...
Wandering
4 12-03-2005 14:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.