Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2004, 15:01
Verwijderd
Stel dat de christenen het fout hebben, en Jezus was niet de zoon van God. En dat dus de Messias nog moet komen.

Wat zou er dan gebeuren met de mensen die wel ik Jezus als zoon van God geloofden? Zouden die dan naar de hel gaan? Of zou het ze vergeven worden omdat ze misleid zijn? Ik twijfel zelf best veel of Jezus nou wel of niet de zoon van God is. En dat terwijl in een christen ben. Lijkt me erg moeilijk om te bekeren naar het jodendom.

(Even een vraagje tussendoor: Ik laas de sticky-post over het typen van g-d. En dus zonder de "o" te typen. Maar God is niet Zijn naam toch? Dat is alleen een soort "titel". Zijn naam begint met een J. En ik zal maar niet zn hele naam zeggen aangezien dat niet mag.)
Advertentie
Oud 04-04-2004, 15:18
meisje
meisje is offline
Volgens het Christendom zal de Messias nog een keer terugkeren naar de aarde.
Oud 04-04-2004, 15:53
Verwijderd
Ten eerste... Waarom zou je dan gestraft worden? Omdat je geloofde in een man die veel wijsheid bezat? Als jouw God je daarvoor straft, vind ik het nogal een vage God...

Het hele Christendom is gebaseerd op Jezus, op zijn lijdensweg en op wat hij voor de mensheid heeft gedaan. Als je niet in Hem gelooft, hoe kan je dan een Christen zijn? Hij is het Christendom.

Of zie ik dat fout?
Oud 04-04-2004, 16:26
tonissen
tonissen is offline
ik vind dat jesus wel bestaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 04-04-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
tonissen schreef op 04-04-2004 @ 17:26 :
ik vind dat jesus wel bestaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Deze reactie voegt dus totaal niets toe.
Oud 04-04-2004, 17:18
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 04-04-2004 @ 16:01 :
Stel dat de christenen het fout hebben, en Jezus was niet de zoon van God. En dat dus de Messias nog moet komen.

Wat zou er dan gebeuren met de mensen die wel ik Jezus als zoon van God geloofden? Zouden die dan naar de hel gaan? Of zou het ze vergeven worden omdat ze misleid zijn? Ik twijfel zelf best veel of Jezus nou wel of niet de zoon van God is. En dat terwijl in een christen ben. Lijkt me erg moeilijk om te bekeren naar het jodendom.

(Even een vraagje tussendoor: Ik laas de sticky-post over het typen van g-d. En dus zonder de "o" te typen. Maar God is niet Zijn naam toch? Dat is alleen een soort "titel". Zijn naam begint met een J. En ik zal maar niet zn hele naam zeggen aangezien dat niet mag.)
Als de christenen het fout hebben...
Dan hebben de joden het goed.
Oud 04-04-2004, 17:25
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
twijfel je? zoek op google naar prophecies about jesus ofzo en check hoeveel er vervuld zijn! dat is geen toeval.
Oud 04-04-2004, 18:46
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik vraag me altijd af hoe 1 miljard mensen zo raar kunnen doen.

Waarom zou je achter iemand aanlopen die al 2004 jaar dood is en nog steeds geloven dat 'ie de messias is?

Dat iemand in het jaar 0 ofzo dat dacht, ok, maar nu nog steeds?

Als hij de messias was geweest zouden wij hier nu niet zijn. Dat is voor mij genoeg bewijs dat de messias er nog niet is.
Oud 04-04-2004, 19:05
DG
Avatar van DG
DG is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 04-04-2004 @ 16:01 :
Stel dat de christenen het fout hebben, en Jezus was niet de zoon van God. En dat dus de Messias nog moet komen.

Wat zou er dan gebeuren met de mensen die wel ik Jezus als zoon van God geloofden? Zouden die dan naar de hel gaan? Of zou het ze vergeven worden omdat ze misleid zijn? Ik twijfel zelf best veel of Jezus nou wel of niet de zoon van God is. En dat terwijl in een christen ben. Lijkt me erg moeilijk om te bekeren naar het jodendom.

(Even een vraagje tussendoor: Ik laas de sticky-post over het typen van g-d. En dus zonder de "o" te typen. Maar God is niet Zijn naam toch? Dat is alleen een soort "titel". Zijn naam begint met een J. En ik zal maar niet zn hele naam zeggen aangezien dat niet mag.)

Ja ok maar dat is een risico ik vind dat als je gelovig ben dat je dan egt ervoor gekozen heb en niet zo van me pa & ma zijn christelijk dus ik ben dat ook. Kijk als je egt ergens in geloofd heb je daar goed over nagedacht (((ikzelf geloof wel hoor maar niet zo dat ik elke zondag in de kerk zit btw kent iemand de dode zeerollen daarin staat :: als u een steen optilt zal ik daar zijn , kijkt u in een holle boom dan ben ik daar . Dus dat betekent dat de kerk eigelijk helemaal nie zo nodig is maar dat je overal God kunt eren daarom wil de Katholieke kerk ze ook niet herkennen want dan kenne ze al die kerken opdoeken maar wat je zei over de naam van GOD dat die met een J begint dat geldt volgens mij alleen voor t jodendom ieder geloof heeft zijn eigen benaming voor deze persoon die vaak hetzelfde inhoud namelijk. GOD en zijn Zoon

Tenminste zo denk ik erover
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Oud 04-04-2004, 19:11
Verwijderd
(...) Dus dat betekent dat de kerk eigelijk helemaal nie zo nodig is maar dat je overal God kunt eren daarom wil de Katholieke kerk ze ook niet herkennen want dan kenne ze al die kerken opdoeken (...)[/B][/QUOTE]

Ik denk dat het ook niet uitmaakt waar je dat doet. God is overal, je hoeft er niet voor naar een kerk.. Je kan Hem/Haar/Het zelfs vinden door gewoon op je kamertje te zitten. Misschien vind je God daar zelfs wel meer dan wanneer je iedere zondag meegesleurd wordt door je ouders, zoals zeker in de jeugdjaren bij sommige mensen nog gebeurt.
Oud 04-04-2004, 19:14
DG
Avatar van DG
DG is offline
(..)Ik denk dat het ook niet uitmaakt waar je dat doet. God is overal, je hoeft er niet voor naar een kerk.. Je kan Hem/Haar/Het zelfs vinden door gewoon op je kamertje te zitten. Misschien vind je God daar zelfs wel meer dan wanneer je iedere zondag meegesleurd wordt door je ouders, zoals zeker in de jeugdjaren bij sommige mensen nog gebeurt

Dat ben ik zeker met je eens totale onzin van die mensen die hun kids meesleuren naar de kerk, omdat ze anders de volgende dag vuil worden aangekeken omdat ze hun kinderen niet meebrengen naar de kerk. Das egt Hypocriet
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Oud 04-04-2004, 19:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 04-04-2004 @ 16:01 :
Stel dat de christenen het fout hebben, en Jezus was niet de zoon van God. En dat dus de Messias nog moet komen.

Wat zou er dan gebeuren met de mensen die wel ik Jezus als zoon van God geloofden? Zouden die dan naar de hel gaan? Of zou het ze vergeven worden omdat ze misleid zijn? Ik twijfel zelf best veel of Jezus nou wel of niet de zoon van God is. En dat terwijl in een christen ben. Lijkt me erg moeilijk om te bekeren naar het jodendom.


Nouja, lijkt me onlogisch om daar als mens over te gaan oordelen

(zie overigens mijn sig eens)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-04-2004, 19:21
tonissen
tonissen is offline
we shall see
mischien niet mischien wel.
ik weet het persoonlijk niet.
Ik ben trouwens ook niet gelovig
O ja een artikeltje hoger die ook op mijn naam is geschrevn is door mijn broertje geschrevn oke
Oud 04-04-2004, 20:05
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
hmmm

zoals FM al zei: als de Christenen het fout hebben, hebben iemand anders het goed(de islam is ook nog een kandidaat, fleet). en als in de godsdienst van die anderen toevallig staat dat heidenen zullen branden, dan vallen die Christenen daar ook onder, lijkt me logisch.

zelf vind ik de vraag een beetje vreemd. stel nou dat de Christenen het goed hebben, branden dan de joden?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 04-04-2004, 20:07
tonissen
tonissen is offline
alle godsdiensten zij n volgens mij door mensen verzonnen!
dus concurenen ze!
dus brand zowat de whole world
Oud 04-04-2004, 20:21
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
JaJ schreef op 04-04-2004 @ 21:05 :
hmmm

zoals FM al zei: als de Christenen het fout hebben, hebben iemand anders het goed(de islam is ook nog een kandidaat, fleet). en als in de godsdienst van die anderen toevallig staat dat heidenen zullen branden, dan vallen die Christenen daar ook onder, lijkt me logisch.

zelf vind ik de vraag een beetje vreemd. stel nou dat de Christenen het goed hebben, branden dan de joden?
Ja.
Oud 04-04-2004, 20:43
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
tonissen schreef op 04-04-2004 @ 21:07 :
alle godsdiensten zij n volgens mij door mensen verzonnen!
dus concurenen ze!
dus brand zowat de whole world
idd, zeer juist opgemerkt. wie er ook wint, de meerderheid brand toch wel.

behalve als mijn groep het juist heeft natuurlijk
rara wie ben ik
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 04-04-2004, 21:01
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 04-04-2004 @ 19:46 :
Ik vraag me altijd af hoe 1 miljard mensen zo raar kunnen doen.

Waarom zou je achter iemand aanlopen die al 2004 jaar dood is en nog steeds geloven dat 'ie de messias is?

ga op internet zoeken naar vervulde prophecies!
misschien geloven die mensen dat wel... omdat ie de messias was???
Citaat:
Dat iemand in het jaar 0 ofzo dat dacht, ok, maar nu nog steeds?
ja hij is de messias after all.
Citaat:
Als hij de messias was geweest zouden wij hier nu niet zijn. Dat is voor mij genoeg bewijs dat de messias er nog niet is.
wat een vreemde redenering. ik erken je niet, dus je bent de messias niet. wat een onzin.
Ads door Google
Oud 04-04-2004, 21:52
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Volgens mij is dit een beetje onzin, gezien de replies.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Jezus is uniek
leonkorn
2 21-06-2007 07:07
Levensbeschouwing & Filosofie Jezus, feit of fictie ?
leonkorn
123 03-04-2007 18:49
Levensbeschouwing & Filosofie IS JEZUS(vzmh),'GOD' ?
Paulo
7 11-08-2006 22:17
Levensbeschouwing & Filosofie Is Jezus God?
GrijzeWolf
91 04-05-2005 18:28
Levensbeschouwing & Filosofie profeties die zogenaamd over jezus gaan maar ik stel er ?tekens bij.
Isa
67 01-08-2004 09:43
Levensbeschouwing & Filosofie Vraagje over Jezus
Blues
48 19-04-2004 13:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.