Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2003, 09:17
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
DEN HAAG - Nederland wordt internationaal niet serieus genomen als het het standpunt van de PvdA over Irak zou overnemen. Dat zei CDA-minister De Hoop Scheffer van Buitenlandse Zaken zondagavond in het televisieprogramma Netwerk.

bron: nu.nl

Wat is dat voor een achterlijk gelul. Waarom maakt een regering zich uberhaupt druk over het feit of 'wij' internationaal serieus genomen worden. Ga je toch eerst bezighouden met het feit of je onder de bevolking nog serieus wordt genomen, met een premier die zijn eigen standpunten niet bedenken kan, en een minister en Buitenlandse Zaken die in bed fantaseert over anale seks met president Bush. Zoals wij zien in de maatschappij, houden mensen zich teveel bezig met of zij serieus worden genomen door de medeleden van die maatschappij. Zij dragen modieuze kleding, gaan mee met de ontwikkelingen en grillen van de fashionindustrie. Ze luisteren dezelfde muziek, en als hun muziek die zij niet mooi vinden wordt opgezet, zetten zij die uit aardigheid niet van hun hoofd af. Waar moet het naartoe, als die verachtelijke politiek dat overneemt. Wij gaan bijna naar een Amerikaanse politiek toe, een regime dat zich zogenaamd baseert op democratie, maar tegelijkertijd de standpunten van de bevolking niet serieus neemt, de grootste van de wereld wil zijn en internationaal macht wil uitoefenen. Ik ben tegen grenzen, maar houd je toch alsjeblieft bezig met nationale politiek in plaats van waardevolle standpunten zoals die van de PvdA te reflecteren op internationaal niveau. Haal anders die domme grenzen gewoon weg, en maak van ons allen één land.

Wie is het niet met mij eens?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2003, 09:21
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Hoe stel je je 1 land met Fransen en Duisters voor? Dat word een zooitje....

Zoiezo is het totaal onbelangrijk wat Nederland vind, aangezien we toch geen invloed hebben. Dan maakt het ook niet meer uit of ze ons serieus nemen of niet.
het CDA kiest gewoon een standpunt dat niks kost: wel politieke steun, dus geen ruzie, en geen militaire steun, dus gratis meeliften.
In een bepaald opzicht wel verstandig, maar ook erg laf.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 09:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Mag ik ook reageren als ik het met je eens ben?

Nederland is toch geen belangrijk land internationaal gezien.
Zolang de VN en de EU en de Navo toch beheerst worden door een paar grote landen, heeft Nederland weinig tezegen.

Ik denk overigens dat Balkenende groot ongelijk heeft en dat depositie van de PvdA meer invloed zal hebben.
Waarom?
Belgie en Luxemburg hebben eenzelfde standpunt. Alleen Nederland met haar CDA wijkt af. Door een sterk Benelux standpunt naar voren te brengen binnen de EU en binnen de VN, oefen je meer macht uit dan de opinie van een schamel k*-landje met Harry Potter aan het hoofd.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Diovai schreef op 24-03-2003 @ 10:17:
DEN HAAG - Nederland wordt internationaal niet serieus genomen als het het standpunt van de PvdA over Irak zou overnemen. Dat zei CDA-minister De Hoop Scheffer van Buitenlandse Zaken zondagavond in het televisieprogramma Netwerk.
Typisch weer die walgelijke arrogantie van het CDA. Alles wat de PvdA wil, leidt volgens hen tot een modderfiguur op internationaal vlak, alleen CDA-oplossingen zijn valide, de PvdA is alleen bedoeld om het CDA een meerderheid te geven e.d.

Echt waar, zo arrogant als die Gristenhonden zijn heb ik ze nog nooit gezien...'Ik word minister-president van dit land' even niet meegerekend.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 09:29
Atje85
Atje85 is offline
T verleden heeft ons wel geleerd welke partij betere internationale standpunten heeft ja, duidelijk niet t CDA.
En waar maakt die aap zich druk om? Echt arrogant gewoon, maar dat was al bekend van die Hoop Scheffer en die Verhagen is ook ziek in zn hoofd.
Opzich is t wel een slimme keuze van NL, door niet militair steun te geven, lekkere meeprofiteren dus en wel politike steun, goed voor d verhoudingen.

Maar ik denk toch dat NL zich beter bij Belgie en LUx kan aansluiten (en ook bij Frankrijk en Duitsland) maja...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 09:30
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-03-2003 @ 10:28:
Gristenhonden
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 09:32
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
...je bedoelt dat we vroeger wel serieus werden genomen?
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 12:41
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Nee, we worden met het CDA-standpunt wel serieus genomenAlleen politieke steun, daar slaan we geen modderfiguur mee...
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 12:51
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Vind je het gek? Dat Nederland politiek niet serieus wordt genomen is een logisch gevolg van praktisch alles wat we hier doen. Veel van onze wetten hebben een beperkte redenering, spreken elkaar tegen, en internationaal gezien zijn we slaafjes van de EU, VN, en bovenal het Verenigd Koninkrijk. De Nederlandse marine staat onder het bevel van het VK, een groot deel van onze landmacht is afhankelijk en gestationeerd op bases van Duitsland, etcetera. Schijnbaar vinden mensen aan de top van dit land het belangrijk dat Nederland een internationale slijmbal is, zonder enige zelfstandigheid of militair kunnen. Hoogst onverstandig, omdat ik me dan toch afvraag waar onze economische voorspoed wèl aan besteed wordt. Nederland is een van de grootste exporteurs op de wereld; we zijn een handelslandje, en dat zijn we altijd al geweest. Desalniettemin zouden we eens een beetje ruggegraat moeten kweken.

Als Nederland werd binnengevallen vluchtte iedereen naar Duitsland.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 13:15
*Burning water*
*Burning water* is offline
Nederland is uberhaupt veel te klein om echt serieus genomen te worden. En het is gewoon zielig als onze regering met een meeloop-standpunt gaat proberen wel gezien te worden. Ik denk dat de kans dat ze ons serieus nemen aanzienlijk toeneemt, als we zelf een standpunt durven in te nemen, zonder mogelijke reacties van andere landen daarbij mee te laten wegen.

Bestuurders van Nederland, groei op!
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 13:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Waarom niet eindelijk eens accepteren dat je een klein land bent en daarom beter kunt samenwerken met andere kleine landen zodat je samen 1 groot sterk "land" bent.

Maarnee...... daar zijn we te arrogant voor
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 13:19
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Noord Korea is ook klein. Die worden volgens mij wel serieus genomen. Zou ik in ieder geval wel doen...
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 13:20
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-03-2003 @ 14:19:
Waarom niet eindelijk eens accepteren dat je een klein land bent en daarom beter kunt samenwerken met andere kleine landen zodat je samen 1 groot sterk "land" bent.

Maarnee...... daar zijn we te arrogant voor
Jij met je 'big happy world' ideeën

Ik wil helemaal niets met de rest van de wereld te maken hebben, oui? Spreek voor jezelf
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 13:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef op 24-03-2003 @ 14:20:
Jij met je 'big happy world' ideeën

Ik wil helemaal niets met de rest van de wereld te maken hebben, oui? Spreek voor jezelf
Ik heb al eerder gezegd dat Nederland beter eenzelfde standpunt als Belgie en Luxemburg kunnen innemen.
Da's
1. niet de hele wereld
2. en als je je toch zo seperatief opsteld, kun je ook onderscheid gaanmaken tussen provincies en dan zeg ik dat alleen Zuid-Holland zo achterlijk reageert (Den Haag) en probeert de baas te spelen maar zedat toch lekker niet lukt

Accepteer nu maar gewoon dat je klein bent.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 13:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef op 24-03-2003 @ 14:19:
Noord Korea is ook klein. Die worden volgens mij wel serieus genomen. Zou ik in ieder geval wel doen...
Wil je dan een Noord-Korea als Nederland hebben?
Een leider die provoceert, onderdrukt, propageert, e.d.?

Nee bedankt. Ik niet.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 13:30
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-03-2003 @ 14:26:
Wil je dan een Noord-Korea als Nederland hebben?
Een leider die provoceert, onderdrukt, propageert, e.d.?

Nee bedankt. Ik niet.
Ik wel, als ik heel eerlijk ben. Maar dit zijn onzedelijke ideëen die ik hier verder niet zal verspreiden
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:26
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
wel politieke steun, maar geen militaire steun is een nietszeggend standpunt. In een oorlog ben je voor, tegen of neutraal... nederland heeft van alle drie en beetje. Nee dan nemen ze je lekker serieus!!

*roept op tot revolutie tegen het harry-potterisme*
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 16:01
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Ik ben het helemaal eens met de heer De Hoop Scheffer. Dankzij het geweldige centrum-rechtse kabinet van 87 dagen, staat Nederland weer op de kaart. Balkenende heeft bezoeken gebracht aan het buitenland, plannen gemaakt met andere landen en De Hoop Scheffer is een van de betere ministers. Ze moeten daarom wel achter de rest aanlopen. Klinkt stom, vinden velen ook stom misschien, maar als ze zich nu keren tegen de VS, zoals de PvdA voorstaat, dan zullen ze niet meer serieus genomen worden en is al het werk voorniets geweest. Behalve dan bij Frankrijk, Duitsland en België, maar er is meer dan die landen. De VS en Groot-Britannië zijn politiek gezien gewoon het belangrijkst.

Ik denk dat politieke steun niet verkeerd is. Ze geven hiermee aan achter de VS te staan in hun oorlog, ze geven min of meer aan dat ze de oorlog gerechtvaardigd vinden. Dat dan ook militaire steun niet uit kan blijven, zoals bijvoorbeeld de Christen Unie stelt, ben ik het niet mee eens. Voor militaire steun is niet genoeg draagvlak in het parlement en onder de bevolking. Bovendien is er al enige steun gegeven, weliswaar indirect, voor Turkije. Tenslotte is militaire steun (nog) niet nodig, want heel Europa vecht straks mee en die paar Nederlanders lopen dan alleen maar in de weg
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-03-2003, 16:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Dus alleen maar om belangrijker gevonden te worden door GB en VS moet je achter ze aan huppelen?

Dan kies ik toch liever voor de iets kleinere landen: Frankrijk en Duitsland.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 16:14
Atje85
Atje85 is offline
Paars heeft echt wel meer bezoeken aan t buitenland gebracht en NL echt op de wereldkaart gezet internationaal dan t kabinet Balkenende.

Ikdenk dat ze over 50 jaar eerder Kok herkennen dan Balkenende.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 16:15
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Dat zeg ik niet, die zijn óók belangrijk, met nog heel veel andere europese landen, op die ene drie na. Bovendien, je kunt als land, en dat is wat DHS ook bedoelt, niet opeens je politieke steun intrekken.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 16:17
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
ja logisch... paars heeft ook wel iets langer geregeerd.

Volgens mij heeft balkenende relatief gezien niet meer aan "nederland op de kaart zetten" bijgedragen dan paars...

en inderdaad Gatara, met achter een grootmacht aan huppelen maak je jezelf politiek veel te afhankelijk.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 16:24
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
China word the next best thing, let maar op.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 20:28
JizzyKid
JizzyKid is offline
We worden nu niet serieus genomen omdat we politiek voor zijn, maar militair tegen. Alleen stond er wel iemand van het Nederlandse leger bij de persconferentie van Franks zaterdag....

Daar slaan we pas een modderfiguur mee.
__________________
The older you get the more rules they are going to try and get you to follow. You just gotta keep on livin man! L-I-V-I-N!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 20:34
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
zojuist werd bij netwerk gezegd dat bos en balkenende een akkoord hebben. Nu de oorlog is begonnen hoef je je niet meer druk te maken over de legitimiteit.

hoe lame is die lijmpoging
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2003, 20:47
Dikkie
Avatar van Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
Diovai schreef op 24-03-2003 @ 10:17:


Wie is het niet met mij eens?

Ik.
__________________
Iedereen wordt altijd boos op mij op dit forum, I love it !!! :P
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 20:56
Dikkie
Avatar van Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
Nate schreef op 24-03-2003 @ 17:24:
China word the next best thing, let maar op.
jij speelt zeker teveel c&c: generals ofzo, denk je nou echt dat amerika of welk ander land dan ook het ook maar in zijn hoofd haalt om het tegen een groot macht zoals china op te nemen, bovendien is er geen aanleiding, een oorlog met china kan alleen maar verliezers opleveren
__________________
Iedereen wordt altijd boos op mij op dit forum, I love it !!! :P
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 21:00
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-03-2003 @ 10:24:
. Door een sterk Benelux standpunt naar voren te brengen binnen de EU en binnen de VN, oefen je meer macht uit dan de opinie van een schamel k*-landje met Harry Potter aan het hoofd.
is harry potter Premier Verhofstadt?
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 21:00
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
Dikkie schreef op 24-03-2003 @ 21:56:
jij speelt zeker teveel c&c: generals ofzo, denk je nou echt dat amerika of welk ander land dan ook het ook maar in zijn hoofd haalt om het tegen een groot macht zoals china op te nemen, bovendien is er geen aanleiding, een oorlog met china kan alleen maar verliezers opleveren
Ten eerste, nee, ik speel geen C&C Generals. Ten tweede, ik denk dat je m'n post verkeerd opvat. Niemand gaat China aanvallen. Dat is 't 'm nu juist. China is the next best thing, de volgende supermacht.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 21:04
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Jep verschillende regeringen zijn van mening dat China binnen 20 jaar een even grote supermacht als de VS kan worden.

Be aware USA!!!
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 21:07
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
duyvel schreef op 24-03-2003 @ 22:04:
Jep verschillende regeringen zijn van mening dat China binnen 20 jaar een even grote supermacht als de VS kan worden.

Be aware USA!!!
och, dat is geen niews over China, daar is iedereen het onderhand wel over eens.
problemen zijn er wel met de stabiliteit
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 08:47
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
duyvel schreef op 24-03-2003 @ 16:26:
wel politieke steun, maar geen militaire steun is een nietszeggend standpunt. In een oorlog ben je voor, tegen of neutraal... nederland heeft van alle drie en beetje. Nee dan nemen ze je lekker serieus!!

*roept op tot revolutie tegen het harry-potterisme*
Het punt is juist, dat het niet uit moet maken of iemand je serieus neemt of niet. Nederland heeft met veel moeite een compromis bereikt (niet dat ik het er helemaal mee eens ben, maar daar gaat het nu niet om), en mag daar trots op zijn, ook al is het een beetje een vreemd compromis en hebben andere landen een ander standpunt.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 09:37
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-03-2003 @ 10:28:
Typisch weer die walgelijke arrogantie van het CDA. Alles wat de PvdA wil, leidt volgens hen tot een modderfiguur op internationaal vlak, alleen CDA-oplossingen zijn valide, de PvdA is alleen bedoeld om het CDA een meerderheid te geven e.d.

Echt waar, zo arrogant als die Gristenhonden zijn heb ik ze nog nooit gezien...'Ik word minister-president van dit land' even niet meegerekend.
yeh yeh yeh!!~`1!!!!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 12:02
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 25-03-2003 @ 09:47:
Het punt is juist, dat het niet uit moet maken of iemand je serieus neemt of niet. Nederland heeft met veel moeite een compromis bereikt (niet dat ik het er helemaal mee eens ben, maar daar gaat het nu niet om), en mag daar trots op zijn, ook al is het een beetje een vreemd compromis en hebben andere landen een ander standpunt.
Klopt, maar wat ik probeerde te zeggen is dat het CDA vind dat we niet serieus genomen worden als we het pvda standpunt innemen. Het PvdA standpunt is: nederland blijft, afgezien van de patriots in Turkije volledig neutraal. Dat is tenminste een duidelijk standpunt, en ik begrijp niet wat daar niet serieus aan is.
Ik vind ook dat het wel degelijk iets uitmaakt of je als klein land internationaal serieus genomen wordt. Als klein land heb je altijd al moeite om te blijven meedraaien in de politiek van de grote mogendheden.

En trouwens, ik ben ook heel blij met het compromis, anders werdt het toch weer cda-vvd-lpf.....brrrrrr
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 12:10
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Nederland wordt sowieso niet serieus genomen in het buitenland.

En terecht
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 12:17
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
mee eens, maar dat wil niet zeggen dat je als regering niet moet proberen om daar verbetering in te brengen.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-03-2003, 12:23
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Havock schreef op 25-03-2003 @ 10:37:
yeh yeh yeh!!~`1!!!!

Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 14:10
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
neej precies!
daarom moeten we ons arische leefgebied uitbreiden door belgie aan te vallen!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 14:15
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
theone87nl schreef op 29-03-2003 @ 15:10:
neej precies!
daarom moeten we ons arische leefgebied uitbreiden door belgie aan te vallen!
lol,arisch leefgebied
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 14:23
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
meelman schreef op 24-03-2003 @ 17:01:
De VS en Groot-Britannië zijn politiek gezien gewoon het belangrijkst.
O ja? Nu misschien nog, maar ze zijn bezig zich serieus te isoleren. En trouwens, nogal een opportunistisch standpunt om zomaar mee te lopen met de 'machtigsten', omdat dat toevallig beter uitkomt en daarvoor je principes laten varen.
Ik ben blij dat België heeft besloten die oorlog af te keuren (nog wel enkele schijnheiligheden zoals wél militair transport doorlaten, mag ook wel wat aan gesleuteld worden imo, maar goed), ook al is het een klein landje. Misschien moet Nederland wat meer naar zijn bevolking luisteren?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 16:07
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
theone87nl schreef op 29-03-2003 @ 15:10:
neej precies!
daarom moeten we ons arische leefgebied uitbreiden door belgie aan te vallen!
Belgie aanvallen ben ik wel voor, maar dan om de invloedssfeer van de boerenkool uit te breidden
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 16:18
Verwijderd
Citaat:
duyvel schreef op 24-03-2003 @ 22:04:
Jep verschillende regeringen zijn van mening dat China binnen 20 jaar een even grote supermacht als de VS kan worden.

Be aware USA!!!
Hahaha, ze slopen de VS van binnenuit, want elke Amerikaanse stad heeft wel een China-town
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 24-03-2003 @ 10:24:
Nederland is toch geen belangrijk land internationaal gezien.
Nederland is economisch gezien zeer zeker wel belangrijk. Nederland is een belangrijk transportland, niet voor niets wilde Hitler Nederland zo graag inlijven. Als Nederland echt principes zou hebben, zou het de wereldeconomie behoorlijk lastig kunnen maken door bepaalde landen de toegang tot bijv. de Rotterdamse haven te ontzeggen. Dat zou ook zo z'n weerslag hebben op de binnenlandse economie natuurlijk, maar zo kan je misschien wel politieke druk uitoefenen. En het Internationaal Strafhof zit hier, en het Joegoslavië-tribunaal.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 17:36
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
net of balkenende zo good overkomt
in engeland zullen ze wel denken
in ieder geval de mzzl

ps
ik haat harry potter
dus de rest is ook wel logisch
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 23:27
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Juist omdat Nederland zo klein is, is het zeer belangrijk om je te laten horen. Het punt is niet zozeer dat Nederland altijd maar het voortouw moet nemen of dat wij zonodig bepaalde macht willen uitoefenen, maar meer het feit dat we in de wereldeconomie meedraaien. Wij als klein land moeten veel meer moeite doen om ons te presenteren naar het buitenland.

PR is in de politiek net zo belangrijk als in het bedrijfsleven....
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 16:24
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 29-03-2003 @ 15:23:
O ja? Nu misschien nog, maar ze zijn bezig zich serieus te isoleren. En trouwens, nogal een opportunistisch standpunt om zomaar mee te lopen met de 'machtigsten', omdat dat toevallig beter uitkomt en daarvoor je principes laten varen.
Ik ben blij dat België heeft besloten die oorlog af te keuren (nog wel enkele schijnheiligheden zoals wél militair transport doorlaten, mag ook wel wat aan gesleuteld worden imo, maar goed), ook al is het een klein landje. Misschien moet Nederland wat meer naar zijn bevolking luisteren?
trnasporten doorlaten moet je niet weigeren.

waarom niet: dat staat kinderachtig en je schiet er niks mee op; behalve nog meer in diskrediet komen bij de VS enzo.

nee; laat ze maar lekker gaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Getwijfel en gehuil
Larou
8 28-11-2007 16:46
ARTistiek [Studie] Industrieel ontwerpers?
pietervdb
13 09-07-2005 20:24
De Kantine ‘Geweld op school maatschappelijk probleem’
niceman1984
10 02-05-2004 16:28
Algemene schoolzaken HBO Recht; Utrecht of Amsterdam
Charlottetje
106 23-11-2003 12:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 1 Mei dag van de arbeid
MissCzechMeOut
290 07-06-2003 18:17
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.