Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2003, 13:42
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
dit is de zoveelste keer!


en ik kan er gewoon niks aandoen!


ik heb een hele goede behandelaar, zis heel aardig en begripvol en het gaat onwijs goed en ik word goed geholpen en dan gvd vergeet ik t vandaag ewer!


hoe kan dat tóch????????? ik moest er om 11 uur zijn, kom ik gewoon net om kwart over 2 tot de ontdekking dat ik helemaal niet ben geweest!


en de hele week zat ik van, vrijdag naar riagg, vrijdag naar riagg, vrijdag naar riagg. Gisteravond nog zelfs!

ooooooooooooh wat ben ik toch een dom chaotisch vergeetachtig wijf!

ik ben al chaotisch en vergeetachtig door me adhd (daarom zit ik ok bij haar voor een deel) maar ik had t er gisteravond nog over en hoe kan ik nou zo stom zijn!


wat moet zij wel niet van mij denken? dat ik ongemotiveerd ben? geen zin meer heb? maai k wil écht en ik vind het écht heel errug!

maar ii kan er niks aandoen, ik schrijf t op, ik kijk iedere dag in me agenda en weet dan dat ik er heen moet, maar de dag zelf vergeet ik gewoon. WAAROM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wat kan ik doen? wat zouden jullie doen? ik doe alles eraan om t te herinneren? ik schakel me ouders en vriend zelfs in. Die hebben me herinnerd.

maar uiteindelijk moet ik t toch zelf doen, ik ben 19 gworden gister, Misschien daarom. HEt was erg druk, chaotisch in me hoofd. EN dat ik daarom t juist vergeet. maar oh help me!!!!!

tips tips tips: hoe kan i kervoor zorgen dat ik nooit meer vergeet naar het riagg te gaan?
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2003, 14:01
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Koop je een gsm met alarm.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:15
Verwijderd
Whow, dit klinkt echt wel als een handicap, een chronische nog wel, als je zo ziek vaak dingen vergeet. Het enige wat je dan nog kunt doen is inderdaad een alarm zetten op je horloge of op je GSM en op het moment dat dat afgaat, ook echt ernaar toe gaan. GEEN andere dingen meer doen.

Een goede vriend van mij heeft ook ADHD en die zet altijd z'n horloge op alarmstand, zodat hij er niet onderuit kan. Het enige wat je dan moet onthouden is dat je, als je alarm gaat, ook wel écht ernaar toe gaat.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:18
Verwijderd
Ik heb dat ook heel lang gehad. En idd helpt een mobiel met alarm wel. Elke keer zet ik t aan meteen als ik een afspraak maak. Het werkt echt heel goed.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:54
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Idd een alarmpje zetten op je mobiel, horloge of wat
dan ook. En wat nare al zei; dan ook echt gaan,
en niet iets anders meer doen zodat je het misschien
alsnog vergeet. Verder zou je evt kunnen vragen
aan huisgenoten of ze je willen herinneren,
(dat je het dan bijv in een algemene agenda zet oid),
maar dat is ook niet altijd even praktisch.

Je zou ook briefjes op kunnen hangen op een plek
waar je vaak komt, (keuken ed), maar dat heeft
dus geen nut als je dan nog iets anders gaat doen ed.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 17:45
Kaas
Avatar van Kaas
Kaas is offline
het op je hand schrijven.
je ziet je hand altijd, alleen al als je s'ochtends
je aankleedt of als je je slaapkamer open doet
met de deurklink!

xx
__________________
I'll be there, where ever you are...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 19:39
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
schrijf het op de achtergrond van je pc
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 21:30
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
op een gegeven moment begon ik mn afspraken ook te vergeten (met de psych), maar bij mij was dat meer een teken dat ik r niet echt meer nodig had. bovendien vond ik r een ontzettende suf kut, dus misschien vergat ik het onbewust wel expres.

(beetje loze pst )

uhm, briefjes ophangen in huis, en ind gsm met alarm, mn broer vergat ook altijd alles, maar door zn gsm nu niet meer
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 12:19
The0
The0 is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 29-08-2003 @ 15:18:
Ik heb dat ook heel lang gehad. En idd helpt een mobiel met alarm wel. Elke keer zet ik t aan meteen als ik een afspraak maak. Het werkt echt heel goed.
Succes!
Ik ben ook veranderd van een alles-vergetend iemand naar iemand die nooit meer iets vergeet. Te bedanken is het Nokia bedrijf.. Het werkt echt.
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 18:53
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
ga na waaróm je het vergeet...wil je soms niet meer gaan?

Als je wel nog ECHT wilt:

schrijf het overal en hang briefjes op; op de spiegel, de deur, je wekker, de plek waar je altijd ontbijt, enz
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 00:15
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 30-08-2003 @ 19:53:
ga na waaróm je het vergeet...wil je soms niet meer gaan?

Als je wel nog ECHT wilt:

schrijf het overal en hang briefjes op; op de spiegel, de deur, je wekker, de plek waar je altijd ontbijt, enz

ik wil echt heel heel heel graag, Dit is de eerst mevrouw die mij echt helpt vanaf dat ik 11 was ofzo. Dit is de 14de hulpverlener die ik heb gehad ongeveer dus kun je nagaan.

ik had alle moed en hoop al op gegeven, had er echt GEEn zin meer in. totdat ik haar kreeg.

zij is begripvol, aardig, humoristisch, ze kan tegen me gewiebel en dat ik zo afgeleid bent, ze doet niet overdreven als ik druk ben, ze lacht gewoon erom en is soms zelf druk, ze is lief en rustig en duidelijk.

kortom, gewoon een heel goede behandelaar voor mij, ik zie geen enkel reden om niet te gaan, zeker niet expres.

ik wil geholpen wordne, ik wil naar haar maar waarom vergeet ik t toch?

ik heb geen gsm met alarm, ik moet een nieuwe kopen dan maar hallo heb geen geld op t moment. Ik mag t nooit meer vergeten maar t gebeurd, en waarom weet ik niet! ik vind t zo erg.

ik wil zo graag laten zien dat ik geholpen wil worden en mij er ook voor inzet maar ik vergeet t gewoon.

dat is echt dat adhd, tis geen excuus hoor, maar dat is zeg maar wel de reden dat ik t steeds vergeet.

Het is iets wat je veel bij kinderen met adhd ziet in hun gedrag, niet luisteren, niet stil zitten, grote mond, agressief, schelden, vechten, afgeleid etc.

dan zeggen veel leerkrachten in eerst instantie hij/zij wilt niet. maar dat is t niet, het is het ''gewoon weg niet kunnen'.

zo zit t ook bij mij. ik wil wel, maar het lukt niet.

ik heb eens gelezen op internet iets over adhd en dat vond ik echt van toepassing op mijn hele gedrag, vooral het vergeten van superbelangerijke zaken zoals afspraken bij het riagg.

de uitspraak was:

adhd'ers hebben last van onmacht, geen onwil
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 20:21
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Misschien kun je vragen of zij je wilt helpen onthouden? Bijvoorbeeld door je bepaalde tips te geven, of door je een kwartier ofzo voor de afspraak te bellen. Je legt dan wel je verantwoordelijkheid voor een deel bij haar, maar ik denk dat ze dat wel zal begrijpen.
Heb het er in elk geval met haar over, laat haar weten dat je het niet had willen missen. (heb je haar eigenlijk gebeld toen je merkte dat je het vergeten was?)

Het lijkt me een erg lastig probleem, als me nog iets te binnenschiet dat je zou kunnen helpen, zal ik het je laten weten...

Liefs,
Sanne
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 16:32
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 31-08-2003 @ 21:21:
Misschien kun je vragen of zij je wilt helpen onthouden? Bijvoorbeeld door je bepaalde tips te geven, of door je een kwartier ofzo voor de afspraak te bellen. Je legt dan wel je verantwoordelijkheid voor een deel bij haar, maar ik denk dat ze dat wel zal begrijpen.
Heb het er in elk geval met haar over, laat haar weten dat je het niet had willen missen. (heb je haar eigenlijk gebeld toen je merkte dat je het vergeten was?)

Het lijkt me een erg lastig probleem, als me nog iets te binnenschiet dat je zou kunnen helpen, zal ik het je laten weten...

Liefs,
Sanne
ik heb haar meteen gebeld, maar ze was al naar huis. Ik heb har vanmiddag aan de lijn gehad voor een nieuwe afspraak, ze was niet boos, maar vond t ook vervelend voor mij eerder zeg maar. WE hebben t er over gehad dat ik t niet expres deed en echt wel wou

en ik zat zo overtuigend van 'tis niet dat ik niet wou, dat weet je toch? ik wou écht komen' toen zei ze met een hele geruststellende stem van ' Ik geloof je patries' en toen geloofde ik haar ook, dus ik zal er voortaan heel goed aandenken.

groetjes
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.