Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2011, 15:12
wolle19
wolle19 is offline
Dag mensen

Ik moet een debat voeren op school
En ik vroeg me af of jullie je mening hierover willen
achter laten het liefste zo snel mogelijk Heb over 2 dagen het Debat
maar het blijft intresant:0 dankje wel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2011, 15:14
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Waarom zouden ze verboden moeten worden?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 15:16
wolle19
wolle19 is offline
Omdat ze in de les gebruikt worden voor hyves,msn,twitter,pingen dat soort dingen

Wat vind u hiervan??
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 15:33
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Omdat ze in de les gebruikt worden voor hyves,msn,twitter,pingen dat soort dingen

Wat vind u hiervan??
Ik vind dat ze uit moeten staan in de les. Maar hun aanwezigheid verbieden is onzin. Als je zo gaat beginnen, kun je ook wel monden verbieden in de les omdat ze worden gebruikt om mee door de leraar heen te praten.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 15:35
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Ik had bij ons op de middelbare school de regel dat je je telefoon twee weken kwijt was als een docent hem zag. Werkte wel goed, al smste ik nog steeds regelmatig tijdens de lessen.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 15:51
Verwijderd
Gewoon uit en bij stiekem gebruik straffen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 15:53
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik had bij ons op de middelbare school de regel dat je je telefoon twee weken kwijt was als een docent hem zag. Werkte wel goed, al smste ik nog steeds regelmatig tijdens de lessen.
Waardeloze maatregel van machteloze leraren.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 16:01
ganralph
ganralph is offline
Toen ik op school zat had nog nauwelijks iemand een mobiel, maar als je ging zitten gameboy'en in de klas, kreeg je ook straf. [/bejaard] En als je ging ganzenborden in de jaren '70 waarschijnlijk ook.

Wat ik hiermee bedoel: als jij iets doet waardoor je niet met de les bezig bent, of waarmee je je klasgenoten afleidt, dan moet de leraar ingrijpen. Dat geldt voor alles, niet alleen voor smartphones. Het is dan ook wat overdreven om ze op voorhand te verbieden. Maar als je ze niet nodig hebt voor de les, dan hoef je ze ook niet te gebruiken. Dat is de regel die een school moet handhaven; geen paniekreacties waarin dingen verboden worden.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 16:05
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Hoezo eigenlijk specifiek smartphones en niet telefoons in het algemeen?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 16:49
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
@OP: Wat vind je er zelf van?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 18:26
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Nieuws en achtergronden?
Zucht..
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 12:02
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik neem aan dat je op een middelbare school bedoelt; mensen op een middelbare school hebben geen smartphone nodig. Hell, weinig mensen hebben het echt nodig.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 19:44
misskelliejj
misskelliejj is offline
Ik vind niet dat het verboden moet worden om je telefoon mee te nemen, je moet ten allen tijden bereikbaar zijn. Maar ik vind wel dat deze uit moeten staan. Anders storen ze de les en de leraar, gaan ze op internetten(hyven, twitteren) in de pauze prima maar niet in de les. Plus ik word gek van de mensen die nog even snel wat info opzoeken voor een presentatie of nog erger antwoorden opzoeken tijden een toets. Nee niet iedere leraar ziet dit en is erg oneerlijk tegenover andere klasgenoten.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 20:08
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Toen ik op school zat had nog nauwelijks iemand een mobiel, maar als je ging zitten gameboy'en in de klas, kreeg je ook straf. [/bejaard] En als je ging ganzenborden in de jaren '70 waarschijnlijk ook.
Pokémon rood/blauw was toch wel zeker 10x leuker dan de huidige apps in deze omstandigheden, wou dat Nintendo de DS opgaf.. Wil de echte 150 pokemon versie op de iPhone...

OT: waarom niet afpakken zodra de leraar ziet dat het gebruikt wordt? Niet zolang afpakken, 1 dag is genoeg denk. Als iemand de mobiel niet inlevert=absent melden.

Argumenten:
verstoort de les

Dat is het eigenlijk wel. Voor het debat maakt dat zelf niet echt uit, je verzint ondertussen wel wat tijdens het debat. Gewoon je van de domme houden en 1 argument aanhouden = debat winnen op middelbare school. De rest van de leerlingen letten niet echt op (bij zo'n stelling? te druk bezig met zijn/haar mobiel), dus een slimme opmerking hoef je niet te maken (de andere snapt het niet en de andere leerlingen ook niet want ze letten niet op).
Zij zullen vast iets zeggen dat de leraren niet elk mobieltje kunnen zien. Jij zegt dan dat ze de politie ook hebben terwijl niet alle criminelen worden opgepakt.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 21:07
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik vind niet dat het verboden moet worden om je telefoon mee te nemen, je moet ten allen tijden bereikbaar zijn. Maar ik vind wel dat deze uit moeten staan. Anders storen ze de les en de leraar, gaan ze op internetten(hyven, twitteren) in de pauze prima maar niet in de les. Plus ik word gek van de mensen die nog even snel wat info opzoeken voor een presentatie of nog erger antwoorden opzoeken tijden een toets. Nee niet iedere leraar ziet dit en is erg oneerlijk tegenover andere klasgenoten.
Waarom moet je ten alle tijden bereikbaar zijn? Ik hoef bijna nooit bereikbaar te zijn, ik heb wel mijn telefoon bij me, maar ik hoef niet.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 22:55
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Ik vind niet dat het verboden moet worden om je telefoon mee te nemen, je moet ten allen tijden bereikbaar zijn. Maar ik vind wel dat deze uit moeten staan. Anders storen ze de les en de leraar, gaan ze op internetten(hyven, twitteren) in de pauze prima maar niet in de les. Plus ik word gek van de mensen die nog even snel wat info opzoeken voor een presentatie of nog erger antwoorden opzoeken tijden een toets. Nee niet iedere leraar ziet dit en is erg oneerlijk tegenover andere klasgenoten.
Hoe ga je die gekleurde dingen combineren?
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 09:54
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Waarom zou je bovendien altijd bereikbaar moeten zijn?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 14:15
Straight 007
Straight 007 is offline
het is niet dat smart phones verboden moeten worden het gaat om dat je naar school gaat om te leren en niet of een bank te vullen met je smart phone je mag best een smart phone bij je hebben tenzij je de hele dag zit te pingen anders kunnen leraren liever les geven op de bb en dat is school helemaal niet meer nodig.
scheelt wel belasting geld
__________________
wees gewoon stil
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-02-2011, 21:52
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Waarom zou je bovendien altijd bereikbaar moeten zijn?
Omdat (in tegenstelling tot de meerderheid van jullie) sommigen van ons een zodanig boeiend leven hebben dat ze regelmatig geupdate worden door hun vrienden en/of familie over de huidige stand van zaken?
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 21:56
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Je moet wel een behoorlijk saai leven hebben als je dat boeiend vindt, heel de dag door.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 22:00
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Het is maar wat je saai noemt he
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 22:33
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Wij mochten zelfs tussen de lessen in of in de pauze de telefoon niet gebruiken

In de klas behoeft het niet eens argumentatie
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 00:47
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
De meeste van mijn leraren zijn gelukkig consequent en zeggen; "als je hier niet wil zijn donder je maar op, daar is de deur"

op de middelbare is dat wat minder effectief maar daar moet vast nog wel een aula of gang geveegd worden.

persoonlijk vind ik dan dat je met Wackberry's en Iphoneys het moment dat je ze ziet er een nieuw record telefoonwerpen mee moet proberen te maken.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 14:03
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Omdat (in tegenstelling tot de meerderheid van jullie) sommigen van ons een zodanig boeiend leven hebben dat ze regelmatig geupdate worden door hun vrienden en/of familie over de huidige stand van zaken?
Dus omdat jouw leven zo boeiend is moeten mensen jou smsen wat er in hun leven gebeurt?
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 14:10
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Omdat (in tegenstelling tot de meerderheid van jullie) sommigen van ons een zodanig boeiend leven hebben dat ze regelmatig geupdate worden door hun vrienden en/of familie over de huidige stand van zaken?
Dat klinkt alsof er permanent iemand in je familie aan het bevallen of aan het doodgaan is...

Wat mij betreft moeten alle telefoons e.d. gewoon uitstaan op school. Niemand hoeft voortdurend bereikbaar te zijn, middelbare scholieren in elk geval sowieso niet. Na school kunnen ze weer zo veel sms'en en msn'en en facebooken als ze willen, maar in de klas hoor je op te letten. Maar goed, helemaal verbieden kan niet, want veel ouders willen dat hun kind naar huis kan bellen als ze later zijn door een lekke band of zo, dus dan moeten ze wel hun telefoon meenemen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2011, 22:02
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Toen ik op school zat had nog nauwelijks iemand een mobiel, maar als je ging zitten gameboy'en in de klas, kreeg je ook straf. [/bejaard] En als je ging ganzenborden in de jaren '70 waarschijnlijk ook.

Wat ik hiermee bedoel: als jij iets doet waardoor je niet met de les bezig bent, of waarmee je je klasgenoten afleidt, dan moet de leraar ingrijpen. Dat geldt voor alles, niet alleen voor smartphones. Het is dan ook wat overdreven om ze op voorhand te verbieden. Maar als je ze niet nodig hebt voor de les, dan hoef je ze ook niet te gebruiken. Dat is de regel die een school moet handhaven; geen paniekreacties waarin dingen verboden worden.
Nee joh, gewoon spelletjes op je grafische rekenmachine. Daar heb ik er ook een hele sloot van gehad en ze kunnen moeilijk een grafische rekenmachine verbieden. Zeker bij wiskunde kan hij gewoon op tafel Overgens vond onze wiskundeleraar het prima, zeker als we ze zelf gemaakt hadden en we onze proefwerken maar haalden.

Maar goed, mee is geen probleem, maar gewoon uit. Als iemand je vanwege een noodsituatie moet hebben weten ze toch waar je op school zit. Zodra je lessen zijn afgelopen kan hij wel weer aan.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 22:06
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Nee joh, gewoon spelletjes op je grafische rekenmachine. Daar heb ik er ook een hele sloot van gehad en ze kunnen moeilijk een grafische rekenmachine verbieden. Zeker bij wiskunde kan hij gewoon op tafel Overgens vond onze wiskundeleraar het prima, zeker als we ze zelf gemaakt hadden en we onze proefwerken maar haalden.

Maar goed, mee is geen probleem, maar gewoon uit. Als iemand je vanwege een noodsituatie moet hebben weten ze toch waar je op school zit. Zodra je lessen zijn afgelopen kan hij wel weer aan.
Ik ben nog van voor de grafische rekenmachines
We hadden in de vijfde één jongen met een mobiel en die werd uitgelachen omdat het zo'n patser was. Hoe tijden kunnen veranderen

Maar goed, ik snap ook wel dat ouders en vrienden nu verwachten dat je bereikbaar bent, maar tijdens een les is dat onnodig.

Citaat:
Dat klinkt alsof er permanent iemand in je familie aan het bevallen of aan het doodgaan is...
In zo'n geval kom je ook niet weg met: "Hé meester, ik krijg een sms dat er iemand dood gaat, dus ik ga naar huis." Je ouders (of wie dan ook) zullen dan toch de school zelf moeten bellen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 09:41
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Maar goed, ik snap ook wel dat ouders en vrienden nu verwachten dat je bereikbaar bent, maar tijdens een les is dat onnodig.

In zo'n geval kom je ook niet weg met: "Hé meester, ik krijg een sms dat er iemand dood gaat, dus ik ga naar huis." Je ouders (of wie dan ook) zullen dan toch de school zelf moeten bellen.
Nee precies, maar daarom is het ook onnodig om permanent bereikbaar te zijn. En vrienden hoeven sowieso niet te verwachten dat je altijd bereikbaar bent, zeker niet op school. Met een beetje geluk zitten je vrienden zelfs in hetzelfde klaslokaal.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 01:05
Verwijderd
Citaat:
Waarom zouden ze verboden moeten worden?
Omdat je in de les maar met één ding bezig hoort te zijn; stof opnemen.

Alle vormen van communicatie zouden verboden moeten worden in de les.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 01:37
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Omdat je in de les maar met één ding bezig hoort te zijn; stof opnemen.
Dat ze uit moeten staan, lijkt me logisch. Maar waarom hun aanwezigheid verbieden?

Citaat:
Alle vormen van communicatie zouden verboden moeten worden in de les.
Dat wordt moeilijk lesgeven.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Dat ze uit moeten staan, lijkt me logisch. Maar waarom hun aanwezigheid verbieden?
Omdat de docent zich dan kan concentreren op het primaire proces.

Citaat:
Dat wordt moeilijk lesgeven.
Ik denk dat je best snapt wat ik bedoel Facebook, hyves, twitter, myspace en aanverwante sites kunnen bij ons door docenten eenvoudig dichtgezet worden tijdens de les zodat kinderen zich niet laten afleiden. Het is simpelweg niet eenvoudig om van 30 koters in de gaten te houden wat ze doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.