Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2004, 17:36
.krz
Avatar van .krz
.krz is offline
Studiekeuze. De belangrijkste keus voor de rest van je leven, zeggen ze. Zit nu in 6GYM en maar te overwegen en te overwegen wat ik toch met mijn leven wil gaan doen.
Wilde eerst Communicatie en Informatiewetenschappen gaan studeren, maar ben daar toch minder zeker van. Toen kwam ik door mijn moeder bij de hotelschool DenHaag. Heb folder aangevraagd en het lijkt me allemaal best leuk. Alleen raden al mijn vrienden het af, want die kennen dan weer mensen, die er naar 1 jaar mee zijn gestopt. Maarja, dat is allemaal zo via-via.
Dus vroeg ik me af of er mensen zijn die ook echt ervaringen hebben met hotelschool in DenHaag.
Want wat ik hoor is dat de eerste 2 jaar zo saai en simpel zijn, dat je je echt heel dom gaat voelen. En dat er ook een heleboel al tijdens het 1e jaar ermee ophouden. Dus wil ik graag weten wat of dat zo is. En of het leuk (of niet) is en waarom.
__________________
'Tja, dan zit je in dubio. Neem je boterham met ham of met kaas?'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2004, 20:50
Verwijderd
hey

ik heb geen ervaringen met de hotelschool den haag, maar wel met maastricht. daar zit ik nu in het eerste jaar. De opleiding is in veel opzichten gelijk met Den Haag, dus kan je denk wel het een en ander vertellen. Ik heb zelf vwo gedaan en ik moet je zeggen dat de blokken best pittig zijn en dat je flink je best moet doen om je tentamens te halen, natuurlijk zitten er ook simpele stukken bij maar dat verschilt per blok en waar je zelf natuurlijk heel goed in bent. Verder is de opleiding heel afwisselend, praktijk en theorie zijn heel sterk afgewisseld. Dat maakt de opleiding juist zo leuk.
Als je nog zo ontzettend twijfelt zou ik zeggen dat je gewoon eens een open dag moet bezoeken daar heb je veel meer aan dan aan een folder. Bij een open dag krijg je de kans om heel veel zaken van de school te bekijken, je kunt de sfeer er proeven en alle vragen stellen die je wilt. Natuurlijk is een open dag (vaak ) een verkooppraatje, maar dat weet je vast wel dus moet je alles wel een beetje in perspectief laten.

Veel succes met je keuze! Je komt er heus wel uit.
Groetjes!!!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 12:15
kate_temp
kate_temp is offline
EEY.

Het belangrijkste is wat je er zelf van vindt en niet wat anderen ervan vinden. Als je jou leuk lijkt moet je het gewoon doen! En ja misschien is het een beetje te makkelijk want de hogere hotelschool is HBO niveau, niet een universiteit, maar dan nog! Als het jouw leuk lijkt moet je het gewoon doen. Ga gewoon naar zo'n open dag.

Ik had ook nog een vraagje aan jouw. Waar kun je de informatie over de hoge hotelscholl Den Haag aanvragen? En wat is de internetsite? Ik heb namelijk al informatie over die van maastricht maar ik wil eigenlijk over ze alledrie informatie hebben, zodat ik ze een beetje kan vergelijken. Zo heb ik wel al gehoord dat je in Maastricht een kamer voor jezelf hebt en dat je in Den Haag je kamer moet delen. Het is maar wat je zelf leuk vind. Is misschien ook nog wel een tip voor jouw: even vergelijken. (leewarden, den haag, maastricht)

-x-x-x-x-x-x- Kate
__________________
Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 14:06
Verwijderd
Citaat:
kate schreef op 25-01-2004 @ 13:15:
EEY.

Het belangrijkste is wat je er zelf van vindt en niet wat anderen ervan vinden. Als je jou leuk lijkt moet je het gewoon doen! En ja misschien is het een beetje te makkelijk want de hogere hotelschool is HBO niveau, niet een universiteit, maar dan nog! Als het jouw leuk lijkt moet je het gewoon doen. Ga gewoon naar zo'n open dag.

Ik had ook nog een vraagje aan jouw. Waar kun je de informatie over de hoge hotelscholl Den Haag aanvragen? En wat is de internetsite? Ik heb namelijk al informatie over die van maastricht maar ik wil eigenlijk over ze alledrie informatie hebben, zodat ik ze een beetje kan vergelijken. Zo heb ik wel al gehoord dat je in Maastricht een kamer voor jezelf hebt en dat je in Den Haag je kamer moet delen. Het is maar wat je zelf leuk vind. Is misschien ook nog wel een tip voor jouw: even vergelijken. (leewarden, den haag, maastricht)

-x-x-x-x-x-x- Kate
Alleen omdat het HBO is hoeft nog niet te zeggen dat dat makkelijk is voor een VWO'er hoor...Maar goed:

Den Haag
Maastricht
Leeuwarden heeft is op het CHN in Leeuwarden.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:05
.krz
Avatar van .krz
.krz is offline
Bedankt allen voor deze info. Dacht er idd al over na om naar een open dag te gaan, dus dat ga ik nu ook zeker doen.
__________________
'Tja, dan zit je in dubio. Neem je boterham met ham of met kaas?'
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 14:58
Lijnie
Avatar van Lijnie
Lijnie is offline
nou sowieso, je moet 1e jaar intern, is ook heel duur, maar je moet er ook wel geschikt voor zijn, want horeca is egt zwaar, de school misschien niej, maar praktijk wel, je moet voorbereiden, later zaak opstarten, lastige leveranciers, hoge kosten, risico en vergeet niet de feestdagen, awnt dan moet je vaak ook werke! dus zie niet alleen je eigen leuke restaurantje voor je. Ook is het nogal formeel.... in spijkerbroek hoef je egt nie altijd aan te komen dus maar jah als je het zeker weet, ga ervoor!
__________________
To the world you me be one person, but to one person you may be the world
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Hogere Hotelschool
LaBelleDameSansMerci
1 05-03-2002 16:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.