Oud 07-11-2006, 22:18
Verwijderd
Citaat:

Werknemers met meer dan 1 werkgever of uitkeringsinstantie
De loonheffingskorting mag maar bij 1 werkgever of uitkeringsinstantie worden toegepast. De werknemer moet op zijn loonbelastingverklaring invullen of hij bij u de loonheffingskorting wil laten toepassen. Als de werknemer/uitkeringsgerechtigde de loonheffingskorting niet bij u laat toepassen, dan mag u met geen enkele heffingskorting rekening houden. In afwijking van deze regel mag u altijd de jonggehandicaptenkorting toepassen als u een Wajong-uitkering (door)betaalt.

Als de werknemer meerdere werkgevers of uitkeringsinstanties heeft, dan is het mogelijk dat hij niet de volledige loonheffingskorting kan verrekenen. Ook is het mogelijk dat de werknemer ervoor kiest om de loonheffingskorting bij geen enkele werkgever of uitkeringsinstantie te laten toepassen. In deze situaties kan de werknemer na afloop van het kalenderjaar teruggaaf vragen via het aangiftebiljet inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen. Een verzoek om voorlopige teruggaaf van de loonheffingskorting is niet mogelijk.
Hoi, nu is het zo dat ik tijdens de vakantie, nog een baantje had. En bij beide baantjes had ik zon loonheffingskorting formulier ingevuld (ja wist ik veel). Nu heb ik dat baantje niet meer, maar ik heb nu wel weer een andere baantje. Ik heb dus nu 2 baantjes en voor de ene hadk maar niet de loonheffingskorting formulier ngevuld. Ik wil dus wel geld terugvragen van de belasting.

Nu heb ik 2 vragen:

- Wat zijn de consequenties van mn eerste daad?
- Kan ik nu wel geld terug vragen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2006, 22:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
1. Als je niet meer dan een x bedrag verdient het hele jaar door, is er sowieso niks aan de hand. Dit bedrag ligt op iets van 12.000 of 15.000 euro geloof ik. Mocht je in totaal wel meer dan dit bedrag verdient hebben, dan ben je de belasting nog geld verschuldigd en zul je ipv geld terug krijgen, juist geld moeten betalen.

2. Als je nu dus bij 1 baantje wel en bij 1 baantje geen loonheffingskorting toegepast hebt, dan kun je inderdaad geld terugvragen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 22:26
Verwijderd
Naja twas een vakantie baantje en kheb hooguit 400 euro verdiend? Dus dat is opzich niet erg dat ik het gedaan heb?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 22:57
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Balance schreef op 07-11-2006 @ 23:22 :
1. Als je niet meer dan een x bedrag verdient het hele jaar door, is er sowieso niks aan de hand. Dit bedrag ligt op iets van 12.000 of 15.000 euro geloof ik. Mocht je in totaal wel meer dan dit bedrag verdient hebben, dan ben je de belasting nog geld verschuldigd en zul je ipv geld terug krijgen, juist geld moeten betalen.

2. Als je nu dus bij 1 baantje wel en bij 1 baantje geen loonheffingskorting toegepast hebt, dan kun je inderdaad geld terugvragen.
2 klopt
1 klopt niet helemaal het bedrag is namelijk maar ongeveer 5000 euro tenzij je veel aftrekposten hebt dan kan het nog wel oplopen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 23:00
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 07-11-2006 @ 23:57 :
2 klopt
1 klopt niet helemaal het bedrag is namelijk maar ongeveer 5000 euro tenzij je veel aftrekposten hebt dan kan het nog wel oplopen.
Maar een vakantiebaantje (dat schoonmaakbaantje ) waar ik in totaal 400 euro voor verdiend hebt, dus niet? Niet in de zin van, geen verdere consequenties?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 23:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 07-11-2006 @ 23:57 :
2 klopt
1 klopt niet helemaal het bedrag is namelijk maar ongeveer 5000 euro tenzij je veel aftrekposten hebt dan kan het nog wel oplopen.
Oh
Oh wacht, dat andere bedrag is zeker voor de studiefinanciering?


@Kenjirro: het gaat om wat je in totaal verdient in een jaar. Dus niet alleen van dat ene baantje, maar alle bijverdiensten van het gehele jaar.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 23:24
Verwijderd
Ok naja zoveel zalk denk ik ook niet hebben verdiend...

En alsk wel meer verdiend heb, moetk dan alleen belasting betalen over dat baantje?

thanks voor jullie hulp btw
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 00:00
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-11-2006 @ 00:13 :
Oh
Oh wacht, dat andere bedrag is zeker voor de studiefinanciering?


@Kenjirro: het gaat om wat je in totaal verdient in een jaar. Dus niet alleen van dat ene baantje, maar alle bijverdiensten van het gehele jaar.
Voor de tufi mag je inderdaad ongever 10.000 euro per jaar netto verdienen.

@Kenjiero Al je inkomsten dienen gezamelijk onder die 4000/5000 euro te blijven komen ze er boven uit dan heb je wel een probleempje
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 00:01
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 08-11-2006 @ 01:00 :


@Kenjiero Al je inkomsten dienen gezamelijk onder die 4000/5000 euro te blijven komen ze er boven uit dan heb je wel een probleempje
En wat houdt dat dan in? Of wat kan dat inhouden
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 17:55
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Ik zit ook in een soortgelijke situatie. Ik vul altijd een loonheffingsformulier in, ook al heb ik daarnaast een ander baantje. Ik werk nu maar voor een paar uurtjes per week, en daarnaast doe ik soms uitzendwerk. Ik heb bij beide baantjes aangegeven dat de loonheffingskorting moet worden toegepast. Ik verdien minder dan 5000 euro per jaar, dus ik zou geen problemen moeten krijgen?

Ik heb namelijk een tijdje geleden belastingformulieren ingevuld, omdat ik geld terug krijg. Maar kunnen ze nu dan geld van mij gaan vragen? Want dan had ik beter helemaal geen formulier kunnen opsturen lijkt mij?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 23:07
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-11-2006 @ 01:01 :
En wat houdt dat dan in? Of wat kan dat inhouden
Dan mag je alsnog een berg belasting gaan betalen over het te veel verdiende deel
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 00:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Shadina schreef op 08-11-2006 @ 18:55 :
Ik zit ook in een soortgelijke situatie. Ik vul altijd een loonheffingsformulier in, ook al heb ik daarnaast een ander baantje. Ik werk nu maar voor een paar uurtjes per week, en daarnaast doe ik soms uitzendwerk. Ik heb bij beide baantjes aangegeven dat de loonheffingskorting moet worden toegepast. Ik verdien minder dan 5000 euro per jaar, dus ik zou geen problemen moeten krijgen?

Ik heb namelijk een tijdje geleden belastingformulieren ingevuld, omdat ik geld terug krijg. Maar kunnen ze nu dan geld van mij gaan vragen? Want dan had ik beter helemaal geen formulier kunnen opsturen lijkt mij?
Je hebt een belastingformulier ingevuld, omdat je geld terug krijgt..? Dan heb je blijkbaar dus toch belasting betaald?

En het niet invullen van je belastingformulieren terwijl je nog wel loonbelasting moet betalen, is fraude volgens mij.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 09:17
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-11-2006 @ 01:06 :
Je hebt een belastingformulier ingevuld, omdat je geld terug krijgt..? Dan heb je blijkbaar dus toch belasting betaald?

En het niet invullen van je belastingformulieren terwijl je nog wel loonbelasting moet betalen, is fraude volgens mij.
Ja ik krijg niet zo veel terug, maar het is wat tenminste. En als ik had aangegeven dat dat mijn tweede baantje was, was er veel meer ingehouden.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 23:45
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Shadina schreef op 08-11-2006 @ 18:55 :
Ik zit ook in een soortgelijke situatie. Ik vul altijd een loonheffingsformulier in, ook al heb ik daarnaast een ander baantje. Ik werk nu maar voor een paar uurtjes per week, en daarnaast doe ik soms uitzendwerk. Ik heb bij beide baantjes aangegeven dat de loonheffingskorting moet worden toegepast. Ik verdien minder dan 5000 euro per jaar, dus ik zou geen problemen moeten krijgen?

Ik heb namelijk een tijdje geleden belastingformulieren ingevuld, omdat ik geld terug krijg. Maar kunnen ze nu dan geld van mij gaan vragen? Want dan had ik beter helemaal geen formulier kunnen opsturen lijkt mij?
Je moet belastingaangifte doen. Anders krijg je een brief van de belasting dat je het alsnog moet doen en als je het dan niet doet krijg je een boete.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 07:49
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 10-11-2006 @ 00:45 :
Je moet belastingaangifte doen. Anders krijg je een brief van de belasting dat je het alsnog moet doen en als je het dan niet doet krijg je een boete.
Ik doe het dit jaar voor het eerst.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 23:14
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Shadina schreef op 10-11-2006 @ 08:49 :
Ik doe het dit jaar voor het eerst.
Werk je dit jaar ook voor het eerst dan?

Ik heb er nooit zin in en stel het altijd zo lang mogelijk uit en dan krijg ik rond augustus altijd een brief dat ik zsm belastingaangifte moet doen...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 10:53
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 11-11-2006 @ 00:14 :
Werk je dit jaar ook voor het eerst dan?

Ik heb er nooit zin in en stel het altijd zo lang mogelijk uit en dan krijg ik rond augustus altijd een brief dat ik zsm belastingaangifte moet doen...
Nee, ik werk al sinds mijn 15e ofzo. En ik krijg nooit een brief. Heb wel dit jaar voor een aantal jaren aangifte gedaan, maar niet voor allemaal.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 11:27
Verwijderd
Wat is belastingaangifte? :/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote Belasting-topic
Verwijderd
482 18-12-2017 18:30
Werk, Geld & Recht Loonheffingskorting? Help?
NadeHAVO
4 08-02-2014 01:17
Werk, Geld & Recht Loonheffingskorting
Verwijderd
7 04-09-2006 11:24
Werk, Geld & Recht loonheffingskorting
Fritske1987
4 18-06-2006 20:24
Werk, Geld & Recht Loonheffingskorting
Anika
9 28-05-2006 23:16
Werk, Geld & Recht 2 banen - loonheffingskorting?
the exploding boy
14 17-03-2005 10:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.