Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2004, 13:48
Eleentje
Eleentje is offline
Sinds enige tijd heb ik alweer spanningshoofdpijn. Denk je er eindelijk vanaf te zijn, komt het zonder pardon weer terug.
Ikzelf weet er al genoeg van, dus daar heb ik geen vraag over. De enige vraag die ik eigenlijk heb is of er nog meer mensen zijn met spanningshoofdpijn?

Ik ben dus op zoek naar een lotgenoot. Vooral omdat dit al de tweede keer is dat het me overkomt en ik dus eigenlijk bang ben voor de vele onbegrip die er de eerste keer ook was. Het heeft toen zo'n anderhalf jaar geduurd voordat ik er vanaf was, een hele opluchting. Nu het weer terug is ben ik meteen op zoek gegaan naar manieren / middelen om te ontspannen en om dus zo snel mogelijk van die hoofdpijn af te zijn.
Mensen uit mijn omgeving beginnen alweer met zeggen dat ik me aanstel en dat die hoofdpijn wel weer wegtrekt. Daarom zoek ik dus iemand die snapt hoe vervelend spanningshoofdpijn is.

XxXxX Eleentje
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:01
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Ja, heb ik ook veel gehad, de laatste tijd niet meer eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 13:44
Verwijderd
ik heb ook eigenlijk al sinds mijn jeugd regelmatig last van hoofdpijn
sommige periodes meer dan andere keren
ze hebben bij mij nooit de precieze oorzaak kunnen vinden, maar ze hebben wel lang gedacht aan spanningshoofdpijn, en de kans was ook wel groot dat het dat was
maar mensen denken inderdaad dan snel van 'ontspan' je dan ofso, terwijl je dat natuurlijk helemaal niet zo kunt doen

maja
wat wel schijnt te helpen, is jezelf een beetje masseren op je hoofd en je slapen
verder heb ik ook vaan hoofdpijn bij computeren en tv kijken enzo, dus dat doe ik wanneer ik hoofdpijn heb ook niet

naja, ik weet niet of je hier wat mee op schiet, maar iig sterkte drmee
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:24
kevertje84
Avatar van kevertje84
kevertje84 is offline
nou ik heb het heel erg. Heb het praktisch elke dag wel en ik word er helemaal niet goed van
heb ook heel erg hoofdpijn op de dag voordat ik ongesteld word, maar dat zal wel een ander soort hoofdpijn zijn.
Het enige dat bij mij helpt is slapen. Paracetamol of iets anders heeft helemaal geen zin.
__________________
duzzz
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 18:25
Eleentje
Eleentje is offline
Als je hoofdpijnklachten hebt, is het altijd verstandig om een soort van dagboekje bij te houden. Met wat je gedaan hebt, wat je gegeten hebt en wanneer je hoofdpijn had en hoe erg het was. Hierdoor is namelijk veel makkelijker de oorzaak op te sporen, zowel voor jezelf als voor de dokter.

@ kevertje84.
Klopt, paracetamol werkt ook niet bij mij. Wat wel enigzins werkte waren bloeddrukverlagers (Atenolol 25 mg.) en als pijnstiller Iboprufen 600 mg. Het haalde de hoofdpijn niet weg, maar het verminderde wel.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 18:46
littlegurl
littlegurl is offline
Heej!!
Ja ik heb t ook, al gaat t wel weer wat beter!!! Kben heel erg perfectionistisch en alles moet goed, dus daar komt nogal wat stress bij kijken en dan die hoofdpijn!
Andere mensen noemen je idd al snel een aansteller terwijl dat dus echt neit zo is!!
Sterkte!
__________________
remember you're unique....just like everyone else
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 19:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Eleentje schreef op 18-04-2004 @ 19:25 :
Als je hoofdpijnklachten hebt, is het altijd verstandig om een soort van dagboekje bij te houden. Met wat je gedaan hebt, wat je gegeten hebt en wanneer je hoofdpijn had en hoe erg het was. Hierdoor is namelijk veel makkelijker de oorzaak op te sporen, zowel voor jezelf als voor de dokter.

@ kevertje84.
Klopt, paracetamol werkt ook niet bij mij. Wat wel enigzins werkte waren bloeddrukverlagers (Atenolol 25 mg.) en als pijnstiller Iboprufen 600 mg. Het haalde de hoofdpijn niet weg, maar het verminderde wel.
Ibuprofen 600 mag je echt niet te veel gebruiken. Het is slecht voor je maag, omdat het op heel andere bestandsmiddelen is gebaseerd als paracetamol. Ik neem wel geregeld Panadol Zapp. Dat is gebaseerd op paracetamol en kan daardoor veel minder kwaad in je maag, maar helpt wel heel goed (paracetamol helpt niet meer bij mij (te veel gebruikt), maar panadol zapp dus nog wel).

Ontopic: Ik heb zo'n 3 jaar terug waanzinnig veel hoofdpijn gehad. Achteraf is het misschien spanningshoofdpijn geweest, maar het kan ook zijn geweest omdat ik dagelijks in benauwde ruimtes zat. We weten het niet zo goed (de dokter ook niet).
Het afgelopen jaar heb ik ook weer heel veel hoofdpijn gehad. Dagelijks. Ik had een ontsteking waar het aan gewijd werd, maar toen die weg was bleef de hoofdpijn. Waarschijnlijk spanningshoofdpijn. Ik heb het zeker een half jaar lang gehad en nou heb ik het nog steeds af en toe.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 15:15
kevertje84
Avatar van kevertje84
kevertje84 is offline
laat ik die panadol zapp maar eens proberen, want ik moet er niet aan denken dat ik straks tijdens mijn stage in het ziekenhuis hoofdpijn heb Ik zit er ook aan te denken om eens bij een natuurgeneeskundige langs te gaan. Homeopathie werkte bij mij wel ffies maar als ik een antibioticakuur had gehad was de hoofdpijn weer terug. Ik zoek dus wel iets wat blijvend helpt
__________________
duzzz
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 16:53
Plo
Avatar van Plo
Plo is offline
Ik heb het heel soms, op me bed gaan liggen op me rug, met de lamellen dicht en soort van proberen te slapen blijkt aardig te helpen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 00:05
Verwijderd
Ik heb er soms ook wel last van, maar ben niet echt een lotgenoot, aan mij heb je verder niets maar ik heb wel een tip voor je:

koop eens tjing tjau balsem. Daar zit mentol en zeewier in en als je dat op je hoofd smeer, wordt het na een tijdje koud en dat werkt heel erg verlichtend. Verkrijgbaar in de Toko. Is een klein geel glazen potje.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 09:53
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik heb geen spanningshoofdpijn... heb wel al 4 jaar lang elke dag altijd hoofdpijn..
ik snap hoe vervelend het is.. maar je meot je neits aantrekken van die reacties. jij weet als enige hoe het is, en hoe vervelend het is, en anderen kunnen zich dat gewoon niet indenken
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 09:58
Verwijderd
Citaat:
kevertje84 schreef op 20-04-2004 @ 16:15 :
Homeopathie werkte bij mij wel ffies maar als ik een antibioticakuur had gehad was de hoofdpijn weer terug. Ik zoek dus wel iets wat blijvend helpt
Misschien allergisch voor antibiotica oid?
(Gebruik je dat btw zo vaak dan? )

(Leren) ontspannen werkt misschien nog het best...?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 13:05
Verwijderd
Mijn zusje heeft dat ook. Iig gehad en ik weet niet of ze het nog steeds heeft

Stuur haar eens een pm. Ze heet _TiggaH_ hier op het forum. Ik zal haar ook even deze link doorgeven voor het geval dat.
Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 13:14
Badschuim
Avatar van Badschuim
Badschuim is offline
Heej

Ik herken jou verhaal heel goed.
Ik heb dit namelijk ook.
Ik heb het al een hele tijd en zit hiervoor bij mensendieck.
Hier leer je hoe je een goede houding aanneemt zonder dat er spanning op je spieren staat.(Niet aleen dit maar dit leer ik)
Bij mij staat er namelijk spanning op mijn nekspieren waardoor ik hoofdpijn krijg.
Als ik daar kom word ik eerst gemasseert ,en daarna leer ik allemaal oefeningen waardoor er minder spanning op mijn nek komt te staan en waardoor ik dus ok minder hoofdpijn heb.
Het helpt echt!
Daarvoor had ik al van alles geprobeert medicijnen e.d. En ben ik naar een neuroloog geweest,en die verwees mij toen door naar mensendieck..Ook is een dagboek bijhouden waarin je schrijft wanneer je hoofdpijn hebt en hoe erg je het voelt op een schaal van 1 tot 10 ook handig,Misschien kan je hier wat mee...
De reacties van mensen herken ik ook is indd. heel vervelend maar daar moet je gewoon boven kunnen staan dit klinkt makkelijker gezegt dan gedaan maar probeer het.

Succes !!
__________________
leven is meervoud van lef

Laatst gewijzigd op 25-04-2004 om 13:16.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 14:45
jan_jansen_13
jan_jansen_13 is offline
Citaat:
snoepie!!! schreef op 18-04-2004 @ 14:44 :
verder heb ik ook vaan hoofdpijn bij computeren en tv kijken enzo, dus dat doe ik wanneer ik hoofdpijn heb ook niet
Heb je je ogen dan wel 's na laten meten? Sinds ik een bril draag is de tv en de pc veel rustiger voor me geworden.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 15:45
Coral
Avatar van Coral
Coral is offline
Ik heb al sinds ik klein ben veel last van hoofdpijn. Mijn ogen zijn ook ooit eens opgemeten om te kijken of ik niet een bril nodig had. Want ze dachten dat ik daardoor misschien hoofdpijn zou hebben. Maar mijn ogen waren perfect. In die tijd heb ik er verschillende keren last van gehad. De dokter zei dat ik spanningshoofdpijn had. Hij heeft me doorverwezen (net als Badschuim) naar een mensendieck therapeut. Hij / zij geeft je dan ontspanningsoefeningen en laat je oefeningen doen waardoor je nek en schouders niet zo belast worden. Ook krijg je massages om te ontspannen. Spanningshoofdpijn krijg je doordat je je nek op de een of andere manier belast. Door die oefeningen kan je hoofdpijn over gaan. Ik heb in 2 jaar tijd 2 behandelingen gehad.

Laatst kreeg ik weer heel erge hoofdpijn. Maar dit was anders. Met allemaal steken aan een kant en een rood pijnlijk oog. Dus ik naar de dokter, omdat mn eigen huisarts er niet was ging ik naar zown AIO. Zegt ie dat ik clusterhoofdpijn heb, ik de hele week (redelijk zware) medicijnen slikken. Moest ik n week later terug, zegt ie ineens dat ik migraine heb. Maarjah, k moet weer terug komen van de week. Maar nu ga ik naar mn eigen huisarts, daar vertrouw ik meer op dan die amateur (en t was een amateur omdat ie zomaar zn vrouw ging bellen toen ik aan t vertellen was, omdat ie een uur moest zoeken en bellen voordat ie wist wat ik had, de eerste keer en omdat ie geen diploma heeft)

Dus maargoed. Voor spanningshoofdpijn raad ik mensendieck aan
__________________
Therapy has taught me nothing's my fault
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 16:20
Inf3sted Funk
Avatar van Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
ik had sinds vorig jaar zomer tot een paar maanden terug ook spanningshoofdpijn, ik heb er nu af en toe nogges last van, dat merk ik vooral in me nek. Als ik dan eens een keer met mijn hoofd draai kan je het horen kraken van hier tot tokio. Maar als het af en toe gemasseerd wordt (me nekspieren) is het wel chill.
__________________
-= I Kick the Lyrics so Hard, People get Injuries =-
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hoofdpijn aan 1kant maar dan meer dan 1keer.
koos20
3 15-08-2007 14:21
Lichaam & Gezondheid al 7 dagen knallende koppijn
dyfusica
31 24-05-2003 16:53
Lichaam & Gezondheid hoofdpijn
<(-_-)>
44 14-03-2003 16:01
Lichaam & Gezondheid (bijna chronische) spanningshoofdpijn
Miracle
19 13-03-2003 14:06
Lichaam & Gezondheid Hoofdpijn in de nek..?
My$Te®yG!®L
11 23-12-2001 18:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.