Oud 23-01-2010, 14:40
DjDarkNess
Avatar van DjDarkNess
DjDarkNess is offline
Hallo,

Ik ben sinds vorig jaar September uit huis gegaan en woon nu op een kamer in Apeldoorn. Dit omdat ik een studie ben gaan volgen op het ROC daar.
Voordat ik naar Apeldoorn verhuisde heb ik eerst twee opleidingen gehad, maar door een visuele aandoening heb ik beide opleidingen niet af kunnen ronden.

Nu heeft de IB- groep mijn recht op studiefinanciering stop gezet en tot overmaat van ramp heb ik ook nog een jaarcontract lopen bij de huurbaas, waar ik een hoge boete betaal als ik voortijdig het contract verbreek.

Ik heb ergens op internet gelezen dat ik recht heb op een huurtoeslag die mijn huurbedrag verminderd met €32,-. Helaas heb ik geen inkomsten, omdat ik nog voltijd studeer en de reis van Apeldoorn naar mijn ouders is dusdanig lang dat dit ook lastig word.

Nu is mijn vraag of er bepaalde regelingen zijn waar ik voor in aanmerking kan komen, zodat ik een tegemoetkoming in de kosten kan krijgen.

Zoals jullie allemaal weten is het momenteel met stages en banen erg somber gesteld. Hierdoor kan ik dus ook moeilijk aan een stageplek komen en al helemaal (vrijwel zeker) naar een vergoeding fluiten.


Alvast bedankt voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2010, 14:56
Verwijderd
Bijstand aanvragen. heel simpel
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 15:10
DjDarkNess
Avatar van DjDarkNess
DjDarkNess is offline
En waar en hoe moet ik daarbij te werk gaan?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 19:23
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Volgens mij kun je geen bijstand aanvragen als je als student staat ingeschreven. Maar er zijn vast wel mensen op het forum die dat beter weten dan ik

Kun je niet gewoon gaan lenen bij de IB-groep? niet dat lenen een fijne optie is, maar het is er een en de voorwaarden zijn redelijk gunstig. Sowieso is er een een regeling binnen de ib-groep dat mensen met fysieke of geestelijke beperkingen een half jaar (of jaar?) extra stufi aan kunnen vragen. Hoelang moet je nog studeren?
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij kun je geen bijstand aanvragen als je als student staat ingeschreven. Maar er zijn vast wel mensen op het forum die dat beter weten dan ik

Kun je niet gewoon gaan lenen bij de IB-groep? niet dat lenen een fijne optie is, maar het is er een en de voorwaarden zijn redelijk gunstig. Sowieso is er een een regeling binnen de ib-groep dat mensen met fysieke of geestelijke beperkingen een half jaar (of jaar?) extra stufi aan kunnen vragen. Hoelang moet je nog studeren?
Als student staat ingeschreven? als je geen faciliteit meer heb en er zijn gewichtige redenen.. kan dat wel.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 20:14
DjDarkNess
Avatar van DjDarkNess
DjDarkNess is offline
Lenen bij de IB-groep heb ik al heel lang over na zitten denken, maar ik wil dat juist als laatste redmiddel proberen.. en dan nog.. Als ik leen bij de IB-groep en ik kan geld van min huur afhalen is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen, want hoe meer geld ik van mijn huur kan krijgen hoe meer geld ik niet extra hoef te lenen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 00:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Je zegt dat je geen inkomsten hebt omdat je fulltime studeert, maar ik neem aan dat je er best een zaterdag naast kan werken? Of misschien enkele avonden in de week? Heb je er al alles aan gedaan om een job te vinden? Dat maakt het bedrag wat je er naast moet lenen een stuk kleiner.

Huurtoeslag heb je al gevonden, heb je daarnaast ook naar zorgtoeslag gekeken?
Verder zijn er bij een (zeer) laag inkomen vaak ook regelingen voor sportabonnementen (ed.). Kijk even op de site van je gemeente of dat bij jou ook het geval is. Je kan dan kortingen krijgen, wat uiteindelijk weer scheelt in je maandkosten. Maar overweeg ook of de abonnementen die je hebt ook echt nodig zijn nu je het wat minder hebt.

Tenslotte, is bij je ouders wonen momenteel echt geen optie door de reistijd of is het gewoon minder prettig? Want als het maar een beetje kan, dan is het ook een goed idee om eens te kijken naar die boete. Is die boete echt hoger dan hetgeen je nu in al die maanden zal gaan lenen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 23:34
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Bijstand aanvragen. heel simpel
Hahaha haha.. haha, haha.

---
Ik vraag me sterk af of je recht hebt op huurtoeslag. Je zegt in een kamer te wonen, wat heb jij voor informatie gevonden waaruit blijkt dat je er recht op hebt? Je moet dan in een kamer wonen die is toegewezen door de belastingdienst, denk aan begeleid wonen. Zo niet, dan val je buiten de regels voor huurtoeslag en heb je er geen recht op. Daarnaast ben je 22, wat betekent dat er andere regels gelden voor de huurtoeslag. Je mag dan een maximale huur hebben van €357,37. Als je totaal geen inkomsten hebt kun je overigens alsnog huurtoeslag krijgen wanneer je daar recht op hebt, dat staat het niet in de weg.

Wat is het beding dat je je verhuurder veel geld moet betalen als je eerder weggaat dan het jaarcontract? Wat is er over geschreven?

Blijf altijd doorzoeken naar een baan, meld je eventueel aan als (jonge) werkzoekende bij het UWV. Het kan zomaar zijn dat ze trajecten hebben lopen voor werkloze jongeren.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 09:42
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Moet je zelf betalen voor de gemeentelijke heffingen? Dan kun je daar kwijtschelding voor aanvragen voor de gemeente. Je zou eens op de site www.berekenuwrecht.nl moeten kijken. Daar kun je berekenen op welke tegemoetkomingen je recht hebt.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 11:17
ganralph
ganralph is offline
laat ook even iemand naar je huurcontract kijken. sommige kamerverhuurders houden hun eigen wetten er op na.

heb je echt een jaarcontract (contract voor bepaalde tijd), of heb je een huurcontract voor onbepaalde tijd en heeft de verhuurder besloten dat je een jaar opzegtermijn hebt?

in dat tweede geval is de opzegtermijn vaak niet geldig. bij een contract voor onbepaalde tijd, dat maandelijks wordt betaald, kun je nooit een langere opzegtermijn hebben dan drie maanden als ik me niet vergis; misschien is het zelfs één maand. hoe dan ook: even met je contract langs de rechtswinkel.


ten tweede zeg je dat je een visuele aandoening hebt, waardoor je je eerdere opleidingen niet hebt afgemaakt. heb je hier al met het IBG over gesproken? er zijn bijzondere regels voor studenten die door een medische aandoening studievertraging oplopen.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 11:43
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
na 4 jaar prestatiebeurs mag je ook nog 3 jaar lenen bij de IBgroep, misschien is dat een optie (je max bedrag kan dan ook ineens omhoog)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 17:41
DjDarkNess
Avatar van DjDarkNess
DjDarkNess is offline
Allereerst bedankt voor al jullie reacties!

@Anna_Nibud:
Citaat:
Wat zijn de voorwaarden?
Om voor de langdurigheidstoeslag in aanmerking te komen, gelden de volgende voorwaarden:
- U bent 21 jaar of ouder en jonger dan 65 jaar
- U hebt geen of heel weinig eigen vermogen
- U hebt drie jaar of langer een minimuminkomen
- Studenten komen niet in aanmerking voor de langdurigheidstoeslag, een uitzondering hierop zijn alleenstaande ouders met een tegemoetkoming op grond van de WSF 2000.
Ik kom dus niet in aanmerking voor een toeslag van mijn gemeente.

Overigens stond er wel iets van dat ik recht had op 2007 euro.. (Algemene Heffingskorting?)
'Algemene heffingskorting 2007,00
Deze heffingskorting wordt automatisch verrekend via loon of uitkering. Partners zonder inkomen moeten hem zelf aanvragen, evenals free-lancers of zelfstandigen.'

Verderop staat dan echter weer dit: 'Niet uit te keren heffingskorting 2007,00
Als u weinig belasting betaalt, kan de Belastingdienst misschien niet alle heffingskortingen verrekenen. U hebt dan geen recht op een deel van de heffingskortingen.'

@ Balance:

Het probleem zit hem erin dat ik echt noodzakelijke abonnementen heb.. Ik heb een goedkoop internetabbonnement van €16,- een abonnement voor mijn telefoon dat ongeveer €26,- in de maand kost en verder heb ik puur als maandelijkse kosten het kopen van levensmiddelen en andere middelen die nodig zijn.

edit: Ohja.. aangezien mijn school nu plotseling op Maandag begint en afgelopen is op Woensdag.. Heb ik zowel weekend als week OV nodig, maar aangezien dat niet kan.. komt er binnekort nog eens: '€ 11,-*4 = €44,- bij per maand.

Wederom is met de trein gaan op Maandag geen optie, omdat school begint om Half 9.

Verder ben ik inmiddels wel in contact gekome met de instelling Bartimeus, die mij zal kunnen helpen om een stageplek te vinden. (zodat ik dat in ieder geval op orde heb).

Dik over de 800 euro is de boete.. en Apeldoorn - Velden is echt niet te doen, aangezien dat een reistijd van dik 3 uur is. Daarom moest ik wel een kamer in de buurt zoeken.

Het lenen is geld dat je aan IB-groep moet terugbetalen in termijnen zodra je na afsluiting van je school een baan hebt gevonden. Dus dat word een optie (zie het antwoord dat ik geef op Ganralph)

Citaat:
laat ook even iemand naar je huurcontract kijken. sommige kamerverhuurders houden hun eigen wetten er op na.

heb je echt een jaarcontract (contract voor bepaalde tijd), of heb je een huurcontract voor onbepaalde tijd en heeft de verhuurder besloten dat je een jaar opzegtermijn hebt?

in dat tweede geval is de opzegtermijn vaak niet geldig. bij een contract voor onbepaalde tijd, dat maandelijks wordt betaald, kun je nooit een langere opzegtermijn hebben dan drie maanden als ik me niet vergis; misschien is het zelfs één maand. hoe dan ook: even met je contract langs de rechtswinkel.


ten tweede zeg je dat je een visuele aandoening hebt, waardoor je je eerdere opleidingen niet hebt afgemaakt. heb je hier al met het IBG over gesproken? er zijn bijzondere regels voor studenten die door een medische aandoening studievertraging oplopen.
Ik heb vorig jaar November al een brief met ondertekening van mijn vorige mentor van mijn vorige school gestuurd met het formulier voor aanvraag van verlenging studifinanciering, jegens mijn handicap.

Vervolgens heb ik meerdere malen gebeld, om uiteindelijk rond 20 januari eindelijk te horen dat ze in ieder geval de brief en het formulier in hun systeem hebben. De man aan de telefoon vertelde me dat het nog wel 3 tot 4 weken kon duren.

Als kado voor Sinterklaas/Kerstmis goed rapport, mocht ik vorige week met mijn zus en moeder mee naar London, alwaar ik mijn zus op het vliegtuig naar Australie heb kunnen zetten..

Daardoor heb ik nu pas gereageerd.

edit:

Ik heb écht een jaarcontract, heb via een makelaarskantoor moeten huren, omdat in de periode dat ik een kamer nodig had, er geen betere aanbiedingen waren en bij www.stedendriehoek.nl heb ik me wel ingeschreven, maar hier waren de wachttijden dermate lang, dat het wel via een makelaar moest.

Ik moet dan ook geen boete aan de verhuurder, maar aan het makelaarskantoor betalen, jegens contractbreuk.. Destijds wist ik dan ook niet dat ijn studifinanciering plots niet door zou lopen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 17:51
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Je hoeft natuurlijk niet ieder weekend naar je ouders toe, dat scheelt al treinkosten. Internet heb je niet per se nodig, op school of in de bibliotheek kun je goedkoper (of gratis) internetten. Telefoonkosten kunnen ook lager als je prepaid neemt en alleen dringende gesprekken voert over de telefoon.
Algemene heffingskorting houdt (volgens mij) in dat je over de eerste 6000 euro geen belasting hoeft te betalen, maar als je dus geen inkomsten hebt, krijg je dat bedrag dus ook niet. Nogmaals de vraag van Balance: heb je wel naar een bijbaantje gezocht?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 18:05
DjDarkNess
Avatar van DjDarkNess
DjDarkNess is offline
Ik voer alleen dringende gesprekken over de telefoon, met mijn ouders en met mensen waar ik een afspraak mee heb of welke ik uitnodig (het hebben van Belminuten is echt nodig nu ik op mezelf woon).

Ik heb nog niet naar een bijbaantje gezocht, omdat ik dus nog niet weet waar ik ergens stage kom te lopen.. en of ik daar geen vergoeding voor krijg.. (ik zou dan namelijk wel kunnen overwegen in het weekend te blijven op mijn kamer, en eens in de twee weken terug naar mijn ouders/vrienden te gaan)..

Goedkoper is dat echter niet qua treinkosten hoor, want dat heft zich weer op, door de kosten van het extra kopen van levensmiddelen.. (momenteel hoefde ik maar voor 4 dagen in te slaan, omdat ik op Vrijdags altijd weer ging, dan eventueel nog eten dat van thuis nog over is mee naar Apeldoorn nemen en dan lukte het wel, maar sinds ik dus momenteel helemaal géén maandelijkse inkomsten heb (door wat voor regeling dan ook.. (ja, 40 euro zakgeld van mijn ouders, maar daar kan ik de huur niet van betalen, daar betaal ik mijn abbonement van, omdat ik thuis ook jarenlang voor internet betaald heb en het nu niet meer thuis gebruik).

Ik had toen ik in Velden woonde een baantje dat me 150/220 opleverde in de maand.. maar helaas heb ik dat dus op moeten zeggen, door het plotseling te moeten vertrekken naar een andere opleiding..

Zeg nou zelf.. op een opleiding lopen sukkelen, waar je later niet eens iets mee kunt doen is toch eeuwig zonde? Mijn opleidingsswitch is dus echt noodzakelijk geweest. De plaats waar ik heen moest ook.. De andere opties waren IVA (kosten waren veel te hoog) en Eindhoven (maar daar gaven ze dezelfde opleiding bleek achteraf)..

Ik heb er heel goed over na moeten denken, had alleen nooit gedacht dat IBG zo plotseling af zou kappen zonder ook maar enige waarschuwing..

In September begon mijn opleiding..

Eind September kreeg ik een bijschrift waar op stond: (zoveel euro voor deze maand en van Okt t/m Dec overal € 0,- per maand.

en wat betrefd internet, dat heb ik voor mijn opleiding hier in Apeldoorn ook nodig, omdat ik hier een aangepaste laptop heb staan, waar ik langdurig achter kan zitten.. (op school is nog altijd geen monitor geregeld, doordat men sinds dit jaar ineens is gaan begroten op alles en het een enorm chaos is).
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 18:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Je school loopt af na woensdag zeg je.. dus je hebt donderdag t/m zondag weekend? En je hebt een ernstig geld tekort.. maar je hebt nog niet naar een bijbaan gezocht?
Ik zie daar een oplossing.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 18:25
DjDarkNess
Avatar van DjDarkNess
DjDarkNess is offline
Het is een tijdelijk rooster... Op donderdag en Vrijdag moet ik stage gaan lopen.. Zodra Bartimeus het rond heeft. Het is dus niet handig om dan een baan te gaan zoeken..en Woensdag moet ik over een paar weken weer gewoon naar school gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 19:05
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Hoezo is je financiering stop gezet?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 19:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Kijk anders of het uitzendbureau wat voor je heeft. Dan kun je steeds je werk aanpassen aan je rooster.
En een zaterdagbaantje lijkt me ook handig.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-02-2010, 19:28
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
@Anna_Nibud:


Ik kom dus niet in aanmerking voor een toeslag van mijn gemeente.

Overigens stond er wel iets van dat ik recht had op 2007 euro.. (Algemene Heffingskorting?)
'Algemene heffingskorting 2007,00
Deze heffingskorting wordt automatisch verrekend via loon of uitkering. Partners zonder inkomen moeten hem zelf aanvragen, evenals free-lancers of zelfstandigen.'

Verderop staat dan echter weer dit: 'Niet uit te keren heffingskorting 2007,00
Als u weinig belasting betaalt, kan de Belastingdienst misschien niet alle heffingskortingen verrekenen. U hebt dan geen recht op een deel van de heffingskortingen.'

Het zit zo bij de belastingen:
je hebt een x-bedrag aan inkomsten. Daar berekenen ze over hoeveel belasting je moet betalen. Tot ongeveer 18.000 euro bruto aan inkomsten betaal je 33,45% belasting. Stel dus dat je in een jaar 10.000 euro hebt verdiend, betaal je 3345 euro aan belasting.
Van dit bedrag mag je zogenaamde heffingskortingen aftrekken. Op de algemene heffingskorting heeft iedereen recht (ongeacht of je werkt of niet). Je betaalt dan niet 3345 belasting, maar 3345-2007 euro aan belasting.

Maar stel dat je heel erg weinig verdient en je maar 2000 euro aan belasting zou moeten betalen. Dan krijg je niet 7 euro terug van de Belastingdienst, maar loop je die 7 euro mis. Dat is wat er bedoeld wordt met ' kan de Belastingdienst misschien niet alle heffingskortingen verrekenen. U hebt dan geen recht op een deel van de heffingskortingen. Je krijgt dus geen geld terug, je hoeft alleen minder belasting te betalen.

Maarre... werk jij als zelfstandige?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 19:28
DjDarkNess
Avatar van DjDarkNess
DjDarkNess is offline
@NaamInGebruik:

Citaat:
na 4 jaar prestatiebeurs mag je ook nog 3 jaar lenen bij de IBgroep, misschien is dat een optie (je max bedrag kan dan ook ineens omhoog)
@: Balance:

Ik denk dat ik me daar toch maar ergens moet aanmelden ja..

Woensdag IB-groep nog eens bellen hoever ze zijn.

@ Anna_Nibud:

Ik heb geen baan momenteel. Ik woon gewoon op mezelf op een kamer.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 08:57
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Het is inderdaad handig als je ergens zou kunnen werken, dan heb je namelijk recht op de algemene heffingskorting en de arbeidskorting. Maar ja, dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik ook.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 21:30
DjDarkNess
Avatar van DjDarkNess
DjDarkNess is offline
weg met die spam...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 21:35
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Snel genoeg? Ok, dan nu weer ontopic!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 21:55
DjDarkNess
Avatar van DjDarkNess
DjDarkNess is offline
danku,

@ Anna, dat klopt.. het is voor mij momenteel gewoon te onzeker om naar een baan te gaan zoeken, ik kan niet zomaar weer een baan op gaan zeggen terwijl ik nog niet eens met een stage bezig ben..

Heb IB groep maar weer gemaild.. het is zo lastig om daar een medewerker aan de telefoon te krijgen.. pff

Maargoed ik heb vernomen dat ik altijd nog via Bartiméus ook hulp kan krijgen bij het zoeken naar werk voor mij.. dus dat is wel prettig. (hoef ik me ook niet in te schrijven bij een uitzendbureau)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 06:48
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Moet je zelf betalen voor de gemeentelijke heffingen? Dan kun je daar kwijtschelding voor aanvragen voor de gemeente. Je zou eens op de site www.berekenuwrecht.nl moeten kijken. Daar kun je berekenen op welke tegemoetkomingen je recht hebt.
Zij heeft het hier over kwijtschelding van gemeentelijke heffingen. Dit is dus niet wat jij hebt gevonden over heffingen van het salaris! Maar dit zijn heffingen die je betaalt voor bijvoorbeeld: afvalstoffenheffing, rioolheffing, waterschapsbelasting. Kosten die je dus moet betalen om je vuilnis buiten te kunnen zetten, naar de wc te kunnen gaan en om water te kunnen gebruiken.
Hier kun je kwijtschelding voor aanvragen maar alleen als jij die kosten ook daadwerkelijk betaalt! En ik heb het idee dat je gewoon in een kamer zit en dit bedrag indirect via de huur aan je makelaar betaalt. En dan kun je hier dus geen kwijtschelding voor aanvragen.

Huurtoeslag is alleen van toepassing als je een eigen woning hebt. Dus plat gezegd een eigen voordeur en alle faciliteiten voor jezelf. Maar waarschijnlijk woon je op een kamer en deel je bv de keuken of badkamer met iemand anders op hetzelfde adres? Dan heb je dus ook geen recht op huurtoeslag
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2010, 14:55
DjDarkNess
Avatar van DjDarkNess
DjDarkNess is offline
Jep, dat dacht ik zelf dus ookal.. mijn ouders hadden alleen van een nichtje van me vernomen dat zij wel huurtoeslag kreeg, maar ze wisten alleen niet haar precieze woonsituatie. Ik had al zo'n vermoeden dat het niet geldde voor mensen die een kamer hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 19:33
Verwijderd
kan je geen wa-jong krijgen of ben je niet zo erg visueel gehandicapt?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 13:47
DjDarkNess
Avatar van DjDarkNess
DjDarkNess is offline
Als je met een Wa-jong uitkering loopt staat dat al niet zo prettig om je CV en ik ben idd niet ernstig genoeg visueel beperkt (zoals dat in de regel heet)..

Heb contact gehad met Bartiméus en zij gaan met mijn CV aan de slag. Ik zou binnekort meer horen.

edit: Kreeg zojuist dit mailtje van Ib-groep en heb meteen een mail gestuurd met de vraag of het niet verspoedigt kan worden (jemig, heb die formulieren al in November vorig jaar opgestuurd).

Citaat:
Beste Rob,

We hebben het formulier inderdaad ontvangen. De afhandeling hiervan is ongeveer
eind februari, begin maart 2010.

Met vriendelijke groet,

-----------
Medewerkster Klantenservice

Dienst Uitvoering Onderwijs

Laatst gewijzigd op 05-02-2010 om 13:54.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 16:55
Verwijderd
duurt altijd eeuwen, je kan alles sowieso beter via internet doen
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 19:06
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Kosten die je dus moet betalen om je vuilnis buiten te kunnen zetten, naar de wc te kunnen gaan en om water te kunnen gebruiken.
Hier kun je kwijtschelding voor aanvragen maar alleen als jij die kosten ook daadwerkelijk betaalt!
Niet helemaal, ook in die regeling (zat in rotterdam tenminste) een studentenclausule ingebouwd, ik kon een kwijtschelding vragen voor in totaal 1 (één) heffing.

Huurtoeslag kreeg ik wel maar door de huurconstructie met een lage kale huur en hoge "overige kosten" valt dat ook tegen.

Citaat:
Ik heb er heel goed over na moeten denken, had alleen nooit gedacht dat IBG zo plotseling af zou kappen zonder ook maar enige waarschuwing..
Niet?
grappig na het overlijden van mijn vader tevens voogd verhuisde ik en besloot de IBG dat ik en weer thuis woonde en geen recht had op een anvullende beurs,

schade: een jaar tijd, 2000 euro schuld (waaronder lesgeld) (is al verrekend met wat ik nog van de IB kreeg) en een jaar vertraging in de opleiding.

Is een beetje schraal deze werkwijze, hoeveel jaar studie heb je alles bij elkaar gehad?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 20:24
DjDarkNess
Avatar van DjDarkNess
DjDarkNess is offline
Ik heb 2 jaar op boekhouden gezeten, toen werd ik 18 in het tweede jaar, daarna heb ik 3 jaar Motorvoertuigen gedaan. dus 5 jaar studie, met vier jaar studieschuld en het vijfde jaar zit ik nu in.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 12:48
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Dus nu wil je motorvoertuigen afmaken of weer wisselen?

het eerste kan nog; dan leen je door, dan moet je wel je einddatum veranderen bij de IBG.
Als je weer wilt wisselen gaat dat heel moeilijk worden.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 13:20
DjDarkNess
Avatar van DjDarkNess
DjDarkNess is offline
Ik volg momenteel al een opleiding op ROC Aventus te Apeldoorn

Daarom zit ik ook op kamers.
Dit is mijn derde opleiding en ik ga dus echt niet van opleiding wisselen en qua rapport zit ook alles goed.
Dat ik nu bij deze opleiding zit is allang bekend bij Duo- Groep (voorheen IB-Groep)

Dat stond overigens ookal in mijn eerste post
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.