Oud 29-01-2010, 23:44
velyne
velyne is offline
Hallo!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Via het uitzendburo ben ik aan het werk als schoonmaak.

Ongeveer 1 maand begon ik met schoonmaken in een gebouw met 3 verdiepingen en een magazijn. Niks mis mee, maar nu komt het:

EEN KEER: heb ik de voorvrouw gezien(schoonmaakbedrijf waar ik voor werk)
Het is vaak genoeg voorgekomen, dat ik ALLEEN in het gebouw ben, DRIE VERDIEPINGEN moet schoonmaken EN HET MAGAZIJN, alles in 2 en half uur!!
Het bedrijf vind ook nog plaats in het industrieterrein. ALARM moet ik er altijd opzetten.

Jongeren die willen komen werken moet IK ontvangen, IK moet ze rondleiden, en INWERKEN. Ik ben verantwoordelijk voor toegangspasjes, sleutels e.d.
Nieuwe voorraad enz. moet ik tekenen.
Om het verhaal korter te maken, ik heb het gevoel alsof ik werk als een leidinggevende!!

Voorraad moet ik bijhouden. Ik moet ervoor zorgen dat de vieze doeken schoon worden.(de was dus).

Als 18 jarige, die elke dag werkt daar, ik vind het hartstikke leuk, maar ik vind het BELACHELIJK hoe dit gaat. Heb het gevoel alsof ze gebruik van me maken.


Graag zou ik niet als uitzend willen werken maar voor het bedrijf(contract)
Verder, wil ik weten of ik recht heb op meer geld, aangezien ik meer werk als leiddinggevende?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2010, 00:10
Verwijderd
Citaat:
Hallo!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Via het uitzendburo ben ik aan het werk als schoonmaak.

Ongeveer 1 maand begon ik met schoonmaken in een gebouw met 3 verdiepingen en een magazijn. Niks mis mee, maar nu komt het:

EEN KEER: heb ik de voorvrouw gezien(schoonmaakbedrijf waar ik voor werk)
Het is vaak genoeg voorgekomen, dat ik ALLEEN in het gebouw ben, DRIE VERDIEPINGEN moet schoonmaken EN HET MAGAZIJN, alles in 2 en half uur!!
Het bedrijf vind ook nog plaats in het industrieterrein. ALARM moet ik er altijd opzetten.

Jongeren die willen komen werken moet IK ontvangen, IK moet ze rondleiden, en INWERKEN. Ik ben verantwoordelijk voor toegangspasjes, sleutels e.d.
Nieuwe voorraad enz. moet ik tekenen.
Om het verhaal korter te maken, ik heb het gevoel alsof ik werk als een leidinggevende!!

Voorraad moet ik bijhouden. Ik moet ervoor zorgen dat de vieze doeken schoon worden.(de was dus).

Als 18 jarige, die elke dag werkt daar, ik vind het hartstikke leuk, maar ik vind het BELACHELIJK hoe dit gaat. Heb het gevoel alsof ze gebruik van me maken.


Graag zou ik niet als uitzend willen werken maar voor het bedrijf(contract)
Verder, wil ik weten of ik recht heb op meer geld, aangezien ik meer werk als leiddinggevende?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!
Whats la point? je krijgt betaald toch?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2010, 00:13
velyne
velyne is offline
Ik ben verantwoordelijk voor zoveel dingen!

Als ik in een functie werk waar ik NIET voor betaald krijg doe ik dat ook niet!

Als jij als lerares zou werken zou je ook niet graag als assistente willen uitbetaald krijgen of wel? Whats your point??
Met citaat reageren
Oud 30-01-2010, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Ik ben verantwoordelijk voor zoveel dingen!

Als ik in een functie werk waar ik NIET voor betaald krijg doe ik dat ook niet!

Als jij als lerares zou werken zou je ook niet graag als assistente willen uitbetaald krijgen of wel? Whats your point??
moet je aangeven en als je het beu bent, stop je er gewoon mee
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 22:43
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Graag zou ik niet als uitzend willen werken maar voor het bedrijf(contract)
Verder, wil ik weten of ik recht heb op meer geld, aangezien ik meer werk als leiddinggevende?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!
Zoek je CAO op, en op je arbeidsovereenkomst staat waarsch. wel je functieschaal, zo niet, dan weet iemand daar dat wel. Kan je wellicht iets uitvissen qua minimum oid.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 23:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Heb je een contract? Zo ja, wat staat er in je contract over jouw functie?

Aangezien je via het uitzendbureau werkt vermoed ik dat je geen contract hebt. Het bedrijf mag zelf bepalen welke invulling zij geven aan de functie van de uitzendkracht. Jij als uitzendkracht kan vervolgens bepalen of je akkoord gaat met die invulling en het werk aanneemt.

Maar het feit dat je verantwoordelijkheid draagt is an sich niet raar, zo gaat dat soms bij baantjes
Doorgaans ligt je salaris dan ook wel een stukje hoger dan wanneer je geen verantwoordelijkheid hebt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 14:54
velyne
velyne is offline
Ik heb mijn uitzendburo gebeld en die gaan overleggen. Ik hoor nog van ze.
Ik sta daar ingeschreven als werkende schoonmaker kantoren/gebouwen.

Dit staan in het CAO voor uitzendkrachten

Functieclassificatiecommissie
Wanneer je het niet eens bent met de indeling van je functie, dien je hiervan binnen zes
weken nadat je bent begonnen met je uitzendbaan melding te doen bij de intercedent(e)
die je in die functie heeft ingedeeld. Deze intercendent(e) moet jou dan binnen zes
weken schriftelijk laten weten waarop hij of zij de functie-indeling heeft gebaseerd. In
de brief staat ook hoe jij eventueel schriftelijk bezwaar kunt maken bij de directie van de
uitzendonderneming. Voor dit bezwaar en de reactie hierop van de directie gelden weer
termijnen van zes weken. Tegen de beslissing van de directie van de uitzendonderneming
kun je in beroep gaan bij de Functieclassificatiecommissie. Indien de Functieclassificatie-
commissie jou in het gelijk stelt, moet de uitzendonderneming het loon dat bij de juiste
functie-indeling hoort, met terugwerkende kracht uitbetalen. De Functieclassificatiecom-
missie kan per post worden bereikt op Postbus 144, 1170 AC Badhoevedorp en per e-mail
op functieclassificatie@abu.nl.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Ik heb mijn uitzendburo gebeld en die gaan overleggen. Ik hoor nog van ze.
Ik sta daar ingeschreven als werkende schoonmaker kantoren/gebouwen.

Dit staan in het CAO voor uitzendkrachten

Functieclassificatiecommissie
Wanneer je het niet eens bent met de indeling van je functie, dien je hiervan binnen zes
weken nadat je bent begonnen met je uitzendbaan melding te doen bij de intercedent(e)
die je in die functie heeft ingedeeld. Deze intercendent(e) moet jou dan binnen zes
weken schriftelijk laten weten waarop hij of zij de functie-indeling heeft gebaseerd. In
de brief staat ook hoe jij eventueel schriftelijk bezwaar kunt maken bij de directie van de
uitzendonderneming. Voor dit bezwaar en de reactie hierop van de directie gelden weer
termijnen van zes weken. Tegen de beslissing van de directie van de uitzendonderneming
kun je in beroep gaan bij de Functieclassificatiecommissie. Indien de Functieclassificatie-
commissie jou in het gelijk stelt, moet de uitzendonderneming het loon dat bij de juiste
functie-indeling hoort, met terugwerkende kracht uitbetalen. De Functieclassificatiecom-
missie kan per post worden bereikt op Postbus 144, 1170 AC Badhoevedorp en per e-mail
op functieclassificatie@abu.nl.
Conclusie. sprake van fictieve dienstverlening.
maar gewoon doen..als het nodig is
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 22:15
velyne
velyne is offline
en......HET IS GELUKT!!!!

Heb loonsverhoging gekregen en mijn functie is veranderd!! Dank jullie wel voor de antwoorden, het heeft zeker geholpen om mijn loonsverhoging te krijgen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Wat ben ik ?
King nothing.
45 28-03-2016 12:27
Verhalen & Gedichten Ben ik goed bezig?
KaatW
2 31-08-2013 18:45
Psychologie Waar ben ik mee bezig ?
JustxAxGirl
16 02-02-2009 17:39
Algemene schoolzaken soms zie ik het ff niet meer zitten, wat doen jullie eraan ??
devilcat
12 15-11-2005 15:15
Psychologie Vanaf nu neem ik mijn leven in mijn handen!
voyager
7 21-10-2005 13:46
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #11!
Snufje
277 26-05-2003 13:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.