Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2007, 08:32
farai
Avatar van farai
farai is offline
Is dat moeilijk? Ik heb altijd al iets gehad met talen. Als kind las ik graag en sinds een tijdje heb ik de microbe weer te pakken, ik schrijf en lees graag Nederlandstalige en Engelse gedichten, (niet dat ik dat laatste zeer goed kan) én ik was bijna altijd de beste van de klas in taal en spelling in 't bijzonder. Ik heb Italiaans ook altijd een mooie taal gevonden en heb dat altijd al graag willen leren maar nu speel ik dus ook écht met het idee om dat te gaan doen. Alleen is het in mijn persoonlijke situatie niet zo evident dus moet ik zelf nog uitzoeken hoe en wat enzo. Thuiscursussen en cassettes ed spreken mij niet erg aan maar 't is voor mij ook ni makkelijk om me te verplaatsen dus ergens avondschool ofzo gaan volgen is ook niet evident. Moet ik nog even over nadenken dus.

Maar om nu terug te komen op mijn vraag: hoe moeilijk is dat Italiaanse taaltje nu eigk echt? Welke talen hebben jullie gestudeerd? En welke daarvan vonden jullie het moeilijkst?
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2007, 10:11
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Over die laatste vraag; gebruik de zoekfunctie. Topics genoeg daarover.

Je eerste vraag: ik heb een basis Italiaans geleerd, voordat we naar Rome gingen met school. Dit was vrij summier hoor, maar ik vind de taal erg mooi en het was vrij makkelijk te leren.
Ik heb daarna nog eens een cdrom gekocht met een thuiscursus, maar dat is er eigenlijk nooit van gekomen. Te druk met andere dingen. Ik wil het wel ooit weer oppakken, maar ben voor nu te druk met mn gewone studie.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 11:47
MH
Avatar van MH
MH is offline
Als je Latijn en Frans hebt gehad, is het niet bepaald lastig. In de bibliotheek zijn veel van die leerboekjes (meestal wel alleen in grotere vestigingen, dus niet het buurtfiliaal).
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 07:24
farai
Avatar van farai
farai is offline
Citaat:
MH schreef op 29-01-2007 @ 12:47 :
Als je Latijn en Frans hebt gehad, is het niet bepaald lastig. In de bibliotheek zijn veel van die leerboekjes (meestal wel alleen in grotere vestigingen, dus niet het buurtfiliaal).
probleem: met mijn frans kan ik niet eens een brood bestellen bij de bakker en latijn heb ik nooit gehad
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 09:54
Fiorellina
Fiorellina is offline
Ik heb zelf in Italie gewoond, heb zelf wel een aantal cursussen gedaan, maar omdat het zo duur was heb ik veel aan thuis studie gedaan. Grammaticaal kan het allemaal wel wat beter, omdat het meeste dat ik heb opgepikt toch wel straattaal is.

Het is een prachtige taal, persoonlijk vind ik het mooier dan Frans. Maar zoals met elke taal moet je het vooral doen. En een aantal uurtjes in de week zijn echt niet genoeg om een taal goed te leren. Je moet het liefst met Italianen in contact komen, zodat je regelmatig aan de taal wordt bloot gesteld. Een goede cursus met CD's is mischien voor jouw het beste, maar dan moet je wel doorzettings vermogen hebben en toch wel elke dag een uurtje of zo er aan besteden.

Buona Fortuna.
__________________
Amo la vita!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 19:43
Dynamico
Avatar van Dynamico
Dynamico is offline
Goede keuze. Ik heb het zelf ook zonder al te veel beweging gedaan, dus misschien is mijn methode wat voor jou: eerst een grammaticaboek doorwerken, vervolgens op internet met Italianen oefenen, en uiteindelijk ook spreken met Italianen. Ik kan me voorstellen dat jij die niet zo bij de hand hebt, maar je zou misschien wel wat aan je luistervaardigheid kunnen met (nagesynchroniseerde ) films, liedjes, luisterboeken, etc.

Over de moeilijkheidsgraad: die is niet hoog, zeker niet voor mensen met aanleg voor taal. De spelling is haast fonetisch, zinnen zitten relatief makkelijk in elkaar, en ook al heb je geen steun aan Frans of Latijn, veel woorden zullen je misschien toch bekend voorkomen uit het Engels (door de vele Franse leenwoorden). Dus ga ervoor
__________________
't Kan verkeren.

Laatst gewijzigd op 30-01-2007 om 21:17.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 11:28
farai
Avatar van farai
farai is offline
okay, thx voor de info allemaal
__________________
(f) Dream as if you'll live forever (f) | ♥ Katje houdt van acrobaatje ♥
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 18:34
Verwijderd
ik heb vooral mijn italiaans 'verbeterd' door chatten met italianen, net als dynamico denk ik, daar leer je veel van.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Italiaans Leren
xx-daantje-xx
16 16-08-2004 12:09
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Italiaans
Mando0hw
9 25-02-2004 09:52
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Italiaans leren!
Jonneke
9 28-03-2003 14:06
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help me pl !! Italiaans!!
Hannahanneke
10 16-04-2002 21:09
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Italiaans leren
Sylvain Altherian
2 23-01-2002 19:27
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wie kan mij een beetje Italiaans leren ?
MisterImpossible
4 10-03-2001 15:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.