Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2007, 13:45
dronez
dronez is offline
Op school moet ik een debat houden voor Nederlands over ziekte verzuim. We hebben al enkele argumenten verzonnen alleen dit zijn niet genoeg om 4 minuten op te vullen plus het directe debat.

De stelling:
"Personen die in een periode van vijf jaar in totaal meer dan dertig dagen ziek zijn en daarvoor geen geldige doktersverklaring hebben, mogen ontslagen worden."

Zouden jullie ons een beetje op weg kunnen helpen qua argumenten/richtlijnen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2007, 13:54
Verwijderd
Het gaat niet alleen om het aantal argumenten.. Je moet ze ècht goed onderbouwen. En daar heb je denk ik al wel meer dan een paar minuten voor nodig.
Ik neem aan dat één van de reeds verzonnen argumenten is dat het 'te veel kost'.. probeer een schatting te geven van hoevéél dat kost.. en wat het percentage is van de totale winst.. Etc,etc.

Ga dus flink goed in op 2 à 3 argumenten.. Dan is 4 minuten erg weinig zelfs.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 14:09
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Voor of tegen de stelling?
__________________
Des milliers et des milliers d'années / Ne sauraient pas suffire / Pour dire / La petite seconde d'éternité / Où tu m'as embrassé
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 15:19
dronez
dronez is offline
@Jeroen: in wat voor opzicht kost het te veel? Om elke werknemer die zich ziek meld naar de huisarts te sturen?

@Sanctus: we zijn tegen, sorry voor het niet vermelden hiervan.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 19:57
Verwijderd
Citaat:
dronez schreef op 02-03-2007 @ 16:19 :
@Jeroen: in wat voor opzicht kost het te veel? Om elke werknemer die zich ziek meld naar de huisarts te sturen?
Nouja als er mensen niet komen werken moet het werk door iemand anders of helemaal niet gedaan worden.. En dat kost allemaal extra, aangezien ze de werknemer moeten doorbetalen.

Maargoed, als je tegen bent gaat dit argument niet op. Tenzij eruit komt dat het amper wat kost.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 20:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dat is zes dagen per jaar maximaal ziek, anders wordt je ontslagen.

Daar kan je je tegen richten, dat zes dagen voor sommige mensen met een breekbare gezondheid (en voor een griepje bel je de dokter niet) wel erg weinig is.

Argument voor is uiteraard dat mensen die vaak ziek zijn en doorbetaald worden minder werk verrichten voor hetzelfde loon als hun gezonde collega's.

Ander argument voor is dat je met een dergelijke maatregel mensen die zich ziek melden zonder ziek te zijn aan kunt pakken, omdat ze als ze dat regelmatig ontslagen kunnen worden, en dus gedwongen zijn naar een dokter te stappen, die zal verklaren dat ze niet ziek zijn. (hoewel het kinderspel is een dokter op het verkeerde been te zetten uiteraard)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 12:33
dronez
dronez is offline
@Jeroen: Aah okay in dat opzicht

@T_ID: Ja, dat van die zes dagen had ik ook al uitgevonden is zeer weinig idd.
Maar normaal gesproken bel je de doktor dus niet, maar je bent het in z'on situatie als het ware wel verplicht.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 16:26
dronez
dronez is offline
Okay, ik heb nu bijna het debat afgerond ga het morgen nog ff oefenen qua tijdsbestek en al.
Als er nog iemand is met een argument GRAAG, elk argument is welkom want ik moet voor de klas mijn argumenten voordragen plus een direct debat.

En iedereen bedankt voor de moeite
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.