Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2005, 12:22
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
beste mensen, komt niet vaak voor dat ik hier een lichamelijke klacht post, maar eens moet de eerste keer zijn...

ik heb namelijk zaterdagavond een lange tijd op een bank onderuit gehangen (tjah ik was nogal hangerig) en 's avonds toen ik opstond voelde mijn rug wat stijf aan. ben toen lekker naar huis gefietst en in mijn bed gedoken en ik merkte al dat mijn rug wat pijnlijk was.

volgende ochtend kon ik bijna niet uit mijn bed komen en heb ik de hele dag gigantische pijn onderin mijn rug gehad. 's avonds beetje op tijd op bed gegaan omdat ik dacht dat het dan wel snel weer over zou gaan.

slecht geslapen en gisterochtend (maandag) had ik nog steeds last van mijn rug. weliswaar iets minder maar nog steeds was de pijn aanwezig. ging in de loop van de dag wel iets beter en momenteel heb ik de pijn ook nog steeds wel een beetje. het wordt ietsjes minder steeds, maar het is er nog wel.

als ik een huisarts dichtbij had zou ik er wel even heengaan voor de zekerheid. maar ik ben onlangs verhuist en mijn huisarts zit hier niet in de stad. dus dat is moeilijk en ik veronderstel dat jullie misschien ook wel iets erover weten.

pijnbeschrijving: het voelt normaal als ik zit of sta als een hele zwakke doffe pijn onderin mijn rug, vlak boven de bilspleet. en als ik ga zitten heb ik opzich weinig last ergens van, maar vooral als ik weer overeind wil komen kan het soms erg pijn doen. dan schiet het ineens in mijn rug. soms heb ik ook momenten dat ik gewoon een paar uur nergens last van heb... heel vreemd. maar wat kan ik doen?
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 12:28
Billy_bob
Billy_bob is offline
ik heb hetzelfde probleem, heb ook sinds kort last van me rug.
ik ga binnenkort naar de fysiotherapeut kijken of die er wat aan kan doen. Ik weet verder niet of het ernstig is of wat, ik vind het in iedergeval behoorlijk irritant.

antwoord op je vraag, ga naar de dokter en die kan bepalen of je een fysiotherapeut nodig hebt of niet. Ik zal het er niet bij laten zitten in iedergeval, met je rug heb je nog een aantal jaar te gaan, en het kan alleen maar erger worden.
__________________
vive le bob?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 12:30
Kabouter
Kabouter is offline
Het doet me een beetje denken aan spit.

Spit is hardnekkige of terugkomende pijn in de onderrug. Heel veel mensen hebben er wel een keer last van. Sommigen hebben er één keer last van, bij anderen komt het geregeld terug. De pijn zit onder in de rug tussen de billen en de onderste ribben. De pijn komt uit de spieren, meestal uit de grote groep spieren rond de ruggengraat.

Als je spit hebt, heb je de neiging je rug zo weinig mogelijk te bewegen omdat dat pijn doet. Misschien kun je je rug zelfs helemaal niet bewegen. De pijn kan dof of hevig zijn. Maar als je je bukt, opstaat, of omdraait kan de pijn ineens heel ondraaglijk worden. Ook het tillen van zware voorwerpen kan plotseling pijn veroorzaken. Dan voel je ineens dat het in je rug schiet.

De pijn ontstaat meestal door overbelasting van de rug: je hebt te vlug of te zwaar getild, of een verkeerde beweging gemaakt. Ook je rug langdurig inspannen zorgt voor overbelasting van de rugspieren. Veel mensen spannen hun rugspieren zonder dat ze er erg in hebben, bijvoorbeeld doordat ze een slechte zithouding hebben, maar vaak is de oorzaak van spit niet zo duidelijk vast te stellen. Andere factoren die mee kunnen spelen zijn: een slechte lichamelijke conditie heeft, veel autorijden, of veel stress. Zwangerschap en overgewicht kunnen ook rugklachten veroorzaken of versterken. Koud, vochtig weer is ook niet bevorderlijk voor mensen met rugklachten. Spit is bij ouderen een veelvoorkomende klacht.

Pijn in de onderrug is erg vervelend en kan heel hevig zijn, maar ook dan heeft het meestal geen ernstige oorzaak. Daardoor gaat het ook meestal vanzelf over na verloop van tijd. Het kan een paar dagen duren of enkele weken, maar dan kun je je weer zonder pijn bewegen. Als je je toch zorgen maakt, kun je natuurlijk langs de huisarts gaan. Dat geldt ook als de pijn langer dan zes weken duurt, of als de pijn ondraaglijk is. Ook als de pijn invloed heeft op een been of voet kun je beter langs een arts gaan, bijvoorbeeld als je voeten of benen tintelend, branderig, doof of pijnlijk aanvoelen of als je daar krachtsverlies hebt.



Van gezondheidsplein.
__________________
Smile and the world smiles with you!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 16:22
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
tjah het is al minder dan 2 dagen geleden, dus t zal wel weer weggaan... alleen bijzonder irritant! thx voor de info anyway!
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 19:46
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Heb je verder nog een mogelijke aanleiding voor de pijn? Iets te fanatiek gefitnesst of geskate misschien? Blijft de pijn echt in de onderrug of straalt het ook wel uit?
Als het steeds minder wordt, zou ik zeggen wacht nog even af. Je kunt altijd nog naar de huisarts als het met een aantal dagen nog niet over is.
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 19:56
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
misschien onbewust door je rug gegaan

ik weet het niet
maar een warme kruik helpt altijd wel tegen rugpijn

edit: ik heb de laatste tijd ook wat kwaaltjes
omdat ik nu dagen 'verkeerde' houding heb achter een bureau heb ik ook vaker last van m'n rug en ook sneller. misschien heb je te lang "gehangd" op de bank
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 19:56
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 11-01-2005 @ 20:46 :
Heb je verder nog een mogelijke aanleiding voor de pijn? Iets te fanatiek gefitnesst of geskate misschien? Blijft de pijn echt in de onderrug of straalt het ook wel uit?
Als het steeds minder wordt, zou ik zeggen wacht nog even af. Je kunt altijd nog naar de huisarts als het met een aantal dagen nog niet over is.
het voelt nu wel weer aardig... en het blijft toch voornamelijk in mijn onderrug. al is de rest van mijn rug nu wel wat stijfjes omdat ik heel voorzichtig ben momenteel...
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 20:43
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 11-01-2005 @ 20:56 :
het voelt nu wel weer aardig... en het blijft toch voornamelijk in mijn onderrug. al is de rest van mijn rug nu wel wat stijfjes omdat ik heel voorzichtig ben momenteel...
Beter, hoop dat t snel over is voor je Mocht het vaker voorkomen zou ik toch wel naar de huisarts gaan om te horen waar het door kwam.
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 13:37
CanYouHandleMe
Avatar van CanYouHandleMe
CanYouHandleMe is offline
hmm.. omdat t zo plotseling is gekomen (k haal niet uit je verhaal dat je vaker last van je rug hebt gehad) weet ik niet wat t is..

ik ben vrij lang.. zit veeeel achter laptop (voor school) en k heb behoorlijk vaak last van mn rug, maar dat zit eigelijk wel een beetje in de familie

maar das dus anders als bij jou

(beterschap anyway )
__________________
Please just don't play with me my paper heart will bleed..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 13:46
Ninnoc
Ninnoc is offline
welcome to my world
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Erge pijn in rug na klap
Verwijderd
2 11-04-2007 18:03
Lichaam & Gezondheid acute pijn in ruggengraat en borstbeen
Verwijderd
6 08-02-2006 21:34
Lichaam & Gezondheid Pijn in rug
Gothic
42 08-02-2006 21:23
Lichaam & Gezondheid zeurende pijn in rug
poetic_tragedy
2 29-01-2006 15:08
Lichaam & Gezondheid Pijn in rug + rechterbeen
Nebel
6 06-02-2005 15:49
Lichaam & Gezondheid erge pijn in rug en knie
simple creed
0 20-05-2002 11:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.