Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2005, 12:00
Roob
Roob is offline
Ik gebruik sinds 3 maanden roaccutane en de bijwerkingen vielen tot voor kort nog wel mee (een wat drogere huid en droge lippen)

Nu heb ik sinds een paar dagen last van een hele droge neus, vooral aan de binnenkant. Echt heel irritant en pijnlijk want het lijkt wel of mijn neus vanbinnen helemaal vervelt.
Wie heeft dit ook gehad en wat is er tegen te doen, is er een goede creme of zalf voor??
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 12:23
Laloeske*
Laloeske* is offline
Geen idee, misschien ff langs de docter?? Klinkt nl niet erg gezond....

Succes..
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 12:35
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Als je er last van hebt moet je stoppen met dat spul, logisch toch?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 12:42
Roob
Roob is offline
Aangezien er niets anders is dat tegen mijn acne helpt en ik er al een hele tijd mee zit wil ik absoluut niet stoppen.
Ik heb het gevoel dat ik er anders nooit meer vanaf kom.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 13:40
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Roob schreef op 28-08-2005 @ 13:42 :
Aangezien er niets anders is dat tegen mijn acne helpt en ik er al een hele tijd mee zit wil ik absoluut niet stoppen.
Ik heb het gevoel dat ik er anders nooit meer vanaf kom.
Hoe oud ben je dan?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 14:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Probeer eens om vaseline, purol of amandelolie in je neus te smeren, dan wordt het al een heel stuk minder droog.

Droge neus is een hele bekende bijwerking en nou niet echt een reden om er gelijk mee te stoppen want er zijn genoeg middeltjes waarmee je het minder droog kunt maken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 20:20
Slaughter
Slaughter is offline
Hey, ik gebruik het ook, maar het alleen last van een droge huid en lippen. Misschien moet je de lichtere variant gebruiken, als je de zwaarste gebruikt. En anders een zalfje er tegen halen. Succes.
__________________
Save the planet, kill everyone
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 23:13
Verwijderd
Toen ik roaccutane slikte heb ik daar ook last van gehad.
Ik smeerde altijd vaseline in mijn neus. Dit deed ik met een wattestaafje, omdat je dan het beste in je neus kan komen. In het begin vondik het wel erg irritant voelen zalf in je neus.

Omdat ik ook erg veel last had van bloedneuzen (wat ook komt door die droge neus), had ik op het laatst ook een zalfje hiervoor van de dokter.

Sterkte met je kuur, en niet naar mensen hier luisteren die zeggen dat je moet stoppen, dat slaat niet echt ergens op namelijk!
Het is rot spul, dat weet iedereen, maar ik ben toch echt blij dat ik het gebruik heb, en dat ik nu (EINDELIJK) van die rot acnee af ben.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 10:55
Roob
Roob is offline
Bedankt voor de adviezen

@ MevrouwM is dat zalfje ook zonder doktersrecept te krijgen want ik wil eigenlijk niet te snel met klachten naar mijn dokter toe.
Het heeft al verschrikkelijk lang geduurd voordat hij dit wilde voorschrijven en ik denk dat zodra ik met klachten kom hij de kuur wil stoppen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 11:37
Verwijderd
Nee dat is wel echt alleen op doktersrecept te verkrijgen. Verder was dat een zalfje wat apart gemaakt moest worden.
Maar eigenlijk vond ik het niet erg goed helpen hoor. Ik zou gewoon eerst vasaline proberen als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 19:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 29-08-2005 @ 12:37 :
Nee dat is wel echt alleen op doktersrecept te verkrijgen. Verder was dat een zalfje wat apart gemaakt moest worden.
Maar eigenlijk vond ik het niet erg goed helpen hoor. Ik zou gewoon eerst vasaline proberen als ik jou was.
Dat zalfje wat je bedoelt, is dat bactroban?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-08-2005 @ 20:17 :
Dat zalfje wat je bedoelt, is dat bactroban?
Nee dat was het niet (volgens mij). Ik weet eigenlijk niet wat het wel precies was ().
Kan in het weekend wel kijken, het ligt namelijk bij mijn moeder (alhoewel zo boeiend is het nou ook weer niet
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 10:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 29-08-2005 @ 23:08 :
Nee dat was het niet (volgens mij). Ik weet eigenlijk niet wat het wel precies was ().
Kan in het weekend wel kijken, het ligt namelijk bij mijn moeder (alhoewel zo boeiend is het nou ook weer niet
Ik hoef het niet heel graag te weten maar dit heeft mijn broertje tegen bloedneuzen maar het is vrij onbekend dus ik vroeg me af of nog meer mensen het kenden/gebruikten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 13:08
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Vaseline idd, of Purol.

Trouwens, ik hoop dat het werkt bij je, het heeft bij mij nl. niets geholpen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 13:24
Slaughter
Slaughter is offline
Vandaag is waarschijnlijk een van de laatste keren dat ik naar de apotheek moet om het weer te halen. Ben er al bijna vanaf.
__________________
Save the planet, kill everyone
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 18:22
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
er zijn wel grote roaccutane topics, met veel zalfjes tips

succes met die rotmedicijnen!
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 08:47
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Slaughter schreef op 31-08-2005 @ 14:24 :
Vandaag is waarschijnlijk een van de laatste keren dat ik naar de apotheek moet om het weer te halen. Ben er al bijna vanaf.
Heerlijk gevoel, ik heb het ook gehad, ik was maar als te blij dat de kuur voorbij was. Het heeft wel gigantisch geholpen, ondanks de vele bijverschijnselen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 09:15
Slaughter
Slaughter is offline
Citaat:
wardt schreef op 06-09-2005 @ 09:47 :
Heerlijk gevoel, ik heb het ook gehad, ik was maar als te blij dat de kuur voorbij was. Het heeft wel gigantisch geholpen, ondanks de vele bijverschijnselen.
Wat had je allemaal voor bijverschijnselen dan, als ik vragen mag? IK heb alleen last van een droge huid en lippen. En heb 1x een bloedneus gehad.

En het was trouwens niet de laatste keer dat ik het moest halen, maar dat had ik ook wel verwacht.
__________________
Save the planet, kill everyone
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 11:28
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Slaughter schreef op 06-09-2005 @ 10:15 :
Wat had je allemaal voor bijverschijnselen dan, als ik vragen mag? IK heb alleen last van een droge huid en lippen. En heb 1x een bloedneus gehad.

En het was trouwens niet de laatste keer dat ik het moest halen, maar dat had ik ook wel verwacht.
droge huid/mond, jeuk, kortademigheid, overgevoelige huid vooral dat, het was trouwens ook net op de markt indertijd.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Slaughter schreef op 06-09-2005 @ 10:15 :
Wat had je allemaal voor bijverschijnselen dan, als ik vragen mag? IK heb alleen last van een droge huid en lippen. En heb 1x een bloedneus gehad.
Ja dat zijn natuurlijk ook de meest voorkomende bijverschijnselen.
Maar ik had op een gegeven moment ook dat ik vetarm moest eten omdat mijn leverfunctie verminderd was. Opzich best een eng idee, maar oke.
Verder natuurlijk hele droge ogen zodat ik mijn lenzen nog maar amper in kon hebben

Dus je kan wel meer verschijnselen krijgen dan die standaard dingen .
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 15:23
Slaughter
Slaughter is offline
Ja dat wist ik, maar ik was benieuwd naar wat jullie voor bijverschijnselen kregen.


Maar dat was wel iets erger, zo te lezen.
__________________
Save the planet, kill everyone
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 23:19
0123456789
0123456789 is offline
Ik herrinner me inderdaad ook dat ik toen een enkele keer een spontane bloedneus had.
Was op zich een vaag iets, want ik meen dat dat een van de weinige keren in mijn leven was dat ik een bloedneus had.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 09:39
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Citaat:
Roob schreef op 29-08-2005 @ 11:55 :
Bedankt voor de adviezen

@ MevrouwM is dat zalfje ook zonder doktersrecept te krijgen want ik wil eigenlijk niet te snel met klachten naar mijn dokter toe.
Het heeft al verschrikkelijk lang geduurd voordat hij dit wilde voorschrijven en ik denk dat zodra ik met klachten kom hij de kuur wil stoppen.
Ik neem aan dat je huisarts het voorgeschreven heeft? als ik jou was zou ik je laten onderzoeken door de dermatoloog ipv de huisarts, deze heeft er veel meer verstand van en kan misschien je dosering wijzigen.
Ik heb het bijna een half jaar gebruikt en kreeg in het begin alleen last van hele droge lippen en gezicht.
Na een paar maanden ook vermindering van het aanmaken van leverenzymen, maar in tegenstelling tot Mevr M moest ik de kuur gelijk stoppen omdat mn lever toch wat belangerijker was.
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 11:21
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Captain N schreef op 07-09-2005 @ 10:39 :
Ik neem aan dat je huisarts het voorgeschreven heeft? als ik jou was zou ik je laten onderzoeken door de dermatoloog ipv de huisarts, deze heeft er veel meer verstand van en kan misschien je dosering wijzigen.
Ik heb het bijna een half jaar gebruikt en kreeg in het begin alleen last van hele droge lippen en gezicht.
Na een paar maanden ook vermindering van het aanmaken van leverenzymen, maar in tegenstelling tot Mevr M moest ik de kuur gelijk stoppen omdat mn lever toch wat belangerijker was.
De kennis van je huisarts is natuurlijk wel variabel, maar de meeste huisartsen weten wel genoeg over de bijwerkingen. En die droge huid is ook een heel simpel en logische reactie, (lever of kortademigheid daarin tegen niet) je krijgt een hele bons met vitimine A binnen en zoals je misschien wel weet word je huid donkerder als je bijv. heel erg veel (echt heel veel) tomatensoep eet. Vitimine A laat je huid reageren, de vraag hoe hij reageert is alleen in welke combinatie met andere stoffen het ingenomen word.
In feite is een droge huid dus alleen een reactie die uitwijst of het aanslaat of niet, en het is ook iedere keer zo dat het minder word als je de kuur stopt.
Oftewel het is niet nodig om naar een huidarts te gaan want bijna iedereen heeft een droge huid als bijwerking.
Misschien lastig, maar dat kan je zelf ook van tevoren bedenken want het staat nog steeds op de bijsluiter.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 17:12
Roob
Roob is offline
Citaat:
Captain N schreef op 07-09-2005 @ 10:39 :
Ik neem aan dat je huisarts het voorgeschreven heeft? als ik jou was zou ik je laten onderzoeken door de dermatoloog ipv de huisarts, deze heeft er veel meer verstand van en kan misschien je dosering wijzigen.
Ik heb het bijna een half jaar gebruikt en kreeg in het begin alleen last van hele droge lippen en gezicht.
Na een paar maanden ook vermindering van het aanmaken van leverenzymen, maar in tegenstelling tot Mevr M moest ik de kuur gelijk stoppen omdat mn lever toch wat belangerijker was.
Mijn huisarts heeft me doorverwezen naar de huidarts en die heeft het voorgeschreven.
Ik heb al een vrij lage dosering volgens mij, maar als teveel klachten blijf houden zal ik het wel aangeven bij hem.
De binnenkant van mijn neus is trouwens al helemaal niet droog meer.
Nu heb ik alleen weer behoorlijk last van geiriteerde rode ogen.

Maarja zo zal je altijd wel iets houden
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 18:08
Slaughter
Slaughter is offline
Citaat:
Roob schreef op 07-09-2005 @ 18:12 :
Mijn huisarts heeft me doorverwezen naar de huidarts en die heeft het voorgeschreven.
Ik heb al een vrij lage dosering volgens mij, maar als teveel klachten blijf houden zal ik het wel aangeven bij hem.
De binnenkant van mijn neus is trouwens al helemaal niet droog meer.
Nu heb ik alleen weer behoorlijk last van geiriteerde rode ogen.

Maarja zo zal je altijd wel iets houden
Hoe lang moet je dan ongeveer nog schat je?
__________________
Save the planet, kill everyone
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 09:54
Roob
Roob is offline
Citaat:
Slaughter schreef op 07-09-2005 @ 19:08 :
Hoe lang moet je dan ongeveer nog schat je?
Tot februari.
Hoelang moet jij nog en hoelang heb je het dan in totaal gebruikt?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 10:00
Slaughter
Slaughter is offline
Citaat:
Roob schreef op 08-09-2005 @ 10:54 :
Tot februari.
Hoelang moet jij nog en hoelang heb je het dan in totaal gebruikt?
Ik moet tot oktober en gebruik het sinds ehm april of mei ongeveer.
__________________
Save the planet, kill everyone
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Captain N schreef op 07-09-2005 @ 10:39 :
Ik neem aan dat je huisarts het voorgeschreven heeft? als ik jou was zou ik je laten onderzoeken door de dermatoloog ipv de huisarts, deze heeft er veel meer verstand van en kan misschien je dosering wijzigen.
Ik heb het bijna een half jaar gebruikt en kreeg in het begin alleen last van hele droge lippen en gezicht.
Na een paar maanden ook vermindering van het aanmaken van leverenzymen, maar in tegenstelling tot Mevr M moest ik de kuur gelijk stoppen omdat mn lever toch wat belangerijker was.
Nou ja opzich kan de huisarts dit ook best voor schrijven. Ik weet bijvoorbeeld van mijn huisarts dat hij daar een soort van bijscholing voor heeft gevolgd, en het daarom gewoon zelf voorschrijft. Niks mis mee. Maar ja als je huisarts er weinig verstand van heeft, zal hij je waarschijnlijk door verwijzen naar de huidarts.

Verder heb ik ook wel erg voorzichtig gedaan hoor toen mijn lever slechter zijn werk ging doen. Ik heb toen een vermindering van de dosis gehad (40 ipv 60 mg per dag), en zoals gezegd vet arm gegeten.
Eigenlijk was het best wel ''eng'' omdat mijn lever het niet meer goed deed, maar op dat moment wilde ik zo graag doorgaan ermee, want mijn gezicht werd er echt ''mooi'' van .
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 11:53
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Natuurlijk weet de huisarts er ook wat van, maar een dermatoloog gaat doorgaans dieper in op het probleem en kan ook een accuratere diagnose stellen, dat bedoelde ik ermee

Verder kan ik het wel begrijpen dat je ermee doorgaat, bij mij zat het voornamelijk op mn borst en schouders, gezicht nauwelijks last van dus dat scheelt ook wel.
Al had ik het zelf wel stopgezet ook al was zat het wel op mn gezicht, ben een beetje huiverig wanneer op het verminderende orgaan functies aankomt
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Captain N schreef op 08-09-2005 @ 12:53 :
Al had ik het zelf wel stopgezet ook al was zat het wel op mn gezicht, ben een beetje huiverig wanneer op het verminderende orgaan functies aankomt
Nou ja dat vind ik wat makkelijk gezegd. Als ja al 8 jaar een acnee gezicht hebt gehad, en door die pillen verdwijnt dit, dan wil je het echt wel afmaken.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 10:40
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 09-09-2005 @ 10:03 :
Nou ja dat vind ik wat makkelijk gezegd. Als ja al 8 jaar een acnee gezicht hebt gehad, en door die pillen verdwijnt dit, dan wil je het echt wel afmaken.
Das dan ook een kwestie van hoe je prioriteiten liggen, en als het al een stuk minder is geworden kan het ook best goed mogelijk zijn dat je dat al accepteerd en dat jeer genoegen mee neemt.
Daarnaast heb ik het idee dat vrouwen hun uiterlijk ook belangrijker vinden en daar dus meer voor opzij zetten dan mannen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 14:21
Verwijderd
Citaat:
wardt schreef op 09-09-2005 @ 11:40 :
Das dan ook een kwestie van hoe je prioriteiten liggen, en als het al een stuk minder is geworden kan het ook best goed mogelijk zijn dat je dat al accepteerd en dat jeer genoegen mee neemt.
Daarnaast heb ik het idee dat vrouwen hun uiterlijk ook belangrijker vinden en daar dus meer voor opzij zetten dan mannen.
Mwah ik denk dat erg veel mensen (ook jongens) die vanaf hun 12de al met erg puisten rondlopen het op hun 20ste daar wel mee gehad hebben hoor!
Ik heb het ook vrij lang geaccepteerd dat het wat minder werd, en nog lang de hoop gehad erover heen te groeien. Maar op een gegeven moment is het gewoon genoeg geweest.
En dat terwijl ik mijn uiterlijk wel belangrijk vind, maar niet echt super erg ofzo!

Verder lees ik veel over dat de lever verminderd werkt, da tje dan je gezondheid boven dat kiest. Maar denken jullie allemaal dat alcohol dan goed is? Of drinken jullie nooit?!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Zonne-allergie?
hahaha
2 19-06-2009 10:11
Lichaam & Gezondheid [Deel 2] Ervaringen met Roaccutane
johnbiezen
109 09-03-2009 15:01
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #2
Apomes
500 02-07-2008 17:59
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane
Methuselah
500 17-01-2007 11:41
Lichaam & Gezondheid droge vagina
Verwijderd
2 13-05-2005 18:18
Lichaam & Gezondheid Beste puistjescreme/middel??
Some
51 31-03-2004 14:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.