Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2006, 19:44
Verwijderd
Er loopt al een topic over rugpijn, maar dit is denk ik net iets anders...

Gisteren kon ik ineens nog amper ademen van de pijn in mijn rug (tussen schouderbladen) en aan de voorkant in mn borstbeen. Nou heb ik ook wel eens gewoon spierpijn of last van mijn rug, maar dit voelt veel stekender. Het voelt alsof er een enorme druk van binnenuit op mijn botten en/of spieren werkt, met soms enorme steken. Alle bewegingen kan ik nog maken, het maakt ook niet uit of ik lig, recht of onderuitgezakt zit of sta. Nu is het grotendeels weggezakt, maar als ik (te) diep adem of lach komt het weer terug.
Herkent iemand dit? Is het gewoon spierpijn of verkramping, of moet ik toch maar naar de huisarts?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 19:45
Verwijderd
Misschien heb je een spiertje verrekt of zit er iets klem oid (of idd spierpijn of verkramping)? Als je last houdt zou ik gewoon even langs de huisarts gaan, al is het maar voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:23
Verwijderd
Ja, dat kan, maar het voelt niet als één spiertje (dat heb ik wel eens gehad), het is echt een hele plek zeg maar.
Hm, als het morgen nog zo is ga ik inderdaad maar gewoon langs de huisarts, die weet het wel.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:30
Verwijderd
Mijn moeder heeft ook wel eens zo iets, meestal zit het dan 'gewoon' vast. Je huisarts kan ook even met zijn (of haar) eigen ogen kijken en weet ook gewoon meer dan ik (en de meeste anderen hier, als het goed is ), aan zijn/haar advies heb je meer, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 21:16
Zeenimf
Avatar van Zeenimf
Zeenimf is offline
adem je door die pijn nu ook heel oppervlakkig?

Ik herken het wel een beetje denk ik, 2 weken geleden werd ik wakker met erge pijn bij ademen, een soort gelijke pijn als je een rib gekneusd hebt. Het werd bij mij steeds erger in de loop van de dag en gelukkig zit ik op school tegenover een ziekenhuis dus ben ik toch maar naar het ziekenhuis gegaan. Daar moet ik nu nog steeds naar toe en ik slik nu pijnstillers.
Ik zou snel naar de dokter gaan, dan kan hij/zij luisteren of die ademgeruis hoort enzo, en een reden zoekt voor je pijn. In het minst erge geval mag je naar huis met de boodschap rust te nemen. En als de dokters twijfelen moet je misschien 1 nachtje in het ziekenhuis blijven voor onderzoeken e.d. Ik vind het zelf fijner om te weten wat er is als ik niet weet waar de pijn vandaan komt.
__________________
psssttt <3<3
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 21:24
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Ben het met zeenimf eens, ga gewoon ff langs de dokter.
Beter het zekere voor het onzekere.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Zeenimf schreef op 08-02-2006 @ 22:16 :
adem je door die pijn nu ook heel oppervlakkig?
Niet de hele tijd, maar over het algemeen wel ja. Normaal adem ik juist heel ''goed'' zegmaar, maar juist dat voelt nu tamelijk kut. Maar goed, als het morgenochtend niet een stuk minder is ga ik inderdaad naar de dokter.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.