Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2012, 16:30
Verwijderd
Hallo iedereen!

Ik wil mijn buikspieren trainen, maar heb gelezen dat je als je een buikje hebt je daar niks van zal merken,dus.... nu wil ik mijn buikvet kwijtraken (zo snel mogelijk, en ZONDER dieet)

Ik ben een jongen van 13 jaar, ben ongeveer 1meter 80 en weeg 74 kilo (ongeveer, we hebben nogal oude weegschaal ) mijn doel zal ongeveer 65 kilo worden,

Ik doe nu per dag 8x 20 crunches (rond 3 uur doe ik er 4x 20 en rond 8 uur doe ik er 4x 20)

Ik hoop dat dit alvast helpt voor mijn buikspieren, maar mijn vraag is : HOE raak je snel je buikvet kwijt?

een aantal dingen die ik liever niet doe :

- Naar de sportschool (vind ik tijdverspilling, je kan de oefeningen ook thuis doen)
- Op een dieet
- Wachten tot ik ouder ben (deze tip heb ik vaak gehad maar ik ben er nu wel klaar mee)

verder omdat ik lang ben zie je bij mij geen vetrollen, het is maar een klein buikje

Alvast Bedankt! - nick
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 16:31
Verwijderd
Gezond eten en niet op je luie kont op scholieren.com zitten.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Gezond eten en niet op je luie kont op scholieren.com zitten.
dit is een nutteloze reactie
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 16:38
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
we hebben je al 2 keer eerder verteld dat je niet plaatselijk kunt afvallen, dat snel afvallen niet kan (al helemaal niet zonder dieet en zeker niet gezond) en dat een sixpack krijgen en houden hard werken is.
Zie ook je vorige topic: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1860365

Zolang jij niet hard wil werken voor je lichaam, kun je die sixpack wel vergeten.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 16:41
Verwijderd
Citaat:
dit is een nutteloze reactie
Als je het mij vraagt zal dat zeker helpen, mischien moet jij je meer bezighouden met beweging inplaats van zomaar dingen nutteloos te noemen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 16:44
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Een misschien voor jou leuk thuisalternatief zijn trouwens dvd's met fitnessprogramma's voor thuis. Die kan je kopen in de winkel maar ook wel her en der verspreid op minder legale manier krijgen. Er zijn allerlei cardio programma's te vinden, ook wel op youtube.
Wil je toch wel graag naar buiten om te trainen dan kun je gaan hardlopen of zwemmen of iets dergelijks.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 17:36
klooterkip
klooterkip is offline
Buikspieroefeningen zijn zinloos, dus stop er maar mee. Eet gezond, geen tussendoortjes snoep of andere dingen en drink veel water (belangrijk!). Vervolgens moet je HIIT doen, aka interval training. Denk dus aan 20s sprinten 1 minuut rustig hardlopen en dat voor een half uur lang.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 17:36
klooterkip
klooterkip is offline
oja en vet verliezen op een specifieke plek is ONMOGELIJK.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 17:40
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Is zwemmen danwel hardlopen geen optie?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Is zwemmen danwel hardlopen geen optie?
daar dacht ik ook aan
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 18:12
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Waarom doe je dit dan niet al? Want dit is inderdaad dat al de derde keer dat je om ongeveer hetzelfde advies vraagt.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 18:19
icetea296
Avatar van icetea296
icetea296 is offline
kijk je hoeft al dat vet niet weg te trainen. de meesten jongens die een six-pack hebben zijn gewoon dun en die spieren die je ziet zaten er gewoon al.
ik heb zelf ook best wel een buikje maar heb ook een six-pack je moet gewoon veel trainen, ik doe bijvoorbeeld elke avond 4 sets.
en je moet wel echt op je eten gaan letten anders heeft het geen nut dus door de weeks enzo gewoon gezond eten en in het weekend mag je wel wat vettigs pakken

succes
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 18:52
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Is zwemmen danwel hardlopen geen optie?
zeg, spuitelf
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 19:22
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Och sorry helemaal over heen gelezen.

Wat natuurlijk vreemd is, want normaal lees ik de posts van jou vanzelfsprekend zéér aandachtig door!
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 20:12
Verwijderd
Sixpacks zijn voor showoffs!

Bierbuikjes zijn het echte werk...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 22:46
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
kijk je hoeft al dat vet niet weg te trainen. de meesten jongens die een six-pack hebben zijn gewoon dun en die spieren die je ziet zaten er gewoon al.
ik heb zelf ook best wel een buikje maar heb ook een six-pack je moet gewoon veel trainen, ik doe bijvoorbeeld elke avond 4 sets.
en je moet wel echt op je eten gaan letten anders heeft het geen nut dus door de weeks enzo gewoon gezond eten en in het weekend mag je wel wat vettigs pakken

succes
lol
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 09:59
Verwijderd
ff weer deze topic tot leven brengen hoor qq

Ik doe nu dus per dag 8x20 sit ups , in de ochtend 2x 20 , rond 3 uur in de middag 4x20 en s`avond rond 8-9 uur ook 4x 20 , dit zit wel goed

Gisterren ben ik begonnen aan fietsen op een hometrainer, helaas is die hometrainer ontzettend oud en doen de batterijen t ookal niet meer, dus ik weet niet hoeveel RPM ik doe, Ik doe rond t middageten (12 uur) 15 minuten flink doorfietsen, en dan weer rond de tijd dat ik s`avonds ga douchen, (afwisselend want soms doe ik t 7 uur en soms 9 uur) 15 minuten lijkt kort, maar dan loop ik ook echt helemaal leeg, ik fiets op een aardig tempo hoor

Nou is mijn vraag eigenlijk, op welk tijdstip kan je t beste buikspieroefeningen doen en op welk tijdstip op een hometrainer (t tijdstip dat je sneller caloriee verliest)

ik hoor t graag!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 12:17
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Volgens mij zijn er niet bepaald tijdstippen waarop je 'sneller' vet verbrand / training op de hometraining en buikspieroefeningen het meest effectief zijn. Het is alleen niet goed om het kort na een grote maaltijd te doen, maar voor de rest is het effect de hele dag hetzelfde, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 12:21
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je gaat pas echt vet verbranden als je gedurende langere tijd (minstens 3 kwartier) op zo'n 60-70% van je kunnen presteert, dat is echte cardio. Korte tijd explosief sporten is alleen maar krachttraining en dat stimuleert niet je aerobe vermogen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Je gaat pas echt vet verbranden als je gedurende langere tijd (minstens 3 kwartier) op zo'n 60-70% van je kunnen presteert, dat is echte cardio. Korte tijd explosief sporten is alleen maar krachttraining en dat stimuleert niet je aerobe vermogen.
maar ik doe in 1 kwartier 85% van me kunnen
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 13:24
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
maar ik doe in 1 kwartier 85% van me kunnen
ja dan heb je er dus voor de vetverbranding helemaal niks aan.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 21:32
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Je gaat pas echt vet verbranden als je gedurende langere tijd (minstens 3 kwartier) op zo'n 60-70% van je kunnen presteert, dat is echte cardio. Korte tijd explosief sporten is alleen maar krachttraining en dat stimuleert niet je aerobe vermogen.
Zeer korte tijd explosief trainen (20s sprint, 1m rustig hardlopen bijv) werkt juist beter dan lange tijd op 60-70% van je kunnen trainen. Dat is ook wat hij moet doen en er is geen speciale tijd waarop je meer of minder verbrand. Ook is zo vaak buikspieroefeningen doen totaal onnodig. Oja, het belangrijkste, wat eet en drink je?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 22:19
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Zeer korte tijd explosief trainen (20s sprint, 1m rustig hardlopen bijv) werkt juist beter dan lange tijd op 60-70% van je kunnen trainen. Dat is ook wat hij moet doen en er is geen speciale tijd waarop je meer of minder verbrand. Ook is zo vaak buikspieroefeningen doen totaal onnodig. Oja, het belangrijkste, wat eet en drink je?
Hoezo werkt dat beter? Je hebt toch juist je aerobe vermogen nodig om je stofwisseling enigszins op gang te helpen? Hoe wil je dat doen met anaerobe dingen als sprinten?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 08:43
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Het doel van HIIT is om je anaerobe stofwisseling aan te spreken. Dit doe je door jezelf compleet uit te putten. Zodoende wordt er meer melkzuur opgebouwd in je spierweefsels dan door je lichaam kan worden verwerkt. Je lichaam heeft dan niet genoeg aan de zuurstof die je inademt, waardoor het natuurlijke lichaamseigen chemicaliën moet aanspreken om aanvullende zuurstof op te kunnen nemen.

Doordat je met HIIT je anaerobe stofwisseling in werking stelt, worden je “snelle” (type II) spiervezels getriggerd… Veel doelmatiger nog dan met krachttraining het geval is! Dit betekent dat je met HIIT sneller conditie & uithoudingsvermogen ontwikkelt en effectiever afvalt dan met cardiotraining en efficiënter spieren ontwikkelt dan met krachttraining.

Let op!

Je lichaam gaat na HIIT in een staat waarin je metabolisme nog een paar uur op volle toeren werkt. Met andere woorden: Je blijft een paar uur na de training vet verbranden, zonder iets te doen!
Zo de uitleg van HIIT.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 09:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Meh ik zoek zelf nog wel even wat op. No offence hoor en bedankt voor het opzoeken, maar het is voor mij iets te jip en manneke.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 10:35
Verwijderd
Is dit ook een goed idee (op mijn hometrainer kan je echt helemaal niks zien van hartslag enz)

1min rustig fietsen , 1min volle sprint , 1min rustig fietsen , ....., .... ,...

enzovoort, en dat 20 min lang

is dit ook een goed idee?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 10:52
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Is 65 kilo bij 1.80 meter niet een beetje aan de lichte kant..?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 10:55
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Het is een BMI van 20, dus precies goed. Nu is hij iets te zwaar (volgens BMI, 180/74 is een BMI van 23 en volgens het voedingscentrum is dat voor een 13-jarige man te zwaar. Overigens worden factoren zoals bouw, spiermassa, etc. natuurlijk niet meerekend), maar aangezien hij 13 is hoeft dat niet perse een probleem te zijn, het kan zich later nog corrigeren (en hij is niet uitgegroeid).
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Is 65 kilo bij 1.80 meter niet een beetje aan de lichte kant..?
dam dam, ja ik wil eigenlijk 70 halen, was vandaag op de weegschaal al 74 , dus opeens in 2 dagen 1 kilo lichter, weet niet hoe
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 13:30
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
dam dam, ja ik wil eigenlijk 70 halen, was vandaag op de weegschaal al 74 , dus opeens in 2 dagen 1 kilo lichter, weet niet hoe
Je gewicht schommelt van nature met ongeveer een kilo variatie, dus dat is niet raar.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 27-08-2012, 09:56
klooterkip
klooterkip is offline
Hoe ziet je voeding er trouwens uit?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2012, 02:02
Sprudel
Sprudel is offline
Citaat:
ff weer deze topic tot leven brengen hoor qq

Ik doe nu dus per dag 8x20 sit ups , in de ochtend 2x 20 , rond 3 uur in de middag 4x20 en s`avond rond 8-9 uur ook 4x 20 , dit zit wel goed

Gisterren ben ik begonnen aan fietsen op een hometrainer, helaas is die hometrainer ontzettend oud en doen de batterijen t ookal niet meer, dus ik weet niet hoeveel RPM ik doe, Ik doe rond t middageten (12 uur) 15 minuten flink doorfietsen, en dan weer rond de tijd dat ik s`avonds ga douchen, (afwisselend want soms doe ik t 7 uur en soms 9 uur) 15 minuten lijkt kort, maar dan loop ik ook echt helemaal leeg, ik fiets op een aardig tempo hoor

Nou is mijn vraag eigenlijk, op welk tijdstip kan je t beste buikspieroefeningen doen en op welk tijdstip op een hometrainer (t tijdstip dat je sneller caloriee verliest)

ik hoor t graag!

Wil je gewoon je buik wat kwijt of wil je een mooie sixpack daar vanonder ?

Als je gewoon vet wilt kwijtspelen moet je zogenaamde fatburners doen (gewoon eens op youtube zoeken). Wat je nu bent aan het doen is wel een beetje vet verbranden maar vooral ervoor gaat zorgen dat je 'blokjes' er mooi uitgelijnd uitzien. Buikspieren zijn ook maar een kleine spiermassa dus eigenlijk moet je deze maar amper trainen. Het zijn die fatburners die ervoor zorgen dat je vet kwijtspeeld.

Wil je nu wat harder vet verliezen, dan zou je je allerlei buikspieren + andere oefeningen doen of fatburners doen zodat je al je suikers enzo verbrand. En direct daarna een heel eind gaan joggen of hard fietsen. Want als je sport worden je suikers en al de rest eerst verbrand en nadien pas je vetten. Het verbranden van vetten geeft wel een zeer onaangenaam gevoel waardoor je direct wilt stoppen met lopen enzo. Maar kweek karakter en ga ermee door !
Met citaat reageren
Oud 12-09-2012, 11:28
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Lijkt het je verstandig om als 13-jarige pillen te slikken om vet te verbranden?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 12-09-2012, 12:41
Sprudel
Sprudel is offline
Citaat:
Lijkt het je verstandig om als 13-jarige pillen te slikken om vet te verbranden?
Fatburners zijn oefeningen...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2012, 12:51
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
De term fatburners wordt ook gebruikt om vetverbrandingspillen mee aan te duiden
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Het grote is mijn penis te lang/te kort/precies goed topic #3
bloodyb
500 20-09-2015 19:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.