Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2004, 16:07
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Worden/zijn jullie weleens geslagen door je ouders? En zo ja: hoe en waarom?
Nog steeds als mijn moeder heel kwaad op me is dan slaat ze me weleens. Ik weet dat dit niet normaal is en vraag me daarom af of er meer mensen zijn die dit meemaken/hebben meegemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2004, 16:11
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Op m'n 21e zou ik dat zeker niet meer pikken denk ik

Mijn ouders slaan me heel soms. Of eigenlijk m'n moeder alleen maar, m'n vader zou me nooit slaan. Laatst op kerstavond sloeg ze me trouwens nog 2 a 3 keer vol in m'n gezicht omdat ik te laat thuis was en een beetje aangeschoten en luidruchtig zat te bellen in m'n kamer (die naast die van m'n ouders ligt, waar ze lag te slapen). Ik was toch echt shocked, had niet gedacht dat ze dat zou doen. Het was dat ik het niet aan zag komen, anders had ik wel op tijd afgeweerd.
Ik zou in ieder geval nooit terug slaan, wat dat betreft ben ik meer het type van: oh sla je me op deze wang? Sla dan ook maar op die andere, als dat je een beter gevoel geeft

Maar goed. Ik zou mijn eigen kinderen nooit slaan, dat weet ik wel...
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:14
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik pik het ook niet en al helemaal niet als het om iets kleins is. Voorbeeldje: ik had de telefoons 's nachts mee naar mn kamer genomen en beloofd dat ik hem terug zou leggen als ik klaar was met bellen, maar omdat ik in slaap was gevallen was ze die nacht erna echt woest omdat ik mn belofte niet was nagekomen. Ze sloeg toen keihard met haar vuisten op mn rug/nek. Ik heb toen gewoon terugeslagen en toen kwam mn hand perongeluk in dr oog Toen werd ze nog kwaaier. Maar nu weet ze tenminste dat ik het niet meer pik.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:20
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 19-01-2004 @ 17:07:
Worden/zijn jullie weleens geslagen door je ouders? En zo ja: hoe en waarom?
Nog steeds als mijn moeder heel kwaad op me is dan slaat ze me weleens. Ik weet dat dit niet normaal is en vraag me daarom af of er meer mensen zijn die dit meemaken/hebben meegemaakt.
Beter doen ze dat niet bij me (het is ook nog nooit gebeurd)

Na het lezen van tweede post TS[edit]Op een gegeven moment moet je trouwens ook gewoon uit huis gaan en dan zien ze je niet zo vaak meer en dan gebeurd dat ook niet meer [/edit]
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:21
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
GND86 schreef op 19-01-2004 @ 17:11:
Op m'n 21e zou ik dat zeker niet meer pikken denk ik
Inderdaad. M'n moeder heeft me wel eens geslagen toen ik kleiner was, maar dat was gewoon terecht (kon echt een etter zijn). Op m'n 21e zou ik dat niet pikken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:21
Verwijderd
Ik kreeg wel eens een tik, maar ik wist dan heel goed waarom en ik had dat ook zeker nodig.

Mijn moeder heeft me 1 keer echt geslagen, in mijn gezicht. Ze dacht dat mijn zus en ik ruzie hadden, hadden we dus niet (we waren samen luid lachend aan het rond rennen, zij dacht dat we schreeuwden). Dus ja, ze sloeg me ineens met een vlakke hand in m'n gezicht. Daar ben ik echt zó van geschrokken... ik was toen 7 of 8 en ik schrik nu nog wanneer ik er aan denk. Maar vooral omdat zij zelf zo schrok... ik was echt bang.
Mijn zus is echt flink geslagen toen ze klein was, echt afschuwelijk erg. Vaak om niets. Een keer is ze op haar 6de het hele huis door getrapt, echt te erg voor woorden. 't Ging nooit echt goed met m'n ouders... *denkt na* Nah, ik ben ook wel eens flink door het huis na gezeten enzo, ook niet normaal. Mja, m'n ouders hadden nooit kinderen moeten krijgen... en zeker niet zo jong.

Maar slaan is niet normaal, tikken wel.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:23
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Pikken jullie het dan wel als je geslagen wordt als je jonger dan 21 bent? Bijvoorbeeld 16 of 18 ofzo?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:28
hansjuh
Avatar van hansjuh
hansjuh is offline
Vroeger toen ik nog heel klein was kreeg in nog wel eens een stamp onder mn kont Waarschijnlijk omdat ik niet naar bed wilde of lastig was, niks bijzonders.

Op jou (onze) leeftijd zal het wel niet veel voorkomen denk ik. Het is dan een beetje een teken van onmacht van je moeder denk ik. Misschien moet je eens met haar erover praten?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:29
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 19-01-2004 @ 17:23:
Pikken jullie het dan wel als je geslagen wordt als je jonger dan 21 bent? Bijvoorbeeld 16 of 18 ofzo?
Slaan is nooit goed, een tik geven is beter, maar ook alleen wanneer het nodig is en op het moment zelf, geen dag later. Dus je moet het nooit pikken als je geslagen wordt zonder reden.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:30
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 19-01-2004 @ 17:23:
Pikken jullie het dan wel als je geslagen wordt als je jonger dan 21 bent? Bijvoorbeeld 16 of 18 ofzo?
Ik zou het zodra ik me volwassen zou voelen, niet meer pikken. Beetje lastig om uit te leggen. Nu kan ik er al ontzettend kwaad of verdrietig van worden, en het beschadigt gewoon je vertrouwen in degene waardoor je geslagen wordt.
Van mijn moeder weet ik dat ze ontzettend driftig kan worden, en op dat moment dingen doet en zegt waar ze later weer erge spijt van heeft. Maar dat maakt het nog niet goed.
Ik bedoelde met 'ik zou het niet meer pikken op m'n 21e', dat ik op mijn 21e het huis al lang en breed uit hoop te zijn, en dan gebeurd het, zoals teddybeer1983 ook al zegt, niet meer.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:30
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Praten heeft geen nut. Dan beweert ze toch alleen maar dat ik op dat moment fout zat en dat het mn eigen schuld is. En ja: het is vast een teken van onmacht en nu ze weet dat ik terugsla weet ze er al helemaal geen raad mee... Ik vind dat je je kinderen gewoon niet ''hoort'' te slaan, er zijn genoeg andere mogelijkheden om je kind te straffen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:33
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-01-2004 @ 17:29:
Slaan is nooit goed, een tik geven is beter, maar ook alleen wanneer het nodig is en op het moment zelf, geen dag later. Dus je moet het nooit pikken als je geslagen wordt zonder reden.
Idd, maar zoals je al gemerkt hebt is terugslaan niet echt een optie, want dan maak je de andere alleen maar bozer. Laat je dus niet verlagen tot dezelfde acties.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:34
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Mijn vader heeft me wel eens 'geslagen'.
Maar dan was ik zelf gewoon irritant aan het doen terwijl hij moe was ofzo, was dan ook echt m'n eigen schuld.
Mijn ouders zijn zelfs vrij weinig echt kwaad, ook alleen maar als dat echt mijn eigen schuld is.
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:35
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Rot M'n ouders hebben me nog nooit geslagen maar als ze dat wel zouden zou ik het ook niet pikken. Toch zeker als ik goed zat. Er zijn betere straffen voor kinderen, slaan is echt een laatste uitweg om iemand te laten gehoorzamen..
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:38
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 19-01-2004 @ 17:33:
Idd, maar zoals je al gemerkt hebt is terugslaan niet echt een optie, want dan maak je de andere alleen maar bozer. Laat je dus niet verlagen tot dezelfde acties.
Moet je je dan op dat moment gewoon laten slaan? Mijn moeder gaat vaak even door als ze heel boos is en ik heb geen zin om blauwe plekken ervan over te houden. Meestal sla ik dan terug om te laten merken dat het zo wel genoeg is, zodat ze ophoudt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:40
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik geloof dat die band tussen jou en jouw moeder dan wel een beetje verstoort is!
Je bent 21! Je moet wel heel erg iets fout doen wil ze je dan nog slaan ipv het uit proberen te praten.
Nee, het is niet normaal, dus doe er wat aan (ga uit huis wonen ofzo)
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:40
Verwijderd
Vroeger gaven mijn ouders me wel eens tik (iig basisschooltijd) nu al heel lang niet meer. Mijn vader is ook mijn beste vriend dus die doet dat toch niet, mijn moeder hoeft het niet te proberen want dan heeft ze een probleem met mij

Een corrigerende tik kan overigens geen kwaad (is mijn mening)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:46
Verwijderd
Vroeger, niet vaak, en meestal met goede reden.

Als ze het nu zouden doen kunnen ze een klap terug verwachten. Doen ze 't zonder reden dan krijgen zie niet zomaar een klap maar een flinke trap tegen een scheenbeen en kunnen ze me daarna een paar dagen gaan zoeken omdat ik de benen neem.

Klinkt overdreven, maar ik kan er niet tegen. Gewoon van me afblijven, dan gebeurt er ook niks.

Hoort dit niet op Psych, trouwens? :]
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-01-2004, 16:47
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik zat te twijfelen idd Ik heb hem maar hier gezet, omdat ik wel vond dat het paste bij de relatie tussen mijn moeder en mij... Misschien dat hij nog verplaatst wordt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:50
kleinedraak
Juj herken het wel enzo, maar ik weet niety waar deze topic op moet komen. Is het niet meer iets voor psych??? Ik bedoel heb je er echt last van dat ze je slaat(ja logisch is natuurlijk nooit leuk) of vind je het erger dat je relatie met je moeder eraan kapot gaat? Als het zich gaat om hulp ofzo of ervaring van anderen zou ik zeggen---------> verplaatsen!!!!
Sterkte iig
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:51
Verwijderd
ik werd vroeger echt geslagen door mijn vader. ik heb nu het contact met hem verbroken. hij sloeg meestal om niks, als ik geen honger meer had en hij had gekookt ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:59
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik heb in mijn hele leven nog geen tik gehad van mijn ouders.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 19:03
Verwijderd
Ik heb wel eens een tik gehad ja, maar ik ben ook wel eens geslagen. *aangezien er hier dus verschil wordt gemaakt tussen een tik geven en slaan*
Mijn moeder gaf een tik zegmaar, als ik heel vervelend was bijvoorbeeld.
Mjjn vader sloeg. Om helemaal niets. Hadden we ruzie ofzo bijvoorbeeld over niets, omdat ik in zijn ogen iets verkeerd deed, maar vaak ook om helemaal niets sloeg 'ie. Hij sloeg altijd tegen mn hoofd. Krijg laatste tijd niet zo vaak meer een klap, ben er wel altijd heel bang voor als hij boos op me is.
Mijn zusje krijgt ook wel eens een tik. Maar die maakt het er, al zeg ik het, zelf naar. Die is gewoon echt heel vervelend en loopt mn moeder of vader uit te dagen bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 19:06
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
een tik, als je klein bent, vind ik wel kunnen.. dan is het tenminste duidelijk dat je niet verder moet gaan..

maar later, als je ouder wordt, hoort het gewoon niet meer vind ik. dan zou je ook kunnen praten en doe je waarschijnlijk niet meer expres irritant. ik word nu alleen maar bozer als ik een tik krijg. en echt slaan uit machteloosheid of zo, pik ik echt niet meer. mjah.
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 20:00
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
miro schreef op 19-01-2004 @ 19:59:
Ik heb in mijn hele leven nog geen tik gehad van mijn ouders.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2004, 20:02
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Wat ik wel heel erg vind en waar ik niet tegen kan is, als ze teleurgesteld of verdrietig zijn door mij.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 20:13
Snoopy=]
Avatar van Snoopy=]
Snoopy=] is offline
Toen ik jonger was werd ik ook wel eens geslagen als mijn ouders heeeeeeeeeel boos waren maar nu pik ik dat niet meer..
Ik zou trugmeppen of in ieder geval erg gaan schelden!
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 20:39
alwayshadow
alwayshadow is offline
Heb vroeger wel is van me ma een tik gehad, maar als ik terugkijk had ik dit dan ook wel verdiend( gebeurde maar weinig dat me ma een tik uitdeelde). Maar me pa had nogal "losse handjes" waardoor hij bij soms al een flinke tik kon uitdelen als ik niet meteen luisterde als ie iets zei.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 20:43
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ja, ik ben vroeger wel eens geslagen. Ik was het er toen absoluut niet mee eens, maar ik kan achteraf zeggen dat ik af en toe wel ontzettend irritant kon zijn. Ik heb er ook geen blijvende schade van opgelopen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 21:10
Verwijderd
Ik ben vroeger nooit geslagen, ook nooit een tik gekregen (in ieder geval niet voor zover ik me kan herinneren), de boze reactie van me ouders was voor mij al voldoende om te luisteren.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 21:19
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
een corrigerende tik moet volgens mij inderdaad wel kunnen. Als je na vijf keer NEE te hebben gezegd nog steeds merkt dat je kleine in de living voetbalt, dan zal een zesde NEE ook wel niet helpen.

zoals iemand hier poste, dat ze een klap kreeg omdat ze een vermoeide vader 'irriteerde', dat vind ik dan wel fout. Het kind kan er toch niets aan doen dat je moe bent?

Zodra kinderen opgroeien, jah raar gezegd, kinderen groeien natuurlijk op al van bij het begin, maar ik bedoel zo rond de leeftijd van 12-13 sla je niet meer. Dan zijn er wel andere mogelijkheden genoeg om je zoon/dochter te straffen, zoals dingen ontzeggen voor een tijdje.

Mijn moeder/vader zouden het toch wel niet meer moeten proberen me een tik te geven. Bij mijn moeder zou ik mss wel terugslaan, maar bij mn vader niet, die zou dan nog kwader worden denk ik. Misschien dat ik dan wel de truc van het zwijgen toe zou passen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 21:23
DaFrostyOne
Avatar van DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
ik werd door me pa geslagen, maar nu dat ik ook wel wat ouder ben, kan ik hem nog wel vrij hard terugslaan (ook al wil ik alsnog geen klap van hem [pa = sterk])

ik word door me ma geslagen (), als ik heel ver ga.. maar als ze me dan heeft geslagen, doet het geen pijn en lach ik d'r alleen maar uit :/ [ma = slap]
__________________
Terug van weggeweest?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 21:25
Verwijderd
Citaat:
charmedkiz schreef op 19-01-2004 @ 21:02:
Wat ik wel heel erg vind en waar ik niet tegen kan is, als ze teleurgesteld of verdrietig zijn door mij.
Heb het wel eens meegemaakt dat mijn ouders een week (bijna) niet met mij hebben gepraat... dan voel je je best wel een klootzak...

Van mijn moeder kan ik dat soort dingen nog hebben, maar niet van mijn vader.... dat deed gewoon echt pijn
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 21:39
Verwijderd
Niet dat ik mij kan herinneren.. ik denk moeder vast wel, maar had ik ook wel verdiend.

Vader zie ik maar 1 x in de 2 weken, en meestal vermijd ik confrontaties, en hij zal me toch niet meer slaan...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 21:40
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Pfff... wat hebben jullie agressieve moeders

Ik ben nooit echt geslagen door mijn ouders, vroeger wel vaak een 'pak op mijn kont' of een 'draai om mijn oren', maar dat was dan als ik gewoon echt vervelend was. Of als ik heel driftig was, dan hield mijn vader me nog wel eens even onder de koude kraan,.. even afkoelen.
Maar mijn ouders zouden me nu niet meer slaan (of ik moet echt iets crimineels doen oid.)
Bovendien als mijn moeder mij zou slaan zou dat mij nou niet echt bang maken... k zou wel schrikken, van 'het besef te ver gegaan te zijn', maar mijn moeder is niet echt angstaanjagend.
Als mijn vader me een keer echt zou slaan.. tjah.. dan kan ik naar het ziekenhuis denkk, daarom praten wij altijd alles gewoon uit... al is dat bijna nooit... heb hele goede band met mijn ouders

Maar gewoon zomaar: 'for no particular reason at all',.. dat zou ik dus niet pikken als ik jou was. Al helemaal niet als je al 21 bent...
Ik denk dat uit huis gaan wel het beste is, want als je dat soort dingen niet uit kan praten.. dan is de band tussen jou en je moeder toch op zijn minst behoorlijk verstoord.

Even terzijde: Corrigerend 'tikken' is goed, zolang er maar een opvoedkundige reden achter zit. En ouders moeten nooit op het hoofd slaan, gewoon op je achterste, dat werkt het best
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 21:46
Verwijderd
ik werd vroeger wel is geslagen. nu al heel lang niet meer.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-01-2004, 21:56
Coral
Avatar van Coral
Coral is offline
Ik ben vroeger heeel veel geslagen door mijn moeder, tegen mishandelen aan.. En volgens schoolarts was mijn ma strafbaar, maar ik wilde geen aangifte doen..
Ik ben hiervoor ook in therapie, al 2 jaar.. Ik vind het heel moeilijk nu een 'normale' band met haar op te bouwen, ookal slaat ze me sinds 3 jaar niet meer.. Ik heb er diepe wonden door opgelopen...

Kan jouw moeder je wel loslaten? je bent 21! Waarom doet ze dat? Je bent toch geen klein kind meer!

Najaah veel sterkte enzo
__________________
Therapy has taught me nothing's my fault
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 22:01
Verwijderd
ik werd vroeger geslagen door me moeder met alle middelen die ze kon verzinnen en nog meer dingen dus mishandeling . contact is ook verbroken met haar. ik ben tegen slaan en ook tikken zijn genoeg andere middelen om iemand duidelijk te maken dat ie '' stout' is of zo . En mijn stiefmoeder heeft af en toe nog wurgneigingen , niet dat ze het doet want dan heeft ze een probleem , maar das alleen maar te grappig om te zien

dus dat jouw moeder je slaat is te debiel voor woorden , dus weggaan zou ik doen dan
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 22:14
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
mn vader heeft me 1 x een bloedlip geslagen toen ik 8 ofzo was..
we hadden net een nieuwe computer, en hij zat er achter, en ik vroeg steeds of ik er achter mocht, en toen sloeg ie me.
Verder..mja, ik had 1 x mn vader helemaal verrot gescholden en toen sloegen ze me ook. (was ook wel erg stom van me, maar draaide gewoon beetje door..)
Nu word ik niet meer geslagen
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 22:26
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Ik heb weleens een tik gehad ja. Als ik niet luisterde ofzo of gewoon irritant was. Over het algemeen was dat dan wel terecht, hoewel het ook weleens voor kwam dat ik niets had gedaan, maar dat zij dat dachten ofzo...
Heel af en toe werden mijn ouders wel zo boos dat het volgens mij niet meer een corrigerende tik was, maar meer het afreageren van woede. Dan had ik het er ook wel naar gemaakt, maar dat vind ik wel fout.
Ik vind dat je je kinderen best wel af en toe een corrigerende tik mag geven, daar leren ze van. Maar je mag nooit je kind slaan, omdat het jou kwaad maakt, dan zoek je maar iets anders om van die woede af te komen. Zo'n tik moet zorgvuldig worden overwogen en als je dan tot de conclusie komt dat het goed is voor de opvoeding, kun je hem geven, en dat moet niets te maken hebben met of je boos bent.

Citaat:
xStefjuhx schreef op 19-01-2004 @ 17:23:
Pikken jullie het dan wel als je geslagen wordt als je jonger dan 21 bent? Bijvoorbeeld 16 of 18 ofzo?
Ik vind het slaan van kinderen wel kunnen als ze nog heel jong zijn (peuter/kleuter), daarna vind ik het alleen eventueel nog wel een beetje kunnen in het geval dat een kind iets heel extreem fout heeft gedaan.
Maar vanaf een jaar of 12 vind ik het eigenlijk al niet meer kunnen. En zeker niet als je al (bijna) volwassen bent.

Ik zou het nu van mijn vader zeker niet pikken. Hij heeft (naar mijn idee) al niet zo'n groot aandeel gehad in mijn opvoeding, dus dan moet hij nu ook niet beginnen met slaan. Dat recht heeft hij gewoon niet. Misschien als ik echt iets heeeeeeel erg fout zou doen, dat ik het niet zo erg vind, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen. Ik zou denk ik gewoon weg zijn en een hele tijd niet meer terugkomen (mijn ouders zijn dus gescheiden en ik woon bij mijn moeder). Ik zou dus niet terugslaan, daarvoor heb ik teveel respect voor mijn ouders, die hoor je gewoon niet te slaan vind ik.
Van mijn moeder zal ik het eerder pikken. Ook omdat ik eerder geloof dat zij een goede reden zou hebben, maar ook omdat zij me toch heeft opgevoed. Ik denk echter niet dat ze dat ooit zou doen, het is echt helemaal niets voor haar. En als ze al zou slaan, dan hoef ik nieteens iets te doen, want dan gaat ze zichzelf waarschijnlijk vanzelf helemaal haten omdat ze heeft geslagen.

Citaat:
xStefjuhx schreef op 19-01-2004 @ 17:38:
Moet je je dan op dat moment gewoon laten slaan? Mijn moeder gaat vaak even door als ze heel boos is en ik heb geen zin om blauwe plekken ervan over te houden. Meestal sla ik dan terug om te laten merken dat het zo wel genoeg is, zodat ze ophoudt.
Ja kijk, als één van mijn ouders echt door zou gaan, dan zorg ik wel dat ze ophouden. Mijn moeder kan ik waarschijnlijk wel gewoon vastpakken, maar mijn vader zou ik dan denk ik wel terug moeten slaan...
Maarja, dat zal bij mij waarschijnlijk allemaal toch nooit gebeuren.

Maar als ik jou was zou ik wel iets proberen te doen aan die relatie met je moeder of uit huis gaan, want dit klinkt niet helemaal normaal.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 22:57
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik kreeg wel eens een tik als ik echt te ver ging, meteen pats boem lik op stuk, maar dat is na mijn tiende ofzo nooit meer gebeurd. Een keer, toen ik 19 was en we fikse ruzie hadden, en ze vond dat ik "brutaal" was, dat deed ik maar tegen de meiden uit mijn klas, en toen heeft ze nog geprobeerd om me nog een draai om mijn oren te geven, maar mijn reactievermogen was groot genoeg en ik was sterk genoeg om die arm vast te pakken halverwege en haar heel erg kwaad te kijken.

En ik zei: Mam, ik ben nu volwassen, dus je verdient geen extra respect boven alle anderen omdat je mijn moeder bent. We hebben gewoon een fikse discussie, dat moet kunnen, dan hoef je me toch niet te slaan.

Sindsdien liet ze me mijn eigen beslissingen nemen, dus was er ook nooit meer ruzie. Hooguit een verschil van mening.


Een kind boven de 12 slaan is bedenkelijk, boven de 16 volstrekt belachelijk. Dat hoef je niet te pikken. Terugslaan is escalerend, maar afweren, vasthouden en zeggen dat je het niet langer accepteert omdat je geen kind meer bent is misschien een oplossing.

Echte mep ouders, dat komt nooit meer goed. Wegwezen daar zodra je 18 bent en nooit meer teruggaan.

Laatst gewijzigd op 19-01-2004 om 23:02.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 23:20
Verwijderd
Een kind slaan is nooit goed
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 23:36
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik snap niet dat jullie het allemaal normaal vinden dat jullie moeder je wel eens een tik gaf/geeft.

Mijn vader heeft me toen ik 14 of 15 was een keer keihard aan mijn arm naar binnen gesleurd omdat ik te lang afscheid aan het nemen was van mijn vriendje. Ik vond dat al echt te ver gaan en ben toen naar mijn zus gerend en die was het met me eens en toen zijn we samen kwaad het huis uit gestormd. Mijn toenmalige vriend haalde ons op en daar zijn we gebleven tot mijn moeder thuis kwam en wij weg waren. Ze belde me op en heeft ons gehaald.

Mijn vader heeft zoiets nooit meer gedaan.

Ik vind dat ouders nooit agressief tegen kinderen moeten doen. Ik ben echt nog een tijd best bang geweest voor mijn vader toen, alleen al door de blik in zijn ogen. Ik vind dat je dingen gewoon moet uitpraten en als je dat niet kunt moet je nodig aan jezelf gaan werken.

Ik vind dat je het huis uit moet als de mogelijheid daar is en zo niet, dan zou ik flink voor mezelf op komen denk ik en mijn moeder eens een keer een flinke mep terug geven. Maar ik kan dan ook een redelijke driftkikker zijn.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 23:50
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 20-01-2004 @ 00:20:
Een kind slaan is nooit goed
Inderdaad.
Dat vinden mijn ouders ook en die zijn er dus nooit aan begonnen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Nebula schreef op 20-01-2004 @ 00:50:
Inderdaad.
Dat vinden mijn ouders ook en die zijn er dus nooit aan begonnen.
Jep, er zijn genoeg andere manieren om een kind duidelijk te maken dat iets niet goed is
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 01:03
Verwijderd
Ach, billekoek toen ik klein was en echt gigantisch irritant bezig was, of es een tik allee, maar echt geslagen nee.
En ik vind dat dat ook moet kunnen, maar als je ouders dan echt gaan slaan dan gaat het toch echt te ver, en als je 21 bent zou je ook het huis uit kunnen gaan...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 05:58
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 19-01-2004 @ 17:23:
Pikken jullie het dan wel als je geslagen wordt als je jonger dan 21 bent? Bijvoorbeeld 16 of 18 ofzo?
meestal heb je weinig keus om het niet te pikken, als je niet oud genoeg bent om het huis uit te gaan.
ik heb vroeger heel veel tikken gekregen en nu nog steeds(wat dan niet tikjes zijn maar harde klappen), en ben 2 keer echt geslagen in mn gezicht. ik ben er zo langzamerhand wel een beetje gewend aangeraakt. we hebben een rare relatie, soms heel erg liefdevol en dan haten we elkaar weer heel erg. maar goed, ik ga het liefst zo snel mogelijk het huis uit, niet omdat ik het ze kwalijk neem, maar gewoon om de ruzies te proberen te voorkomen
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 06:44
Verwijderd
Ooit wel eens een tik gekregen. Maar tegenwoordig niet meer. Niet zozeer omdat ik de grootste ben in huis maar omdat mijn ouders dat soort maatregelen totaal niet bij mijn leeftijd passen...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 07:58
Verwijderd
Tuurlijk wel eens een tik gehad, maar omdat ik nu groter als mijn moeder ben kan ze dat niet meer
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 08:14
arnie
arnie is offline
Laatst sloeg mn ma me, toen heb ik dr gewoon lekker een volle vuist teruggegeven. Eentj geven betkent natuurlijk ook eentj nemen, het kan niet van maar een kant feest zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Deelnemers gezocht onderzoek Familie&Media
saranelissen
2 03-03-2016 10:42
De Kantine 1 op de twintig ouders slaat baby
Machiavelli
61 09-10-2004 22:05
Verhalen & Gedichten De verwelkte roos
Saarah
11 07-10-2004 18:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen billenkoek meer in Belgie
surena
63 25-01-2004 09:35
Psychologie :'(
Verwijderd
44 26-02-2003 23:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.