Oud 29-05-2007, 19:50
anoniemm
anoniemm is offline
Hoi,
Ik ga volgend jaar HAVO doen op het Luzac College in Rotterdam en vroeg me af of er nog meer mensen waren die dat gaan doen?
Of mensen die het gedaan hebben, wat vonden jullie ervan?

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2007, 22:06
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Je post al onder de naam 'anoniem'. Toch wil ik je nog even voor sneu uitmaken. Luzac, kom op zeg. Ga zelf eens leren!

Overigens veel succes met je al gekochte diploma!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 22:51
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
iThink schreef op 29-05-2007 @ 22:06 :


Overigens veel succes met je al gekochte diploma!
Op 'gewone' scholen hoef je er anno 2007 ook niet veel meer voor te doen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 23:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Cornel schreef op 29-05-2007 @ 22:51 :
Op 'gewone' scholen hoef je er anno 2007 ook niet veel meer voor te doen.
Ach kom, alle falers van mijn school die te lui waren om de dag aan te kijken werden naar het Luzac gestuurd. Naar het Luzac gaan had dan ook het imago van zelf niks kunnen en dus gered moeten worden.

En ontopic, ja, ik ken drie mensen die erheen gingen. Slechts eentje daarvan zou ik enig talent toedichten, maar de reden dat hij faalde was dan ook drugsgebruik in plaats van zijn inzet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 04:04
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Ik sluit me bij bovenstaanden aan. Luzac is gewoon voor mensen met veel geld en weinig verstand of wel verstand maar geen inzet.
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 08:44
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Hij vraagt naar mensen die het gedaan hebben, niet naar jullie mening! Dus, ontopic alsjeblieft.
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 17:06
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk om vijf en zes vwo in één jaar te doen. En dat mag ook wel op mijn eigen school, maar die vind ik niet liev meer (bedroevend laag niveau van mijn klasgenoten, bekrompenheid etc., ik lig er een beetje buiten). En het maakt me niet zoveel uit verder, ik vond de directeur aardig en ik kreeg koffie, maar zolang ik maar eindexamen kan doen vind ik alles best. En dat bieden zij aan.

Ik woon in Enschede though, hoe het in Rotterdam is weet ik niet.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 21:19
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 29-05-2007 @ 23:33 :
Ach kom, alle falers van mijn school die te lui waren om de dag aan te kijken werden naar het Luzac gestuurd. Naar het Luzac gaan had dan ook het imago van zelf niks kunnen en dus gered moeten worden.

En ontopic, ja, ik ken drie mensen die erheen gingen. Slechts eentje daarvan zou ik enig talent toedichten, maar de reden dat hij faalde was dan ook drugsgebruik in plaats van zijn inzet.
Je kent er nog één: yours truly. Ik ben inmiddels met een gemiddelde acht van de universiteit en werk sinds een paar jaar als redacteur/eindredacteur. Is dat ook succesvol?

Je koopt op het Luzac je diploma niet. Je koopt er discipline. Eenmaal weg, vervalt die discipline. Vandaar dat zoveel Luzac'ers na hun school er weinig van bakken. En voor velen is de financiële prikkel er natuurlijk niet genoeg. Dat wel.

Laatst gewijzigd op 30-05-2007 om 21:22.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 02:30
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
Roosje schreef op 30-05-2007 @ 17:06 :
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk om vijf en zes vwo in één jaar te doen. En dat mag ook wel op mijn eigen school, maar die vind ik niet liev meer (bedroevend laag niveau van mijn klasgenoten, bekrompenheid etc., ik lig er een beetje buiten). En het maakt me niet zoveel uit verder, ik vond de directeur aardig en ik kreeg koffie, maar zolang ik maar eindexamen kan doen vind ik alles best. En dat bieden zij aan.

Ik woon in Enschede though, hoe het in Rotterdam is weet ik niet.
Ga je dat op het Luzac doen dan? Want dat is echt teringduur, kan je beter naar het ROC vavo gaan.
__________________
I am Jack's wasted life.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 14:31
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
George schreef op 31-05-2007 @ 02:30 :
Ga je dat op het Luzac doen dan? Want dat is echt teringduur, kan je beter naar het ROC vavo gaan.
Ja daar gingen we eerst ook nog praten, maar a. ben ik nog geen achttien en b. belden ze drie dagen voor de afspraak op dat ze het af wilden zeggen, met de reden dat ze te goede banden onderhielden met mijn eigen school. En het zou dan lijken alsof ze een leerling van mijn school afpakten, en dat zou de relatie niet ten goede komen. Dus. ;x
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Roosje schreef op 31-05-2007 @ 14:31 :
Ja daar gingen we eerst ook nog praten, maar a. ben ik nog geen achttien en b. belden ze drie dagen voor de afspraak op dat ze het af wilden zeggen, met de reden dat ze te goede banden onderhielden met mijn eigen school. En het zou dan lijken alsof ze een leerling van mijn school afpakten, en dat zou de relatie niet ten goede komen. Dus. ;x
Waar ga je nou heen dan? Luzac of VAVO?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 16:35
Vitamintje
Vitamintje is offline
Je koopt je diploma niet, want je doet het zelfde eindexamen als alle andere vwo-leerlingen. Je hoeft alleen een aantal vakken als CKV en gym (die ik persoonlijk ook onzinnig vind) niet te doen en er wordt geen stof behandeld die je toch niet hoeft te kennen. Ik heb zelf mijn VWO gehaald bij een concurrent van het Luzac en ik heb tot nu toe alle vakken gehaald op de uni en er zijn weinig eerstejaars die dat kunnen zeggen. Het Vavo wilde ik niet omdat je dan helemaal geen begeleiding hebt ( een half uur wiskunde in de week ) en dat is nogal eng als je driekwart jaar niet naar school bent geweest (vanwege ziekte)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 31-05-2007 @ 15:00 :
Waar ga je nou heen dan? Luzac of VAVO?
Ze gaat naar het Luzac
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 21:04
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb zelf 2 jaar op het Luzac in Rotterdam gezeten, en heb er zonder enige twijfel de leukste schooljaren ooit gehad

Het is altijd weer grappig om te lezen hoe bevooroordeeld mensen zijn over particulier onderwijs (en het is nog grappiger als ik zou vertellen hoe bevooroordeeld ik was, op het moment dat ik voor het eerst een Luzac-gebouw binnen liep). Ja er lopen verwende rotjochies rond, en meisjes met gucci tasjes... Maar de meesten trekken na verloop van tijd wel bij.

"Je koopt je diploma" is veel gehoord, echter zit het met de realiteit heel anders. Ook nieuwkomers vergissen zich daar vaak in heb ik de afgelopen paar jaren gemerkt. Ik begrijp heel goed waar het idee van een diploma kopen vandaan komt, maar wat de meeste werkelijk kopen is toch echt discipline. Alles en iedereen kent elkaar, en dat heeft zowel voor- als nadelen. Het voordeel is dat eigenlijk iedereen bij de groep betrokken wordt, het contact met docenten is erg informeel (de meeste heb ik gewoon op msn, hyves of mag ik sms-en als ik een vraag heb), je hoeft geen eeuwigheid achter docenten aan te lopen voordat er eens een afspraak gemaakt kan worden over een inhaal enz. Het nadeel is echter dat ze al (naar je ouders) opbellen zodra je ook maar 5 minuten te laat bent, en er echt geen ruimte is voor geintjes of op je luiereet zitten zonder dat je ogen in je rug voelt prikken. Doe je het niet op hun manier, dan kun je vertrekken (en ik heb er al VEEL zien vertrekken...) en dat is echt iets waar je tegen moet kunnen.

Veel mensen krijgen het na een jaartje Luzac enorm moeilijk op de hogeschool of universiteit, omdat er dan niemand meer is die jou aan je handje vast pakt, dit zijn gewoon de luie donders. Het luzac heeft de teugels zeker de eerste maanden erg strak, en daarna proberen ze je in een korte tijd zoveel mogelijk zelfstandigheid (en nog een laatste beetje discipline) bij te brengen. Juist dit laatste is voor een groot deel van de groep de basis om JUIST verder te willen en kunnen leren, juist omdat ze geleerd hebben dat ze ook in hun eentje een heel end kunnen komen. Het kan dus 2 kanten op, en het is wijsheid om je van te voren af te vragen tot welke groep jij denkt te behoren: Ben je een lui mormel die in slaap valt zodra niemand je vooruit duwt? Of denk je uiteindelijk jezelf wel te kunnen redden?

Naast de luie donders zijn er overigens ontzettend veel mensen te vinden die gewoon erg hoog willen scoren op hun tentamens om bijv. ingeloot te worden voor Geneeskunde. En die van 7-ens, 9-ens weten te maken omdat ze gewoon net wat meer persoonlijke aandacht krijgen. Ook zitten er vrij veel mensen met een handicap of (achterstand door) ziekte. Zo heb ik een dove jongen in mijn klas zitten, die standaard zijn tolk naast de docent zet. En een meisje dat 3 jaar school gemist heeft door kanker, maar die nu geen jaren verliest doordat ze haar in een jaar tijd hebben klaar gestoomd voor haar eindexamen. Op een 'normale' school waren deze dingen veelal niet mogelijk geweest, en in dat opzicht (geloof ik niet meer) dat scholen als het Luzac enkel maar bestemd zijn voor kneuzen.

Ga gewoon eens kijken, om te zien of het iets voor je is. Sommige mensen rennen echt gillend weg bij de gedachte aan kleinschalig onderwijs, anderen vinden het geweldig.

Mocht je meer willen weten, PM maar.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 04:05
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
Roosje schreef op 31-05-2007 @ 14:31 :
Ja daar gingen we eerst ook nog praten, maar a. ben ik nog geen achttien en b. belden ze drie dagen voor de afspraak op dat ze het af wilden zeggen, met de reden dat ze te goede banden onderhielden met mijn eigen school. En het zou dan lijken alsof ze een leerling van mijn school afpakten, en dat zou de relatie niet ten goede komen. Dus. ;x
Oh wat vaag. Dat je geen 18 bent zou eigenlijk niets uit moeten maken aangezien de helft van mijn klas ook onder de 18 was maar die tweede reden vind ik echt raar.
__________________
I am Jack's wasted life.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 04:06
George
Avatar van George
George is offline
Oh ik kreeg trouwens ook niet maar 1 uur wiskunde in de week op vavo, ik kreeg 6 lesuur in de week.
__________________
I am Jack's wasted life.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 10:56
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Citaat:
HvJ schreef op 31-05-2007 @ 21:04 :
[B]Ik heb zelf 2 jaar op het Luzac in Rotterdam gezeten, en heb er zonder enige twijfel de leukste schooljaren ooit gehad
zegt mij totaal niks.

Citaat:
Het is altijd weer grappig om te lezen hoe bevooroordeeld mensen zijn over particulier onderwijs (en het is nog grappiger als ik zou vertellen hoe bevooroordeeld ik was, op het moment dat ik voor het eerst een Luzac-gebouw binnen liep). Ja er lopen verwende rotjochies rond, en meisjes met gucci tasjes... Maar de meesten trekken na verloop van tijd wel bij.
Dan ben ik kennelijk het verkeerde Luzac, Hilversum, binnengelopen.
Ik ben zelf al redelijk erg, maar wat daar rondliep was werkelijk bedroevend. Allemaal mensen die je Lacoste shirtje bekijken, na 5 minuten tot de conclusie komen dat het nep is, en daarom niet meer met je willen praten. En overigens was het shirtje nog een origineel ook [/QUOTE]

Citaat:
"Je koopt je diploma" is veel gehoord, echter zit het met de realiteit heel anders. Ook nieuwkomers vergissen zich daar vaak in heb ik de afgelopen paar jaren gemerkt. Ik begrijp heel goed waar het idee van een diploma kopen vandaan komt, maar wat de meeste werkelijk kopen is toch echt discipline. Alles en iedereen kent elkaar, en dat heeft zowel voor- als nadelen. Het voordeel is dat eigenlijk iedereen bij de groep betrokken wordt, het contact met docenten is erg informeel (de meeste heb ik gewoon op msn, hyves of mag ik sms-en als ik een vraag heb), je hoeft geen eeuwigheid achter docenten aan te lopen voordat er eens een afspraak gemaakt kan worden over een inhaal enz. Het nadeel is echter dat ze al (naar je ouders) opbellen zodra je ook maar 5 minuten te laat bent, en er echt geen ruimte is voor geintjes of op je luiereet zitten zonder dat je ogen in je rug voelt prikken. Doe je het niet op hun manier, dan kun je vertrekken (en ik heb er al VEEL zien vertrekken...) en dat is echt iets waar je tegen moet kunnen.
Dan koop je je diploma toch? Je betaalt voor die extra aandacht, discipline en het strak houden. Op een 'normale' school zou je dat niet krijgen, en dus niet slagen. Het is gewoon een 'afvalputje' waar ze toch nog het afval proberen te recyclen, meer niet. Uitgezonderd de gevallen die school een tijd hebben gemist door redenen die buiten hun zelf liggen.

Citaat:
Veel mensen krijgen het na een jaartje Luzac enorm moeilijk op de hogeschool of universiteit, omdat er dan niemand meer is die jou aan je handje vast pakt, dit zijn gewoon de luie donders. Het luzac heeft de teugels zeker de eerste maanden erg strak, en daarna proberen ze je in een korte tijd zoveel mogelijk zelfstandigheid (en nog een laatste beetje discipline) bij te brengen. Juist dit laatste is voor een groot deel van de groep de basis om JUIST verder te willen en kunnen leren, juist omdat ze geleerd hebben dat ze ook in hun eentje een heel end kunnen komen. Het kan dus 2 kanten op, en het is wijsheid om je van te voren af te vragen tot welke groep jij denkt te behoren: Ben je een lui mormel die in slaap valt zodra niemand je vooruit duwt? Of denk je uiteindelijk jezelf wel te kunnen redden?
Tsja, dan kom je opeens in de echte wereld. Je diploma is dan dus weinig waard. Een 'normaal' diploma betekent (of zou iig moeten betekenen) dat je het daar wel redt omdat je geleerd hebt om zelfredzaamte zijn. En ja, door de slechte stand van het onderwijs moet je dat wel leren, wil je slagen.

Citaat:
Ga gewoon eens kijken, om te zien of het iets voor je is. Sommige mensen rennen echt gillend weg bij de gedachte aan kleinschalig onderwijs, anderen vinden het geweldig.
Ik heb er gekeken, en het was werkelijk niks voor mij. Ook het idee van privaat onderwijs vind ik werkelijk krankzinnig. Ga je inzetten voor beter onderwijs ofzo!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 18:31
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
iThink schreef op 02-06-2007 @ 10:56 :
[B]
Dan ben ik kennelijk het verkeerde Luzac, Hilversum, binnengelopen.
Ik ben zelf al redelijk erg, maar wat daar rondliep was werkelijk bedroevend. Allemaal mensen die je Lacoste shirtje bekijken, na 5 minuten tot de conclusie komen dat het nep is, en daarom niet meer met je willen praten. En overigens was het shirtje nog een origineel ook
Dan ben je inderdaad het verkeerde Luzac te pakken gehad. Rotterdam is best heel relaxt en de mensen op geiten wollen sokken (en sandalen) worden echt niet gelijk buiten de groep gegooit. Sommige zijn bekrompen, dat klopt. Zo heeft er bij mij een meisje in de klas gezeten die het niet uit kon staan dat ik meerdere paarden op stal heb staan 'Dat verdien ik alleen'. Wat jij wil, ik ga naar school om mijn papiertjes te halen, en mijn vrienden zoek ik wel elders.


Citaat:
Dan koop je je diploma toch? Je betaalt voor die extra aandacht, discipline en het strak houden. Op een 'normale' school zou je dat niet krijgen, en dus niet slagen. Het is gewoon een 'afvalputje' waar ze toch nog het afval proberen te recyclen, meer niet. Uitgezonderd de gevallen die school een tijd hebben gemist door redenen die buiten hun zelf liggen.
In mijn optiek dient het gewoon een extraatje te zijn, al ben ik stiekem van mening dat uberhaupt niet eens een uitzonderlijk 'extraatje' had moeten zijn, en dat gewoon alle scholen dergelijke kwaliteit zouden moeten bieden.

Als of de kwaliteit van het huidige onderwijs zou beteren, of er meer scholen zoals het Luzac zouden zijn in de (voor meer mensen) betaalbare variant, zou waarschijnlijk ook niet 60% van alle scholieren op het VMBO eindigen. Het probleem is nu vaak dat scholieren wel willend zijn, maar simpelweg de mogelijkheden niet hebben.

Citaat:
Tsja, dan kom je opeens in de echte wereld. Je diploma is dan dus weinig waard. Een 'normaal' diploma betekent (of zou iig moeten betekenen) dat je het daar wel redt omdat je geleerd hebt om zelfredzaamte zijn. En ja, door de slechte stand van het onderwijs moet je dat wel leren, wil je slagen.
Dat is dus compleet afhankelijk van je houding. Ze leren je zelfstandig aan de slag te gaan (en dat is dus waar velen 'buitenstaanders' zich in vergissen). Alleen heb je altijd van die figuren waarvan papa & mama gewoon graag wilde hebben dat zoon- of dochterlief een mooi VWO-papiertje zou behalen, maar wie het zelf totaal niet interesseert. Ze halen hun schooljaar, om vervolgens op de Uni door te kwakkelen omdat papa en mama zich anders niet langer kunnen vertonen bij het plaatselijk elite-clubje *proest*
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-06-2007, 15:30
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Als je naar de Lucas college gaat in groningen, krijg je dan eigenlijk nog wel een tegemoetkoming?
K weet wel dat je geen OV en studiefinanciering krijgt
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 13:20
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 03-06-2007 @ 15:30 :
Als je naar de Lucas college gaat in groningen, krijg je dan eigenlijk nog wel een tegemoetkoming?
K weet wel dat je geen OV en studiefinanciering krijgt
Zie je PM-box

Je krijgt gewoon tegemoetkoming scholieren, vanaf 18 jaar.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 23:11
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
George schreef op 01-06-2007 @ 04:05 :
Oh wat vaag. Dat je geen 18 bent zou eigenlijk niets uit moeten maken aangezien de helft van mijn klas ook onder de 18 was maar die tweede reden vind ik echt raar.
4 jaar geleden (wow.. ik word oud!! ) heb ik ook geinformeerd bij het vavo in Enschede. Ik was toen 17 en het zou erom gaan om 5 en 6 vwo te doen in 3/4 schooljaar. Volgens hen het eventueel kunnen maar ik heb ervoor gekozen om het niet te doen omdat ik geen zin had om 24/7 te leren en in plaats daarvan liever doorging op het lage tempo van mn middelbare school met erg veel extra curriculum activiteiten.
Dus ik zou ze even nogmaals bellen en aangeven dat de tweede reden inderdaad een beetje raar is en de eerste reden best ontweken kan worden omdat er vaker les gegeven wordt aan 17 jarigen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 09:38
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 04-06-2007 @ 23:11 :
Ik was toen 17 en het zou erom gaan om 5 en 6 vwo te doen in 3/4 schooljaar. Volgens hen het eventueel kunnen maar ik heb ervoor gekozen om het niet te doen omdat ik geen zin had om 24/7 te leren en in plaats daarvan liever doorging op het lage tempo van mn middelbare school met erg veel extra curriculum activiteiten.
Met 2 jaar- in 1 hoef je echt niet 24/7 te blokken hoor, althans ik ken ze niet.

Als ik van 9 tot 3 les heb, dan heb ik ongeveer 5 lesuren achter de rug en ben ik gewoon huiswerk-vrij. Juist omdat ik ALLES al op school maak. Alleen periode 3 is op bijv. het Luzac erg druk omdat je niet alleen al je P.O.'s (dat waren er in mijn geval 9) in een krappe 8 weken af moet hebben, maar in diezelfde periode een profielwerkstuk in elkaar dient te zetten, en ook nog normale lessen hebt. Dan nog is 24/7 blokken echt onzin.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 10:02
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Waarom kunnen ze niet op openbare scholen dezelfde kwaliteit onderwijs geven? Mijn ervaring met het Luzac is dat het onderwijs heel goed is want mijn oude lerares Latijn is daar les gaan geven en ze is heel erg te spreken over de motivatie van de leerlingen.

Oud-klasgenoot die het niet redde is naar het Luzac gegaan maar sinds zij daar heen is gegaan is haar arrogantie, of wat daarvoor moet doorgaan, alleen maar gestegen, in de zin van ik kan dit betalen, jullie lekker niet en ze vist er de hele tijd naar of ik wel slaag e.d. Dat is wel jammer, volgens mij is ze gewoon onzeker dat ze op deze manier haar diploma moet halen.

Mijn laatste associatie met het Luzac is een vriendin van mijn moeder die haar dochter er heen wilt sturen om uiteindelijk een vwo-diploma te halen. Mijn moeder en haar vriendin zijn er helemaal van overtuigd dat het meisje eigenlijk heel slim is maar gewoon de motivatie niet heeft en door verkeerde vrienden naar het vmbo is afgezakt. Ik heb daar zo mijn eigen mening over. Ze willen haar waarschijnlijk naar het Luzac sturen omdat het moeilijk voor hen te accepteren, enorm hoogopgeleid en begaafd dat ze zijn, dat hun dochter niet zo succesvol gaat worden als ze hoopten.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 10:28
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Lotte schreef op 05-06-2007 @ 10:02 :
Waarom kunnen ze niet op openbare scholen dezelfde kwaliteit onderwijs geven?
Omdat het geld er niet voor is, en de mensen er niet voor zijn? Als je na gaat dat de docenten op het Luzac College vrijwel allemaal universitair zijn opgeleid, meer betaald krijgen dan docenten op regulier onderwijs, en ze tientallen surveillanten en steunlesdocenten per vestiging in dienst hebben + meerdere persoonlijke begeleiders... Dan mag het duidelijk zijn dat dat alles bij elkaar (helaas) veel geld kost..

Mijn vorige school had 2 vertrouwenspersonen op 1500 leerlingen, het luzac heeft 2 vertrouwenspersonen op 130 leerlingen. En zo zou ik nog heel wat andere voorbeeldjes kunnen geven.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 10:51
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
HvJ schreef op 05-06-2007 @ 10:28 :
Mijn vorige school had 2 vertrouwenspersonen op 1500 leerlingen, het luzac heeft 2 vertrouwenspersonen op 130 leerlingen. En zo zou ik nog heel wat andere voorbeeldjes kunnen geven.
Dat is dan wel extreem. Mijn school had 1 op 300 en 5 op 1000 oid.
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2007, 11:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
HvJ schreef op 31-05-2007 @ 21:04 :
"Je koopt je diploma" is veel gehoord, echter zit het met de realiteit heel anders. Ook nieuwkomers vergissen zich daar vaak in heb ik de afgelopen paar jaren gemerkt. Ik begrijp heel goed waar het idee van een diploma kopen vandaan komt, maar wat de meeste werkelijk kopen is toch echt discipline.
Maar als je met zoveel begeleiding naar je diploma toe geslagen wordt, komt dat neer op het kopen van een diploma. Alleen het invullen van de examens moet je nog zelf doen, maar als de rest begeleid wordt en voor je gedaan wordt is het geen kunst.

Waar ik op school zat was het overgrote merendeel van de Luzac klanten een geboren faler met een pappa en mama die hen wel ergens in zouden kopen. Voor zover ik die mensen heb kunnen volgen nadat ze van school gingen (of getrapt werden) is die attitude ook niet echt veranderd.

Andere uitzonderingen bestaan natuurlijk zoals je het al beschrijfd, maar naar het Luzac gaan omdat het anders niet lukt is een recept voor rampen. Eerst omdat de attitude niet hoeft te veranderen, ten tweede omdat je met "2004-2007 Middelbare school X, 2007-2008 Luzac College" feitelijk op je CV zet 'hallo, ik heb totaal geen discipline en kan niet zelfstandig werken'. Tenzij je later verbetering laat zien op papier blijft het tegen je werken lijkt me.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 22:45
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 05-06-2007 @ 11:44 :
Maar als je met zoveel begeleiding naar je diploma toe geslagen wordt, komt dat neer op het kopen van een diploma. Alleen het invullen van de examens moet je nog zelf doen, maar als de rest begeleid wordt en voor je gedaan wordt is het geen kunst.
Mmm T_ID, hier voel ik me toch genoodzaakt om te reageren. Stellen dat met 'zoveel begeleiding je diploma halen' gelijk staat aan 'je diploma kopen', gaat natuurlijk niet op. Corrigeer me als niet iedere leerling gedurende zijn hele schoolcarrière bij ieder vak door een leraar wordt begeleid. En corrigeer me ook als niet een aardig percentage van de leerlingen gedurende een periode wordt ondersteund met bijles - of zelfs meer. Zo is het ook met Luzacleerlingen; zij worden gedurende een periode in hun schoolcarrière met bijles ondersteunt. Dat verschilt dus niet wezenlijk van andere situaties.

Het is ook niet zo dat zij ontzettend 'zoveel meer' bijles krijgen dan normaal. Dat verschilt per persoon. Zo kreeg ik geen enkele bijles, terwijl anderen dat wel kregen. Volgens mij is deze situatie analoog aan die op 'regulier' onderwijs.

Hét grote verschil is wel dat je kleinschaliger en meer op je persoonlijke situatie gericht onderwijs krijgt. Bij Luzacleerlingen betekent dat in veel gevallen dat er ook discipline wordt toegepast - iets dat 'regulier' onderwijs niet kan bieden. Discipline betekent in dit geval niet dat leraren alles voorkauwen. Nee, je moet het nog steeds zelf doen - net als alle andere leerlingen van Nederland.


Citaat:
T_ID schreef op 05-06-2007 @ 11:44 :
Andere uitzonderingen bestaan natuurlijk zoals je het al beschrijfd, maar naar het Luzac gaan omdat het anders niet lukt is een recept voor rampen. Eerst omdat de attitude niet hoeft te veranderen, ten tweede omdat je met "2004-2007 Middelbare school X, 2007-2008 Luzac College" feitelijk op je CV zet 'hallo, ik heb totaal geen discipline en kan niet zelfstandig werken'. Tenzij je later verbetering laat zien op papier blijft het tegen je werken lijkt me.
Waarom zou je dit dan ook op je cv zetten? Als je al een tijdje gesolliciteerd hebt, zul je merken dat niemand geïnteresseerd is waar je je middelbare school hebt afgerond. Niemand vraagt er naar. Het is alleen van belang dat je je school hebt afgerond.

En verder, een 'scenario voor rampen' is het natuurlijk niet. Dat een leerling geen discipline heeft na het afronden van Luzac, kun je het Luzac niet aanrekenen. Het Luzac stelt niet als doel om je discipline bij te brengen. Het enige doel is dat je je diploma haalt. Dat is waar ouders voor betalen. Het legt discpline op, maar geeft geen cursus discipline of iets dergelijks. Discipline bijbrengen is wel een zaak van de ouders - en in mindere mate van de 'reguliere' school waarop de leerling eerst heeft gezeten.

Laatst gewijzigd op 05-06-2007 om 22:47.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 09:49
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Miracle schreef op 30-05-2007 @ 08:44 :
Hij vraagt naar mensen die het gedaan hebben, niet naar jullie mening! Dus, ontopic alsjeblieft.
Laatste waarschuwing, anders worden de offtopic posts gewist.
__________________
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Vitamintje schreef op 31-05-2007 @ 16:35 :
Ik heb zelf mijn VWO gehaald bij een concurrent van het Luzac en ik heb tot nu toe alle vakken gehaald op de uni en er zijn weinig eerstejaars die dat kunnen zeggen.
Dat heeft niks te maken met je vooropleiding/welke school je gezeten hebt ...

OT: @Anoniemm: Een nichtje van mij heeft geprobeerd nadat ze in 5vwo was blijven zitten 5 en 6 in één jaar te doen op het Luzac.
Ze is gezakt.
Wat ik wil zeggen: het Luzac pocht met zijn succesvehalen, maar bedenk je wel dat het dus geen slagingsgarantie is....
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 13:36
D&V
D&V is offline
Ik wil dus volgend schooljaar op het luzac college in Rotterdam mijn VWO diploma in 1 jaar gaan halen. En nee ik ga hier niet naartoe omdat ik geen ene reet uitvoer, in tegendeel zelfs..ik heb heel hard moeten werken om mijn havo-diploma te halen! En aangezien ik mijn eigen school nu zat begin te worden, wil ik een nieuwe school. En daarvoor is gekozen voor het luzac college! Ik vind ook niet dat je op het Luzac college je diploma afkoopt, want ik denk dat je op het luzac college harder moet werken om je diploma te halen, als dat je op een gewone middelbare school zit.

Maar hoe zit het eigenlijk met de lestijden van het luzac, hoelaat mag je naar huis toe!?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 10:09
Vitamintje
Vitamintje is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 12-06-2007 @ 12:51 :
Dat heeft niks te maken met je vooropleiding/welke school je gezeten hebt ...
Misschien niet direct maar het geeft wel aan dat mijn VWO-diploma verdiend en niet gekocht is.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 18:31
blablabla89
blablabla89 is offline
Luzac College is echt niet alleen voor luie kakkers. Ik ben dit jaar geslaagd voor mijn vwo diploma en ik ga komend jaar waarschijnlijk naar Luzac College omdat ik niet het juiste profiel heb voor mijn vervolgopleiding. Ik moet daarvoor 3 vakken inhalen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 15:14
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Waarom kun je zelf geen drie vakken inhalen, met bijv. af en toe hulp van iemand die goed is in die vakken?
__________________
Des milliers et des milliers d'années / Ne sauraient pas suffire / Pour dire / La petite seconde d'éternité / Où tu m'as embrassé
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 20:20
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
D&V schreef op 16-06-2007 @ 13:36 :

Maar hoe zit het eigenlijk met de lestijden van het luzac, hoelaat mag je naar huis toe!?
Luzac Rotterdam probeert vrijwel iedereen te laten beginnen om 9 uur. Maar bij een compleet vakkenpakket zit je alsnog ongeveer 4 dagen in de week van 9 tot 5(of 6) op school, en dan ben je met een beetje geluk 1 dag in de week iets vroeger uit (rond een uur of 2/3).
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 19:47
happy to be
happy to be is offline
Luzac klinkt wel interessant. Ik wil ook graag vwo doen na de havo (ben nu geslaagd) en zat te twijfelen over de vavo, maar dit lijkt ook wel een optie (al vind m'n vader van niet). Hoe zit het eigenlijk met de kosten? Het is wel erg duur volgens mij, en zoveel verdient mijn vader ook weer niet. Zijn hier andere mensen die luzac ook overwegen, of het al doen, en ook niet echt bijster rijk zijn??
__________________
Het zijn altijd de mensen van het laagste allooi die met de grootste stenen gooien
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 23:05
Verwijderd
Citaat:
happy to be schreef op 22-06-2007 @ 19:47 :
Luzac klinkt wel interessant. Ik wil ook graag vwo doen na de havo (ben nu geslaagd) en zat te twijfelen over de vavo, maar dit lijkt ook wel een optie (al vind m'n vader van niet). Hoe zit het eigenlijk met de kosten? Het is wel erg duur volgens mij, en zoveel verdient mijn vader ook weer niet. Zijn hier andere mensen die luzac ook overwegen, of het al doen, en ook niet echt bijster rijk zijn??
Volgens mij is 't €13.000 per jaar.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-06-2007, 15:46
Crimson
Crimson is offline
Wat nou je koopt je diploma, een vriendin van mij zat daar elke dag tot half 5, nou, doe mij dan maar de gewone middelbare school hoor, een stuk relaxter.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 21:59
anonymousie
anonymousie is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 22-06-2007 @ 23:05 :
Volgens mij is 't €13.000 per jaar.
ja, maar het examenjaar is wel 18.000 perjaar


kan iemand mij trouwens vetrellen of ze daar nou ook een gymnasium hebben of alleen een atheneum???
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 23:47
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
anonymousie schreef op 28-06-2007 @ 21:59 :
ja, maar het examenjaar is wel 18.000 perjaar

Dat is Luzac Lyceum, ik neem aan dat jij gewoon naar Luzac College wilt. En oh, over de mensen die je daar aantreft: Loop eens naar binnen, dan zie je het snel genoeg.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 23:26
Rohtang
Rohtang is offline
Citaat:
anonymousie schreef op 28-06-2007 @ 21:59 :
ja, maar het examenjaar is wel 18.000 perjaar


kan iemand mij trouwens vetrellen of ze daar nou ook een gymnasium hebben of alleen een atheneum???

een schooljaar op luzac kost je rond 16 a 17.000 euro inclusief boeken, dit is voor een voltijd opleiding. En het is soieso het eindexamen jaar want op het Luzac doe je de laaste 2 jaar in een.

Ik heb afgelopen jaar Luzac College Havo 4/5 gedaan, en het is vooral tot je eerste SE week hard werken want dan sluit je alle vakken van Havo 4 af.

Een vriend van mij heeft wel zijn gymnasium gehaald op het luzac, maar dit omdat hij het voorgaande jaar al zijn gymnasium diploma had gehaald, maar op Luzac gemiddeld een 8 kwam halen voor de studie geneeskunde. (is trouwens gelukt op het Luzac)

En aan iedereen die zegt dat je een diploma koopt, loop eens een weekje mee op het luzac en oordeel zelf, inplaats van zo zwart wit je mening te roepen!!!

Laatst gewijzigd op 10-07-2007 om 12:12.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 00:21
fromBALKAN :D
Zo te zien krijgen mensen wel waar voor hun geld

Trouwens: Het luzac college is eigenlijk een beetje een school waar ze je 100% garanderen dat je een diploma krijgt, ook al ben je lui ;x
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 13:21
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
fromBALKAN schreef op 19-07-2007 @ 00:21 :


Trouwens: Het luzac college is eigenlijk een beetje een school waar ze je 100% garanderen dat je een diploma krijgt, ook al ben je lui ;x
Ja maar ze sturen de kansloze figuren halverwege het schooljaar al naar huis, met de meest stomme redenen... Zodat ze aan het einde van het jaar kunnen zeggen: Wij hebben hier alleen maar welwillende scholieren op school gehad, en om die reden hebben wij een slagingspercentage van 100% binnen weten te slepen (wat overigens niet eens het geval is). Geloof me :')
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 19:45
fromBALKAN :D
Citaat:
HvJ schreef op 19-07-2007 @ 13:21 :
Ja maar ze sturen de kansloze figuren halverwege het schooljaar al naar huis, met de meest stomme redenen... Zodat ze aan het einde van het jaar kunnen zeggen: Wij hebben hier alleen maar welwillende scholieren op school gehad, en om die reden hebben wij een slagingspercentage van 100% binnen weten te slepen (wat overigens niet eens het geval is). Geloof me :')
:') je zou wel eens gelijk kunnen hebben
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 18:11
MatthijsPB
MatthijsPB is offline
Citaat:
iThink schreef op 02-06-2007 @ 10:56 :
zegt mij totaal niks.


Dan ben ik kennelijk het verkeerde Luzac, Hilversum, binnengelopen.
Ik ben zelf al redelijk erg, maar wat daar rondliep was werkelijk bedroevend. Allemaal mensen die je Lacoste shirtje bekijken, na 5 minuten tot de conclusie komen dat het nep is, en daarom niet meer met je willen praten. En overigens was het shirtje nog een origineel ook



Dan koop je je diploma toch? Je betaalt voor die extra aandacht, discipline en het strak houden. Op een 'normale' school zou je dat niet krijgen, en dus niet slagen. Het is gewoon een 'afvalputje' waar ze toch nog het afval proberen te recyclen, meer niet. Uitgezonderd de gevallen die school een tijd hebben gemist door redenen die buiten hun zelf liggen.


Tsja, dan kom je opeens in de echte wereld. Je diploma is dan dus weinig waard. Een 'normaal' diploma betekent (of zou iig moeten betekenen) dat je het daar wel redt omdat je geleerd hebt om zelfredzaamte zijn. En ja, door de slechte stand van het onderwijs moet je dat wel leren, wil je slagen.


Ik heb er gekeken, en het was werkelijk niks voor mij. Ook het idee van privaat onderwijs vind ik werkelijk krankzinnig. Ga je inzetten voor beter onderwijs ofzo!
[/QUOTE]

Ik vind eigenlijk dat dit wel een beetje oppervlakkig is.. Het middelbare onderwijs wordt afgestemd op 60+% van de mensen. Over het algemeen haalt de overgrote meerderheid het diploma via een gewone middelbare school. Zoals het ook "gewoon" hoort. Er zijn ook kinderen die dit niet kunnen of gebrekkig zouden kunnen omdat ze niet bij die 60% passen.

Het onderwijs van tegenwoordig is niks vergeleken met het onderwijs van vroeger.. VWO is nu maar een veredelde HAVO van vroeger.. HAVO gaat richting de oude MAVO... en het VMBO komt niet eens in de buurt van MAVO...

Er zijn mensen die werkelijk het uiterste uit zich willen halen.. Die kiezen idd voor Luzac.. in PRINCIPE koop je deze extra aandacht en je koopt deze werkhouding + discipline.. maar wie ben jij om te zeggen dat hier iets mis mee is.. of dat dit minder is dan een gewone middelbare school?

Er zijn belachelijk intelligente jongens die op een gewone middelbare school geen zak uitvoeren en NIKS doen.. Gewoon zessen en zevens scoren voor de zogenaamde "moeilijke" vakken.. zonder iets te doen... Iedere leraar weet wat deze jongens werkelijk kunnen.. maar iedere leraar weet ook dat dit er nooit uit zal komen op een middelbare school. Het Luzac bied hier een uitstekende oplossing.... Deze jongens zien de middelbare school gewoon niet als uitdaging.. en terecht.. het onderwijs is belabberd en matig..

Nu ga jij dus zeggen dat dit soort jongens bijvoorbeeld, minder zijn/minder capaciteit hebben dan de rest omdat een gewone middelbare school niet bij ze past?


Dan zeg ik:

Akkoord, vanaf nu schaffen we alle bijzondere hulp af.. Dyslectie bestaat niet meer.. Dyslecten krijgen GEEN extra hulp bij hun schoolcarriere.. laat ze maar afzakken naar het laagste niveau... Braille voor blinden.. verdwijnt.... Rolstoelen? verboden op school... Wanneer jij niet bent zoals 60+% zak jij maar gewoon af....

Bovenstaande problemen zijn gewoon biologisch.. Dyslectie is aangeboren... Je zou dus kunnen zeggen "daar kunnen ze niks aan doen" aan luiheid kan men soms ook niks doen... Als iets in jouw hoofd werkelijk beneden jouw peil is, dan ga je er toch niks voor doen.. die "arrogantie" heeft iedereen. Als aantoonbaar is dat iemand zonder ook maar iets te doen.. het gewoon haalt met zessen en zevens.. zoals zovelen.... dan is er voor zo'n persoon het Luzac als oplossing.. om toch een goede werkhouding aan te leren / voor hoge cijfers te zorgen...



P.S. net mijn VWO diploma gehaald op een middelbare school. E&M.. Ga nu naar het VAVO om in 1 jaar heel N&G te halen.. dus ik ben geen luzacfan/idool
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 19:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MatthijsPB schreef op 24-07-2007 @ 18:11 :
Nu ga jij dus zeggen dat dit soort jongens bijvoorbeeld, minder zijn/minder capaciteit hebben dan de rest omdat een gewone middelbare school niet bij ze past?
Ja, dat ga ik zeggen.
Degenen die het wél kunnen, kunnen zich namelijk handhaven als beteren tussen de zesjesmentaliteit, zonder dat alles voor ze geregeld wordt zoals op het Luzac.

Op eigen kracht werken verslaat altijd gedwongen motivatie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 11:29
fromBALKAN :D
Citaat:
Het onderwijs van tegenwoordig is niks vergeleken met het onderwijs van vroeger.. VWO is nu maar een veredelde HAVO van vroeger.. HAVO gaat richting de oude MAVO... en het VMBO komt niet eens in de buurt van MAVO...

Dat slaat nergens op.
Het is zelfs bekend dat de theoretische leerweg op het vmbo een tikkeltje moeilijker is dan het oude mavo dus daar gaat die theorie.
En duik eens in de boeken van het vwo en de havo, dan zul je niet zo makkelijk praten, kom nou.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 17:56
Jan Post
Jan Post is offline
Citaat:
fromBALKAN schreef op 25-07-2007 @ 11:29 :
Dat slaat nergens op.
Het is zelfs bekend dat de theoretische leerweg op het vmbo een tikkeltje moeilijker is dan het oude mavo dus daar gaat die theorie.
En duik eens in de boeken van het vwo en de havo, dan zul je niet zo makkelijk praten, kom nou.
Bekijk jij maar eens de oude mavo examens van 10 jaar geleden een gemiddelde vmbo'er snapt daar niks meer van. Ik vind dat het bijna geen examens meer zijn zowel op de mavo als op de havo....

De mensen die zeggen dat het huidige niveau van het (v)mbo hoger ligt dan het niveau van de mavo moeten deze stelling eens gaan onderbouwen met feiten, (zelfs de huidige minister van onderwijs heeft deze stelling niet onderbouwd maar wel volhouden dat het klopt). Het zou natuurlijk kunnen dat je op het huidige (v)mbo meer competenties bezit, maar je kan met dat diploma ''bar'' weinig.

Kijk anders maar eens op www.beteronderwijsnederland.nl zitten aardig wat docenten en die zeggen zelf dat het niveau drastisch gedaald is volgens een onderzoek van eenvandaag onder docenten van het middelbaar onderwijs. Daarom twijfel ik sterk of het wel klopt dat het huidige niveau van het (v)mbo hoger ligt dan de oude mavo.
__________________
"A person who has achieved success has lived well, laughed often and loved much"

Laatst gewijzigd op 25-07-2007 om 18:13.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 19:59
fromBALKAN :D
Citaat:
Jan Post schreef op 25-07-2007 @ 17:56 :
Bekijk jij maar eens de oude mavo examens van 10 jaar geleden een gemiddelde vmbo'er snapt daar niks meer van. Ik vind dat het bijna geen examens meer zijn zowel op de mavo als op de havo....

De mensen die zeggen dat het huidige niveau van het (v)mbo hoger ligt dan het niveau van de mavo moeten deze stelling eens gaan onderbouwen met feiten, (zelfs de huidige minister van onderwijs heeft deze stelling niet onderbouwd maar wel volhouden dat het klopt). Het zou natuurlijk kunnen dat je op het huidige (v)mbo meer competenties bezit, maar je kan met dat diploma ''bar'' weinig.

Kijk anders maar eens op www.beteronderwijsnederland.nl zitten aardig wat docenten en die zeggen zelf dat het niveau drastisch gedaald is volgens een onderzoek van eenvandaag onder docenten van het middelbaar onderwijs. Daarom twijfel ik sterk of het wel klopt dat het huidige niveau van het (v)mbo hoger ligt dan de oude mavo.
Ehh..daar gaat die theorie ook.
Wij maakten op onze school oefenexamens van de oude mavo in duits en economie, en wij snapten het voor 90% en dat terwijl we KBL deden (een tikkeltje makkelijker dan de oude mavo).
Ons op school werd ook aangeraden voor duits uit de oude examenbundels van de mavo te leren

Overigens veranderen er niet zoveel opgaves, in ons examen van dit jaar kwam ik een opgave tegen die ook te vinden was in het examen duits mavo-c van 1996.

Laatst gewijzigd op 25-07-2007 om 20:01.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 20:05
Verwijderd
Dit is niet de plek om te praten over de waarde van een VWO/HAVO/VMBO diploma t.o.v twintig jaar geleden. Als je daar graag een discussie over wil open je een nieuw topic. Hier graag weer ontopic.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 14:34
lynnduetz
lynnduetz is offline
Hee
Ik ga volgend jaar Vmbo-t/Havo 2 op luzac college doen in Utrecht
wie gaat dat nog meer doen?

Groetjes Lynn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Luzac College
Verwijderd
1 09-04-2014 21:10
Algemene schoolzaken Luzac College
Robin93
34 08-07-2011 15:19
Algemene schoolzaken Luzac College
xFre
24 29-01-2009 17:39
Algemene schoolzaken Luzac College ...?
mizy
10 31-10-2005 16:05
Algemene schoolzaken Vragen over Luzac College
BlackVoid
41 13-03-2005 16:06
Algemene schoolzaken Luzac College
Jolla
44 15-06-2004 00:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.