Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2014, 12:39
onizuka-
onizuka- is offline
Hey iedereen,

Ik wil gitaar leren spelen, maar ik vraag me af of je elektrische gitaar best in de muziekschool leert of evengoed gwn op jezelf kunt leren. (Ik wil wel de muziek kunnen lezen vanop notenbalken en geen tabs want dat is een beetje wackass vind ik.)
Ik speel nu al soms bass op de gitaar van een vriend en dat vind ik wel leuk, maar ik wil meer kunnen dan dat ik nu doe en oo kzelf dingen kunnen componeren om in een band te spelen ofzo.
Ik wil ook wel best goed worden, want ik wil niet zo'n gewone mainstream band zijn waarvan je er zoveel hebt maar wel toch een niveautje hoger gaan ook.
Ik zou ook willen weten of je direct elektrische gitaar kan leren spelen, of je eerst akoustische moet leren.

Ook vraag ik me af welke elektrische ik moet kopen om alles te kunnen spelen, en geen gitaar om bijv alleen maar metal te spelen.
Ik d8 om te beginnen een Yamaha of Giant te kopen en later (na 2jaar ofzo, wanneer ik denk de basis al redelijk te kunnen) over te schakelen naar een Fender of Gibson.
please help me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2014, 12:56
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Zelf gitaar leren spelen is prima te doen. Koop een boek met akkoorden en ik denk dat op internet ook genoeg gratis gitaarlessen staan. Of je akoestisch of elektrisch gaat spelen maakt niet uit, net wat je zelf wilt. Voor 200 á 300 eu kun je een prima gitaar met versterker kopen en tweedehands is er ook genoeg maar neem dan wel iemand mee die er verstand van heeft. Als je ook van bladmuziek wil kunnen spelen zou je evt naar een muziekschool kunnen gaan.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 13:15
onizuka-
onizuka- is offline
Ik wil het wel deftig kunnen, denk je dat ik dan genoeg zal kunnen om zelf stukken te maken of solo's te geven als deze: of deze

die soorrt, niet per se die want die zijn wel heel moeilijk, dat besef ik zelf ook wel.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 13:24
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dat hangt er ook van af hoeveel aanleg je er voor hebt en hoeveel tijd je er in steekt.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 13:25
onizuka-
onizuka- is offline
kk, als iemand anders nog wat te zeggen heb, drop ff een lijntje


, nog tips voor gitaren?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 09:42
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Als je heel erg goed wil worden heb je een goede techniek hebben. Ik zou dus maar gewoon met les beginnen. Koop eerst gewoon zo'n gitaar en versterker in 1 voor 100 ekkies ofzo. Ga lessen en oefen heel veel.
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 10:07
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ga toonladders en akkoorden oefenen tot je vingers bloeden. Dat is retesaai maar de beste basis om een goeie techniek te leren.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 10:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Kijk uit met te veel oefenen. Je kunt beter elke dag 10-20 minuutjes spelen dan ineens één of twee uur achter elkaar. Je vingers zullen je dankbaar zijn Langzaam opbouwen en eerst eelt kweken voor je super lang achtereen speelt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 12:09
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Elines advies is erg handig. Elke dag kort oefenen heb je meer aan dan een dag lang, en dan.twee dagen je vingertoppen niet kunnen gebruiken. Maar tips voor gitaar. Ik had het geluk een akoestische te vinden.voor 55 euro, een.Yamaha.c-40. Prima gitaar en wordt gezien als een goede beginnersgitaar.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 13:33
onizuka-
onizuka- is offline
ok, bedankt iedereen voor de antwoorden, ik ben ook van plan om elke dag te spelen ook al heb ik die dag geen zin ofzo minstens 10-15 min.

Ik ga dan eens gaan informeren bij de plaatselijke muziekschool of je daar direct elektrische gitaar kunt volgen of eerst met akoustische moet spelen.

Nog iemand tips voor een elektrische gitaar??
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 15:26
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
De Yamaha Pacifica 012J is een prima gitaar om mee te beginnen. Die is rond de € 185 en veel beter dan een gitaar van een starterspakket.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 15:57
onizuka-
onizuka- is offline
wow ja ik heb wat opzoekingen gedaan en die lijkt prijs/kwaliteit toch wel heel goed
super geluid!!!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 17:42
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik leer het trouwens mijzelf aan. Ik kan gitaar spelen, maar het gevaar hiervan is dat je techniek verkeerd kan zijn, wat kan leiden tot lichamelijke klachten, of gewoon een minder mooi geluid dan mogelijk.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 22:21
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
wow ja ik heb wat opzoekingen gedaan en die lijkt prijs/kwaliteit toch wel heel goed
super geluid!!!
Idd, en de gitaarleraar van m'n broertje (tevens ook mijn gitaarleraar) had die gitaar hem geadviseerd. Ik begon zelf met een startpakket en je merkt echt duidelijk het verschil tussen mijn gitaar en die van mijn broertje. Het is een Fender Squier die ik heb. Fender is een prima merk maar de Squiers zijn een goedkopere versie van de stratocasters.

Het verschil zit hem vooral in de input van de gitaar op de versterker, de versterker beïnvloed het geluid ook heel erg, maar die Yahama Pacifica is gewoon veel krachtiger. Je hebt daardoor mooier geluid.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 25-04-2014, 20:50
onizuka-
onizuka- is offline
Ik heb beslist dat ik a vragen direct volgend jaar elektrische gitaar te leren op de muziekschool
en t.e.m. september doe ik wat opzoekwerk en begin ik al wat aan mezelf te leren, in de zomervakantie zal ik dan de yamaha kopen.

iemand tips hoe te beginnen op jezelf voor ik naar de les ga? (tips, websites, filmpjes,volgorde hoe te leren, etc...)
Met citaat reageren
Oud 25-04-2014, 22:21
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Er zijn oa op YouTube genoeg gratis gitaarlessen te vinden maar zonder gitaar heb je daar niet zo veel aan. Ga morgen eens op de vrijmarkt kijken voor een gitaar van 2 of 3 tientjes. En als je ook een boek ziet met wat akkoorden kan je al vast aan de slag!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 26-04-2014, 09:36
onizuka-
onizuka- is offline
Ik heb een akoustische gitaar voor sinterklaas gekregen
Die kostte wel maar 30 ofzo maar voor de eerste maand kan dat toch geen kwaad denk ik, dsu doe ik het daarmee.
Ik zou wel al die eleketrische willen kopen, aar het proleem zit hem bij m'n ouders die het nog veel tevroeg vinden voor zo'n deftige gitaar.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2014, 11:38
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ok, koop dan een boek en ga akkoorden leren!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-04-2014, 12:44
onizuka-
onizuka- is offline
ok
Met citaat reageren
Oud 13-05-2014, 23:09
Woefzeidekat
Woefzeidekat is offline
Ik zelf begon met akoustisch gitaar ik kregen 2. Korte lesjes van 1 uur dus totaal 2 uur toen leerde ik e d a acoorden toen kogt ik. Meteen elektrische gitaar en ik zelf dat het mooier klinkt en nu oefen ik thuis gaat de goede kant op dus eigenluk heb je 1 of 2 lessen nodig voor de basis stemmen enzo dan kom je veel verder en ik speel wel langer dan 20 minuten nu er geen 1000 meter gaten in me vingers zitten
Met citaat reageren
Oud 27-05-2014, 18:52
onizuka-
onizuka- is offline
ik ben er uit en ga privélessen volgen tot ik vind dat ik op mn eentje gemakkelijk kan doordoen.
En natuurlijk heel veel oefenen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 18:02
onizuka-
onizuka- is offline
Ik heb nu dus een Ibanez GAX30 gekocht als gitaar.
En als versterker een Peavey Vypyr (15W).

Ik ben er heel tevreden over, ook prijs/kwaliteit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaiers on the storm #211
Verwijderd
500 21-05-2008 15:32
Muziek Wat voor instrument(en) heb je?
Verwijderd
386 10-12-2007 13:14
Muziek the official guitar topic
dr chainsaw
120 29-09-2006 12:04
Muziek Wat heb je nieuw qua CD's, LP's, EP's, Tapes, Bandwear etc. ?
MikeyMo
500 12-10-2005 09:45
Muziek Luister, topic.
Snuitermans
500 20-01-2005 21:24
Muziek nu metal
Zakk Wylde
29 15-12-2003 16:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.