Oud 25-01-2006, 16:58
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Ik weet niet of dit topic al ergens staat ofzo. Ik was benieuwd of mensen hier nog relaxte studentenmaaltijden wisten.
Wat ik zoek in een maaltijd is:

1. Snel klaar te maken
2. Lekker
3. Gezond
4. Goedkoop

Nr. 1 is het belangrijkst en nr. 4 het minst belangrijk. Het zou natuurlijk mooi zijn als er aan alle 4 de punten voldaan wordt. Magnetron doe ik liever niet aan...
__________________
Verwarring is de eerste stap tot nieuw inzicht
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2006, 17:12
Black Soul
Black Soul is offline
Gisteren gegeten:
-stukje vis (uit diepvries, van de aldi)
-roerbakgroente met stukjes aardappel erdoor (wederom diepvries van de aldi) heet geloof ik mediterrane groenteschotel

beide warm maken (vis doe ik zelf wel in de magnetron, maar je kan het net zo goed in de pan doen) en binnen 10 min klaar
__________________
dracula is sexy
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 17:15
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
roerbakgroenten zijn zowieso iets wat je altijd in je diepvries moet hebben. en blikjes tonijn of zoiets en pasta of rijst en tomatenpuree.
in tijden van 'geen-zin-om-naar-de-winkel-te-lopen" kan je altijd iets geweldigs maken.
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 17:24
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
noodles, kan uit zo'n potje waar alles al in zit, dan hoeft er alleen maar warm water bij.

Maar je kan ook noodle nestje koken (1 nestje voor 1 persoon, als je veel eet misschien 2) en dan roerbakgroenten roerbakken, zelf doe ik vaak tofu blokjes door. Noodles hoeven maar 3 min. te koken en de rest is ook wel binnen die tijd klaar. Het water kan je in een water koker koken en dan in de pan doen, dan hoef je ook niet 10 minuten te wachten tot het water kookt .
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 17:34
Mestkever
Avatar van Mestkever
Mestkever is offline
zak bolletjes
1 blikje knakworsten.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 17:34
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Taco's of tortilla's
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 19:25
vidaaa
Avatar van vidaaa
vidaaa is offline
AH maaltijdsalade met kip is het lekkerst
__________________
ich seh dein herz, dein echolot, schlägt wellen in die see
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Mestkever schreef op 25-01-2006 @ 17:34 :
zak bolletjes
1 blikje knakworsten.
Standaard middagmaaltijd, óf tosti's
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 20:01
TechXP
TechXP is offline
zak roerbakgroenten, couscous, tofu en tomatensaus.
Binnen 10 minuten klaar te maken.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 20:24
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Ragout met rijst:
Blikje ragout (ik ben fan van kippenragout)
Kipfilet
Champi's (als je dat wilt)
Rijst.

Kip in blokjes, in pan bakken, evt champi's erbij, als kip klaar is ragout erbij, even laten opwarmen, en ondertussen natuurlijk rijst koken.
Voor die groente kun je er een salade bij nemen, of wat je dan ook maar lekker vind.
20 minuutjes.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 13:48
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
ik heb gisteren wat verse groente gesneden, een ei erdoor en opbakken. Daarna noodles met kipsmaak (maakt niet uit welke smaak, als er maar iets smaak aan zit) warmgemaakt. Door elkaar gooien en binnen 10 minuten heb je een lekkere, gezonde, snelle en goedkope maaltijd klaar!
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 14:41
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
magnetron maaltijd bij elke willekeurige supermarkt, veel goedkoper als zelfmaken en soms aan het einde van de dag ook wel ns met korting.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 16:40
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Tiño schreef op 26-01-2006 @ 14:41 :
magnetron maaltijd bij elke willekeurige supermarkt, veel goedkoper als zelfmaken en soms aan het einde van de dag ook wel ns met korting.
Van die vieze spaghetti en lasagne zonder enige herkenbare vitamines zijn misschien goedkoper ja, maar de rest is volgens mij veel duurder (en ongezonder en zeker minder lekker ) dan wanneer je zelf kookt. Pak spaghetti kost 20 cent ofzo, daar kan je zeker 5 keer van eten. Wat groente, gehakt en tomatenspul, dan kom je misschien op z'n hoogst op 2 euro uit ofzo, en dan heb je in elk geval genoeg groente.

Verder, kook voor meerdere dagen, een vriezer is helemaal handig dan hoef je ook niet steeds hetzelfde te eten.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 19:50
Verwijderd
macaroni met spinazie en boursin en evt. gebakken uitjes en champignonnetjes
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 20:56
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Bedankt voor alle reacties!

Ik ga er binnekort zeker een paar proberen. Ben benieuwd!

Ik kijk met name uit naar de maaltijden van Multilot, TechXP en Saycheese.

Als mensen nog meer relaxte ideeen hebben, zijn die natuurlijk van harte welkom...
Ook ik erken de noodzaak van een wokpan hebben, student zijnde....

Mijn gouden maaltijd blijft:

- Quorn stukjes in saté saus (bij AH)
- Wokgroenten
- rijst

Zelfs carnivoren hebben dit aangeprezen als een uiterst degelijke maaltijd. Die saté saus is gewoon te gruwelijk lekker. Ik weet niet wat ze er mee gedaan hebben.
__________________
Verwarring is de eerste stap tot nieuw inzicht

Laatst gewijzigd op 26-01-2006 om 21:02.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 21:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
- macaroni met tomatenpuree, hamblokjes en geraspte kaas
- nasi kan je ook heel simpel zelf maken
- rijst, ragout en doperwtjes
- roerbakgroente, roerbakmie/rijst/tarly/pasta en vlees, champignons, noten of qourn of tofu ofzo

Meer kan ik zo gauw even niet verzinnen maar snel, makkelijk en goedkoop eten hoeft echt niet moeilijk te zijn hoor
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 20:40
Rodion
Rodion is offline
Diepvrieshamburgers van de Aldi. Lekker, goedkoop en snel!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 20:59
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
uitje in de wok, stukjes kip erbij met flink wat kruiden, knoflook, sambal, ketjap wat je wil. als de kip goed is brocoli en paprika erbij, even wokken en eten met rijst
evt beetje water erbij, laag vuur en deksel erop zodat de groente snel gaar is
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-01-2006, 13:44
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
ik kook zelf niet maar we hebben altijd bakjes met gesneden groente in de vriezer en tofu.
wok op fornuis, btje olie bij, vlees erin, groente dr bij, pakje tomatensaus/tapenade oid, zijn iets van 23 cent, een honig mix erdoor, 99 cent. en dan pasta in een andere pan: tagiatelle, raffiolie, penne, spaghetti, macaroni, enz. maar je kunt ook nasi oid doen.

wat ook erg lekker is:
tagiatelleroomsaus

in wok (vleespan oid kan ook) olie (of boter, maar olie is goedkoper), vlees, dan een potje (afhankelijk van het aantal personen groot of klein potje) gesneden bladspinazie (ik zou wel van hak doen, is lekkerste) en mix tagiatelleroomsaus erdoor.
in de andere pan dan tagiatelle maar je kunt ook andere pasta doen.

ipv spinazie kun je ook prei gebruiken, dan word de saus meer roze, maar ik vond persoonlijk met spinazie lekkerder.

je kunt ook tortellinie met spinazie nemen. alleen dan maak je gewoon spinazie in een pan klaar en tortellinie in een pan. gooi het samen in een bak, beetje roeren, bakje van die zure room, niet creme fraiche, maar ff naam kwijt, staat bij boter enzow, je hebt het ook in vaste vorm, maar als je het in bakje kan vinden wat peper enzow door, bovenop het gerecht gooien even een minuutje in de magne en je hebt een bak met eten
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 14:48
Verwijderd
puree (uit een zakje), potje groente (of verse groenten die je alleen nog maar hoeft te koken), stukje vlees erbij, klaar. 15 minuutjes werk, goedkoop, lekker, gezond.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 01:21
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Rauwe andijviestampot.

Je neemt een zakje aardappelpuree, bereidt het zoals het op de verpakking, doet de andijvie er bij. En klaar.
Eventueel kan je er ook nog spekjes bij bakken om er door heen te doen, en een rookworst.
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 18:44
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Vandaag heb ik ook iets makkelijks gekookt, er zijn ook maar 2 pannen nodig en om het sneller klaar te maken een waterkoker. Het is met Mie en het is wel ongeveer 5 minuten bereidingstijd.

wat je nodig hebt:
- mie
- mie kruiden iets
- prei
- taughé
- tofu (bv. mild gekruid)
-wok, kookpan en eventueel waterkoker


Eerst heb ik de prei gesneden, toen water koker aangezet. De prei is inmiddels gewassen en zit in de pan, daarbij doe ik taughé en tofublokjes. Het kokende water kan in de pan, even opnieuw aan de kook brengen en dan de Mie erin, dat hoeft maar 2 min. te koken, dus zo klaar. Intussen heb ik de kruidengedoe bij de wokgedoe gedaan en als de Mie klaar is kan het in de wok, bij de rest en dan even omhusselen en klaar!
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 23:10
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Ehm, een kleine selectie:

Pasta wit met prei en ham
-hamblokjes (of een pakje ham fijngesneden)
-prei
-kruidenboter/kaas
-pasta
-oregano, basilicum, peper en zout
Water voor de pasta aan de kook brengen. Ham bakken in een beetje olijfolie. Pasta in kokende water doen, gesneden prei (kan ook met wat champignons als extra) bij de ham voegen. Als de prei zacht is kruidenboter/kaas toevoegen + de kruiden. Kaas laten smelten tot saus. Pasta afgieten en de boel mengen.

Pasta pesto met zalm
-pasta
-paar lepeltjes pesto
-lepeltje kruidenboter/kaas
-gerookte zalm (ong 100g p.p.)
Pasta koken, tegelijk gerookte zalm in snippers snijden (of zalmsnippers kopen). Pasta afgieten en meteen daarna de pesto en kaas bij de pasta doen en goed doorroeren tot het door elkaar zit. Dan de zalmsnippers erdoorheen mengen en voila. Als groente is een tomatensalade van tomaten in stukjes met een klein gesnipperd sjalotje en een paar druppels olijfolie (kan ook met feta, maar dat wordt wel wat vet en is duur).

Spinaziepasta met zalm
-zalmmoot (euroshopper 1,89 per twee)
-pasta
-gesneden spinazie (diepvries)
-ui
Zalmmoot in de oven op 190 graden gaar grillen, tegelijk de pasta koken in een pan. Ui snipperen en fruiten in wat olijfolie. Bevroren spinazie toevoegen en opwarmen tot kookpunt. Pasta en ui-spinazie mengen, zalmmoot ernaast met wat peper en zout erop.

Gevulde kip met aardappels en salade
-kipfilet
-pesto
-plakje kaas
-sateprikkertjes
-aardappels (koken of bakken maakt niet uit)
-sla
-tomaat
-augurk
-sjalotje
-feta
(of voor de laatste vijf een andere willekeurige salade)
Kipfilet een stuk opensnijden, lepeltje pesto insmeren en plakje kaas invouwen. Afsluiten met wat sateprikkertjes. Aardappels schillen (indien nodig) en aan de kook brengen of beginnen te bakken. In geval van bakken: wat kipkruiden (voor krokant laagje), peper en zout over de aardappeltjes strooien. Kipfilet in wat olijfolie gaar bakken met prikkers erin. Salade maken van sla, tomaat, augurk, sjalotje (alledrie gesnipperd) en feta. Allemaal naast elkaar op een bord doen en eet smakelijk. Dit vind ik trouwens vooral lekker in de zomer.

Wokken
-mie
-groenten (zak thaise groente van AH bijvoorbeeld)
-kip, nasi-bamivlees of vleesvervanger
-woksaus (go tan, conimex)
Water in een pan aan de kook brengen, het vlees in een wok bakken. Dan de mie in het kokende water laten vallen (4 nestjes p.p. ongeveer). Na een paar minuten de groente bij het vlees doen en wokken. Als de mie bijna gaar is de woksaus bij de groente en het vlees doen en nog een minuutje zacht laten pruttelen. Mie afgieten en daarbovenop de wokinhoud. Makkelijk en erg gezond.
Veganisten kunnen ook veganistische mie ipv eiermie gebruiken en cashewnoten ipv vlees(vervanger). Noten tegelijk met de woksaus toevoegen dan.

Couscoussalade
-couscous met kruiden
-geitenkaas of feta
-paprika (groen bij voorkeur)
-tomaat
-komkommer
Tomaat, komkommer en paprika in stukjes snijden. Kaas in blokjes snijden. Couscous met kruiden koken en als het gaar is afgieten en laten afkoelen. Alles door elkaar mengen en met een stokbroodje eten. Ook een fijn zomergerecht trouwens.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят

Laatst gewijzigd op 29-01-2006 om 23:13.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 12:22
Verwijderd
Zo'n topic is handig!

Wat ik erg makkelijk vond:

Magnetron Bami van AH. €1,50 oid
1 kilo (in 2 dagen zelf opgegeten )
Kan in magnetron, maar zelf in de wok gedaan en wat sweet chilli saus erbij gedaan.

Simpel maar lekker:
Pasta met uitjes en spek die even in de pan hebben gelegen
(eventueel ketchup toevoegen..)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 21:12
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
rauwe andijviestampot:
aardappels koken en dan prakken, andijvie erdoor en afhankelijk van wat je lekker vindt; spekjes/kaas erdoor of gehaktbal/ rookworst/iets vegetarisch erbij.
20 minuten ofzo?
mijn lievelingseten
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2006, 14:25
Nuck
Nuck is offline
Pasta zalm-broccoli is ook erg goed te doen . Pasta (bijv. penne) koken, broccoli beetje gaar koken, gerookte zalm in stukjes snijden. Gooi het allemaal bij elkaar, beetje creme fraiche erdoorheen, lente-uitje snijden en klaar is kees. Supermakkelijk en lekker
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 14:28
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
En de peper en zout dan?

Je gaat toch geen flauwe dingen eten

Wel lekker koken voor jezelf!
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 17:18
Nuck
Nuck is offline
Ja oke, maar peper en zout vind ik zo standaard dat ik het niet de moeite waard vind om te vermelden
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 17:47
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Dat kan

Maar jij bent anders dan de meeste studente, aangezien jij weet hoe het moet
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 23:06
Dap
Dap is offline
Ik zit ook even mee te lezen, handig! Zeker nu ik nog niet zo lang op kamers zit.

Maar wat ik pas heb gegeten:

Tortelini (met kaas, kan ook met spinazie of vlees, geloof ik)
terwijl die aan het koken waren, de prei, paprika en ham gesneden.
Nadat de tortelini afgegoten waren eerst boursin erdoor heen gegooid, dat smelt prima, en daarna de rest.

Het is echt een prima vullende maaltijd, en je kan er doorheen gooien waar je trek in hebt. Nadeel is alleen dat het snel afkoelt.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 08:51
Verwijderd
Diepvriespizza ftw!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 13:21
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
- Een lekkere pastasalade is ook handig en erg lekker in de zomer. Je kunt het voor veel mensen maken en niet iedereen hoeft tegelijk te eten, dus je kunt gewoon koken wanneer je wilt. Gewoon sla met tomaten, paprika, een paar zwarte olijven, pasta, kip en evt. een lekkere dressing of een flinke scheut olijfolie erdoorheen. Echt superlekker

- Een ander lekker idee is pasta koken, een pot of twee van de euroshopper pastasaus opwarmen en daar een paar pakken kant-en-klare (goedkope) soepballetjes van de AH doorheen. Evt. nog wat crème fraiche erdoorheen scheppen. Die balletjes zijn heel erg lekker en de saus van de euroshopper is de beste goedkope pastasaus die ik ken. Je kunt er salade bij doen, maar je kunt ook wat groente door de saus heen doen.

- Chicken Tonight werkt ook altijd goed, vooral die met zoetzure of kerriesaus. Aanvullen met flink wat uien en prei en eventueel een verse paprika.

- En wraps of taco's zijn ook redelijk goedkoop en toch heel erg lekker. Gehakt met zo'n kruidenzakje en dan groenten erdoor (uien, paprika, bruine bonen, noem maar op). Wat salade maken, een lekkere knoflooksaus erbij en je hebt een superlekkere, vullende maaltijd.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 19:44
Verwijderd
Stamppot is altijd makkelijk (zeker wanneer je puree uit een pakje neemt, al vind ik dat niet echt lekker).

Verder wat hier al genoemd is.
En bijvoorbeeld groentesoep:
voorgesneden soepgroente
voorgedraaide gehaktballetjes/ gehaktballetjes uit blikje
boullionblokjes
evt vermecelli (hoe spel je dat ).
En dan eet je er een tosti/ broodje hamburger of wat bij. Makkelijk.

Sate uit pakje, rijst en iets van erwtjes of komkommer ofzo.

Het is niet erg culinair, maar wel prima voor een keer tussendoor.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 21:27
Rodion
Rodion is offline
Met noodlesoep van de toko heb je ook al een halve maaltijd. Lekker, makkelijk en goedkoop.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 15:16
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Rijst
Kipfilet in blokjes
Uncle bens zoetzure saus gemengd met curry saus!
Curry Ketchup (als je graag veel saus hebt)


Feestmaaltijd
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 18:03
Verwijderd
Voor als je van hutsieflutsie in je pan houdt:

Spekjes samen met aardappeltjes bakken, een blikje mais en uitgelekte bonen erbij, door elkaar roeren: klaar.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-02-2006, 20:08
Black Soul
Black Soul is offline
Pasta-salade:
-pasta koken (in bouillon, voor de smaken)
-tomaat+komkommer snijden, met feta mengen
-alles door elkaar mengen

eet smakelijk!
__________________
dracula is sexy
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 14:33
Verwijderd
Couscoussalade, goedkoop en zowel warm als koud te eten.

Couscous
bosuitjes
artisjokharten
olijven
kikkererwten
broccoli (in kleine roosjes)
eventueel kleine stukjes paprika enz.
olijfolie
citroensap

Dressing maken van olijfolie, citroensap, peper, zout en daar artisjokharten in marineren (in stukjes). bosuitjes + paprika fijnsnijden. Couscous en broccoli en kikkererwten koken. Alles door elkaar gooien.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 10:43
Perlina
Avatar van Perlina
Perlina is offline
een bord met specialK en müsli.

Heerlijk. Eventueel nog een banaan of een appel en wat meer rozijntjes erin werpen <3
Het is wel geen warme maaltijd, en eigenlijk ook niet echt een maaltijd, maar wel lekker.
__________________
I Overrule The World. - - - Kneel, Slave.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 18:13
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Perlina schreef op 05-02-2006 @ 10:43 :
een bord met specialK en müsli.

Heerlijk. Eventueel nog een banaan of een appel en wat meer rozijntjes erin werpen <3
Het is wel geen warme maaltijd, en eigenlijk ook niet echt een maaltijd, maar wel lekker.
Dit noem ik een ontbijt.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 16:03
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Perlina schreef op 05-02-2006 @ 10:43 :
een bord met specialK en müsli.

Heerlijk. Eventueel nog een banaan of een appel en wat meer rozijntjes erin werpen <3
Het is wel geen warme maaltijd, en eigenlijk ook niet echt een maaltijd, maar wel lekker.
Bij Special K denk ik aan Ketamine, maar we hebben het hier over Kellogs of iets dergelijks?
__________________
Verwarring is de eerste stap tot nieuw inzicht
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 16:12
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 06-02-2006 @ 16:03 :
Bij Special K denk ik aan Ketamine, maar we hebben het hier over Kellogs of iets dergelijks?
Ja
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 10:05
hushpuppy
hushpuppy is offline
pasta met boursin

Pasta, hamblokje, champignons en ui. En dan boursin en een kleinbeetje room/koffiemelk/ water enz
__________________
the greatest thing in the world is to love and be loved in return
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 10:47
roosjemarijn
Avatar van roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Pasta - boursin cuisine (vooral die met de groene deksel / knoflook) stukje gerookte kip in stukjes erdoor en wat champignonnen.

heerlijK!!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 14:35
engeltje
engeltje is offline
foe-yong-hai (of hoe je het ook maar schrijft) kan je ook makkelijk maken, heb het nu een aantal keer gedaan.

wat eieren door elkaar klutsen in een (wok)pan, evt kip erdoorheen, pot zoet-zure saus en klaar. je kan er ook nog groente doorheengooien (paprika, prei....)
Rijst erbij is lekker.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 19:21
Goodspeed
Goodspeed is offline
Kalsfsagout met rijst!!

Benodigheden:
150 g rijst
1 eetlepel peterselie
half bakje champignons
1 theelepel paprikapoeder
1 blikje kalfsragout
4 eetlepels slagroom

(zout, peper, 20gr boter, eetlepel olie heeft iedereen in de kast)

*Kook de rijst en doe de peterselie erdoor
*snijd de champignons in plakjes, doe ze met boter in de koekenpan met de paprikapoeder breng op smaak met peper en zout
*doe de kalfsragout met de champignons en slagroom in een pannetje, verwarm tot deze heet is.

KLAAR in 10 minuten en kost de eerste keer aan ingredienten meer. gemiddeld kost het 1,30 p.p
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 15:34
flanke
flanke is offline
Het klassieke der studenten:
een ei in de pan en daar alles doorheen kappen, zoals stukjes spek, tomaat, beetje kaas, ... zo klaar en lekker
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 16:02
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Een topic uppen wat meer dan 2,5 jaar oud is, vind ik iets te lang.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.