Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2002, 17:55
apresskier
apresskier is offline
Mensen... misschien kunnen jullie mij helpen om een en ander wat duidelijk te krijgen.

Wat is het probleem?
Ik ben twee-en-een-half jaar (!) stiekem verliefd geweest op een meisje uit mijn vriendengroep. Dat is uiteindelijk toch uitgelekt (ik was toendertijd heel verlegen, nu echt niet meer ), en daar heb ik toen veel verdriet van gehad. Het contact met dat meisje (ik noem haar even Els) is toen verwaterd en het ging echt niet zo goed even.

Driekwart jaar later echter hebben we eens heel goed met elkaar gepraat, en we zijn sindsdien supergoede vrienden. Nu al bijna een jaar. Een hele goede vriendschap dus, en ik had ook echt het gevoel 'eroverheen te zijn'.

Maar...
Nu is er een jongen die Els heel leuk vindt. En Els vindt hem ook wel leuk. Ik denk dan ook dat het niet lang meer duurt voor zij iets met elkaar hebben. En stiekem doet dat mij toch heel veel. Ik vind het een raar idee dat er dadelijk iemand komt die er met haar 'vandoor' gaat... Hoewel ik al anderhalf (!!) jaar weet dat het niks met haar zal worden, doet het me toch een beetje pijn...

Is dit normaal als je 2,5 jaar op iemand verliefd bent geweest, of zou ik altijd nog teveel voor haar voelen? Of zouden het gewoon gevoelens zijn die voortkomen uit vriendschap? Dat ik bang ben haar als 'beste vriendin' kwijt te raken...???

Ik weet het echt niet meer... vindt het een raar idee dat hij dadelijk met haar aanpapt en dat zij dan veel minder tijd voor mij zal hebben... Nu zien Els en ik elkaar minstens drie, vier keer per week en doen we vaak leuke dingen met zijn tweetjes. Dat kan straks nog wel, maar dan is die andere jongen TOCH belangrijker voor haar natuurlijk... Ik word er niet echt blij van...
__________________
Ik hoop dat je gelukkig wordt, ik hoop dat ik me niet vergis, ik hoop dat ik gelukkig word, nu ik zie wat ik zo mis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2002, 18:49
I'ts Moi
Avatar van I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Heej...Btje vervelende situatie Ik denk toch dat je bang bent om 'Els' als vriendin kwijt te raken. Ik denk niet dat je 'jaloers' bent want na 2,5 jaar besef je nu wel dat het niets zal worden tussen jullie. Maar dat is natuurlijk nooit helemaal zeker. Ik zou toch niet twijfelen aan haar, dat ze jou als vriend aan de kant zet voor die andere jongen. Echte vrienden doen dat niet... Anders kan je er best eens over praten, lijkt me. Nou sja ik weet niet of je wat aan m'n advies hebt, maargoed... Succes in ieder geval!

Kuzzje IK
__________________
*Ik zoek alles zelf uit!*Geluk is het enige wat zich verdubbelt als je het deelt*Ik loop lekker met m'n neus in de lucht, ben blond en dat bevalt me!*
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 19:24
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
zij is niet de enige die je gelukkig kan maken

en je WEET trouwens ook niet of ze dat wel kan

wordt eens wakker uit je droom die nachtmerrie werd, en kijk om je heen. Des te meer je open staat voor anderen, hoe eerder je weer verliefd zult worden.
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 19:39
apresskier
apresskier is offline
Citaat:
zij is niet de enige die je gelukkig kan maken

en je WEET trouwens ook niet of ze dat wel kan

wordt eens wakker uit je droom die nachtmerrie werd, en kijk om je heen. Des te meer je open staat voor anderen, hoe eerder je weer verliefd zult worden.
Ik denk dat jij precies zegt wat ik moet doen.... dit is echt perfect verwoord. Ik ga dit zeker onthouden en inderdaad: het is nu echt tijd 'wakker te worden' en verder te kijken... bovendien is het inderdaad natuurlijk helemaal niet zo dat zij de enige is die mij gelukkig zou kunnen maken...

Allebei superbedankt voor jullie reacties... Ik ga proberen dit allemaal zoveel mogelijk langs me heen te laten gaan en gewoon weer als mezelf verder te leven!

Dank je wel!
__________________
Ik hoop dat je gelukkig wordt, ik hoop dat ik me niet vergis, ik hoop dat ik gelukkig word, nu ik zie wat ik zo mis
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 18:43
steentje
Avatar van steentje
steentje is offline
ik heb dus ook in zo'n situatie gezeten maar dan stond ik aan de andere kant.

Mijn beste vriend is 2 jaar verliefd op mij geweest en heeft regelmatig mee moeten maken dat ik een vriend had. Na ongeveer 1,5 jaar heeft hij het me verteld. Het contact verwaterde iets maar ik kon hem toch echt niet missen. Nu ik 14 maanden een vriend heb, is hij nog steeds mijn beste vriend en niemand kan zijn plaats innemen. Mijn vriend heeft er problemen mee maar daar trek ik me niets van aan. Mijn beste vriend heeft nu sinds kort ook een vriendin waar hij heel gelukkig mee is.


Als ze dus veel om je geeft, dan raak je dr nie kwijt!

En inderdaad, er zijn nog veel meer meiden op deze wereld!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie liefdesverdriet, nog altijd
immortelle
23 16-10-2011 12:20
Liefde & Relatie Ik verlang nog steeds
Rockin19
28 15-02-2010 17:56
Psychologie Onverwerkte gevoelens, wat kan ik hieraan doen..
Missy_X
2 14-11-2003 13:54
Liefde & Relatie ik zit met een dilemma!
lieve
20 10-03-2003 15:34
Liefde & Relatie houden van en verliefdheid...
Angel Of Faith
23 03-03-2003 10:19
Liefde & Relatie mn gevoelens voor jou**
BELLEKE
13 06-12-2002 16:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.