Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2010, 07:46
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Er staat een nieuw reisje op de planning. We willen in juni/juli met de auto naar Parijs. We weten dat via trein waarschijnlijk goedkoper, gemakkelijker en sneller is, maar we willen toch proberen om met de auto te gaan.

Is er al eens iemand naar Parijs gereden met de auto? Is er eigenlijk wel mogelijkheid om je auto te parkeren in Parijs? Als we er eenmaal zijn willen we reizen via het openbaar vervoer. Ik heb zelf een auto die opzich best de rit naar Parijs zou kunnen maken, maar ik heb niet zo de behoefte om alle verantwoordelijkheid te nemen. De vriendinnen waar we mee gaan hebben gevarieerd van een paar maanden tot twee jaar hun rijbewijs, dus wat betreft dat moet het wel goedkomen. Is het handiger/veiliger om een auto te huren of toch met een bestaande auto te gaan? Tips/ervaringen/ideeen erover zijn zeker welkom.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Advertentie
Oud 28-10-2010, 09:00
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Waarom zou je een auto willen huren als je daar toch met het openbaar vervoer wilt gaan?
En wil je er ook blijven slapen? vaak kan je je auto dan gewoon bij het hotel laten staan en vanaf het hotel met het openbaar vervoer.
Oud 29-10-2010, 05:24
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Waarom zou je een auto willen huren als je daar toch met het openbaar vervoer wilt gaan?
En wil je er ook blijven slapen? vaak kan je je auto dan gewoon bij het hotel laten staan en vanaf het hotel met het openbaar vervoer.
Een auto huren om naar Parijs te gaan, maar dat is misschien iets te veel van het goede. Waarom? Het lijkt ons fijnener/spannender/gemakkelijker om met de auto te gaan.

Het is wel de bedoeling om in een hotel te gaan, ja. Of we daar dan kunnen parkeren, zal ik gewoon even moeten navragen bij het hotel zelf.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 29-10-2010, 09:33
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ja ik snap wel dat je met de auto wilt gaat, maar lijkt me zonde van het geld om er 1 te huren als je er al 1 hebt
Oud 29-10-2010, 13:32
Verwijderd
Het schijnt een hel te zijn om met je auto door Parijs te rijden en mensen schijnen er ook hun bumpers te gebruiken.

Dus huren kan dan nog wel goedkoper zijn als je krassen gaat krijgen.
Oud 29-10-2010, 14:26
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Naar Parijs rijden is geen probleem, zolang je zo lang mogelijk op de periferique blijft en pas op het laatste moment (als je vlakbij je hotel bent) parijs in gaat. Van zuid naar noord en oost naar west rijden door parijs heen, zou ik zeker afraden... Ik zou zeggen, let vooral op scooters (die zijn er nog al veel en mogen over de busbaan heen) en let ook vooral op waar de busbaan loopt, want dat is niet altijd logisch.
Parkeren is erg moeilijk, behalve als je een parkeergarage vindt. Hou er rekening mee dat het snel 30 euro per dag kost om je auto te parkeren en je hem misschien niet in dezelfde staat terug vindt als je hem achtergelaten heb.
Oud 29-10-2010, 18:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou zeker niet met een huurauto zo'n grote stad in gaan. Afgelopen zomer heb ik met m'n vriend een huurauto gehuurd in Italië waar we oa Florence mee in gegaan zijn (misschien wel een beetje vergelijkbaar met Parijs) en ik kan het echt afraden. Je mag bijna nergens rijden met de auto, we konden onmogelijk bij het hotel komen en toen we er waren konden we nergens parkeren. Uiteindelijk konden we via het hotel de auto ergens parkeren maar dat was een hele vage garage. Je moest bellen, dan kwamen ze je auto halen, werd ie helemaal gescand op krassen, etc, moest je de sleutels afgeven, werd ie ergens neergezet met allerlei auto's eromheen (daarom moest je ook de sleutels afgeven zodat ze het helemaal vol kunnen zetten en dan alles weg kunnen rijden als er een uit moest) en een half uur van te voren bellen als je hem nodig had. In Florence was het zo dat je alleen in de binnenstad mocht rijden van en naar je hotel en tussentijds mocht je je auto niet gebruiken, dat is in Parijs niet dacht ik. Parkeren was ook nog eens stervensduur, idd 25 euro per dag.

Áls je echt met een huurauto wil gaan koop dan iig het eigen risico af en zorg dat je goed verzekerd bent want in een grote stad kan er van alles met je auto gebeuren. Je kan zelf nog zo netjes rijden maar anderen kunnen ook tegen je aanrijden, met een portier tegen je auto aanslaan, krassen op je auto, ongelukjes met parkeren, etc.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-11-2010, 08:09
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Het kan overigens niet uit om de tolweg te mijden, want dan loopt de zinnigste route via de zuidoostkant van Brussel, en daar loopt bijna geen snelweg, en de Belgische wegen zijn niet al te best. De tol is ergens tussen de 10 en 20 euro (tussen Arras en Parijs), en het is dus het handigst dat maar gewoon te betalen.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Oud 05-11-2010, 13:33
MarvStu
MarvStu is offline
Heb zelf in Parijs gewoond voor zo'n 7 maanden. Al die verhalen dat het een hel is op de weg in Parijs is echt onzin. je moet inderdaad goed uitkijken of er links en rechts niets aankomt, maar al met al valt het allemaal reuze mee. Heb je een hotel geboekt ? Vaak hebben zij een prive parking, anders een openbare parking nemen (wat wel al terecht werd opgemerkt is dat het redelijk duur kan zijn), aan de andere kant ben je met een paar vriendinnen dus kun je die kosten weer makkelijk splitten.

Succes, en je vooral niet zenuwachtig maken om in Parijs te rijden, het stelt echt niet zo veel voor.
Oud 07-11-2010, 11:32
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik ben afgelopen mei met de auto naar parijs geweest. We zaten net iets buiten het stadscentrum en konden onze auto kwijt in de parkeergarage onder het hotel. Metro was max 5 minuten lopen en die bracht ons vervolgens overal waar we wilde. We hebben geen kaart gekocht waarmee je een dag/week onbeperkt kon reizen omdat we elke dag een ander deel van de stad hebben gehad en daar hebben gelopen. Persoonlijk ben ik blij dat ik niet in de stad heb hoeven rijden/parkeren, ben daar niet zo'n held in. Maar naar de stad toe is echt geen punt denk ik.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 09-11-2010, 17:36
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Heb zelf in Parijs gewoond voor zo'n 7 maanden. Al die verhalen dat het een hel is op de weg in Parijs is echt onzin. je moet inderdaad goed uitkijken of er links en rechts niets aankomt, maar al met al valt het allemaal reuze mee. Heb je een hotel geboekt ? Vaak hebben zij een prive parking, anders een openbare parking nemen (wat wel al terecht werd opgemerkt is dat het redelijk duur kan zijn), aan de andere kant ben je met een paar vriendinnen dus kun je die kosten weer makkelijk splitten.

Succes, en je vooral niet zenuwachtig maken om in Parijs te rijden, het stelt echt niet zo veel voor.
Ik denk dat dat toch echt een groot deel is van hoe je er zelf tegen aan kijkt. Ik woon nu in Parijs en ik zou het echt niet aanraden om in je eigen auto door de stad te gaan rijden. Gewoon naar Parijs toe met de auto en dan daar verder OV gebruiken, ja dat zou ik niet afraden.
Oud 17-11-2010, 09:42
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
De auto is het beste vervoersmiddel naar Parijs wanneer je de auto niet hoeft te huren. Parkeergelegengheid is er voldoende, je zal daar alleen wat voor moeten betalen en je hebt benzinekosten maar het is nog altijd goedkoper dan treintickets omdat je de kosten met je vriendinnen deelt.

Check vooraf goed waar je moet zijn, leen desnoods een navigatie van iemand. En ook al moet je een stukje door de stad.....boeiend. Mensen overschatten de verkeersgekte in Europese steden. Bangkok ofzo, daar is het moeilijk rijden.
Dus hup, die auto in.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De wraak van Harry: Deel VI
tss
3 29-11-2006 20:17
VWO Aardrijkskunde II
Marloeske
455 29-06-2005 11:57
Verhalen & Gedichten De Wraak van Harry: Deel 5
tss
6 31-03-2005 18:43
Lifestyle Wat de fuck heb jij vandaag gedaan dat te maken had met je lifestyle?
Verwijderd
497 24-05-2004 23:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.