Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2003, 20:20
Verwijderd
De kattenbak is schoon, ze is netjes opgevoed (ze was ook al zindelijk toen ze kwam) en ze is gestereliseerd (onder andere om dit probleem)...maar ze plast dus steeds in huis (en dan met name als wij er niet zijn, we kunnen haar dan dus ook niet op de kattenbak zetten ed). Iemand die hier ook last van heeft gehad en die een goede oplossing heeft? Ik word kotsmisselijk van die geur...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2003, 20:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maak het schoon met azijn en iig niet met schoonmaakmiddelen als allesreiniger want dat trekt juist aan. Azijn stoot af. Verder kan het misschien komen door de stress als jullie weg zijn. Katten kunnen dan vinden dat ze te weinig weg zijn en dan gaan ze aandacht vragen onder andere door in huis te gaan plassen.

Onze kater is gecastreerd en sproeit ook in huis en het is echt een lastig probleem. Ik weet verder ook niet hoe je het op moet lossen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 21:01
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Weet je zeker dat ze geen blaasproblemen heeft? Het kan ook gewoon dat ze ergens onzeker over is (bijv. doordat er opeens een nieuwe kat in de buurt rondloopt die zich nogal dominant gedraagt tegenover jouw kat) en daarom haar territorium nog maar eens extra afbakend (om de indringer duidelijk te mahen dat zit HAAR terrein is). Als laatste: waarmee maak je de kattebak schoon? misschien heeft het (nieuwe merk?) schoonmaakmiddel dat je gebruikt een voor je kat nogal vervelende geur die zijn geur "verdrijft".
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 21:09
Verwijderd
We spoelen de kattenbak alleen om, zodat haar (en die van de andere kat, maar voordat we die hadden deed ze het er ook al regelmatig naast) er in blijft hangen... 'k ga eens met azijn (of citroen, las ik ergens) proberen en dan aluminiumfolie neerleggen op de plaats waar ze het het vaakst doet (onder mijn bureau, vind je het gek dat ik zo wat over moet geven van de geur... )...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 21:31
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-08-2003 @ 22:09:
We spoelen de kattenbak alleen om, zodat haar (en die van de andere kat, maar voordat we die hadden deed ze het er ook al regelmatig naast) er in blijft hangen... 'k ga eens met azijn (of citroen, las ik ergens) proberen en dan aluminiumfolie neerleggen op de plaats waar ze het het vaakst doet (onder mijn bureau, vind je het gek dat ik zo wat over moet geven van de geur... )...
Ik geloof trouwens dat er in de dierenwinkel een soort spray is die je in de kattenbak moet doen, en dan wil je kat daar plassen omdat 'ie dat die plek wil markeren ofzo Zag het staan toen ik op jacht was naar gerbilvoer
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 21:56
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Wij hebben het ook een tijd lang gehad, ik hoop dat je wat aan mijn tips zal hebben.
Ten eerste kwam het bij ons omdat wij 2 katten hadden.
Als de 1 erop was geweest, ging de ander ernaast zitten. En vice versa. Sinds 1 van de 2 overleden is is het probleem over.
Wat je kan doen is 2 bakken naastelkaar proberen te zetten.
Wat ook wel helpt is de kattenbak af en toe een meter of wat verplaatsen. Dat las ik ten minste ergens een keer.
Ten tweede, het klinkt niet leuk, en dat is het ook niet, maar je moet ze duidelijk maken dat ze daar niet moeten poepen. Mijn moeder deed dat vaak hard handig dmv hun gezicht erin douwen
Maar het hielp wel. Maar das niet mijn manier van oplossen.
Nu hebben wij de mazzel dat onze kat alleen buiten naar de plee gaat Wij hebben de kattenbak al in geen maanden meer schoon hoeven te maken. Dat is ideaal zeg
Zorg dat ie altijd naar buiten kan als ie moet, of zet `m buiten als je `m op de kattenbak ziet gaan.
Geen idee hoe onze kat dat heeft geleerd, maar ineens deed ie dat
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 05:51
Verwijderd
Citaat:
XLerator schreef op 03-08-2003 @ 22:56:
Zorg dat ie altijd naar buiten kan als ie moet, of zet `m buiten als je `m op de kattenbak ziet gaan.
't zijn binnenkatten.

Een extra kattenbak ga ik toch ook (nog) maar weer eens proberen...vorige keer hielp dat niet echt, Fleur (de jongste, die volgens mij nog nooit iets naast de bak gedaan heeft) doet het dan nl ook gewoon op allebei de bakken. Maar goed, Muis deed het voordat we Fleur hadden ook al, voor zo ver ik me kan herinneren...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 11:59
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
XLerator schreef op 03-08-2003 @ 22:56:

Ten tweede, het klinkt niet leuk, en dat is het ook niet, maar je moet ze duidelijk maken dat ze daar niet moeten poepen. Mijn moeder deed dat vaak hard handig dmv hun gezicht erin douwen
. Dat is dus fout. Heel fout. En strafbaar. (dierenmishandeling, er is zelf eens iemand voor aangeklaagd die betrapt was door een bezorgde buur)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 12:07
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 04-08-2003 @ 12:59:
. Dat is dus fout. Heel fout.
Ik ben ook niet van plan zo iets te doen. En ik wil ook niet dat anderen dat met mijn katten doen. Dan nog liever een pislucht. Maar goed, als het goed is ga ik binnen drie werken verhuizen en dan neem ik (iig in de woonkamer) laminaat, dan kan ik tenminste dweilen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 14:50
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
onze kat had dat ook erg.
ook als wij erbij waren deed ze het en heel vaak pakte we haar dan boos op en zette haar buiten neer omdat ze in de tuin hoort te plassen.
we hebben ook wel eens de plantensproeier op haar gericht en nu heeft ze geleerd waar ze moet plassen.
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 16:16
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
crazyellow schreef op 04-08-2003 @ 15:50:
onze kat had dat ook erg.
ook als wij erbij waren deed ze het en heel vaak pakte we haar dan boos op en zette haar buiten neer omdat ze in de tuin hoort te plassen.
we hebben ook wel eens de plantensproeier op haar gericht en nu heeft ze geleerd waar ze moet plassen.
Maar leonoor zei dat haar kat netjes was opgevoed, en al zindelijk was toen ze haar kreeg. Dus zal het aan iets alders moeten liggen, neem ik aan.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 19:00
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Hoho, wij zijn hier allemaal tegen dierenmishandeling hoor
Zo hardhandig was het nou ook al weer niet.
Maar zoals ik al zei, dat is ook nix voor mij zoiets.
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 03-08-2003 @ 21:20:
maar ze plast dus steeds in huis (en dan met name als wij er niet zijn, we kunnen haar dan dus ook niet op de kattenbak zetten ed)
Is ze niet gewoon bang om alleen te zijn? Tenminste, geen mensen in de buurt.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 22:34
saartje
saartje is offline
een keer het gezicht in de pis drukken en het gebeurd nooit weer.
__________________
SHUT UP!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 09:49
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
saartje schreef op 05-08-2003 @ 23:34:
een keer het gezicht in de pis drukken en het gebeurd nooit weer.
Zal ik jouw gezich eens in de pis duwen? Er zijn betere, en beschaafdere manier om je kat op te voeden
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 10:28
ajaxgirliej
Avatar van ajaxgirliej
ajaxgirliej is offline
je kan ook training aid (zo heet dat volgens mij ) kopen, en dat in het huis spuite be halve rond de kattebak maybe helpt dat.
en maybe voor ze terutorium ofzo iets (zal wel gaar klinke )
__________________
fuck a duck and try to fly
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 18:00
Bast
Bast is offline
Citaat:
saartje schreef op 05-08-2003 @ 23:34:
een keer het gezicht in de pis drukken en het gebeurd nooit weer.
dat moet je NOOIT maar dan ook NOOIT doen. Ik hoop jecht dat jij geen katten hebt.

Leonoor: deze tekst komt van het kattenprikbord FAQ, ik denk dat je er wel iets mee kunt:

Citaat:
Een veel voorkomend probleem. Er zijn twee mogelijkheden.

Het is een medisch probleem
Het is een gedragsprobleem
Wanneer uw kater of poes van de ene op de andere dag niet meer op de bak plast, is de kans groot dat het gaat om een blaasontsteking, blaasgruis of een nieraandoening. Als eerste dus naar de dierenarts om deze mogelijkheden uit te sluiten.

Sterilisatie/castratie is vaak de oplossing voor onzindelijk gedrag. Vlak na de operatie kan de onzindelijkheid nog even aanhouden, maar meestal gaat de kat na een paar weken weer keurig op de bak.

Wanneer de kat gesteriliseerd/gecastreerd is en de dierenarts geen medische oorzaak heeft kunnen vinden, heeft u te maken met een gedragsprobleem. Door uw kat een paar dagen goed te observeren, kunt misschien de aanleiding voor het buiten de bak plassen ontdekken en daar iets aan doen. Vaak is de aanleiding voor onzindelijk gedrag stress. Dat kan een verhuizing zijn, een nieuwe huisgenoot of de aanwezigheid van ongecastreerde katers in de buurt. Onzindelijkheid kan ook een vorm van protest zijn, bijvoorbeeld als de kat veel alleen is of als er een nieuwe kat in huis is gekomen. Door het plassen krijgt de kat aandacht, ook al is die negatief.

Straffen is geen oplossing! De kat begrijpt het niet en zal alleen maar meer gestresst raken. U kunt wel de kat, wanneer deze bezig is of aanstalten maakt, naar de bak dragen.

Tips om de bak aantrekkelijk te maken:

Houd de bak goed schoon.
Probeer andere kattenbakvulling.
Probeer een bak zonder (of juist met) kap.
Zorg dat de bak niet te dicht bij de etensbakjes staat, op een rustige plek waar niet te veel langs gelopen wordt.
Zet een tweede (of derde) bak neer wanneer u meerdere katten heeft.
Druppel wat valeriaan, ammoniak of chloor in de bak. Dit vinden de meeste katten een aantrekkelijke lucht.
Tips wanneer de kat op 1 verkeerde plek plast:

Maak de plek schoon met producten die een geur voor katten hebben waardoor de behoefte te plassen afneemt, bijvoorbeeld Feliway of Mispoes. Pas op met schoonmaakmiddelen als Febrèze of Dettol, deze zijn giftig!
Maak de plek juist niet schoon met ammoniak- of chloorhoudende middelen. Dit maakt het voor de kat juist uitnodigend om daar nogmaals te plassen. Geschikte schoonmaakmiddelen zijn vloeibare zeep en schoonmaakazijn.
Zet de bak op de plek en schuif de bak iedere dag een stukje richting de plaats waar hij hoort te staan.
Zet etensbakjes op de plek.
Als dit allemaal niet werkt is kunt u nog proberen de kat 'opnieuw' zindelijk te maken. Sluit de kat enkele dagen in een kleine kamer of in de badkamer op met drinkwater, eten en de kattenbak, of gebruik een bench. In een kleine ruimte zal de kat sneller van de bak gebruik maken. Prijs de kat als deze goed op de bak gaat. Laat de kat er heel af en toe even uit om te spelen of te eten. Als de kat goed gebruik maakt van de kattenbak, kan de kat iedere dag wat langer uit de kleine ruimte. Mocht de kat een terugval hebben, begin dan weer opnieuw met deze training.

Het is ook mogelijk dat de kat weer zindelijk wordt na een periode ergens anders, bijvoorbeeld in een pension of bij vrienden/familie.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 19:21
Bast
Bast is offline
hoe is het nu overigens?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-09-2003, 19:56
Skald
Skald is offline
Onze kat had er ook last van. Na hem een tijdje geobserveerd te hebben bleek ook duidelijk dat 'ie moeite had met plassen. Het bleek een blaasontsteking te zijn, nadat we de dierenarts bezocht hadden.

Veel succes.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 15:00
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
onze kat had dat in het begin ook, hij poepte en plaste in huis. toen legde mijn moeder poep van de kat in de kattenbak, en sindsdien ging hij altijd naar de kattenbak.
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Bast schreef op 31-08-2003 @ 20:21:
hoe is het nu overigens?
Nog steeds zo nu en dan. Gelukkig gaan we binnenkort verhuizen. Hoewel die mensen ook een kat hebben gehad die overal plaste (erger dan die van ons), we hebben geprobeerd de geur weg te krijgen en we hebben laminaat ipv vloerbedekking genomen...ik hoop dat het helpt. En we willen idd een keertje naar de dierenarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 05-08-2003 @ 22:48:
Is ze niet gewoon bang om alleen te zijn? Tenminste, geen mensen in de buurt.
Zou kunnen...toen we nog geen twee katten hadden vond ze het iig altijd verschrikkelijk als wij weg waren. Maar volgens mij doet ze het ook wel eens als we er wel zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 12:13
Verwijderd
@Bast: Bedankt voor de tips. Een heleboel hebben we al geprobeerd (ik had zelf ook al (heel) veel op internet ed zitten zoeken), de andere tips zal ik zeker ook gaan proberen als het niet overgaat na de verhuizing (ik gun haar wel eerst een wenperiode).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna binnen of buiten katje...?
tommygirl.S
54 22-06-2004 18:52
Flora & Fauna 3 jaar oude hond pist ineens weer binnen!
Poor twisted me
21 01-10-2003 07:46
Flora & Fauna Hoe merk je aan een kat dat ze krols is? En veranderd gedrag erg door sterelisatie?
Verwijderd
18 30-01-2003 18:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.