Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2002, 21:29
de abt van sion
de abt van sion is offline
Ik zie dat heel wat mensen te lijden hebben onder klachten van depressieve aard. Volgens mij doen die mensen dat zichzelf aan. En onder iets wat je jezelf aandoet, kun je uitkomen, namelijk door jezelf aan te passen. Dat vergt een inspanning, die je bij vele depressieven niet gauw ziet.
Depressieve mensen moeten zichzelf een draai om de oren geven, en eindelijk eens in actie komen.
Maak jezelf eens nuttig, in plaats van je hele jeugd te blijven verzuren en verzeuren!
Advertentie
Oud 22-03-2002, 21:37
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
*u** Y*o!!!

(ik zit haast nooit te schelden maar nu komem jouw stellingen me echt goed de strot uit, jouw 'zogenaamde' wetenschap van je mag best verandert worden.)

[Dit bericht is aangepast door Darkened Sky (23-03-2002).]
__________________
iemand nog interesse? :p
Oud 22-03-2002, 21:37
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Je hebt er zelf zeker geen ervaring mee ofzow???
__________________
iemand nog interesse? :p
Oud 22-03-2002, 21:38
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Depressieve mensen moeten zichzelf een draai om de oren geven, en eindelijk eens in actie komen.
Sommige hebben bepaalde dingen meegemaakt waardoor ze depressief worden. En soms zijn die dingen te erg om 'even over heen te stappen'. Verder missen sommige mensen een stofje in hun hersenen waardoor ze depressief zijn, dan gaat dat 'een draai om je oren geven, en eindelijk eens in actie komen' al helemaal niet op.
Oud 22-03-2002, 21:49
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Boelsjit
Oud 22-03-2002, 22:07
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
wallflower schreef:
Boelsjit
zoals wel meer (lees; het meeste) van z'n stellingen
__________________
iemand nog interesse? :p
Oud 22-03-2002, 22:39
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Sommige hebben bepaalde dingen meegemaakt waardoor ze depressief worden. En soms zijn die dingen te erg om 'even over heen te stappen'. Verder missen sommige mensen een stofje in hun hersenen waardoor ze depressief zijn, dan gaat dat 'een draai om je oren geven, en eindelijk eens in actie komen' al helemaal niet op.
In het laatste geval heb je zeker gelijk, maar dat manco kan vaak door middel van een medicijn worden aangevuld.
Wat het eerste betreft: mensen kunnen over alles heenstappen, als ze maar willen.
Oud 22-03-2002, 22:53
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Volgens mij doen die mensen dat zichzelf aan. En onder iets wat je jezelf aandoet, kun je uitkomen, namelijk door jezelf aan te passen. Dat vergt een inspanning, die je bij vele depressieven niet gauw ziet.
Depressieve mensen moeten zichzelf een draai om de oren geven, en eindelijk eens in actie komen.
Maak jezelf eens nuttig, in plaats van je hele jeugd te blijven verzuren en verzeuren!


Geen ervaring mee zeker? En in dat geval waarschijnlijk ook onvoldoende vermogen om je in te leven in je depressieve medemens??
Ik vind het een kortzichtige blik op depressiviteit, die veroorzaakt wordt door een gebrek aan inlevingsvermogen. Te weinig ervaring met het fenomeen.

Depressiviteit bestaat nu juist voor een groot deel uit het onvermogen om dingen te doen. Dat je niet in staat bent de kracht op te brengen je leven te veranderen. De depressiviteit is een vicieuze cirkel die veelal ontstaat door de machteloosheid ten opzichte van de situatie waar je in bent beland. Alles lijkt tegen te zitten.

Depressiviteit HOEFT geen aanwijsbare oorzaak te hebben.

Genesis
Oud 22-03-2002, 22:56
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
mensen kunnen over alles heenstappen, als ze maar willen.
ik kan niet anders dan hier een neer te zetten.

Weet waar je over praat man.. Als het echt zo simpel was, zouden dan zoveel depressieve mensen in de wereld zijn?? Dat bedoel ik..

Genesis
Oud 22-03-2002, 23:08
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Slotje. Topic voor onzin
Oud 22-03-2002, 23:14
Jeronimo
Jeronimo is offline
Gewoon een loser die aandacht zoekt!
Sluiten dus!
Oud 22-03-2002, 23:35
Jamie
Jamie is offline
Depressief zijn is ook triest...
__________________
"Zombies don't kill. They recruit."
Oud 23-03-2002, 01:18
lithium
lithium is offline
Wanneer je zlef weet hoe het is om echt depressief te zijn moet je er pas over oordelen, dit vind ik nergens op slaan.
__________________
(gelukkig) getrouwd met paranoide ;)
Oud 23-03-2002, 01:37
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ik zie dat heel wat mensen te lijden hebben onder klachten van depressieve aard. Volgens mij doen die mensen dat zichzelf aan. En onder iets wat je jezelf aandoet, kun je uitkomen, namelijk door jezelf aan te passen. Dat vergt een inspanning, die je bij vele depressieven niet gauw ziet.
Depressieve mensen moeten zichzelf een draai om de oren geven, en eindelijk eens in actie komen.
Maak jezelf eens nuttig, in plaats van je hele jeugd te blijven verzuren en verzeuren!
Niet waar. Er zijn mensen die iets vreeslijks hebben meegemaakt. Zoals ik hierboven al heb gelezen. Dergelijke mensen kunnen er niets aandoen.

Sommige mensen kunnen bepaalde dingen moeilijk of niet verwerken en geraken in een dal. En kunnen doorzichzelf een draai om de oren te geven niet terug in actie komen.

__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Oud 23-03-2002, 04:49
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
halve waarheid verhaal
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Oud 23-03-2002, 05:35
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Wat het eerste betreft: mensen kunnen over alles heenstappen, als ze maar willen.
Heb jij dingen meegemaakt? Erge dingen. Echt erge dingen. Niet van je fiets vallen ofzo. Er zijn mensen die die dingen wel meegemaakt hebben. Als jij niks ergs weet te verzinnen wil ik wel even voor je nadenken. Maar over bepaalde dingen kun je simpelweg niet heen stappen, dan zou je het weg moeten stoppen, en dan komt het later 3 keer zo hard terug.

Net zoals de anderen is ook mijn vraag: heb jij het wel eens meegemaakt? Zo nee, houd dan alsjeblieft je mond over zulk soort dingen, dan weet je totaal niet waar je het over hebt. Zo ja, hoe voelde het? En waar kwam het door? (Als het het overlijden van bv. je oma is, en je was na twee maanden niet meer 'depressief', dan kun je dat ook zien als dat je het dan verwerkt hebt, dan ben je niet zo super stoer en goed geweest dat jij wel over een depressie heen kon stappen. Simpelweg omdat je dat toen niet was.)

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (23-03-2002).]
Oud 23-03-2002, 07:09
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
1 ding maar
nu weet ik why je je leeftijd niet vermeld
Oud 23-03-2002, 09:51
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
hallo hee wat is er mis met jou?

net alsof ik ooit heb gewild dat ik depri werd. dat doe je jezelf niet aan ! dat overkomt je! hoe durf je zoiets te zeggen......

yuck fou!! eikel
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Ads door Google
Oud 23-03-2002, 10:01
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik doe t mezelf aan om de kliniek ingestuurd te worden, terwijl ik anders leuk met andere mensen leuke dingen kon doen, doe ik dat gvd zelluf?!

Damn hey! HOE TRIEST!
Ik zou wel willen dak er zo overheen kon stappen, ik zou wel willen dat als ik mezelf een draai om me oren gaf, dak dan beter werd, maar t enigste wat er erger van wordt is mn zelfhaat!
Die draai om juh oren is dus gewoon gezeik!

En als ik wist, dat ik een toekomst zou hebben als ik mezelf die draai om me oren zou geven, wrom dan zoveel zm-pogingen?!

Sowwy, hier word ik ff pissig om
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 23-03-2002, 11:25
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ik zie dat heel wat mensen te lijden hebben onder klachten van depressieve aard. Volgens mij doen die mensen dat zichzelf aan. En onder iets wat je jezelf aandoet, kun je uitkomen, namelijk door jezelf aan te passen. Dat vergt een inspanning, die je bij vele depressieven niet gauw ziet.
Depressieve mensen moeten zichzelf een draai om de oren geven, en eindelijk eens in actie komen.
Maak jezelf eens nuttig, in plaats van je hele jeugd te blijven verzuren en verzeuren!

*Zucht* hier kan ik zo pissed om worden,heb al vaker deze discussie's gehad,en heb daarom ook geen zin om lang te antwoorden.
Maar wat een onzin zeg!!!
Zeker zelf nog nooit geen depressie gehad?Anders zou je dit niet zeggen!
Wat nou "die mensen doen het zichzelf aan" net of ik het leuk vind op depressief te zijn!
Wat nou je kan er uitkomen,zo makkelijk gaat het niet!
Maar goed.....ik kan wel 'n heel verhaal hier gaan zetten,maar daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in.
Ik heb alleen 1 tip voor je:wees niet zo oppervlakkig,en als je ergens over oordeelt,weet dan ook waarover je het hebt!
Dank u....
Oud 23-03-2002, 12:18
Drizzt
Drizzt is offline
Damn, na alle replies gelezen te hebben, heb ik niet eens zin meer om een constructieve reply te geven. Meteen de posten van de stelling afkraken op subjectieve grond, zonder de moeite te nemen om even over zijn stelling na te denken.

Waar ik bij zijn stelling aan denk, is cognitieve herstructurering en dat is iets waar veel mensen naar mijn mening baat van kunnen ondervinden.

Niet iedereen is depressief door een tekort aan serotonine en deze mensen kunnen er wel degelijk wat aan doen. En ja, ik spreek uit ervaring... je bent zo zielig als je jezelf vindt.

PS Ik zeg niet dat mensen die iets verschrikkelijks hebben meegemaakt zichzefl een draai om de oren moeten geven - om maar met de woorden van de topicstarter te spreken - en van de ene op de andere dag helemaal 'happy' moeten worden. Het is een proces dat tijd kan vergen, maar iedereen is in staat de draad van zijn leven weer op te pakken en boven zijn problemen uit te stijgen.

Amen.
Oud 23-03-2002, 12:46
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Godverdomme begin je hier ook al, is af en toe een oh zo wijze stelling op L & R te posten niet genoeg ? Denk alsjeblieft eerst na voor je dingen post, vooral op dit forum, je kunt namelijk mensen kwetsen
__________________
Bloedserieus
Oud 23-03-2002, 13:19
Rufus
Rufus is offline
Sommige mensen zijn zo depressief dat ze er niet meer uit kunnen komen, en ja die kunnen wel wat hulp gebruiken, andere zijn weer manisch depressief, die hebben soms periodes van blij tot heel erg blij (ik kan alles aan) to slecht heel erg slecht (ik verdien niet om te leven fuck you all)

kijk en dat laatste groepje is gewoon ziek. een mentale ziekte. . . en daar kunnen ze echt niet veel aan doen (jouw oplossing helpt iig niet)
__________________
God Did NOT create Mankind Mankind created God
Oud 23-03-2002, 13:23
Rufus
Rufus is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
In het laatste geval heb je zeker gelijk, maar dat manco kan vaak door middel van een medicijn worden aangevuld.
Dus die mensen kun je naar eigen wille platspuiten. medicijnen hebben vaak de irietante neiging dat het lichaam eraan gewent raakt, dus om je happy te voelen is steeds een hogere dosis nodig. dat is dus ook niet echt een blijvende oplossing...

maar toch leuk dat je erover begint. Zijn niet veel mensen die dit soort dingen durven te zeggen. hoe fout het ook moge zijn. je hoeft niet altijd juist te zijn...

__________________
God Did NOT create Mankind Mankind created God
Oud 23-03-2002, 15:44
Verwijderd
En toch getuigen die pure afzeik-replies van een ongelooflijke kortzichtigheid. Een teken van zwakte is het niet willen praten over je probleem met iemand die een afwijkende mening heeft. Jullie moeten dus zielig gevonden worden, anders worden jullie kwaad. In feite dus wel aandachttrekkerij, hoewel je zelf stellig het tegendeel zult beweren, maar het gaat onbewust.
Advertentie
Oud 23-03-2002, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Citaat:
de abt van sion schreef:
Wat het eerste betreft: mensen kunnen over alles heenstappen, als ze maar willen.
Heb jij dingen meegemaakt? Erge dingen. Echt erge dingen. Niet van je fiets vallen ofzo. Er zijn mensen die die dingen wel meegemaakt hebben. Als jij niks ergs weet te verzinnen wil ik wel even voor je nadenken. Maar over bepaalde dingen kun je simpelweg niet heen stappen, dan zou je het weg moeten stoppen, en dan komt het later 3 keer zo hard terug.

Net zoals de anderen is ook mijn vraag: heb jij het wel eens meegemaakt? Zo nee, houd dan alsjeblieft je mond over zulk soort dingen, dan weet je totaal niet waar je het over hebt. Zo ja, hoe voelde het? En waar kwam het door? (Als het het overlijden van bv. je oma is, en je was na twee maanden niet meer 'depressief', dan kun je dat ook zien als dat je het dan verwerkt hebt, dan ben je niet zo super stoer en goed geweest dat jij wel over een depressie heen kon stappen. Simpelweg omdat je dat toen niet was.)

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (23-03-2002).]
Gelul. Het is waar, tegenwoordig is iedereen depressief. Ik ken een jongen die al snijdt omdat hij bang is dat zijn vriendin het uitmaakt. Of omdat iemand hem heeft gepest.

Kom nou, iedereen stelt zich aan tegenwoordig. Ik ken mensen die inderdaad ernstige dingen hebben meegemaakt, verkrachting, een ongeluk wat niet door schuld was, maar ze wel zelf dacht (ze stond er dus recht voor toen een jongetje dat ze goed kende overreden werd door een vrachtauto), een hele goede vriend verongelukt, vader dood... (ja, dat was allemaal bij dezelfde persoon).

Dat lijkt mij een stukje ernstiger dan de meeste semi-depressieve mensen hier hebben meegemaakt, en zij is ook niet depressief. En nee, ze is niet gevoelloos. Ze stelt zich alleen niet aan.

Ik word er persoonlijk niet goed van dat ik niks meer kan zeggen, geen opmerking kan maken over zelfmoord, snijden, verkrachting of depressiviteit zonder dat iemand me met een pathetische blik mee komt delen 'dat ik daar niet mee mag spotten'.

GET OVER YOURSELVES!! Sheesh, als je er een eind aan wil maken, doe het dan ook goed en kom alsjeblieft niet meer aanzetten met: 'ik wou het echt, maar het lukte niet'!


[Dit bericht is aangepast door Morgan (23-03-2002).]
Oud 23-03-2002, 16:11
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Morgan schreef:
GET OVER YOURSELVES!! Sheesh, als je er een eind aan wil maken, doe het dan ook goed en kom alsjeblieft niet meer aanzetten met: 'ik wou het echt, maar het lukte niet'!
Couldn't have said it better myself. Al die meeloopsuicidalen zouden beter hun best moeten doen, zou een boel schelen voor de gezelligheid.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Oud 23-03-2002, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Gelul. Het is waar, tegenwoordig is iedereen depressief. Ik ken een jongen die al snijdt omdat hij bang is dat zijn vriendin het uitmaakt. Of omdat iemand hem heeft gepest.
Soms is pesten genoeg, of net de druppel.

Citaat:
Kom nou, iedereen stelt zich aan tegenwoordig. Ik ken mensen die inderdaad ernstige dingen hebben meegemaakt, verkrachting, een ongeluk wat niet door schuld was, maar ze wel zelf dacht (ze stond er dus recht voor toen een jongetje dat ze goed kende overreden werd door een vrachtauto), een hele goede vriend verongelukt, vader dood... (ja, dat was allemaal bij dezelfde persoon).

Dat lijkt mij een stukje ernstiger dan de meeste semi-depressieve mensen hier hebben meegemaakt, en zij is ook niet depressief. En nee, ze is niet gevoelloos. Ze stelt zich alleen niet aan.
Niet iedereen is het zelfde. Sommige mensen zijn geestelijk nou eenmaal wat minder stabiel dan anderen.

Citaat:
Ik word er persoonlijk niet goed van dat ik niks meer kan zeggen, geen opmerking kan maken over zelfmoord, snijden, verkrachting of depressiviteit zonder dat iemand me met een pathetische blik mee komt delen 'dat ik daar niet mee mag spotten'.
Van mij mag je die dingen best zeggen, je spot er toch niet mee? Je zegt je mening, ik ben het er alleen niet mee eens. En ik vraag me af of mensen die deze dingen schrijven het zelf meegemaakt hebben, en dan bedoel ik dus echt zelf en niet van dichtbij van iemand anders. Verder kun omdat je één iemand kent die er niet depri van wordt dan niet meteen van iedereen verwachten. Ieder mens is anders, gelukkig wel.

Verkrachting vind ik btw niet in het rijtje van zm ed passen.


[Dit bericht is aangepast door Leonoor (23-03-2002).]
Oud 23-03-2002, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Citaat:
Morgan schreef:
Gelul. Het is waar, tegenwoordig is iedereen depressief. Ik ken een jongen die al snijdt omdat hij bang is dat zijn vriendin het uitmaakt. Of omdat iemand hem heeft gepest.
Soms is pesten genoeg, of net de druppel.

Citaat:
Kom nou, iedereen stelt zich aan tegenwoordig. Ik ken mensen die inderdaad ernstige dingen hebben meegemaakt, verkrachting, een ongeluk wat niet door schuld was, maar ze wel zelf dacht (ze stond er dus recht voor toen een jongetje dat ze goed kende overreden werd door een vrachtauto), een hele goede vriend verongelukt, vader dood... (ja, dat was allemaal bij dezelfde persoon).

Dat lijkt mij een stukje ernstiger dan de meeste semi-depressieve mensen hier hebben meegemaakt, en zij is ook niet depressief. En nee, ze is niet gevoelloos. Ze stelt zich alleen niet aan.
Niet iedereen is het zelfde. Sommige mensen zijn geestelijk nou eenmaal wat minder stabiel dan anderen.

Citaat:
Ik word er persoonlijk niet goed van dat ik niks meer kan zeggen, geen opmerking kan maken over zelfmoord, snijden, verkrachting of depressiviteit zonder dat iemand me met een pathetische blik mee komt delen 'dat ik daar niet mee mag spotten'.
Van mij mag je die dingen best zeggen, je spot er toch niet mee? Je zegt je mening, ik ben het er alleen niet mee eens. En ik vraag me af of mensen die deze dingen schrijven het zelf meegemaakt hebben, en dan bedoel ik dus echt zelf en niet van dichtbij van iemand anders. Verder kun omdat je één iemand kent die er niet depri van wordt dan niet meteen van iedereen verwachten. Ieder mens is anders, gelukkig wel.

Verkrachting vind ik btw niet in het rijtje van zm ed passen.


[Dit bericht is aangepast door Leonoor (23-03-2002).]
Verkrachting viel in het rijtje 'erge dingen die je meegemaakt hebt' eigenlijk

Dan is tegenwoordig niemand meer geestelijk stabiel...

Kan hier nog lang over doorgaan, maar ik heb er eigenlijk ook geen zin meer in. Sorry, maar ik ken teveel van deze mensen en kende er ook eentje die echt zelfmoord heeft gepleegd... die was tenminste echt ziek, ik bedoel, die had geen trauma's of wat dan ook, maar die was gewoon van jongs af aan al depressief - echt dan, de ziekte. Hij riep niet gewoon maar in het wilde weg dat hij depressief was, en toen hij zelfmoord pleegde, deed hij het ook goed.

Ik vind dat alle mensen die roepen dat ze zelfmoord willen plegen maar het niet doen, spotten met de mensen die serieus iets hebben.
Oud 23-03-2002, 17:12
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Ff voor de mensen die het eens zijn met deze stelling,wat geeft jullie het recht om te oordelen of iemand echt depressief is,of zich aanstelt?
Elk mens is anders,de een kan dingen beter verwerken dan de ander,de een gaat beter met problemen om dan de ander,maar dat iemand die depressief is zich dan aanstelt?Nee.
En over dat iedereen tegenwoordig depri is en dat het een soort meeloperij is vind ik al helemaal bull.
Wie wil er nou in godsnaam depressief zijn?
Als ik het voor het kiezen had was ik gewoon een happy iemand hoor,want je zo klote voelen is zeker niet fijn,en het maakt je helemaal kapot.
Maar dat gaat nou eenmaal niet,je kan het niet zomaar wegtoveren.
Dus de mensen die zeggen dat depressieve mensen er zich maar overheen moeten zetten moeten eens heel goed gaan nadenken voordat ze de volgende keer van die opmerkingen maken.
Oud 23-03-2002, 17:20
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Ik vind dit hele topic stinken; zit niks positiefs in.

..
Oud 23-03-2002, 18:03
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
je kan hier beter een slote op zetten,

want zijn stellingen zijn dom, en hij zet ze er neer omdat ie t leuk vind dat iedereen nu hier reageerd,

en het is wel duidelijk dat niemand het met hem eens is, en ipv hier boos op te reageren kun je er beter een slote op doen geloof ik
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Oud 23-03-2002, 19:57
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
je kan hier beter een slote op zetten,

want zijn stellingen zijn dom, en hij zet ze er neer omdat ie t leuk vind dat iedereen nu hier reageerd,

en het is wel duidelijk dat niemand het met hem eens is, en ipv hier boos op te reageren kun je er beter een slote op doen geloof ik
Slote???(Hmm sorry,ben n beetje in n verkeerde bui )

Oud 23-03-2002, 20:02
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ik zie dat heel wat mensen te lijden hebben onder klachten van depressieve aard. Volgens mij doen die mensen dat zichzelf aan. En onder iets wat je jezelf aandoet, kun je uitkomen, namelijk door jezelf aan te passen. Dat vergt een inspanning, die je bij vele depressieven niet gauw ziet.
Depressieve mensen moeten zichzelf een draai om de oren geven, en eindelijk eens in actie komen.
Maak jezelf eens nuttig, in plaats van je hele jeugd te blijven verzuren en verzeuren!
Onzin,

1. Het is bewezen dat depressie erfelijk is.

2. Je ziet een invidu als de hele jeugd "verzuren en verzeuren" (tenminste zo komt het op mij over)

3. Depressie is een erkende ziekte dus niet iets dat "aangepraat" is.

ik ben wel van mening dat het wordt depressie vaak misplaatst is.


__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Oud 23-03-2002, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Gwennygirl schreef:
je kan hier beter een slote op zetten,

want zijn stellingen zijn dom, en hij zet ze er neer omdat ie t leuk vind dat iedereen nu hier reageerd,

en het is wel duidelijk dat niemand het met hem eens is, en ipv hier boos op te reageren kun je er beter een slote op doen geloof ik
Dat geloof ik niet. Een forum is om te discusieren, en dit is één van de weinige topics waar dat ook echt gebeurd. Iedereen heeft hier zijn eigen mening over, dat het merendeel het niet met hem eens is (en tuurlijk is het leuk als veel mensen op je topic reageren, dat vindt jij ook, lijkt me) betekend niet dat er maar meteen een slotje op moet.

Misschien vind jij zijn stelling dom. Ik ben het niet met zijn stelling eens, maar onder een domme stelling versta ik toch heel iets anders.
Oud 23-03-2002, 21:52
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
waarom beginnen er mensen over luitjes die doen alsof ze depressief zijn??? die kunnen er inderdaad zeker wat aan doen.. like stoppen daarmee maar er zijn ook mensen die ECHT depressief zijn, en die vallen daarbij een beetje in het niet
DAT zijn de mensen die echt depressief zijn, en als je die stelling op hun betrekt is het echt gewoon onzin geen enkele stelling van de abt van sion is waarschijnlijk serieus bedoeld, maar het is prima om erover te discussieren.. ik denk trouwens wel dat je een beetje moet uitkijken met dit soort stellingen want je kwetst er wel mensen mee lijkt mij
mensen kunnen zeker wel wat doen aan hun depressie, maar de hulp van anderen kan hierbij heel belangrijk zijn.. een psycholoog kan iemand er bij begeleiden om er overheen te stappen.. dan doet de patient het toch gewoon zelf?? de topictitel slaat natuurlijk helemaal nergens op, want stel dat depressiviteit wel veel makkelijker te voorkomen/genezen was, dan was het toch nog steeds geen onzin? mensen hebben er serieus last van, en wat het dan ook is, het is wel heel makkelijk om het dan gelijk onzin te noemen
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Ads door Google
Oud 23-03-2002, 21:57
Ken de barbie man
Ken de barbie man is offline
ik draai altijd alles om...
wat boeit jou nou iets wat andere bezighoud...
maakt jou dat depri... laat mensen hun eigen leven "leiden" en respecteer hun keuze's...
ook al zijn ze later misschien fout, maar er is ook een mogelijkheid dat dit juist een fase is van hun werkerlijke aard ontdekken, en zodoende later sterker in hun schoenen staan dan wie dan ook...
bekijk het eens van af een andere kant...
Oud 23-03-2002, 22:06
Drizzt
Drizzt is offline
Ben het eens met Leonoor. Er zijn maar weinig interessante topics te vinden op dit forum, tussen al het gehuil in. Als er dan iemand een stelling neerzet wordt er meteen heftig gereageerd en wordt de persoon meteen afgezeken. DAT getuigt - zoals al eerder gezegd - van kortzichtigheid. Doe ook eens moeite om eens echt over iets na te denken en constructieve feedback op een reply te geven, in plaats van meteen te gaan huilen.

Verder lijkt het inderdaad of depressiviteit een trend is. Ellende is een relatief begrip, maar mensen lijken al snel te roepen dat ze depressief zijn. Snijden lijkt wel de nieuwste rage... Ik vraag me af hoeveel mensen die hier komen ECHT depressief zijn, als in last hebben van low serotonine turnover.

Zijn we allemaal soms vergeten dat het leven ook mooie kanten heeft? Dat er door de regen heen meestal ook wel zonneschijn te zien is?
Oud 23-03-2002, 22:14
Verwijderd
Volgens mij zit de Abt nu ergens achter z'n computer en vermaakt zich kostelijk .. 't is maar een gedachte ..
Oud 23-03-2002, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Drizzt schreef:
Zijn we allemaal soms vergeten dat het leven ook mooie kanten heeft? Dat er door de regen heen meestal ook wel zonneschijn te zien is?
Simpel: topics hier ontstaan in buien. Het is maar een minderheid die *echt* depressief is, de rest voelt zich *even* niet goed .. en laten dat hier naar buiten .. niks mis mee, maar daardoor *lijkt* het alsof de mensen hier *alleen maar* depressief zijn .. terwijl dat bij de meesten waarschijnlijk niet zo is in realiteit ..

En tja, over snijden heb ik ook wel een vraagje:
Citaat:
Waarom kwam automutilatie vroeger minder voor?

Omdat je het nooit op TV zag? Omdat er niet open over gesproken werd? Het lijkt inderdaad een trend, overal duikt het op .. je ziet het zelfs op TV .. dan nog de juiste alternatieve videoclips erbij en mensen gaan zich ermee associeren..

En tja, dan heb je nog snijden en 'snijden' .. de ene pakt een schaartje en zet een paar krassen, misschien dat het een beetje bloed .. anderen zetten een mes in hun gezicht en worden daarvoor opgenomen..

Wat schiet je ermee op? Wil je pijn? Nah, want je voelt amper wat .. Wil je aandacht? Nah, want 9 van de 10 keer schaam je jezelf ervoor .. Wat wil je dan? Niks? Waarom doe je het dan? Om voor jezelf vast te stellen dat je een probleem hebt? Zo van "ik ben nu toch al helemaal verneukt, what the heck, nu maak ik het nog zichtbaar ook" *?* kun je je innerlijke agressie niet kwijt? Ga sporten ofzo..

Vroeger voelden mensen zich ook kut, vroeger sprongen er ook mensen van de brug, vroeger hingen mensen zich ook op .. maar snijden deden ze nauwelijks.. hoe zou het toch komen?
Oud 23-03-2002, 22:52
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Volgens mij zit de Abt nu ergens achter z'n computer en vermaakt zich kostelijk .. 't is maar een gedachte ..
Abt is gewoon een beetje depri.

KOM OP ABT, MAAK JEZELF EENS NUTTIG, IPV JE HELE JEUGD TE BLIJVEN VERZUREN EN VERZEUREN.

Oud 23-03-2002, 22:56
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
*neemt niet eens de moeite om hierop te antwoorden*
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Oud 23-03-2002, 23:01
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Genesis schreef:
ik kan niet anders dan hier een neer te zetten.

Weet waar je over praat man.. Als het echt zo simpel was, zouden dan zoveel depressieve mensen in de wereld zijn?? Dat bedoel ik..

Genesis

Er zijn inderdaad heel wat depressieve mensen in de wereld.
1) Die moeten zichzelf aanpakken. Een ander kan dat niet voor hen doen.
2) De overheden moeten verschillende problemen aanpakken, waardoor mensen minder kansen krijgen om depressief te worden. Ik denk hier bijvoorbeeld aan een nieuwe kans voor het gezin, zodat er bijvoorbeeld een eind kan worden gemaakt aan de hedendaagse echtscheidingshype.
Oud 23-03-2002, 23:03
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Slotje. Topic voor onzin

Jij bent zo vastgeroest in je traditionele (en op dit moment inderdaad gangbare) standpunten dat je elke vorm van discussie erover op een wel zeer ondemocratische wijze wilt afknellen.
Oud 23-03-2002, 23:06
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Niet waar. Er zijn mensen die iets vreeslijks hebben meegemaakt. Zoals ik hierboven al heb gelezen. Dergelijke mensen kunnen er niets aandoen.

Sommige mensen kunnen bepaalde dingen moeilijk of niet verwerken en geraken in een dal. En kunnen doorzichzelf een draai om de oren te geven niet terug in actie komen.
1) Ze kunnen er inderdaad vaak niets aan doen, dat ze iets vreselijks meemaken, maar ze kunnen wel iets doen aan hun reactie erop. De draai om de oren is uiteraard symbolisch bedoeld. Maar wel gemeend.
2) Een dal is om uit omhoog te klimmen, niet om lui in te blijven rondhangen. Ik verwijt deze mensen luiheid, of erger: laksheid. Laat ze toch eens in actie komen.
Oud 23-03-2002, 23:11
PiNoW
Avatar van PiNoW
PiNoW is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Er zijn inderdaad heel wat depressieve mensen in de wereld.
1) Die moeten zichzelf aanpakken. Een ander kan dat niet voor hen doen.
er zijn genoeg mensne die dat zelf niet kunnen sommigen durven of kunnen ook geen hulp zoeken, dit is dus gezeik
Citaat:
de abt van sion schreef:

2) De overheden moeten verschillende problemen aanpakken, waardoor mensen minder kansen krijgen om depressief te worden. Ik denk hier bijvoorbeeld aan een nieuwe kans voor het gezin, zodat er bijvoorbeeld een eind kan worden gemaakt aan de hedendaagse echtscheidingshype.
ook boelsjit, depressies zijn erfelijk dus echtscheidingen hoeven er nix mee te maken te hebben


__________________
RIELEKST!
Oud 23-03-2002, 23:12
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Heb jij dingen meegemaakt? Erge dingen. Echt erge dingen. Maar over bepaalde dingen kun je simpelweg niet heen stappen, dan zou je het weg moeten stoppen, en dan komt het later 3 keer zo hard terug.

Net zoals de anderen is ook mijn vraag: heb jij het wel eens meegemaakt? Zo nee, houd dan alsjeblieft je mond over zulk soort dingen, dan weet je totaal niet waar je het over hebt.
1) Of ik erge dingen heb meegemaakt? Is dat van belang? Ik denk dat je door goed te abstraheren overal overheen kunt komen. Intelligente mensen kunnen goed abstraheren. Blijven hangen in depressiviteit zou dus een teken van domheid zijn. En een van laksheid.
2) Hoezo moet ik mijn mond houden? Mag ik omdat ik niets van auto's weet, niet over ongevallen praten?
Oud 23-03-2002, 23:14
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
sicilion schreef:
1) hallo hee wat is er mis met jou?

2) net alsof ik ooit heb gewild dat ik depri werd. dat doe je jezelf niet aan ! dat overkomt je! hoe durf je zoiets te zeggen......

3) yuck fou!! eikel
1) Niets.
2) Een mens heeft ongekende krachten. Jij hebt teogegeven aan andere krachten.
3) Tja... ik snap het, je bent niet goed opgevoed.
Oud 23-03-2002, 23:16
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Jij bent zo vastgeroest in je traditionele (en op dit moment inderdaad gangbare) standpunten dat je elke vorm van discussie erover op een wel zeer ondemocratische wijze wilt afknellen.
Je weet mijn standpunt niet eens, halfafgebakken kippekont.

Denken dat een depressief iemand zichzelf kan helpen, getuigt van een enorme ingenomen blinde arrogante houding en met dat een ongezonde gesloten blik op je medemens.
Oud 23-03-2002, 23:16
PiNoW
Avatar van PiNoW
PiNoW is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
1) Of ik erge dingen heb meegemaakt? Is dat van belang? Ik denk dat je door goed te abstraheren overal overheen kunt komen. Intelligente mensen kunnen goed abstraheren. Blijven hangen in depressiviteit zou dus een teken van domheid zijn. En een van laksheid.
2) Hoezo moet ik mijn mond houden? Mag ik omdat ik niets van auto's weet, niet over ongevallen praten?
1]als je zelf iets ergs had meegemaakt zag je het well anders, week zeker
blijven hangen in depressiviteit is geen teken van domheid, dat slaat helemaal nergens op.
waarom zou iets waar je zelf nix aan kan doen, iets waar je geen uitweg uit vind, een teken van domheid zijn?

2] je moet je kunnen verplaatsen in anderen
dat kan jij dus overduidelijk niet.
__________________
RIELEKST!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Faalangst als (neven)vorm van depressiviteit is
de abt van sion
23 26-03-2002 21:10
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19.