Oud 09-10-2008, 23:44
sojamelk
Avatar van sojamelk
sojamelk is offline
Ik ben tweedejaars student en heb een oogje op een jongen, die sinds september twee vakken met mij volgt. Ik ken hem verder niet en heb hem ook nooit gesproken. We zien elkaar wel altijd in de les, soms in de lift en vaak ook door de gangen. De studie die ik volg is erg kleinschalig, dus vandaar dat we elkaar in de les altijd zien. Ik heb wel eens oogcontact met hem gehad, maar we hebben nog nooit wat tegen elkaar gezegd.

Ik wil hem wel graag benaderen, maar op een manier die niet opvallend of opdringerig is. Naar hem toegaan en iets vragen over de studie, zou niet echt voor de hand liggend zijn. Hij weet dat ik genoeg andere mensen van de studie goed ken om mijn vraag aan te stellen. Naast hem gaan zitten is ook geen optie. Hij zit meestal alleen en kent verder bijna niemand en ik zit altijd naast de mensen die ik goed ken. En er is ook genoeg plek in de zaal en we zijn ook maar met weinig, dus naast hem gaan zitten valt te veel op. Na de les gaat hij meestal ook meteen weg, dus geen type die nog blijft socializen met studiegenoten.

Ik weet verder bijna niks over hem. Het zou best goed kunnen dat hij al een vriendin heeft, maar dat risico wil ik wel nemen. Maar het zou ook kunnen dat hij mij ook leuk vindt, want hij maakt wel eens oogcontact.

Dus hoe kan ik deze jongen het beste benaderen, zonder dat hij vermoedens krijgt? Het is overigens een beetje een verlegen, gesloten jongen. Dat is denk ik ook de reden dat hij nooit iets zegt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2008, 23:48
llell
Avatar van llell
llell is offline
je wilt m dus eigenlijk versieren, maar hij mag er niet teveel van merken.

Met flirten neem je nou eenmaal het risico afgewezen te worden. Troost je met het feit dat hij niet veel studiegenoten heeft om je bij voor lul te zetten oid. Ga dus gewoon naast hem zitten en maak een opmerking over een luchtig onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2008, 23:56
sojamelk
Avatar van sojamelk
sojamelk is offline
Citaat:
je wilt m dus eigenlijk versieren, maar hij mag er niet teveel van merken.

Met flirten neem je nou eenmaal het risico afgewezen te worden. Troost je met het feit dat hij niet veel studiegenoten heeft om je bij voor lul te zetten oid. Ga dus gewoon naast hem zitten en maak een opmerking over een luchtig onderwerp.
Ja versieren, maar op een subtiele manier. Zonder dat het al te flirterig overkomt. Ik wil gewoon normaal overkomen en wil hem niet afschrikken. Naast hem gaan zitten valt echt te veel op. We zijn maar met 15 mensen ongeveer. Studiegenoten met wie ik altijd omga, zullen dat ook raar gaan vinden, denk ik, omdat ik altijd naast hen zit.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 02:16
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Je kunt naast hem gaan zitten met het verhaal dat hij altijd alleen zit en dat je hem gezelschap komt brengen? Juist als het zo klein is valt het op dat hij niemand kent daar, en hij zal het vast wel leuk vinden om een keer een beetje met iemand te praten
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 07:25
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Of organiseer een feestje en nodig al je studiegenoten uit. Dan heb je een reden om met hem te gaan praten, om hem ook uit te nodigen. Als hij jou ook leuk vindt, komt hij echt wel.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 14:33
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
"Hij weet dat ik genoeg andere mensen van de studie goed ken om mijn vraag aan te stellen."

Daarom zou ik juist een dergelijke vraag aan hem stellen. Hij weet dan in zijn achterhoofd wel ergens dat er een reden is dat jij die vraag aan hem stelt, maar hij weet het niet zeker. Als hij dan interesse heeft en hij is geen mietje dan zal hij daarna wel initiatief nemen.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 14:33
Verwijderd
Ik vind luchtballons idee niet zo gek; als ik in een groep zit waarvan ik de meeste mensen ken, doe ik ook wel es pogingen om de 'onbekende' erbij te betrekken door gewoon een gesprek aan te knopen. Moet toch neutraal genoeg kunnen? Vragen van welke studie hij komt, of de vakken hem bevallen, etc...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 14:53
Verwijderd
Sojamelk, wat een lief verhaal zeg

Ik val wel op heel andere type jongens, maar in jou geval zou ik een praatje met hem maken en hem, mits het gesprek ''goed'' loopt, daarin op gegeven moment duidelijk maken dat je hem wel heel leuk vind.
Als je het hem duidelijk hebt gemaakt en hij dan héél bot doet dan weet ook deels hoe hij in elkaar steekt (en zou ik iig in 1 keer op hem zijn afgeknapt). Als hij echter subtiel duidelijk maakt dat hij het toch niet ziet zitten is dat toch niet zo heel erg en moet je even door de zure appel heen bijten, maar zal jouw gevoel voor hem voor zover ik kan beoordelen langzamerhand wel wat wegebben.
Er is natuurlijk altijd een kans dat hij jou ook heel leuk vindt en met het bovenstaande wil ik dus zeggen dat je er gewoon voor moet gaan (straks gaat een andere dame er met de buit vandoor ;p )
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 15:54
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Ik ben tweedejaars student en heb een oogje op een jongen, die sinds september twee vakken met mij volgt. Ik ken hem verder niet en heb hem ook nooit gesproken. We zien elkaar wel altijd in de les, soms in de lift en vaak ook door de gangen. De studie die ik volg is erg kleinschalig, dus vandaar dat we elkaar in de les altijd zien. Ik heb wel eens oogcontact met hem gehad, maar we hebben nog nooit wat tegen elkaar gezegd.

Ik wil hem wel graag benaderen, maar op een manier die niet opvallend of opdringerig is. Naar hem toegaan en iets vragen over de studie, zou niet echt voor de hand liggend zijn. Hij weet dat ik genoeg andere mensen van de studie goed ken om mijn vraag aan te stellen. Naast hem gaan zitten is ook geen optie. Hij zit meestal alleen en kent verder bijna niemand en ik zit altijd naast de mensen die ik goed ken. En er is ook genoeg plek in de zaal en we zijn ook maar met weinig, dus naast hem gaan zitten valt te veel op. Na de les gaat hij meestal ook meteen weg, dus geen type die nog blijft socializen met studiegenoten.

Ik weet verder bijna niks over hem. Het zou best goed kunnen dat hij al een vriendin heeft, maar dat risico wil ik wel nemen. Maar het zou ook kunnen dat hij mij ook leuk vindt, want hij maakt wel eens oogcontact.

Dus hoe kan ik deze jongen het beste benaderen, zonder dat hij vermoedens krijgt? Het is overigens een beetje een verlegen, gesloten jongen. Dat is denk ik ook de reden dat hij nooit iets zegt.
Kans is vrij groot dat hij al bezet is ja, maar misschien niet dus dat risico moet je inderdaad nemen. Misschien kun je eens kijken welke bus of welke trein hij neemt, waarvoor hij zich misschien altijd zo haast? Het kan best zijn dat hij nog wel een minuutje op het station staat ergens. Dan zou je hem bijv. eens kunnen aanspreken over de les. Nadeel is dat dat alleen veel gemakkelijker gaat als je iemand niet leuk vindt Je kan ook proberen dat je met jouw clubje vlak voor of achter hem komt te zitten, zodat je bijv. eens achterom kunt draaien of iets dergelijks. Heeft hij hyves? Misschien kun je daar een beetje ontdekken wat zijn interesses zijn.
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 17:30
Verwijderd
ook ik sluit me bij freyja en luchtballon aan
waarom niet gewoon naast hem gaan zitten.. als je gewoon een gesprek begint wil dat niet meteen zeggen dat je flirt toch, of ligt dat aan mij?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 17:53
Verwijderd
Nou, spreek 'm eens aan.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2008, 14:35
sojamelk
Avatar van sojamelk
sojamelk is offline
Citaat:
Sojamelk, wat een lief verhaal zeg

Ik val wel op heel andere type jongens, maar in jou geval zou ik een praatje met hem maken en hem, mits het gesprek ''goed'' loopt, daarin op gegeven moment duidelijk maken dat je hem wel heel leuk vind.
Als je het hem duidelijk hebt gemaakt en hij dan héél bot doet dan weet ook deels hoe hij in elkaar steekt (en zou ik iig in 1 keer op hem zijn afgeknapt). Als hij echter subtiel duidelijk maakt dat hij het toch niet ziet zitten is dat toch niet zo heel erg en moet je even door de zure appel heen bijten, maar zal jouw gevoel voor hem voor zover ik kan beoordelen langzamerhand wel wat wegebben.
Er is natuurlijk altijd een kans dat hij jou ook heel leuk vindt en met het bovenstaande wil ik dus zeggen dat je er gewoon voor moet gaan (straks gaat een andere dame er met de buit vandoor ;p )
Dat is denk ik ook wat ik ga doen. Heb deze week twee meiden horen praten over hem, dus ik ga er maar werk van maken ja, voordat een andere griet met hem vandoor gaat.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2008, 14:35
sojamelk
Avatar van sojamelk
sojamelk is offline
Citaat:
Nou, spreek 'm eens aan.
Ja, ga ik doen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2008, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Dat is denk ik ook wat ik ga doen. Heb deze week twee meiden horen praten over hem, dus ik ga er maar werk van maken ja, voordat een andere griet met hem vandoor gaat.
Zal vast wel goed komen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2008, 18:55
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Of loop een keer in de pauze of net voor de les begint eens naar hem toe, en vraag of hij er gezellig bij komt zitten. Alleen is ook maar alleen. Doe je gewoon gezellig, alsof het verder niet veel voorstelt. Als hij dan naast je zit, kun je gewoon wat interesse-vragen stellen, zoals waar hij woont, of hij wel eens uitgaat hier..of hem gewoon betrekken in het gesprek dat je op dat moment met anderen voert..gaat het bijv. over een bepaalde kroeg of studentenvereniging, kun je vragen 'zit jij daar ook bij?' of 'ga jij daar ook wel eens uit?'.

Of trouwens, als hij binnenkomt, en hij kijkt je aan (ik weet niet of jullie elkaar dan ook groeten?) een gebaar maken naar hem van 'kom erbij!'. Of extra je spullen op de stoel naast je wegpakken . Ik ga vaker ook gewoon naast die mensen zitten die alleen zitten, en mijn vrienden volgen dan vaker ook wel. En dan zeg ik gewoon vriendelijk 'hoi!' en dan een stomme opmerking als 'wat is het koud buiten hè!'.

Succes en hou ons op de hoogte .
Met citaat reageren
Oud 22-10-2008, 02:56
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Hoe kan het dat je hem zo leuk vindt dat je er een topic over opent, zonder dat je hem ooit gesproken hebt? Leer mij dat. Anyway, wat anderen ook al zeggen, doe er niet te moeilijk over en ga naast hem zitten. Informeer desnoods de bekenden waar je normaal naast gaat zitten, over dat je even geen tijd aan hen kunt besteden en waarom dat zo is.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 22-10-2008, 10:58
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Citaat:
Hoe kan het dat je hem zo leuk vindt dat je er een topic over opent, zonder dat je hem ooit gesproken hebt? Leer mij dat. Anyway, wat anderen ook al zeggen, doe er niet te moeilijk over en ga naast hem zitten. Informeer desnoods de bekenden waar je normaal naast gaat zitten, over dat je even geen tijd aan hen kunt besteden en waarom dat zo is.
Dit vroeg ik mij eerlijk gezegd ook af. Daarom, betrek hem gewoon eens in je gesprekken en zie wat hij te melden heeft. Voor hetzelfde geld vind je hem dan ineens een stuk minder interessant en heb je hem onbewust geidealiseerd..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2008, 22:26
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
als je zijn naam en achternaam weet, dan kun je hem misschien een mailtje sturen naar zijn studentenmail. Nodig hem dan uit voor een kop koffie ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Meisje is heel onduidelijk in haar gevoelens. Wat nu?
Studerende
5 08-11-2010 19:29
Liefde & Relatie Gezien worden als "beste vriend"
Praganonut
278 05-09-2007 13:36
Seksualiteit Sekshoroscopen!
Elister
81 14-07-2004 17:27
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 09:40
Verhalen & Gedichten Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!)
Tantalus
31 02-02-2002 11:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.