Oud 18-07-2005, 00:34
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-07-2005 @ 00:31 :
[afbeelding]
"I do NOT look like a total retard on this photo!"
Advertentie
Oud 18-07-2005, 00:41
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Hier valt soms echt niet te discussieren.
Oud 18-07-2005, 00:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-07-2005 @ 00:41 :
Hier valt soms echt niet te discussieren.
Tja, wat wil je ook met uitspraken zoals van Mujahideen of Mirage200 die af en toe werkelijk je kaken doen zakken, maar ja.

Britten pakken terreurverdachten op

LONDEN De Britse politie heeft in Leeds zes terreurverdachten gearresteerd. In tegenstelling tot eerdere berichten is er geen direct verband met de aanslagen van in Londen, waarbij 55 doden vielen.

Het grote politieonderzoek naar de toedracht van de aanslagen was wel de aanleiding voor de arrestaties. Onder de Britse anti-terreurwetgeving mogen verdachten worden aangehouden zonder dat er bewijs voor een misdrijf is. Vaak worden ze dan na verhoor vrijgelaten.

Eerder werd bekend dat de geheime dienst MI5 van een van de vermoedelijke daders van de aanslagen aannam dat hij geen gevaar vormde.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005...07006073C.html
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 18-07-2005, 00:58
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-07-2005 @ 00:41 :
Hier valt soms echt niet te discussieren.
Het zou al een hele verbetering zijn als die twee jihadfiguren niet continu zouden zeiken over de 'nobele en edele sjeik Bin Laden' en dat soort onzin.
Oud 18-07-2005, 01:01
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-07-2005 @ 21:09 :
Eigenbelang in de vorm van groepssamenhorigheid en hun hoop op een ticket naar het paradijs met wat ze doen.

Daardoor werken ze dus slechts voor hun eigen leven na de dood, het lot van anderen kan ze niets schelen.
Groepsamenhorigheid is niet iets slecht. En het paradijs is een uitkomst van de aanslagen die ze uit altruisme plegen. Niet het hoofddoel op zich.

Nee, de enige manier om deze strijders rustig te houden is door ze hun zin te geven. Moslimstrijders hebben de langste adem, zij winnen altijd, als ze sterven hebben ze hun zin. Sterven ze niet dan hebben ze ook hun zin omdat de westerse samenleving in angst leeft.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 18-07-2005, 01:03
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
McCaine schreef op 17-07-2005 @ 22:36 :
Toch tragisch dat deze eerzame leider tegelijkertijd een schatrijke drugshandelaar is die de gewoonte heeft onschuldige mensen bij bosjes te vermoorden.
Door de invloed van Bin Laden waarschijnlijk is de gehele papaverteelt door de Taliban vernietigd. Dus ik weet niet waarom je met drugshandelaar aankomt.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 18-07-2005, 01:03
Verwijderd
Citaat:
Mirage2000 schreef op 18-07-2005 @ 01:01 :
Nee, de enige manier om deze strijders rustig te houden is door ze hun zin te geven. Moslimstrijders hebben de langste adem, zij winnen altijd, als ze sterven hebben ze hun zin. Sterven ze niet dan hebben ze ook hun zin omdat de westerse samenleving in angst leeft.
Ik denk dat je het effect van die aanslagen dan toch enigszins overschat. Het werkt vooralsnog alleen maar averechts.
Oud 18-07-2005, 01:06
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-07-2005 @ 00:58 :
Het zou al een hele verbetering zijn als die twee jihadfiguren niet continu zouden zeiken over de 'nobele en edele sjeik Bin Laden' en dat soort onzin.
Het zou een hele hoop schelen als jullie eens serieus ingingen op wat ze te zeggen hebben, aangezien ze goed onderbouwde stukken schrijven. Hetgeen ze schrijven kan hier wellicht als extreem woirden gezien, maar dat is geen reden om grappig te gaan doen, maar juist een leuke discussie aan te gaan.

Daarnaast ben ik het roerend eens met 90% van wat ze zeggen.
Oud 18-07-2005, 01:09
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-07-2005 @ 01:06 :
Het zou een hele hoop schelen als jullie eens serieus ingingen op wat ze te zeggen hebben, aangezien ze goed onderbouwde stukken schrijven. Hetgeen ze schrijven kan hier wellicht als extreem woirden gezien, maar dat is geen reden om grappig te gaan doen, maar juist een leuke discussie aan te gaan.

Daarnaast ben ik het roerend eens met 90% van wat ze zeggen.
Ik zie het helemaal niet als extreem, maar het taalgebruik ergert me ontzettend. Als Mirage aankomt met onzin over de nobele, eerbiedwaardige en edele sjeik Bin Laden die het westen in angst laat beven, moet ik daar dan serieus op ingaan? Hell, als ik zou aankomen met 'de nobele en superieure westerse beschaving, die een schitterend licht heeft gebracht in de gelovige duisternis' dan zouden jullie ook lachen. Dat soort achterlijk taalgebruik bezig je niet in een discussie.

Er worden ook geen fatsoenlijke politieke analyses gegeven. Het enige wat ik beide heren tot nu toe heb zien uitbraken is onzin over het bevende westen dat niets anders kan doen dan zijn troepen terugtrekken, omdat moslimstrijders niet bang zijn voor de dood, zo ongelooflijk nobel zijn, et cetera. Lekkere discussie krijg je dan. Van beide figuren ben ik niet anders gewend maar van jou verwacht ik toch echt wel een betere formulering.
Oud 18-07-2005, 01:09
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
@mirage2000 & mujahideen:

Stel nu dat er in Engeland/Nederland/Spanje/etc. meer aanslagen worden gepleegd, door allochtonen; wat denken jullie dat hiervan het gevolg zal zijn ?
Zullen de landen dan gaan denken van, laat ik maar gaan luisteren, of zullen ze de allochtonen aanpakken?
Oud 18-07-2005, 01:10
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-07-2005 @ 01:03 :
Ik denk dat je het effect van die aanslagen dan toch enigszins overschat. Het werkt vooralsnog alleen maar averechts.
De slagkracht van dergelijke bewegingen is inderdaad beperkt, maar in de nabije toekomst voorzie ik grote problemen voor de Moslimwereld en het westen. (Burger)oorlog in Irak, de voortgaande armoede in Arabische wereld, de bevolkingsexplosie van 300 tot 1 miljard Arabieren in de komende 50 jaren, de waterschaarste, allemaal factoren die nieuwe geweldsgolven zullen generen. En ook het westen zal zijn portie ontvangen.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23

Laatst gewijzigd op 18-07-2005 om 01:13.
Oud 18-07-2005, 01:11
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-07-2005 @ 00:58 :
die twee jihadfiguren


Wat zou ik toch een stuk minder lachen als jij ooit het forum verlaat.
Oud 18-07-2005, 01:12
Verwijderd
Juist. De aanslag op de WTC-torens kostte aan een veelvoud van de mensen die bij deze aanslagen betrokken waren het leven (~2800 doden tegenover ~200 in Madrid en ~50 in London). Toch hebben de VS niet haar buitenlandbeleid gewijzigd. Integendeel, de USA Patriot Act die vlak na 11/9 werd aangenomen leidde er juist toe dat zo ongeveer iedereen met een Arabisch uiterlijk werd opgepakt en dagenlang voor verhoor werd vastgehouden.

Dus nu vraag ik jullie, wat denken jullie dat het effect is van een aanslag met ~tienduizend doden in een grote Europese stad (vooropgesteld dat dat technisch mogelijk is)? Denken jullie nu echt dat Blair, Chirac of Balkenende dan zeggen 'wauw, die nobele moslimstrijders kunnen echt wel vechten, laten we nu maar snel al onze troepen terugtrekken'? Natuurlijk niet. Het enige effect daarvan is dat je zowel de politiek als de publieke opinie tegen je krijgt (en de publieke opinie tegen moslims is al baggerslecht).
Oud 18-07-2005, 01:12
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-07-2005 @ 01:09 :
@mirage2000 & mujahideen:

Stel nu dat er in Engeland/Nederland/Spanje/etc. meer aanslagen worden gepleegd, door allochtonen; wat denken jullie dat hiervan het gevolg zal zijn ?
Zullen de landen dan gaan denken van, laat ik maar gaan luisteren, of zullen ze de allochtonen aanpakken?
De regeringen zullen zich wel koest houden. De mensen zullen echter verhaal halen bij de moslimburgers, wat weer tot meer extremisme bij de moslims zal leiden.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 18-07-2005, 01:15
Verwijderd
Citaat:
Mirage2000 schreef op 18-07-2005 @ 01:10 :
De slagkracht van dergelijke bewegingen is inderdaad beperkt, maar in de nabije toekomst voorzie ik grote problemen voor de Moslimwereld en het westen. (Burger)oorlog in Irak, de voortgaande armoede in Arabische wereld, de bevolkingsexplosie van 300 tot 1 miljard Arabieren in de komende 50 jaren, de waterschaarste, allemaal factoren die een nieuwe geweldsgolven zullen generen. En ook het westen zal zijn portie ontvangen.
Ongetwijfeld. Maar veel meer dan speldenprikjes zal dat niet zijn. Je schijnt uit het oog te verliezen dat de gemiddelde zelfmoord aanslag hooguit een 'dader/slachtoffer-ratio' heeft van enkele tientallen tegen één, terwijl met een enkele 'daisy cutter' duizenden mensen gedood kunnen worden. Op het gebied van de techniek van oorlogsvoering is het westen veruit superieur.

Dus, laten we even meedenken in dat doemscenario, dan denk ik dat ik wel weet wie er aan het langste eind gaat trekken. Overigens zijn de regeringen van de moslimstaten niet zo achterlijk dat ze een all-out oorlog beginnen met het westen, deels vanwege financiële belangen, deels vanwege gewoon gezond verstand. En ook de bevolking in die landen heeft voor 99% geen zin in oorlog.
Oud 18-07-2005, 01:31
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-07-2005 @ 01:12 :
Dus nu vraag ik jullie, wat denken jullie dat het effect is van een aanslag met ~tienduizend doden in een grote Europese stad (vooropgesteld dat dat technisch mogelijk is)? Denken jullie nu echt dat Blair, Chirac of Balkenende dan zeggen 'wauw, die nobele moslimstrijders kunnen echt wel vechten, laten we nu maar snel al onze troepen terugtrekken'? Natuurlijk niet. Het enige effect daarvan is dat je zowel de politiek als de publieke opinie tegen je krijgt (en de publieke opinie tegen moslims is al baggerslecht).
Ik denk zelfs dat als de genocide op de Joden tijdens WO2 er niet was geweest, deze nu op de Moslims zou hebben plaats gevonden, als ik soms het internet aftuin.

Want ga maar eens na welke situatie tot de holocaust leidde, en vergelijkdeze met de dag van vandaag.
Oud 18-07-2005, 01:34
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 18-07-2005 @ 01:12 :
De regeringen zullen zich wel koest houden.
Ik denk dat de onrust onder de bevolking zo groot zal zijn, dat politici om een burgeroorlog te voorkomen zeer harde maatregelen zullen moeten nemen, zoals het uit zetten van iedere verdachte, sluiting moskeeen, etc.

Citaat:
De mensen zullen echter verhaal halen bij de moslimburgers, wat weer tot meer extremisme bij de moslims zal leiden.
Ik denk dat Nederlanders niet zelf verhaal zullen gaan halen bij de Moslims ( te bang/past niet bij hun gewoontes), maar indirect via de verkiezingen.
Oud 18-07-2005, 10:23
DF99
Avatar van DF99
DF99 is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 18-07-2005 @ 01:01 :
Groepsamenhorigheid is niet iets slecht. En het paradijs is een uitkomst van de aanslagen die ze uit altruisme plegen. Niet het hoofddoel op zich.

Nee, de enige manier om deze strijders rustig te houden is door ze hun zin te geven. Moslimstrijders hebben de langste adem, zij winnen altijd, als ze sterven hebben ze hun zin. Sterven ze niet dan hebben ze ook hun zin omdat de westerse samenleving in angst leeft.
Jij bent een moslim? Wel dan stel ik jou de vraag : waarom onschuldige mensen treffen ? Hebben die terroristen niet het lef het tegen een leger op te nemen ?
Oud 18-07-2005, 11:33
DF99
Avatar van DF99
DF99 is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 18-07-2005 @ 01:01 :
Groepsamenhorigheid is niet iets slecht. En het paradijs is een uitkomst van de aanslagen die ze uit altruisme plegen. Niet het hoofddoel op zich.

Nee, de enige manier om deze strijders rustig te houden is door ze hun zin te geven. Moslimstrijders hebben de langste adem, zij winnen altijd, als ze sterven hebben ze hun zin. Sterven ze niet dan hebben ze ook hun zin omdat de westerse samenleving in angst leeft.
Kan niet .Nooit. Nooit aan terroristen toegeven, dus als ze morgen willen dat de officiele taal in Nederland het Arabisch wordt moeten we ze ook hun zin geven ? Leuk bezig.
Oud 18-07-2005, 11:58
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Zie het bedrog OBL toch in voor wat het is. Die man verrijkt zich gewoon over de ruggen van zijn medemoslims (zoals eerder uiteengezet), hersenspoelt hen en stuurt ze de dood in. Hij zeikt over Amerika, maar had de oorlog in Afghanistan tegen de Sovjet-Unie NOOIT kunnen winnen zonder stingers en gelden van de CIA. Een oorlog die hij vervolgens gebruikte voor propagandadoeleinden, om te bewijzen dat het mogelijk was een supermogenheid te verslaan...
En wie zijn vervolgens de dupe van zijn grootheidswaanzin en valse ideologie? Dezelde moslims die hij zo gemakkelijk, vanuit zijn hotel in montecarlo, de dood instuurt.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Oud 18-07-2005, 12:05
DF99
Avatar van DF99
DF99 is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 18-07-2005 @ 11:58 :
Zie het bedrog OBL toch in voor wat het is. Die man verrijkt zich gewoon over de ruggen van zijn medemoslims (zoals eerder uiteengezet), hersenspoelt hen en stuurt ze de dood in. Hij zeikt over Amerika, maar had de oorlog in Afghanistan tegen de Sovjet-Unie NOOIT kunnen winnen zonder stingers en gelden van de CIA. Een oorlog die hij vervolgens gebruikte voor propagandadoeleinden, om te bewijzen dat het mogelijk was een supermogenheid te verslaan...
En wie zijn vervolgens de dupe van zijn grootheidswaanzin en valse ideologie? Dezelde moslims die hij zo gemakkelijk, vanuit zijn hotel in montecarlo, de dood instuurt.
Idd.
Oud 18-07-2005, 12:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 18-07-2005 @ 01:01 :

Nee, de enige manier om deze strijders rustig te houden is door ze hun zin te geven. Moslimstrijders hebben de langste adem, zij winnen altijd, als ze sterven hebben ze hun zin. Sterven ze niet dan hebben ze ook hun zin omdat de westerse samenleving in angst leeft.
dat betekent dus de confrontatie aangaan als je niet wilt gedwongen te worden je aan te passen aan moslimextremisten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 18-07-2005, 12:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-07-2005 @ 01:31 :
Ik denk zelfs dat als de genocide op de Joden tijdens WO2 er niet was geweest, deze nu op de Moslims zou hebben plaats gevonden, als ik soms het internet aftuin.
daar is meer voor nodig dan wat haatgeroep
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 18-07-2005, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-07-2005 @ 01:31 :
Ik denk zelfs dat als de genocide op de Joden tijdens WO2 er niet was geweest, deze nu op de Moslims zou hebben plaats gevonden, als ik soms het internet aftuin.

Want ga maar eens na welke situatie tot de holocaust leidde, en vergelijkdeze met de dag van vandaag.
Dat gaat nogal ver. In de eerste plaats kun je niet zomaar zeggen dat het feit dat je schokkende dingen op internet vindt die duiden op moslimhaat betekent dat dat een genocide op moslims dichterbij brengt. Het aantal jihadsites waar pure haat en moordlust tegen het westen wordt gepropageerd is minstens zo groot. Bovendien heeft in een goed onderzoek zoiets geen plaats omdat je in de jaren dertig geen internet had, dus het onderzoek naar de rol van de massamedia in de hetze tegen joden zal dan een heel andere vorm moeten krijgen.

Er is ook nog een belangrijk verschil, namelijk dat als de holocaust niet had plaatsgevonden er waarschijnlijk ook geen of een totaal ander conflict in het midden-oosten zou zijn geweest, en zo ongeveer de belangrijkste bron van frustratie in de moslimwereld is het I/P-conflict zoals dat nu plaatsvindt.

Verder wat Gatara zegt. Voor het systematisch en collectief uitmoorden van een volledig deel van de wereldbevolking is wel wat meer nodig dan gefrustreerde Lonsdale-jongeren en regeringen die meer geld uitgeven aan terrorismemaatregelen dan een jaar of tien geleden.
Oud 18-07-2005, 12:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Verder wil ik het volgende punt nog even benadrukken (en herhalen) voor de jihadlovers (jihad als in gewelddadige oorlog) hier:

ik begrijp ook wel dat je tegen misstanden in de wereld bent en dat je wilt dat bepaalde landen eens wat meer zouden geven om andere landen en dat het oneerlijke verdeeld is op de wereld.

Maar ga dan bij een organisatie werken die hiertegen strijdt op een vredige manier, zoals Amnesty, Artsen Zonder Grenzen, e.d. of ga farmacie studeren en tracht een medicijn tegen ziektes als aids te vinden.

In plaats van in naam van pietje puk met een kalashnikov door het zand stuiven in de bergen van Afghanistan om vervolgens metro's op te blazen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 18-07-2005, 12:58
Verwijderd
Hehe
Oud 18-07-2005, 13:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-07-2005 @ 12:58 :
Hehe
overigens is pietje puk =/= allah maar staat pietje puk voor maakt niet uit uit welke naam. Dit geldt dus ook voor die anarchistische Italianen die uit naam van anarchisme koffiezetapparaten opblazen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 18-07-2005, 13:08
Verwijderd
Ja, maar zie mensen maar eens in het hoofd te stampen dat je niet moet vechten, maar constructief moet bezig zijn. Over het algemeen is 98% van de wereld en zijn bevolking ongelooflijk primitief en primair.
Oud 18-07-2005, 13:10
DF99
Avatar van DF99
DF99 is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-07-2005 @ 01:31 :
Ik denk zelfs dat als de genocide op de Joden tijdens WO2 er niet was geweest, deze nu op de Moslims zou hebben plaats gevonden, als ik soms het internet aftuin.

Want ga maar eens na welke situatie tot de holocaust leidde, en vergelijkdeze met de dag van vandaag.
Een korte rondgang op internet levert honderden filmpjes op waarin Amerikaanse en Britse legervoertuigen en soldaten worden opgeblazen.
Oud 18-07-2005, 13:15
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
DF99 schreef op 18-07-2005 @ 13:10 :
Een korte rondgang op internet levert honderden filmpjes op waarin Amerikaanse en Britse legervoertuigen en soldaten worden opgeblazen.
Bovendien is het idioot te beweren dat het om een systematisch, geplande moordmachine gaat.
Oud 18-07-2005, 13:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DF99 schreef op 18-07-2005 @ 13:10 :
Een korte rondgang op internet levert honderden filmpjes op waarin Amerikaanse en Britse legervoertuigen en soldaten worden opgeblazen.
en dan neem ik aan dat je nog geen kijkje heb genomen op arabischtalige websites
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 18-07-2005, 13:19
DF99
Avatar van DF99
DF99 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-07-2005 @ 13:17 :
en dan neem ik aan dat je nog geen kijkje heb genomen op arabischtalige websites
Neen. Dan beperk ik me bewust tot sites als Ogrish en aanverwanten.
Oud 18-07-2005, 13:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 18-07-2005 @ 13:15 :
Bovendien is het idioot te beweren dat het om een systematisch, geplande moordmachine gaat.
en zijn de gevoelens van het volk t.a.v. moslims ook naar aanleiding van wat in de wereld gebeurt, iets anders dan toen t.a.v. joden.

joden werd verweten dat ze de boel belazerden en stalen en dat soort shit (owja, ook gewelddig dat joden bloed van niet-joden zouden gebruiken voor hun matzes tijdens pesach; iets wat ik onlangs nog in een arabisch filmpje tegenkwam), moslims wordt verweten dat ze extremistisch zijn en hun eigen normen en waarden willen opdringen via een gewelddadige weg.

Men zal een confrontatie met moslims als een oorlog zien en niet als een uitroeiing. Dat maakt het ook al anders. Het is een beetje lastig me uit te drukken, maar ik hoop dat ik begrepen word
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 18-07-2005 om 13:24.
Oud 18-07-2005, 13:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
'Dader aanslagen Londen kocht veel flessen parfum'

Uitgegeven: 18 juli 2005 12:12
Laatst gewijzigd: 18 juli 2005 12:22
LONDEN - De Londense politie vermoedt dat de vier zelfmoordenaars die 7 juli dood en verderf zaaiden in Londen parfum hebben gebruikt in hun zelfgemaakte bommen. Volgens The Daily Mirror van maandag kocht een van hen, Germaine Lindsay, enkele dagen eerder in drie winkels voor ruim 1350 pond aan flessen parfum.

De Londense terreurdeskundige Andrew Silke zegt in de krant dat de alcohol die in parfum is verwerkt bij een explosie een 'napalmachtig' effect geeft, dat meer brandwonden veroorzaakt dan wanneer alcohol op zich in een bom wordt gebruikt.

De krant schrijft dat Lindsay op 4 juli enkele filialen van onder meer de parfumketen Fragrance Shop in zijn woonplaats Aylesbury bezocht. Een medewerker van de winkel bevestigt dat.

Verdacht

"Hij was rustig en beleefd. Maar het was raar dat iemand zoveel parfum tegelijk kocht. We vonden het verdacht." Bovendien stelde de man expliciet op zoek te zijn naar een fles Boss In Motion Green, dat wordt geleverd in een soort harde bolvormige verpakking. "Ik moet er een hebben, waar kan ik die krijgen?", had de man gevraagd. Pas in een ander filiaal van de Fragrance Shop slaagde hij daarvoor.

Lindsays zeer recente uitgavepatroon zou volgens The Daily Mirror ook zijn bank hebben gealarmeerd. Die zou, daags voor de aanslagen, de politie hebben ingeschakeld. http://www.nu.nl/news/559562/21/%27D...parfum%27.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 18-07-2005, 13:57
Verwijderd
Precies. Joden werden afgeschilderd als de oorzaak van de economische neergang van Duitsland, als de oorzaak van al het kwaad. Het verschil is dat die bewering voor de gewone Duitser niet te controleren was, de bewering was immaterieel: de doorsnee Duitser moest maar geloven dat de algemene economische malaise inderdaad zijn oorzaak vond in joodse woekerrente, et cetera.

Bij moslims daarentegen hebben mensen tastbaar, materieel bewijs dat er daadwerkelijk iets aan de hand is. De aanslag in London, Madrid en New York zijn daar een voorbeeld van. Daarvan zijn ooggetuigen. Bij Theo van Gogh idem dito. Men heeft hier veel meer het idee dat het de schuld van moslims is dat ze in een kwaad daglicht gesteld worden, dat wil zeggen, het is de schuld van een klein groepje fanatici dat de grote groep vreedzame moslims in een kwaad daglicht wordt gesteld.
Oud 18-07-2005, 14:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-07-2005 @ 13:57 :
Precies. Joden werden afgeschilderd als de oorzaak van de economische neergang van Duitsland, als de oorzaak van al het kwaad. Het verschil is dat die bewering voor de gewone Duitser niet te controleren was, de bewering was immaterieel: de doorsnee Duitser moest maar geloven dat de algemene economische malaise inderdaad zijn oorzaak vond in joodse woekerrente, et cetera.

Bij moslims daarentegen hebben mensen tastbaar, materieel bewijs dat er daadwerkelijk iets aan de hand is. De aanslag in London, Madrid en New York zijn daar een voorbeeld van. Daarvan zijn ooggetuigen. Bij Theo van Gogh idem dito. Men heeft hier veel meer het idee dat het de schuld van moslims is dat ze in een kwaad daglicht gesteld worden, dat wil zeggen, het is de schuld van een klein groepje fanatici dat de grote groep vreedzame moslims in een kwaad daglicht wordt gesteld.
dat bedoelde ik
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 18-07-2005, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 18-07-2005 @ 14:00 :
dat bedoelde ik
Veel moslims zien dat natuurlijk precies andersom. Die zien de oorlogen in Afghanistan en Irak in concreto en het buitenlandbeleid van de VS in abstracto als oorzaak van hun noodzaak zichzelf en hun broeders te verdedigen. Voor hen is er sprake van een welbewuste en systematische oorlog tegen de islam door het westen, met Amerika en Engeland voorop.

Dat besef wordt nog gesterkt door het feit dat er op dit moment nu niet bepaald een rooskleurige publieke opinie is over het moslimvraagstuk. Dat leidt er natuurlijk nog veel sterker toe dat moslims, ook degene die helemaal niet politiek geïnteresseerd zijn, zich uitgesloten en bedreigd voelen. Daardoor kruipen ze meer in hun schulp, zonderen ze zich af, of erger nog worden ze zelfs gewelddadig als ze door verkeerde personen ingepalmd worden.
Oud 18-07-2005, 14:09
Equilibrium
Avatar van Equilibrium
Equilibrium is offline
Ik vind het knap hoe sommigen hier toch redelijk serieus kunnen reageren op iemand die een koelbloedige moordenaar en terrorist als 'heilig en eerbiedwaardig' bestempeld.
Ik kan vanaf dat moment al niks anders meer doen dan die persoon hard uitlachen en iets nuttigers zoeken om te doen met mijn tijd
Oud 18-07-2005, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Equilibrium schreef op 18-07-2005 @ 14:09 :
Ik vind het knap hoe sommigen hier toch redelijk serieus kunnen reageren op iemand die een koelbloedige moordenaar en terrorist als 'heilig en eerbiedwaardig' bestempeld.
Ik kan vanaf dat moment al niks anders meer doen dan die persoon hard uitlachen en iets nuttigers zoeken om te doen met mijn tijd
Dat ik op hem reageer wil niet zeggen dat ik hem serieus neem. Ik weet zelf dat hij dat ook doet omdat mensen er hier zo opgefokt op reageren. En dit keer reageerde ik wat uitgebreider omdat Love & Peace op zichzelf wel een punt had toen hij zei dat die twee jihadfiguren geen normale reacties kregen.
Oud 18-07-2005, 14:20
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 18-07-2005 @ 11:58 :
Zie het bedrog OBL toch in voor wat het is. Die man verrijkt zich gewoon over de ruggen van zijn medemoslims (zoals eerder uiteengezet), hersenspoelt hen en stuurt ze de dood in. Hij zeikt over Amerika, maar had de oorlog in Afghanistan tegen de Sovjet-Unie NOOIT kunnen winnen zonder stingers en gelden van de CIA. Een oorlog die hij vervolgens gebruikte voor propagandadoeleinden, om te bewijzen dat het mogelijk was een supermogenheid te verslaan...
En wie zijn vervolgens de dupe van zijn grootheidswaanzin en valse ideologie? Dezelde moslims die hij zo gemakkelijk, vanuit zijn hotel in montecarlo, de dood instuurt.
Heel verkeerd beeld van OBL. Ik ken hem niet zo heel goed, maar wel goed genoeg om alle aantijgingen te verwerpen, nl:
1. Osama is sowieso in een heeeeel rijk gezin geboren, en heeft het geld dat hij zou opstrijken niet nodig. Als hij werkelijk geld zou willen, zou hij met zijn geld gaan beleggen ofzo.
2. Hij stuurt mensen niet alleen naar de dood, maar vecht zelf net zo hard mee. In Afghanistan heeft deze miljonair aan de voorste linies tegen de Russen gevochten.
En sowieso, het is logisch dat er mensen zijn die al het doe-werk doen, en mensen zijn die het denk-werk doen. Want hoe anders zouden de aanslagen van 11-9 kunnen plaatsvinden, indiein er geen leider was, en iedereen voor zich zelf zou werken?
3. Hij zeikt idd over Amerika, maar op het moment dat Amerika hem hielp, hadden de Amerikanen de torens in libanon nog niet verwoest. Pas toen, zoals hij in zijn speech aangeeft begon hij de Amerikanen en de Israeli's te haten.
4. Dat is geen propaganda te noemen, aangezien het echt waar is dat een stel zwakbewapende Moslims een grote natie als Rusland hebben tegengehouden.
5. Ik denk dat hij nu niet in een hotelkamer in montecarlo zit, maar dat deze miljonair, die voor hetzelfde geld in villa's zou kunnen wonen, in een of andere grot bij de grens tussen Pakistan en Afghanistan zit.
6. Dat is wel helemaal waar: hij denkt niet na over de gevolgen van zijn daden, hij is geromatiseerd door het idee wat enkele Moslims hier eerder riepen, namelijk dat Moslims niks te verliezen hebben, maar ziet niet de grootte van zijn tegenstander in.
Oud 18-07-2005, 14:22
Verwijderd
Dat OBL rijk is moge bekend worden verondersteld. Zijn familie is schatrijk en vooraanstaand maar hij is echt het zwarte schaap van de familie. Overigens is het niet zo gek dat een stel zwakbewapende moslims Rusland kunnen tegenhouden, aangezien het materieel van de Russen ook een roestige baggerzooi is en die gasten allemaal zwaar ongemotiveerd zijn.
Oud 18-07-2005, 14:26
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
DF99 schreef op 18-07-2005 @ 10:23 :
Jij bent een moslim?
Wat doet dat er toe?

Citaat:
Wel dan stel ik jou de vraag : waarom onschuldige mensen treffen ? Hebben die terroristen niet het lef het tegen een leger op te nemen ?
Het heeft niets met lef te maken, maar met wat je teweeg kan brengen na de aanval. Wetserse legers hebben nu eenmaal veel betere wapens, dan een stel terroristjes.

Citaat:
Kan niet .Nooit. Nooit aan terroristen toegeven, dus als ze morgen willen dat de officiele taal in Nederland het Arabisch wordt moeten we ze ook hun zin geven ? Leuk bezig.
Waarom zouden de terroisten uberhaupt zoiets belachelijks willen, en zelfs daar hun levens voor opofferen?

Ik denk dat als de Joden en de Amerikanen zich terugtrekken uit Arabisch grondgebied, er geen enkele Moslim-terrorist meer zal overblijven.
Oud 18-07-2005, 14:30
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het heeft geen zin om radicaliserende jihadlovers te maginaliseren of te kleineren als ze hun mond opentrekken. Het enige wat je daarme bereikt is dat ze zich nog verder gaan afzetten tegen de maatschappij. Juist omdat ze geen gehoor krijgen op de normale fatsoenlijke manier, zoeken ze hun toevlucht tot gewelddadige acties. Zo krijg je namelijk wel gehoor, ook al bereik je daarmee op den duur precies het tegenovergestelde van wat je nastreeft, namelijk moslimemancipatie. Maar dat geeft niet, want negatieve aandacht is ook aandacht.

We moeten dus de discussie inhoudelijk met hen aangaan, luisteren naar wat hen dwarszit, ook al vinden we dat zelf kolder, en proberen om hen wat redelijkheid in de harde schedel te stampen.
Oud 18-07-2005, 14:33
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-07-2005 @ 12:47 :
dat betekent dus de confrontatie aangaan als je niet wilt gedwongen te worden je aan te passen aan moslimextremisten.
Dat is niet waar. Deze Moslimextremisten willen niet dat het Westen zich aan hen aanpast, maar gewoon met rust laat.

Het idee dat je dan toegeeft aan terroristen klopt wel, maar niet dat ze willen dat hun slachtoffers zich aan hen aanpassen.

Overigens is een positie-spel, zoals dat heet, heeeel dom. Je moet niet kijken naar posities ( zo van, ik als natie ga niet toegeven aan een kelin groepje), maar naar belangen van beide groepen, wil je er voor beide partijen het maximum rendement behalen.

Citaat:
daar is meer voor nodig dan wat haatgeroep
oh ja, de expert praat. Dan zal het wel goed zijn.
Argumentatie?
Oud 18-07-2005, 14:34
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
juno schreef op 18-07-2005 @ 14:30 :
Het heeft geen zin om radicaliserende jihadlovers te maginaliseren of te kleineren als ze hun mond opentrekken. Het enige wat je daarme bereikt is dat ze zich nog verder gaan afzetten tegen de maatschappij.
Zowaar, ik ben het met je eens.
Oud 18-07-2005, 14:34
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-07-2005 @ 14:26 :


Ik denk dat als de Joden en de Amerikanen zich terugtrekken uit Arabisch grondgebied, er geen enkele Moslim-terrorist meer zal overblijven.
En waar stel jij je voor dat alle Israelis dan gaan wonen? Historisch gezien hebben joden op dat stukje wereld nog het meeste aanspraak.

In wezen is het verdorie ook allemaal de schuld van de Romeinen, die de joden uit Palestina verdreven, waarna ze 20 eeuwen in dispora moesten leven.

Zionisten hebben de stukken land in Palestina waar zij hun eerste kibboetsen stichtten overigens eerlijk GEKOCHT van de arabische grondeigenaren. Die hadden misschien wel een hekel aan joden, maar niet aan hun geld.
Oud 18-07-2005, 14:38
DF99
Avatar van DF99
DF99 is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-07-2005 @ 14:33 :
Dat is niet waar. Deze Moslimextremisten willen niet dat het Westen zich aan hen aanpast, maar gewoon met rust laat.
Het idee dat je dan toegeeft aan terroristen klopt wel, maar niet dat ze willen dat hun slachtoffers zich aan hen aanpassen.

Overigens is een positie-spel, zoals dat heet, heeeel dom. Je moet niet kijken naar posities ( zo van, ik als natie ga niet toegeven aan een kelin groepje), maar naar belangen van beide groepen, wil je er voor beide partijen het maximum rendement behalen.

oh ja, de expert praat. Dan zal het wel goed zijn.
Argumentatie?
Blauw: totdat men voedselhulp of dergelijke nodig heeft.
Als ik jou zo hoor praten, lijkt het wel of jij de expert bent, sorry dat ik het zeg. Maar jij kent OBL dan ook. Wel niet hheel goed.

Wat mijn vraag of je moslim bent er toe doet : enorm veel.
Ik denk dat een moslim sowieso anders tegen over de problematiek staat, en dat moslims in weze vredelievende mensen zouden moeten zijn. Dan stel ik me de vraag: die terroristen handelen niet vanuit geloof, aangezien ik dacht dat de Koran zegt dat geweld en doden not done zijn.
Oud 18-07-2005, 14:40
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 18-07-2005 @ 14:34 :
En waar stel jij je voor dat alle Israelis dan gaan wonen? Historisch gezien hebben joden op dat stukje wereld nog het meeste aanspraak.

In wezen is het verdorie ook allemaal de schuld van de Romeinen, die de joden uit Palestina verdreven, waarna ze 20 eeuwen in dispora moesten leven.

Zionisten hebben de stukken land in Palestina waar zij hun eerste kibboetsen stichtten overigens eerlijk GEKOCHT van de arabische grondeigenaren. Die hadden misschien wel een hekel aan joden, maar niet aan hun geld.
Wat ze eerlijk gekocht hebben is ook van hen. Maar toe-eigenen van andermans land dat kan niet. Ze moeten gewoon samen in vrede kunnen leven op diezelfde grond.
Oud 18-07-2005, 14:40
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
juno schreef op 18-07-2005 @ 14:34 :
En waar stel jij je voor dat alle Israelis dan gaan wonen? Historisch gezien hebben joden op dat stukje wereld nog het meeste aanspraak.
Onder Palestijns gezag, in Palestina. ( en op een normale manier, zonder muur, controleposten, etc.)
Netzoals hoe vroeger de Joden onder Islamitisch gezag in Andalusie en in Palestina leefden.


Citaat:
In wezen is het verdorie ook allemaal de schuld van de Romeinen, die de joden uit Palestina verdreven, waarna ze 20 eeuwen in dispora moesten leven.
ehh...ja
Citaat:
Zionisten hebben de stukken land in Palestina waar zij hun eerste kibboetsen stichtten overigens eerlijk GEKOCHT van de arabische grondeigenaren.
KOPEN GEEFT JE NIET HET RECHT HET LAND OOK TE BESTUREN, RECHTENSTUDENTE!!
Ik schrijf het effe met grote letters, aangezien dit er maar niet in wil.

Citaat:
Die hadden misschien wel een hekel aan joden,
Waar baseer je dat op? Verwar je de Christenen niet met de Moslims?
Oud 18-07-2005, 14:48
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Fatwa Britse soennieten tegen aanslagen

LONDEN - De grootste soennitische groep in Groot-Brittannië, de Jama'at e Ahl e Sunnat of Soennitische Raad, heeft zondag een religieus edict uitgevaardigd tegen terreuraanslagen als die van 7 juli in Londen.

"Ongeacht de wreedheden die worden begaan in Palestina en Irak, is er geen islamitische rechtvaardiging voor de aanslagen in Londen", aldus de fatwa. De raad veroordeelde de aanslagen en degenen "die deze jongeren hebben opgehitst omwille van hun eigen verwrongen ideologie".


Heiligschennis

De bijeenkomst van ruim tweeduizend soennitische geestelijken, korankenners en gemeenschapsleiders was al voor de aanslagen gepland. Moefti Muhammad Gul Rehman Qadri, de voorzitter van de raad, zei dat wat in Londen is gebeurd kan worden beschouwd als heiligschennis. "Het is een zonde om je eigen leven of dat van anderen te nemen", zei hij. Een ander lid van de raad, het Lagerhuislid uit Birmingham Khalid Mahmood, noemde het de plicht van iedere moslim om zich tegen zelfmoordaanslagen uit te spreken.

Madrassa's

De Britse minister van defensie John Reid sprak zondag in een vraaggesprek met CNN zijn bezorgdheid over de rol van koranscholen in Pakistan, de zogenoemde madrassa's. Hij zei dat deze scholen een belangrijke bron van internationale instabiliteit zijn en in grote mate bijdragen aan de toename van terroristische activiteit.

Een van de vier vermoedelijke daders, de 22-jarige Shahzad Tanweer, zou tijdens een verblijf in Pakistan twee van zulke scholen hebben bezocht. Agenten van de Pakistaanse veiligheidsdienst hebben studenten, docenten en bestuurders van een school in Lahore ondervraagd en gewapend met foto's en een dossier over Tanweer zeker twee radicale islamitische centra hebben bezocht.

MI5

Een andere vermoedelijke dader, de 30-jarige Mohammad Sidique Khan, is volgens de krant The Sunday Times vorig jaar onderzocht door de Britse binnenlandse veiligheidsdienst, de MI5. De dienst zou hebben geconcludeerd dat Khan geen bedreiging vormde voor de nationale veiligheid en daarom niet verder in de gaten hoefde te worden gehouden. De regering wilde niet op het bericht reageren.

De MI5 liet haar oog op Khan vallen toen ze onderzoek deed naar een verondersteld complot om een vrachtwagen met explosieven tot ontploffing te brengen bij een discotheek in de Londense wijk Soho, aldus de krant. Behalve Khan zouden nog honderden potentiële verdachten zijn doorgelicht.

Rondleiding

De Labourpartij maakte zaterdag bekend dat Khan, die op een school in Leeds werkte, vorig jaar als gast van haar parlementslid Jon Trickett een rondleiding heeft gehad in de parlementsgebouwen. Khans familie gaf een verklaring uit waarin staat dat Khan gehersenspoeld moet zijn geweest. De familie riep een ieder op "de terreurnetwerken die onze zoons ertoe brengen zulke kwaden te begaan" te ontmaskeren.

De politie gaf zaterdag een foto vrij waarop alle vier de verdachten van de aanslagen zijn te zien, terwijl ze op 7 juli, de dag van de aanslagen, met rugzakken om het station van Luton, 50 kilometer ten noorden van Londen, binnengaan. De vier namen, na met een gehuurde auto uit Leeds te zijn gekomen, in Luton de trein naar het Londense station King's Cross.

Jamaica

De Jamaicaanse regering bevestigde zaterdag dat een verdachte, de 19-jarige Germaine Lindsay, in Jamaica is geboren. Lindsay vertrok toen hij vijf maanden was met zijn moeder naar Groot-Brittannië, waar zijn vader toen woonde, zei Sandra Graham, de voorlichtster van premier P.J. Patterson. De vader, die al jaren weer in Jamaica woont, zei voor de radio zijn zoon niet meer te hebben gezien sinds die 11 was.

De vader, de 45-jarige Nigel Lindsay, zei ook dat hij sinds vorig jaar wekelijks met zijn zoon belde, maar dat ze de afgelopen twee maanden geen contact meer hadden gehad. In een van die telefoongesprekken zou Germaine hebben gezegd dat hij moslim was geworden. De Jamaicaanse politie heeft de vader op verzoek van Scotland Yard gehoord. De Amerikaanse televisiezender ABC meldde zaterdag dat de FBI onderzoekt of Germaine Lindsay contacten onderhield met bepaalde personen in New Jersey.

nu.nl

Kan iemand mij uitleggen wat een fatwa is ?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hamas aan de macht
T_ID
500 30-01-2006 19:44
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquete: Jouw mening over terrorisme
martin0s
13 10-01-2006 20:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Media en de islam
juno
20 25-11-2005 11:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Proces Mohammed B.
Levitating Nun
500 26-07-2005 20:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Leuk weetje: Op kaartspel stonden terroristische aanslagen
Dotcom
33 16-04-2004 18:02
Verhalen & Gedichten [verhaal] Apocalyps 2012
Junkfood Junkie
19 22-03-2004 11:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.