Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2015, 17:53
animatiekoning
animatiekoning is offline
Hoi,

Voor mijn wiskunde B vwo examen moet ik bewijzen kunnen leveren in de vlakke meetkunde. Nu is het zo dat ik de theorie goed begrijp, en als een bewijs gegeven wordt kan ik het ook goed begrijpen.

Maar het probleem is dat als ik een (examen)vraagstuk krijg, dat ik soms echt niet weet waar ik moet beginnen. Ook na lang nadenken kom ik er vaak echt niet uit. Als ik dan naar de antwoorden kijk denk ik: "Ja, dat is logisch"

Waarom kan ik er vaak niet opkomen? Hebben jullie tips hoe ik dit kan trainen?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2015, 18:13
jippie1234
jippie1234 is offline
Veel oefenen! Ken het probleem. Probeer naar de bekende stellingen toe te werken. Je bent een beetje vaag over welke soort problemen je tegenkomt. Maar veel oefenen werkt echt het beste
Met citaat reageren
Oud 21-03-2015, 18:37
animatiekoning
animatiekoning is offline
Vooral opgaven met cirkels en driehoeken. Daar ben ik echt heel slecht in. En oefenen gaat moeilijk, want sommige zie ik gewoon echt niet. Bijvoorbeeld deze:

http://www.examenblad.nl/examendocum...5-a-14-2-o.pdf

opgave 6.

Hoe lang ik ook kijk, ik kom er niet uit. Als ik het antwoord zie denk ik wel van: ja dat snap ik, maar hoe moet je daar zelfstandig uit komen? Zijn er handige tips?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2015, 23:47
the economist
the economist is offline
Maak tijdens het oefenen een lijstje van waar je overal naar zou kúnnen kijken. Dat zijn helemaal niet zo ontzettend veel dingen. De eigenschap hier, dat voor een bisectrice geldt, dat je vanaf de benen van die driehoeksteeds even ver van de bisectrice bent, is er wel zo eentje.
Eigenlijk moet je die eigenschappen goed kennen om ze te kunnen herkennen
Met citaat reageren
Oud 28-03-2015, 01:17
1337Gamer
1337Gamer is offline
Ja het is echt puzzelen... weet ik ook nog wel van mijn examen, iemand het zien doen is te begrijpen, maar doen is iets anders .

Ik raad aan inderdaad te oefenen om patronen te herkennen, en voor jezelf goed op een rijtje te hebben ALLE informatie.

Dus goed de vraag lezen, zijn er al gegevens zoals RUIT ABCD of dergelijke. Zorg ook dat je weet wat daar de kenmerken en eisen aan zijn, aan dat soort figuren.

Dan gewoon zoveel mogelijk opschrijven als je kan, hoeken anders proberen te omschrijven, bijv Hoek C = 180 - hoek A+ hoek B en kijken of je op een of andere manier toch eruit komt...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Getal en Ruimte bewijzen in de vlakke meetkunde
h20
1 26-01-2015 21:14
De Kantine Saaikunde A1 is nu C #813
Verwijderd
500 12-01-2010 23:05
VWO CE Wiskunde B
Kimx
19 03-06-2009 22:10
Huiswerkvragen: Exacte vakken Ruimtemeetkunde
tiger31
16 28-05-2005 13:20
Algemene schoolzaken ng/nt wb1/wb2
tonissen
87 13-04-2004 20:07
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde B12 PO
Playerboy_1986
8 31-01-2004 11:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.