Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2008, 07:12
Verwijderd
Beleidsmedewerker.

Edit: dat wil ik niet worden, dat word ik waarschijnlijk. Het liefst zou ik werken voor een NGO of iets vergelijkbaars, in het begin als juridisch adviseur (want dat is dan nog het enige dat ik kan) maar ik blijf liever niet mijn hele loopbaan in het juridische straatje. De overheid adviseren lijkt me ook nog wel oké.

Laatst gewijzigd op 18-02-2008 om 15:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2008, 08:46
Verwijderd
Vroeger wilde ik altijd dierenarts worden, maar daar ben ik van af gestapt toen de hond van de buren mij beet. Daarna wilde ik politieagente worden, dat heb ik tot mijn vijftiende ofzo gezegd. Toen kwam ik er achter dat je als politieagente mensen moet gaan vertellen dat hun zoon/dochter/man/vrouw/whatever is overleden door zelfmoord oid. Daar ben ik toen maar mee opgehouden om dat te willen. TOen wilde ik psychiater worden, maar toen ik hoorde dat je eerst medicijnen moet studeren, wilde ik dat ook niet meer. Wantja, ik ben daar lang niet slim genoeg voor. Toen kwam ik erachter dat er een HBO opleiding psychologie is, en nu ben ik erover aan het denken om dat te gaan doen. Of Toegepaste Pyschologie, of Social Studies. Maar wel iets in het sociale, dat blijf ik zeker doen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 15:26
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
deze topic is confronterend.
want; nog een paar maanden te gaan en dan afgestudeerd (maatschappelijk werk en dienstverlening)
maar ik weet nog helemaal niet wat ik nou eigenlijk wil
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 16:34
Verwijderd
Vroeger wilde ik schelpenbioloog (geen idee of er ook echt schelpenbiologen bestaan ) of violiste worden. Het eerste leek me niet meer zo interessant (ik heb nog wel gedacht om biologie te gaan studeren, maar dat snijden in dode beesten staat me écht niet aan) en mijn violiste-droom viel in duigen toen ik last kreeg van mijn gewrichten en moest stoppen met vioollessen (later ook niet meer opgepakt wegens andere problemen).

Dit jaar was ik begonnen aan een studie muziektherapie. Wegens ziekte moeten stoppen maar misschien dat ik het volgend jaar weer kan oppakken. Ik ben erg geïnteresseerd in de psyche van een mens, dus iets in die richting wil ik in ieder geval doen, maar ik moet oppassen dat het niet te confronterend wordt.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 17:37
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik wilde vroeger altijd de ICT in. Vooral eigenlijk omdat m'n vader dat ook deed, maar ook omdat programmeren me wel interesseerde.

De omslag kwam in de derde klas van het vwo. Toen werd ik met allerlei adviezen min of meer naar de NG-hoek geduwd. Maar het bleek wel dat ik de vakken erg leuk vond. Organische scheikunde en moleculaire biologie trokken me vooral en het proeven doen vond ik ook leuk. Dit viel prima voort te zetten met een studie biomedische wetenschappen en nu overweeg ik om lab-analist te worden. Promoveren zie ik sinds kort ook als een optie. Het bedrijfsleven in gaan trekt me ook.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 17:51
Verwijderd
Begrafenisondernemer lijkt me ook mooi. je moet dan echt er voor zorgen dat mensen een mooi afscheid hebben van hun man/vrouw/kind/vader/moeder/enz.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 18:00
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Ik leer voor theoloog/jeugdwerker. Ik denk dat ik dat ook wel wil blijven doen, maar daarnaast een andere functie wil. Beleidsmedewerker, adviseur of schrijver lijken me wel oké.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 18:14
Verwijderd
Ik weet stiekem nog steeds niet zeker wat ik wil worden. Maar misschien manager of leidinggevende bij het bedrijf waar ik werk.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 22:11
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Ik leer voor theoloog/jeugdwerker. Ik denk dat ik dat ook wel wil blijven doen, maar daarnaast een andere functie wil. Beleidsmedewerker, adviseur of schrijver lijken me wel oké.
Studeer je Theologie? Hoe is dat? Het lijkt me heel interessant, maar ik ben zelf niet godsdienstig, dus ik vraag me af of het dan een goed idee zou zijn.

Als ik word waar ik voor leer zal het iets psychologisch of pedagogisch worden. Stiekum zou ik heel graag profesioneel soliste klassieke muziek worden maar als dat niet lukt, dan maar amateur

Vroeger wilde ik trouwens ook al zangeres worden, daarna wilde ik in het leger, daarna profvoetbalster worden en daarna bij de politie.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Studeer je Theologie? Hoe is dat? Het lijkt me heel interessant, maar ik ben zelf niet godsdienstig, dus ik vraag me af of het dan een goed idee zou zijn.
Qft, oftewel; hetzelfde geldt voor mij.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 22:25
Verwijderd
Theologie is toch geen wetenschap. Dan is hobbitologie ook een wetenschap.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2008, 07:42
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Studeer je Theologie? Hoe is dat? Het lijkt me heel interessant, maar ik ben zelf niet godsdienstig, dus ik vraag me af of het dan een goed idee zou zijn.

Als ik word waar ik voor leer zal het iets psychologisch of pedagogisch worden. Stiekum zou ik heel graag profesioneel soliste klassieke muziek worden maar als dat niet lukt, dan maar amateur

Vroeger wilde ik trouwens ook al zangeres worden, daarna wilde ik in het leger, daarna profvoetbalster worden en daarna bij de politie.
Nouja, op HBO-niveau, dus vooral praktisch gericht. Écht theologisch onderwijs zit er niet heel veel in, en dat vidn ik wel jammer. Op WO-niveau theologie studeren kan ook prima als je zelf niet godsdienstig bent. Dat is namelijk meer godsdienstwetenschappen. En dat is 'neutraler'.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 19-02-2008, 10:45
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Nouja, op HBO-niveau, dus vooral praktisch gericht. Écht theologisch onderwijs zit er niet heel veel in, en dat vidn ik wel jammer. Op WO-niveau theologie studeren kan ook prima als je zelf niet godsdienstig bent. Dat is namelijk meer godsdienstwetenschappen. En dat is 'neutraler'.
Oke, bedankt. Wat leer je dan zoal in jouw opleiding?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2008, 16:30
Verwijderd
Ik liefst zou ik kunstschilder willen worden maarja, dan moet het financieel gezien wel een beetje uit te houden zijn.. Maar het is mijn passie en verder ben ik naast tekenen/schilderen toch niet echt ergens goed in, dus ik ga het wel proberen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken kakkers help mij!!!!!
ukkie88
67 17-08-2011 07:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Parlementsverkiezingen
Lorelei
488 19-07-2009 11:58
De Kantine saai #144
Verwijderd
500 22-02-2008 23:16
Algemene schoolzaken Studeren zonder te weten welk beroep je precies wilt gaan uitoefenen
Nonaj
22 31-08-2007 23:09
Lichaam & Gezondheid Medische zaken: wat trekt jou?
Rabbi Daniel
23 29-05-2003 20:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.