Oud 12-05-2005, 19:20
darkpsycho_666
Avatar van darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
Heey.

Ik ben vandaag bij mijn huisarts geweest en die heeft in mijn voet een peesontsteking geconstateert.. ik vroeg me af of jullie daar ervaringen mee hebben en hoe lang dit bij jullie heeft geduurd.. dan heb ik voor mijzelf namelijk ook enig idee..

Alvast bedankt
__________________
.:The Perfection Of Religion Becoming Our Own Death:.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 19:23
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Hoi!

Ik heb een peestontsteking gehad in mijn duim en hand.
Ik kreeg van die roze smartie pillen, om de ontsteking te remmen en de pijn weg te nemen (tot mijn spijt ben ik de naam vergeten)
Het heeft een lange tijd geduurd voordat het helemaal over was en ik moest veel rusten met mijn arm.

Sterkte!
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 19:25
darkpsycho_666
Avatar van darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
ik heb gele pilletjes ook voor de pijn en om de ontsteking te remmen.. ik hoop dat het bij mij niet zo lang duurt.
__________________
.:The Perfection Of Religion Becoming Our Own Death:.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 19:25
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
darkpsycho_666 schreef op 12-05-2005 @ 19:25 :
ik heb gele pilletjes ook voor de pijn en om de ontsteking te remmen.. ik hoop dat het bij mij niet zo lang duurt.
gele pilletjes zijn volgens mij dyclofenac
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef op 12-05-2005 @ 19:25 :
gele pilletjes zijn volgens mij dyclofenac
En de roze ibuprofen denk ik?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 12:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Zoiets gaat niet over zonder rust. Een meisje uit mijn klas had er 1 in haar schouder en heeft er nu nog steeds last van (sinds oktober). Maar zij rust dan ook niet, dat gaat ook niet.

Ze kreeg ook als advies om het veel te masseren. Met je voet wordt het echter wel lastig om rust te gaan houden
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 12:18
Verwijderd
Rusten en fysiotherapie. Een collega van mij heeft een peesontsteking bij haar ribben en is al maanden niet aan het werk...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 16:43
ikke7325
ikke7325 is offline
ik heb 1 ½ jaar geleden een peesontsteking opgelopen in mn schouder en ik heb er nu nog vaak last van. omdat ik er vrij lang mee heb doorgelopen kan ik niet alles meer met mn schouder.
dus een advies veeeeeeel rust houden
__________________
je bent wie je bent en niemand anders
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 17:32
Verwijderd
Ik heb chronische peesontsteking in mijn pols.
Het enige wat helpt is RUST en ja, dat is echt verschrikkelijk moeilijk. Als je naar de fysiotherapeut gaat krijg je ook therapie met van die radiogolven, dat doet op het moment zelf geen pijn, maar daarna wel. Geen idee hoe dat werkt.

Ik heb het zelf min of meer naar de kloten geholpen (door maar niet naar de dokter te gaan) en ja.. dat is een beetje jammer dus
Maar je moet dus gewoon echt je voet zo min mogelijk proberen te belasten, maar ook niet laten verslappen (dat had ik na 2 weken tape, zo'n zielig hangend polsje)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 18:25
Shyra
Avatar van Shyra
Shyra is offline
Ik had/heb een achillespeesaanhechtingsontsteking.
Ik kreeg er geen medicijnen voor, maar moest het elk uur 5 minuten koelen.
Het is gekomen doordat mijn voet gebroken is geweest, maar ik er op heb doorgelopen, en hij daardoor is scheef komen te staan.
Nu heb ik fysiotherapie en steunzolen, en is het al bijna weg.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 20:13
pollewop
Avatar van pollewop
pollewop is offline
Ik heb een aantal keer soort peesontsteking gehad in mijn pols. Ik heb er toen geen medicijnen voor gekregen, de dokter zei dat ik het kon laten weghalen of gewoon afwachten. Elke keer gewoon afgewacht en na 2 maanden ongeveer ging het vanzelf weer weg.
Maar dat is natuurlijk iets totaal anders dan in je voet.
__________________
Napaku. 'Cause it isn't the rush of remembering, it's just mush
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 01:39
beestje
beestje is offline
hai hai,

ook ik had een achillespeesaanhechtingsontsteking (wat een woord) van het dragen van verkeerde schoenen waarschijnlijk.. maar mijn vader (huisarts) heeft er corticosteroiden ingespoten (jawel, met de naald in mijn hak) en toen nog een keer en toen ging het over... het lijkt heel pijnlijk maar dat viel mee. Als je huisarts dat goed kan zetten dan is het snel klaar

die pilletjes zijn trouwens volgens mij vooral pijnstillers.. dus die werken niet echt ontstekingsremmend. vooral rust wil inderdaad nog wel eens helpen
__________________
*front anti-slaap* *lid van AntiBreezerFront**bieeeeeeeeer*
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 12:07
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
bij mij zeiden ze ook dat de pezen in mijn hand en pols ontstoken waren, intussen heb ik er al 5 jaar last van. k heb 3x foto's laten maken, fysiotherapie gehad en uiteindelijk een brace gekregen. die heeft wel geholpen, heb er nu niet zoveel last meer van.
maar volgens mij lult die dokter gewoon, ze weet niet eens wat ik heb...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 04:06
Luego
Luego is offline
Citaat:
beestje schreef op 21-05-2005 @ 01:39 :
hai hai,

ook ik had een achillespeesaanhechtingsontsteking (wat een woord) van het dragen van verkeerde schoenen waarschijnlijk.. maar mijn vader (huisarts) heeft er corticosteroiden ingespoten (jawel, met de naald in mijn hak) en toen nog een keer en toen ging het over... het lijkt heel pijnlijk maar dat viel mee. Als je huisarts dat goed kan zetten dan is het snel klaar

die pilletjes zijn trouwens volgens mij vooral pijnstillers.. dus die werken niet echt ontstekingsremmend. vooral rust wil inderdaad nog wel eens helpen
*meldt zich ook met een achillespeesaanhechtings-/slijmbeursontsteking*

In Noorwegen gekregen in januari, waarschijnlijk overbelasting en korte spieren en verkeerde schoenen en veelvuldig een nieuwe beweging maken-combinatie. Eerst zeiden ze: met ontstekingsremmers en een week op krukken gaat het wel over. Niet dus. Een week later een cortisonenspuit en nog steeds op krukken. Geen verandering. Ik hield toen echt veel rust, kon sowieso geen schoenen aan en traplopen ging ook niet geweldig dus het moest wel.
Uiteindelijk sloeg geluidstherapie (fysio) aan, en inmiddels is het echt bijna over, voel het alleen weer als ik langere tijd op krappe schoenen loop.
@beestje & Shyra: Konden jullie wel andere schoenen dan snowboots aan?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 16:03
Dís
Avatar van Dís
Dís is offline
hai
ik heb er één in mn voet aan mn enkel en die gaat niet weg omdat ik er elke dag weer op steun en dus weer belast.
ik moet 2 tot 3 pillen ibuprofene per dag nemen en voltaren zalf plus steunverband.
gezellig is anders maarja
__________________
Ice ice baby
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 22:58
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 19-05-2005 @ 17:32 :
Ik heb chronische peesontsteking in mijn pols.
Het enige wat helpt is RUST en ja, dat is echt verschrikkelijk moeilijk. Als je naar de fysiotherapeut gaat krijg je ook therapie met van die radiogolven, dat doet op het moment zelf geen pijn, maar daarna wel. Geen idee hoe dat werkt.

Ik heb het zelf min of meer naar de kloten geholpen (door maar niet naar de dokter te gaan) en ja.. dat is een beetje jammer dus
Maar je moet dus gewoon echt je voet zo min mogelijk proberen te belasten, maar ook niet laten verslappen (dat had ik na 2 weken tape, zo'n zielig hangend polsje)
Ik heb een vraagje. Ik heb al sinds 2001 last van mijn pols, en van de zomer nadat ik er dus 4 jaar mee heb gelopen en ze steeds niet wisten wat ik had werd er eindelijk zogenaamde een diagnose gesteld een peesontsteking. Ik heb toen een injectie gehad en moest 6 weken met gips lopen. Maar nu is mijn pols een beetje beschadigd door die injectie hoogtwaarschijnlijk omdat ze hem verkeerd heeft ingespoten. Mijn pols is nog gevoeliger en het steekt een beetje naar buiten, mijn aders steken nu ook helemaal uit en mijn pols sinds juni 2005 rood/paars achtig zoals dat gebeurt wanneer je bijvoorbeeld je hand afknelt en er niet genoeg bloed komt, het is tegenwoordig altijd zo. En mijn huid is op die plek helemaal uitgedroogd, mijn linkerpols is ook dunner als mijn rechterpols. De pijn zit er nog hardstikke, en degene van wie ik de injectie heb gehad was een vervangende orthopeet omdat mijn orthopeet op vakantie was, toen mijn orthopeet terug kwam heeft hij me gezegd dat ik niets heb en als de pijn bleef aanhouden mijn zenuw wel doorgesneden kon worden ik heb een emg gehad en heb geen carpen nog wat syndroom.
Nu is mijn vraag kan ik een klacht indienen tegen die orthopeet die mijn pols nog erger heeft verpest en hoe zou ik dat moeten bewijzen?
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-je-Hart-topic # 152
Hawahaai
500 16-01-2010 22:05
Lichaam & Gezondheid Reuma
BelleRosé
23 26-03-2008 00:36
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane
Methuselah
500 17-01-2007 12:41
De Kantine Wat staat er onder je ctrl+veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee?
Briseïs
500 09-11-2004 17:49
Lichaam & Gezondheid Injectie met Cortison in schouder gehad
Devil-Eye
5 30-09-2004 00:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.