Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2005, 00:54
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik heb/had dus een goede vriend, waar ik heel veel lol mee had. Totdat hij me vertelde dat hij verliefd op me was. Ik was dronken op dat moment en weet niet hoe ik gereageerd heb( geen goed excuus opzich), maar volgens mij heb ik iets gezegd in de trant van: goh, ik voel niets voor jou, maar ik wil wel vrienden met je blijven.
Nou is het vervelende dus dat dat voor mijn gevoel niet mogelijk is. Ik heb het idee dat het duidelijk te merken is dat hij iets voor me voelt, terwijl ik dat juist niet wil. Ik heb hem dit ook duidelijk geprobeerd te maken door me afstandelijk te gedragen, door met andere jongens te flirten als hij in de buurt is, maar het werkt allemaal niet.
Op zich voel ik me schuldig, omdat ik het idee heb dat ik niet duidelijk ben geweest, en hem aan het lijntje hou ofzo. En ik wil hem ook niet pijn doen, omdat ik wel om hem geef.

Het is duidelijk dat ik dus de confrontatie aan moet gaan, maar wat moet ik zeggen? En op welke manier? En wat is juist heel pijnlijk om te horen in zo'n situatie?

Sorry voor het vage verhaal
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2005, 01:44
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Tja. Erg veel duidelijker kun je niet zijn, al vind ik dat opzettelijk flirten met andere jongens niet echt getuigen van veel stijl.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 02:06
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
al vind ik dat opzettelijk flirten met andere jongens niet echt getuigen van veel stijl.
Ik ook niet.

Enne: kijk, als je echt niks voor 'em voelt houdt 't op. Maar als je 'em toch wel beetje leuk vindt, kun je ook proberen hem leuker te gaan vinden.

Maar is lastig!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 06:16
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Volgensmij kun je het best zeggen zoals je het zojuist aan ons gezegd hebt.
+ als hij zich niet normaal kan gedragen kun je ook een tijdje wat minder met elkaar omgaan om hem te 'ontzien' en dan hopen dat het overgaat..
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 08:15
chocomelsletje
Avatar van chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik heb het zelfde gehad, mijn beste vriend was verliefd op mij, ik niet op hem. Ik heb gewoon gezegd dat ik niet verliefd was op hem, en ging voor de rest gewoon met hem om.. Na een tijdje ging zijn verliefdheid vanzelf weg.
Je hebt toch duidelijk gezegd dat je hem neit op zo een manier leuk vind, dus ik vind niet dat je hem aan het lijntje houdt.
__________________
Haar bijna jongensborst, haar haar van goud
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 11:03
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 20-01-2005 @ 02:44 :
Tja. Erg veel duidelijker kun je niet zijn, al vind ik dat opzettelijk flirten met andere jongens niet echt getuigen van veel stijl.
I'm with stupid.

Daarbij ben ik in jouw verhaaltje altijd de jongen die verliefd is. De goede vriend dus, die verliefd wordt op z'n beste vriendin. Uit ervaring zeg ik: paar weekjes ontzien/ontlopen, dat maakt het voor hem ook een stuk makkelijker.

Laatst gewijzigd op 20-01-2005 om 11:11.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 13:04
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
hmmm, als subtiel zijn niet werkt, waarom zeg je het dan niet gewoon? In zijn gezicht met een andere jongen flirten getuigt niet direct van een nee (hij zal eerder zien dat je "pas in het flirtstadium ben en er dus nog een kans is"),. Ook afstandelijk zijn getuigt niet direct van een nee ("Ik kan echt nog wel in de buurt komen. Ze heeft tenslotte nog niemand anders") en als je verliefd ben, ben je altijd geneigd om een ja, of een kans te zien. Dus zolang er geen nee is zal het voor hem voorlopig nog een ja zijn.

Ik denk dat je toch gewoon nee moet zeggen. Je kwetst hem misschien dan wel. Maar ik weet uit ervaring dat als je het goed brengt dat dat mee kan vallen. Bovendien is het pijnlijker om na een aantal jaar te constateren dat je niet wilt en hij alle andere kansen mis loopt, dan dat je een aantal jaar eerder al gelijk nee zegt en hij het weer bij een ander kan proberen...
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 13:33
Dotcom
Avatar van Dotcom
Dotcom is offline
Wat ben jij lief zeg, dat jij zoveel geeft om het gevoel van anderen Ik ken er niet veel die zo zijn.

Ten eerste kan ik me heel goed voorstellen waarom die jongen verliefd op je is. Is niet moeilijk met zo'n vrouw als jij.

Dat je flurt met anderen waar hij bij is, is natuurlijk niet leuk voor hem, daar doe je hem pijn mee.

Ik ken die jongen wel een beetje maar verder ook niet goed maar volgens mij vindt hij dat niet leuk.

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten (weet je wel), en je hoeft niet afstandelijk te doen bij hem. Dat is kwetsend. Geef hem juist aandacht als je in het pand bent, op een vriendschappelijke manier, zodat hij zich minder kut voelt.

Maak hem wel duidelijk dat je echt niets met hem wil. Wees concreet en duidelijk, en doe het niet via hints maar doe het direct. Want wij houden van directheid en vage hints hebben wij niks aan.

Het is helemaal niet erg dat je dat gezegd heb toen je aangeschoten was. Het is juist beter om direct te zijn. Vage hints kunnen juist veel kwetsender zijn.
__________________
♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:20
Badmutssssss
Avatar van Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
igfy schreef op 20-01-2005 @ 01:54 :
Ik heb/had dus een goede vriend, waar ik heel veel lol mee had. Totdat hij me vertelde dat hij verliefd op me was. Ik was dronken op dat moment en weet niet hoe ik gereageerd heb( geen goed excuus opzich), maar volgens mij heb ik iets gezegd in de trant van: goh, ik voel niets voor jou, maar ik wil wel vrienden met je blijven.
Nou is het vervelende dus dat dat voor mijn gevoel niet mogelijk is. Ik heb het idee dat het duidelijk te merken is dat hij iets voor me voelt, terwijl ik dat juist niet wil. Ik heb hem dit ook duidelijk geprobeerd te maken door me afstandelijk te gedragen, door met andere jongens te flirten als hij in de buurt is, maar het werkt allemaal niet.
Op zich voel ik me schuldig, omdat ik het idee heb dat ik niet duidelijk ben geweest, en hem aan het lijntje hou ofzo. En ik wil hem ook niet pijn doen, omdat ik wel om hem geef.

Het is duidelijk dat ik dus de confrontatie aan moet gaan, maar wat moet ik zeggen? En op welke manier? En wat is juist heel pijnlijk om te horen in zo'n situatie?

Sorry voor het vage verhaal
Hm op zich hoef je voor mij geen excuus te geven voor het vage verhaal, wat ik me wel afvraag: als een meisje een jongen NIET leuk vind, waarom vinden ze het dan erg als die jongen haar WEL leuk vindt... althans, wat vind je er erg aan als hij iets voor je voelt? Ik von het zelfs wel grappig toen het meisje die ik echt het minst leuk vond wat in mij zag, is toch leuk, of ligt dat voor meisjes nou heel anders?
__________________
JE MOEDER!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 08:56
XxXlunaXxX
XxXlunaXxX is offline
ik fin da die jongen dan wel een beetje een plaat voor zn kop heeft.. maarz tog hij moet et toch een keer doorhebben?? ik denk dattiej er snel agterkomt!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 09:10
Cocksparrer
Avatar van Cocksparrer
Cocksparrer is offline
"Ik hou van je, maar niet op die manier."
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 10:02
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
XxXlunaXxX schreef op 22-01-2005 @ 09:56 :
ik fin da die jongen dan wel een beetje een plaat voor zn kop heeft.. maarz tog hij moet et toch een keer doorhebben?? ik denk dattiej er snel agterkomt!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 10:06
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Misschien toch een keer een echt nuchter gesprek ? Dat je hem precies zegt wat je hierboven zei.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 12:56
Sartre
Sartre is offline
Tsja, gewoon zeggen. Niet zomaar uit het niets, maar op een moment dat hij erg dichtbij probeert te komen of anderszins een hint geeft. Duidelijk zijn, en je kan er rekening mee houden dat het moeilijk voor hem zal zijn... (je moet eens weten hoe vaak ik dit heb meegemaakt)
__________________
Единый, могучий Советски
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 14:45
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
XxXlunaXxX schreef op 22-01-2005 @ 09:56 :
ik fin da die jongen dan wel een beetje een plaat voor zn kop heeft.. maarz tog hij moet et toch een keer doorhebben?? ik denk dattiej er snel agterkomt!
JaaAaaHh, tat tenk ick oowwwk!!!!!!!!11
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 18:01
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 22-01-2005 @ 15:45 :
JaaAaaHh, tat tenk ick oowwwk!!!!!!!!11
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 18:55
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
igfy schreef op 20-01-2005 @ 01:54 :
Ik heb/had dus een goede vriend, waar ik heel veel lol mee had. Totdat hij me vertelde dat hij verliefd op me was. Ik was dronken op dat moment en weet niet hoe ik gereageerd heb( geen goed excuus opzich), maar volgens mij heb ik iets gezegd in de trant van: goh, ik voel niets voor jou, maar ik wil wel vrienden met je blijven.
Nou is het vervelende dus dat dat voor mijn gevoel niet mogelijk is. Ik heb het idee dat het duidelijk te merken is dat hij iets voor me voelt, terwijl ik dat juist niet wil. Ik heb hem dit ook duidelijk geprobeerd te maken door me afstandelijk te gedragen, door met andere jongens te flirten als hij in de buurt is, maar het werkt allemaal niet.
Op zich voel ik me schuldig, omdat ik het idee heb dat ik niet duidelijk ben geweest, en hem aan het lijntje hou ofzo. En ik wil hem ook niet pijn doen, omdat ik wel om hem geef.

Het is duidelijk dat ik dus de confrontatie aan moet gaan, maar wat moet ik zeggen? En op welke manier? En wat is juist heel pijnlijk om te horen in zo'n situatie?

Sorry voor het vage verhaal
Vertel eens met je nuchtere hoofd dat je gewoon vrienden wilt zijn

en express met andere gaan flirten om hem iets duidelijk te maken vind ik gewoon uitermate triest
praat gewoon tegen hem en leg het uit
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 21:50
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Hmm.. ik begrijp wat jullie bedoelen met dat het gemeen is om met anderen te flirten.. Ik denk dat ik dat ook vooral doe om maar niet bij hem in de buurt te hoeven zijn. Ik voel me namelijk erg ongemakkelijk als ik bij hem in de buurt ben.. ik voel me gewoon haast schuldig.

Waarschijnlijk zal ik hem toch een keer onder ogen moeten komen. Nouja, ik zal hem dinsdag wel weer tegen komen... Of op MSN, maar dat werkt ook niet echt..
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-01-2005, 22:01
Verwijderd
Maak het hem nog 1 keer goed duidelijk want als je in een dronken bui was (en hij misschien ook) was het misschien een beetje vaag.
Dus ja nog 1x de confrontatie aangaan. Je hoeft niet hard te zijn wees gewoon eerlijk. Bijvoorbeeld:Ja sorry ik geef om je, maar mijn gevoelens zijn puur vriendschappelijk en meer niet ik hoop dat je daar mee kunt leven.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 22:22
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Cocksparrer schreef op 22-01-2005 @ 10:10 :
"Ik hou van je, maar niet op die manier."
Dit meen je niet serieus hoop ik?
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Vriendin gaat week met ex naar Canada ivm zieke familie
FT
15 25-07-2007 13:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Midden-Oosten topic
T_ID
500 22-06-2007 09:26
Werk, Geld & Recht de makkelijkste manier om snel geld te verdienen.
derbipower
4 02-09-2006 17:04
Levensbeschouwing & Filosofie fanatieke christenen
Beware
130 13-07-2004 10:20
Psychologie Hoe nu verder
Verwijderd
14 04-10-2003 10:32
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Mopje
Deugenietje
11 07-03-2001 20:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.