Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2006, 17:33
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
het gaat hierbij niet om mij maar om een bekende van mij.

Hij heeft de PABO gedaan en heeft nu een contract voor onbepaade tijd (een vaste baan dus)op een basisschool in Limburg. Diegene is eigenlijk het hele jaar door gestesst omdat de leraren te veel werkdruk hebben ( veel cursussen en naschools werk). Hij wilt nu gaan kijken voor ander werk maar weet niet wat.

Aangezien hij nu vast werk heeft en je dat tegenwoordig niet meer krijgt.
De baan moet wel voldoende verdienen 1400 netto ( anders gaat hij er te veel op achteruit).
De uitdaging voor een andere baan is er wel.

maar het grootste probleem is dat hij niet weet wat je kunt doen met een PABO-diploma ?

tips/hulp/menigen gevraagd
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2006, 17:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Waarom niet gewoon werk zoeken op een andere school? Waar de werkdruk wat minder hoog ligt?
En wat bedoelt ie met 'naschools werk'? Ik neem aan dat hij tijdens z'n studie toch ook al wel bedacht had dat z'n werk niet om 15.15 stopt..?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 17:53
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-02-2006 @ 18:35 :
Waarom niet gewoon werk zoeken op een andere school? Waar de werkdruk wat minder hoog ligt?
op een andere school werk zoeken is een optie maar in limburg is dat niet zo gemakkelijk, daarbij komt het ook nog eens erbij dat het niet zeker is dat de druk daar minder is.

Citaat:
Balance schreef op 04-02-2006 @ 18:35 :
En wat bedoelt ie met 'naschools werk'? Ik neem aan dat hij tijdens z'n studie toch ook al wel bedacht had dat z'n werk niet om 15.15 stopt..?
naschools werk is de laatste jaren veel meer geworden. Dat komt ook doordat leerlingen die vroeger op een speciale schhol zaten nu steeds meer op bassischolen terecht komen..daar moet je weer handelingsplannen voor schijven enz zo zijn veel die kleine dingetjes toch bij elkaar een heel blok.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 18:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
remy476 schreef op 04-02-2006 @ 18:53 :
op een andere school werk zoeken is een optie maar in limburg is dat niet zo gemakkelijk, daarbij komt het ook nog eens erbij dat het niet zeker is dat de druk daar minder is.



naschools werk is de laatste jaren veel meer geworden. Dat komt ook doordat leerlingen die vroeger op een speciale schhol zaten nu steeds meer op bassischolen terecht komen..daar moet je weer handelingsplannen voor schijven enz zo zijn veel die kleine dingetjes toch bij elkaar een heel blok.
ja maar wat bedoel je uberhaupt met naschools werk?
bedoel je dus echt het stuk na kwart over 3? Want leraar zijn is natuurlijk gewoon een fulltime baan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 18:39
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ten eerste lijkt het me dat hij zijn werk beter moet plannen. Ook bij veel werk hoeft geen stress te komen als je je planning een beetje mooi rond hebt.

Daarnaast kan hij ook proberen een cursus te gaan volgen als remedial teaching of iets dergelijks, zodat hij op die school een andere taak kan gaan doen (full time RT'er in dit geval, mocht de school daar groot genoeg voor zijn).
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 18:41
Verwijderd
Haha, 1400 netto verdienen met alleen een PABO-diploma, in de armste provincie van Nederland? Dachtutnie. Eisen bijstellen of bijscholen, anders wordt het niks.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 13:00
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 04-02-2006 @ 19:39 :
Ten eerste lijkt het me dat hij zijn werk beter moet plannen. Ook bij veel werk hoeft geen stress te komen als je je planning een beetje mooi rond hebt.

Daarnaast kan hij ook proberen een cursus te gaan volgen als remedial teaching of iets dergelijks, zodat hij op die school een andere taak kan gaan doen (full time RT'er in dit geval, mocht de school daar groot genoeg voor zijn).
Heeft met planning niks te maken...bijna alle docenten daar lopen op het eind.
En mbt die cursus..daar is geen tijd voor

Citaat:
nare man schreef op 04-02-2006 @ 19:41 :
Haha, 1400 netto verdienen met alleen een PABO-diploma, in de armste provincie van Nederland? Dachtutnie. Eisen bijstellen of bijscholen, anders wordt het niks.
Bijscholen heb ik ook al gezegt maarja. Dan heeft hij helemaal geen tijd meer want dat moet dan na het werk en cursussen nog eens erbij
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 13:53
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
remy476 schreef op 04-02-2006 @ 18:33 :
het gaat hierbij niet om mij maar om een bekende van mij.

Hij heeft de PABO gedaan en heeft nu een contract voor onbepaade tijd (een vaste baan dus)op een basisschool in Limburg. Diegene is eigenlijk het hele jaar door gestesst omdat de leraren te veel werkdruk hebben ( veel cursussen en naschools werk). Hij wilt nu gaan kijken voor ander werk maar weet niet wat.

Aangezien hij nu vast werk heeft en je dat tegenwoordig niet meer krijgt.
De baan moet wel voldoende verdienen 1400 netto ( anders gaat hij er te veel op achteruit).
De uitdaging voor een andere baan is er wel.

maar het grootste probleem is dat hij niet weet wat je kunt doen met een PABO-diploma ?

tips/hulp/menigen gevraagd
ander diploma halen, en dan vantevoren ff onderzoeken hoe dat werk is. zo had je vriend vantevoren wel kunnen weten dat er een hoge werkdruk is - lees een krant - en dat het salaris van een leraar niet echt bijzonder riant is, als je net begint. (als je langer lesgeeft wordt t wel meer, of liever, minder weinig.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 19:32
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 05-02-2006 @ 14:53 :
ander diploma halen, en dan vantevoren ff onderzoeken hoe dat werk is. zo had je vriend vantevoren wel kunnen weten dat er een hoge werkdruk is - lees een krant - en dat het salaris van een leraar niet echt bijzonder riant is, als je net begint. (als je langer lesgeeft wordt t wel meer, of liever, minder weinig.)
die vriend is wel wat ouder dan mij. toen hij begon aan PABO was het allemaal veel beter
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 19:44
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Hmz, ik ken wel een aantal mensen die pabo hebben gedaan en nu op een hele andere functie zitten... Gewoon vacatures checken dus!
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 19:53
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 05-02-2006 @ 20:44 :
Hmz, ik ken wel een aantal mensen die pabo hebben gedaan en nu op een hele andere functie zitten... Gewoon vacatures checken dus!
wat doen die dan zoal?
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 23:47
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
remy476 schreef op 05-02-2006 @ 20:53 :
wat doen die dan zoal?
Allerlei soorten werk waar een HBO werk- en denkniveau voor vereist wordt
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 08:41
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
remy476 schreef op 05-02-2006 @ 20:32 :
die vriend is wel wat ouder dan mij. toen hij begon aan PABO was het allemaal veel beter
dan mag die wel een jaar of 50 zijn, ondertussen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 08:41
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-02-2006 @ 00:47 :
Allerlei soorten werk waar een HBO werk- en denkniveau voor vereist wordt
yup.

zolang er maar niet gerekend hoeft te worden
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 19:17
elledc
elledc is offline
Een vriend van me heeft geen diploma, heeft zelfs zijn studies nooit afgerond, is 19 jaar en heeft een netto loon van 1600 euro als chauffeer van computers etc.

Het kān dus wel.

Alleen moet je geluk hebben.
Ik bijvoorbeeld heb dan wel een diploma, werk 38 uur per week, doe grafische ontwerpen, en allerlei administratieve taken... en ik verdien veel minder.
Helaas.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 20:29
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
elledc schreef op 10-02-2006 @ 20:17 :
Een vriend van me heeft geen diploma, heeft zelfs zijn studies nooit afgerond, is 19 jaar en heeft een netto loon van 1600 euro als chauffeer van computers etc.

Het kān dus wel.

Alleen moet je geluk hebben.
Ik bijvoorbeeld heb dan wel een diploma, werk 38 uur per week, doe grafische ontwerpen, en allerlei administratieve taken... en ik verdien veel minder.
Helaas.
computerbrance is sowieso veel mee te verdienen op dit moment. hoorde ik laatst op de radio.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Loonheffingskorting
^M_chelleeeH^
36 03-08-2007 16:14
Werk, Geld & Recht Contract afgelopen --> naar andere baan. help!
kopspijker87
3 22-03-2007 14:57
Werk, Geld & Recht Nieuwe baan, maar nog in dienst bij oude.
Verwijderd
20 14-02-2007 17:43
Werk, Geld & Recht andere baan
jessica17
1 03-04-2006 19:34
Werk, Geld & Recht Opzegtermijn + nieuwe baan
Fleur
9 20-03-2006 21:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.