Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2003, 11:31
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Hoi,
teringweer bezorgd me weer eens dagelijkse bloeneuzen.
ik heb dit elk jaar, en het komt gedeeltelijk door mijn medicijnen.
en nee, ik laat me neus niet dichtbranden

Als ik een bloedneus heb, en dan is het vaak een flinke,
dan neem ik een zakdoek, maak er een prop van, stop die in mijn neusgat en knijp stevig mijn neus dicht onder mijn neusbotje.
toch duurt het soms 10 minute voordat het een beetje minder wordt....

wat zijn uw technieken om een bloedneus (proberen) te stoppen?
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 11:34
Verwijderd
Heb ik dus ook super vaak met dit soort weer.

Zelf hou ik eerst m'n neus bovenaan vast, beetje met m'n hoofd naar achteren leunen. Dat een tijdje.
Wordt het niet minder?
Dan doe ik m'n hoofd naar voren, hou ik m'n neus nog steeds bovenaan dicht en dan koud water over m'n nek. Dat helpt vaak wel goed.
Helpt dat ook niet?
Mja, een watje oid in m'n neus, neus bovenaan vasthouden, koud washandje in m'n nek en wachten maar...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 11:34
Verwijderd
Je mag vooral niet achterover beginnen leunen met je hoofd, want dan loopt het bloed in je keel en zo in je maag. Je maag kan geen bloed verteren, dus het is allesbehalve gezond.

Wat je wel moet doen is:
- knijp je neus ononderbroken toe
- dit moet je 15' doen
- indien ze nog bloed -- ) dokter raadplegen.

(Heb ik zo geleerd in zorgkunde bij EHBO)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 11:40
Verwijderd
Citaat:
phensic schreef op 31-05-2003 @ 12:34:
Je mag vooral niet achterover beginnen leunen met je hoofd, want dan loopt het bloed in je keel en zo in je maag. Je maag kan geen bloed verteren, dus het is allesbehalve gezond.

Wat je wel moet doen is:
- knijp je neus ononderbroken toe
- dit moet je 15' doen
- indien ze nog bloed -- ) dokter raadplegen.

(Heb ik zo geleerd in zorgkunde bij EHBO)
Je moet je hoofd niet in je nek leggen nee, maar achterover leunen is juist goed.. niet dat het je keel in loopt, maar net daarvoor...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 12:14
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
iets heel kouds op je neusbeentje, eronder lang drukken (duurt bij mij meestal iets van 5 minuten.

mijn nichtje heeft ook last van felle bloedneus: je kan in de apotheek van die bloedstollende watten kopen en daar een prop van in je neusgat steken, dn is het zo over
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 12:24
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ga naar een koude ruimte, leg een koud washandje in je nek, haar in een staart, neus dichthouden en voorover leunen (als je naar achter hangt wordt je misselijk..), door je mond inademen en door je neus (voorzichtig!!) uit, koud en nat washandje gebruiken om eventueel je bloed op te vangen, met blote voeten op de grond staan..

Dat helpt het beste bij mij..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 13:01
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Citaat:
damaetas schreef op 31-05-2003 @ 13:14:

**
je kan in de apotheek van die bloedstollende watten kopen en daar een prop van in je neusgat steken, dn is het zo over
hej koel, dat ga ik vrage
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 13:03
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Mijn huisarts heeft mij verteld dat ik eerst mijn neus moet snuiten en dan onder het botje moet dichtdrukken. (en hoofd vooroverbuigen) Als het erg lang duurt, dan nog een keer snuiten. Meestal zit er dan een grote bloedprop die de stolling belemmert.

Dat helpt bij mij wel.

En zorgen dat m'n neusslijmvlies niet té erg geïrriteerd raakt door de pollen (dus goede medicijnen), maar ik weet niet of jij hier last van hebt.
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 13:05
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 31-05-2003 @ 14:03:
Mijn huisarts heeft mij verteld dat ik eerst mijn neus moet snuiten en dan onder het botje moet dichtdrukken. (en hoofd vooroverbuigen) Als het erg lang duurt, dan nog een keer snuiten. Meestal zit er dan een grote bloedprop die de stolling belemmert.

Ik heb ÉÉN keer mijn neus gesnoten tijdens een bloedneus en toen gingen allebei de gaten bloeden

Dus dat doe ik never nooit meer!
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 31-05-2003 @ 12:40:
Je moet je hoofd niet in je nek leggen nee, maar achterover leunen is juist goed.. niet dat het je keel in loopt, maar net daarvoor...
Nee, hoor, echt niet.
Ik heb het zo geleerd in school, ik heb het zo gehoord op tv vroeger....zoek het maar op.
VOOROVERLEUNEN EN ZEKER NIET ACHTEROVER!!!!!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 14:17
Verwijderd
Citaat:
phensic schreef op 31-05-2003 @ 14:49:
Nee, hoor, echt niet.
Ik heb het zo geleerd in school, ik heb het zo gehoord op tv vroeger....zoek het maar op.
VOOROVERLEUNEN EN ZEKER NIET ACHTEROVER!!!!!
Oh ok, dat deed ik dus fout

Enne, over dat uitsnuiten;
mijn vader deed dat dus een keer... en toen lag hij drie maanden in het ziekenhuis omdat het maar bleef bloeden; hij had 't adertje naar de filistijnen gesnoten.
Dussuh, dat is niet zo'n goed idee
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 31-05-2003 @ 14:05:
Ik heb ÉÉN keer mijn neus gesnoten tijdens een bloedneus en toen gingen allebei de gaten bloeden

Dus dat doe ik never nooit meer!
Het helpt serieus wel. Dat ze dan beide gaan bloeden moet je er maar voor over hebben.

Ik heb ook ontzettend veel last van bloedneuzen. Heeft iemand ook zo'n dichtbrand-operatie gehad? Want ik ben er nu wel zat van.
'Je groeit er wel overheen,' zei mn vader. Ja, dus niet.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 31-05-2003 @ 15:17:
Enne, over dat uitsnuiten;
mijn vader deed dat dus een keer... en toen lag hij drie maanden in het ziekenhuis omdat het maar bleef bloeden; hij had 't adertje naar de filistijnen gesnoten.
Dussuh, dat is niet zo'n goed idee
Ow...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 15:51
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
wel gek dat iedereen weer wat anders beweert dat helpt...
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 16:19
Verwijderd
Actie / Doen!
+ Laat het slachtoffer zitten.
+ Stel het slachtoffer gerust.
+ Laat de neus een keer snuiten.
+ Houd het hoofd een beetje voorover in schrijfhouding.
+ Knijp met duim en wijsvinger de neus dicht.
+ Houd de neus ongeveer 10 minuten dicht.
+ Laat dan langzaam de neus los.
+ Kijk of de bloeding over is.
+ Als de bloeding niet is gestopt: opnieuw proberen.
+ Stopt het bloeden niet, ga dan naar een dokter.
+ Advies: niet meer snuiten of gaan pulleken.

http://www.teleacnot.nl/sites/schooltv/ehbo/wat_je_moet_weten/wat_gewond_bloedneus.html#actie

Ik zat er dus wel best dicht bij
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 16:43
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef op 31-05-2003 @ 14:01:
hej koel, dat ga ik vrage
yw
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 18:57
CrazyIkke
Avatar van CrazyIkke
CrazyIkke is offline
je neus dichtknijpen 5 minuten ofzo,
dan is 't een prop geworden:
snuiten
bloedneus over!!!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 20:31
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Heb er zelf ook nogal veel last van, toen ik klein was was er een leraar die zei dat ik me hoofd moest achteruit houden, nou leerde ik in het middelbaar dat dat gewoon levensgevaarlijk is omdat het bloed gaat stollen in je keel en je kan stikken ! Gewoon je hoofd naar je voren houden en dichtknijpen met een zakdoek en die zakdoek onder koud water steken, of zoals me oma zegt (schijnt te werken ) ook nog es iets koud in je nek leggen. Enneuh dichtbranden => heb ik al twee maal laten doen en het helpt niks, zegt die dokter: de volgende keer gebruiken we elektrische middelen (daar laat ik me dus niemer zien )!
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Angel Of Faith schreef op 31-05-2003 @ 21:31:
Heb er zelf ook nogal veel last van, toen ik klein was was er een leraar die zei dat ik me hoofd moest achteruit houden, nou leerde ik in het middelbaar dat dat gewoon levensgevaarlijk is omdat het bloed gaat stollen in je keel en je kan stikken ! Gewoon je hoofd naar je voren houden en dichtknijpen met een zakdoek en die zakdoek onder koud water steken, of zoals me oma zegt (schijnt te werken ) ook nog es iets koud in je nek leggen. Enneuh dichtbranden => heb ik al twee maal laten doen en het helpt niks, zegt die dokter: de volgende keer gebruiken we elektrische middelen (daar laat ik me dus niemer zien )!
Ik heb 't ook al twee keer dichtlaten branden, maar toch begint het weer.. Mijn vader heeft 't zeker tien keer dicht moeten laten branden, dat hielp dan twee weken en poef, toch weer een bloedneus. Mja... 't zal wel
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 07:58
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
't enige wat bij mij helpt is flink snuiten, en dan neus dichtknijpen totdat 'ie nietmeer bloed
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 16:05
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
Citaat:
phensic schreef op 31-05-2003 @ 12:34:
Je mag vooral niet achterover beginnen leunen met je hoofd, want dan loopt het bloed in je keel en zo in je maag. Je maag kan geen bloed verteren, dus het is allesbehalve gezond.

Wat je wel moet doen is:
- knijp je neus ononderbroken toe
- dit moet je 15' doen
- indien ze nog bloed -- ) dokter raadplegen.

(Heb ik zo geleerd in zorgkunde bij EHBO)
goed opgelet
*heeft ook zorgkunde en heeft het ook zo geleerd*
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 19:16
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
je moet een touwtje om je wijsvinger wikkelen. van daar waar je vinger aan je hand zit tot aan je nagel en dan is het over. (wel iemand anders even een washandje/doekje onder je neus laten houden om bloedvlekken te voorkomen zolang je neus nog door-lekt)
__________________
I've got a million dreams stuck in my head, wish I could live a few before I'm dead
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 20:06
Verwijderd
Wat ik ook heb gehoord (weet niet zeker of goed voor je is) is om een ijsklontje in een washand o.i.d tegen je neus te houden. Nooit zo het ijs op je neus doen, dat is te koud voor je huid.
Ik heb het laatst gedaan met een ice-pack en dat hielp wel, het werd wel minder.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 20:57
!SuperCalimero!
!SuperCalimero! is offline
Citaat:
phensic schreef op 31-05-2003 @ 12:34:
Je mag vooral niet achterover beginnen leunen met je hoofd, want dan loopt het bloed in je keel en zo in je maag. Je maag kan geen bloed verteren, dus het is allesbehalve gezond.
Mn vader zei juist altijd dat ik met mn hoofd achterover moest gaan zitten want dan zou het eerder stoppen Gelukkig leef ik nog steeds
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 23:04
Verwijderd
Citaat:
!SuperCalimero! schreef op 02-06-2003 @ 21:57:
Mn vader zei juist altijd dat ik met mn hoofd achterover moest gaan zitten want dan zou het eerder stoppen Gelukkig leef ik nog steeds
'k Denk dat uw papa dan 'n beetje mis ingelicht geweest is.

Ik zou zeggen: DON'T U EVER DO IT AGAIN!!!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 01:49
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Citaat:
phensic schreef op 31-05-2003 @ 12:34:
Je mag vooral niet achterover beginnen leunen met je hoofd, want dan loopt het bloed in je keel en zo in je maag. Je maag kan geen bloed verteren, dus het is allesbehalve gezond.

Wat je wel moet doen is:
- knijp je neus ononderbroken toe
- dit moet je 15' doen
- indien ze nog bloed -- ) dokter raadplegen.

(Heb ik zo geleerd in zorgkunde bij EHBO)
Dit heb ik ook geleerd bij EHBO-lessen, alleen is mij vertelt dat de neus eerst 1 keer gesnoten moet worden.
Maar gezien sommige reacties op dit forum, betwijfel ik of dit altijd een goed idee is.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 15:37
xxlalalaxx
xxlalalaxx is offline
Hoofd NOOIT naar achter houden!, altijd naar voren houden.
Meestal als je eventjes een wcpapiertje draait en in je neus doet en een beetje mee draait, en dan er uit haalt kan er een bloedpropje meegaan, en dat stopt het bloeden... iniedergeval bij mij, meestal moet je het even 2 keer doen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 16:18
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
hebben jullie ook altijd zon vlaag van hoofdpijn door de zuurstof te kort in je hersens?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.