Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2005, 14:34
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Door de medicijnen die toegediend worden tegen het HIV virus (wat aids veroorzaakt dus) is het virus inmiddels 75% verzwakt.
Wat ik me afvraag is wat dat nou werkelijk inhoudt. Het virus mag verzwakt zijn maar het is wel aanwezig. Wordt het hierdoor makkelijker/beter te bestrijden? Zijn er kansen op geneesmiddelen? Nemen de gevolgen af? Wat houdt het nou precies in die verzwakking?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 15:11
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
wat is de bron?
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 15:28
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Misschien houdt het in dat het minder goed kan doen wat hij normaal doet. Ik dacht dat hij de witte bloedcellen kapot maakte of zo? Zou dat dan misschien minder gebeuren doordat het virus 75% is verzwakt. Dat daardoor je afweersysteem wat minder wordt aangetast en dat je daardoor weer minder vatbaar bent voor ziektes, wat betekent dat je mogelijk langer leeft?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 23-09-2005 @ 16:11 :
wat is de bron?
Ik las het in de Spits of Metro ongeveer twee dagen geleden
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 16:05
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Het is nu een chronische ziekte, niet iets waar je aan overlijdt. (Indien je dus trouw je medicatie slikt).
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 18:10
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
uhm Metro/Spits? Zou er niet al te veel op uit doen wat betreft hun 'wetenschappelijke' artikelen.
Ik heb nog nooit gehoord dat het HIV-virus door medicatie verzwakt is. Het is juist zo dat het virus door de medicatie is gaan muteren en dat er steeds meer nieuw-geïnfecteerden zijn met het gemuteerde virus. Dit reageert veel minder goed op de behandeling.
De behandeling is er ook niet op gericht om het virus zwakker te maken. Het maakt het virus alleen onmogelijk om zich te repliceren (chronische behandeling blijft nodig om het virus 30-50 jaar latent intracellulair kan overleven).
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 18:19
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Wat ze precies bedoelen met 75% verzwakt snap ik ook niet echt.
Het HIV-virus heeft om zich te kunnen ' voortplanten' een bepaald eiwit nodig wat wij mensen niet hebben en dus ook niet nodig hebben. De meeste medicijnen tegen HIV zijn virusremmers die dit eiwit dusdanig veranderen (kapotmaken) dat het HIV-virus zich niet meer kan voortplanten in je lichaam.

Wordt het hierdoor makkelijker te bestrijden?
Niet echt denk ik.

Nemen de gevolgen af?
Ja, het kan minder T-cellen infecteren waardoor je afweer beter op peil blijft.

Citaat:
coopergirl schreef op 23-09-2005 @ 17:05 :
Het is nu een chronische ziekte, niet iets waar je aan overlijdt. (Indien je dus trouw je medicatie slikt).
Indien medicatie beschikbaar is.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 19:20
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Vaag verhaal. Ik heb het 2 weken geleden een hele week over HIV en AIDS gehad, maar hier hebben we echt niks over gehoord, terwijl de college's goed op niveau waren wat betreft nieuwe ontdekkingen.

Vind het een uitermate vaag verhaal. Verzwakt? Hoe wil je een virus verzwakken? Juist andersom zou ik zeggen, op lange termijn kan er juist resistentie optreden.
Wat natuurlijk wel zo is is dat de medicijnen beter worden waardoor het leven van die mensen beter en langer is.

Citaat:
De Veroorzaker schreef op 23-09-2005 @ 19:19 :
Het HIV-virus heeft om zich te kunnen ' voortplanten' een bepaald eiwit nodig wat wij mensen niet hebben en dus ook niet nodig hebben. De meeste medicijnen tegen HIV zijn virusremmers die dit eiwit dusdanig veranderen (kapotmaken) dat het HIV-virus zich niet meer kan voortplanten in je lichaam.
Er wordt een combinatie therapie gegeven, dus medicijnen die op de verschillende plaatsen in de 'voortplantingscyclus' ingrijpen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 23-09-2005 @ 19:10 :
uhm Metro/Spits? Zou er niet al te veel op uit doen wat betreft hun 'wetenschappelijke' artikelen.
Was geschreven n.a.v. een Belgisch onderzoek als ik het me goed herinner.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 22:33
toemba
Avatar van toemba
toemba is offline
HIV-virus verzwakt

Gepubliceerd op dinsdag 20 september 2005

ANTWERPEN (ANP) - Het HIV1-virus, dat aids veroorzaakt, blijkt de laatste jaren te verzwakken. Het Instituut voor Tropische Geneeskunde in Antwerpen heeft dat dinsdag gemeld.

Onderzoekers bekeken 24 HIV-stalen van Antwerpse aidspatiënten tussen 1986 en 2003. Het virus blijkt in die tijd 75 procent zwakker te zijn geworden. Oorzaak is dat het virus zich steeds moet aanpassen aan medicijnen.


link

Verzwakt, niet minder dodelijk..

(en begin nou niet dat het HIV zelf niet dodelijk is)
__________________
For a nihilist, nothing at least is something..
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 22:43
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
HIV zorgt voor een daling van een bepaald soort afweercellen. Misschien dat het virus nu minder goed kan zorgen voor die daling. Gevolg: minder AIDS, minder ziekzijn, minder infecties etc.

Is maar een gokje.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 22:59
Verwijderd
Het duurt gewoon wat langer.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 13:24
Replicator
Avatar van Replicator
Replicator is offline
Citaat:
Urm schreef op 23-09-2005 @ 21:13 :
Was geschreven n.a.v. een Belgisch onderzoek als ik het me goed herinner.
Zolang er niet wordt verwezen naar een publicatie in een van de gezaghebbende, medische tijdschriften, zou ik niet te veel acht slaan op de 'artikelen' in de Metro of Spits.

Zo las ik laatst in de Metro een artikel van één enkele zin, waarin stond dat uit onderzoek kwam vast te staan dat het eten van een hoeveelheid eieren geen enkele invloed had op het cholesterolgehalte.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 14:49
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
75% verzwakt wil toch zeggen de hoeveelheid aantoonbare antistoffen tegen het HIV-virus met 75% is gedaald. Oftewel dat de aanwezigheid van het HIV-virus dus met 3/4 is gereduceerd?
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.