Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2004, 17:35
kimberley
Avatar van kimberley
kimberley is offline
8 april heb ik een oorcorrectie laten doen. De vorm van mijn oorschelpen waren niet normaal en dus hebben ze mijn kraakbeen helemaal aangepast aan een mooie vorm. Het was dus geen standaard oorcorrectie.
Dat is nu dus al ruim 3 maanden geleden gebeurd en nog steeds doet het vaak enorm veel zeer en ik vroeg me af of dit wel normaal was.
De oplosbare hechtingen zijn nog niet allemaal opgelost en de wond achter mijn oor is rood warm en gezwollen (voor zover ik weet zit er geen ontsteking onder) Mijn oor zelf is ook nog paars.
Gisteren kwam mn vriend tijdens het stoeien keihard met zijn knie tegen mijn oor aan en ik viel zowat flauw van de pijn.
Lijkt me niet gezond? Of is dit wel normaal zo'n 3 maanden na de operatie?
'sNachts word ik ook wel eens wakker omdat het zoveel zeer doet.

Hoe lang doen hechtingen er trouwens over om op te lossen? want ze blijven er bij mij wel heel lang inzitten (sommigen zijn al opgelost)
Andere mensen die ook ooit een oorcorrectie hebben laten doen? hoe ging dat bij jullie? Werd jullie kraakbeen na afloop ook zo dik en hard?

-xxx- Kimberley
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 17:48
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
ik ken niemand in mijn omgeving die dit meegemaakt heeft, maar is het niet verstandig om een afspraak te maken met de huisarts of het ziekenhuis waar je geopereerd bent te bellen.
Deze mensen hebben er vaker mee te maken gehad en kunnen je zodoende verder helpen. Ook hebben zij kennis hierover en kunnen ze je adviseren.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 17:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ben je in die 3 maanden tijd niet een keer op controle geweest in het ziekenhuis of bij je huisarts? Anders lijkt het me verstandig om zelf eens een afspraak te maken want ik vind drie maanden wel erg lang als je nog zo'n pijn hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 07:14
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Die hechtingen hadden er allang al uit moeten zijn, lijkt me

En wat Daantje ook zegt: hoef je niet op controle te komen? Lijkt me nogal raar eigenlijk
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 11:53
kimberley
Avatar van kimberley
kimberley is offline
Ik moest op controle komen 3 weken na de operatie. Op dat moment was het nog helemaal normaal dat er zoveel zwellingen ed waren, en dat de hechtingen er nog in zaten.
Ik wil weer even terug naar de chirurg maar de wachtlijsten zijn zó lang dat het toch geen zin heeft.
Zou de huisarts hier ook raad mee weten? ja toch? anders ga ik gewoon naar hem toe.
En hoe lang duurt het meestal voordat hechtingen oplossen?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 13:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat je huisarts er ook wel wat van weet. Die kan iig beoordelen of het nodig is dat je weer terug moet op controle naar het ziekenhuis of dat hij er even naar kan kijken. Bij van die oplosbare hechtingen na het trekken van je verstandskiezen is het volgens mij gebruikelijk dat ze na ongeveer een week verdwenen zijn maar ik weet niet of dat bij jou dezelfde zijn. Drie maanden lijkt me iig erg lang. Ik heb een poosje terug gewone hechtingen in mijn arm gehad en die mochten er niet langer dan 14 dagen inzitten omdat ze anders gingen ontsteken en na 17 dagen moesten ze er ook echt uit omdat het niet meer langer kon maar dat waren geen oplosbare hechtingen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 10:55
kimberley
Avatar van kimberley
kimberley is offline
tnx voor de reacties

Van de week maar eens een afspraak maken met de huisarts. Misschien komt die pijn in mijn oren doordat de hechtingen er nog steeds inzitten.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 22:22
Roel0412
Roel0412 is offline
volgens mij mijn 1e post hiero op het forum

anyways.

Het mag na drie maanden niet meer zo gevoelig zijn.

En de oplosbare hechtingen moeten na een paar weken echt wel weg zijn.

Je bent toch wel in Utrecht geweest voor die operatie he??

Ik heb t zelf ook gehad 1,5 jaar geleden.

Ik heb er niet echt veel pijn aan gehad en helemaal niet 3 maanden na de operatie, dus terug gaan naar het ziekenhuis lijkt me een goede optie.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 22:41
Verwijderd
Je kan toch gewoon bellen naar de poli van het ziekenhuis waar je geopereerd bent? Als je uitlegt dat je nog zoveel pijn hebt en alle hechtingen nog niet opgelost zijn, kunnen zij misschien al wel vertellen of dit normaal is. Zo niet, dan kunnen ze jou op korte termijn echt nog wel ergens tussen plannen, al zijn de wachtlijsten nog zo lang.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 16:01
JantjePietje
JantjePietje is offline
Welke kwakzalvers hebben je dit aangedaan? Gewoon naar de medische tuchtcollege stappen.
__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 16:52
kimberley
Avatar van kimberley
kimberley is offline
Ik heb het laten doen in het walcherse ziekenhuis in vlissingen.
Ik ga van de week maar es een afspraak maken weer met de chirurg (of met de huisarts, daar ben ik nog niet helemaal over uit) om te kijken wat er nou allemaal aan gedaan moet worden.
Ik ga binnenkort op vakantie en ik hoop dat ik voor die tijd geholpen kan worden...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Oorcorrectie
AnonyMouse45
3 31-10-2015 20:08
Lichaam & Gezondheid Oorcorrectie Niet Vergoed Ik Ben Pas 15jaar.
klaasjan1978
16 25-10-2010 15:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Mishandelingen/martelingen/inhumane behandeling gevangenen door o.a. Amerikanen
Rollo Tomasi
500 22-05-2004 22:56
Lifestyle plastische chirurgie?
Jellientje
41 07-05-2004 20:02
Lichaam & Gezondheid oorcorrectie
chica_loca
15 18-03-2003 20:43
Lichaam & Gezondheid Oor-correctie
Retinite
7 09-11-2001 22:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.