Oud 03-03-2010, 11:47
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
The Hurt Locker - 7/10

Uh.....Ik snap niet zo goed waarom deze film zo bejubeld wordt. Er zit geen verhaal in en ook geen noemenswaardige karakterverdieping. Het is in feite gewoon één lange thrillerscene, die overigens wel goed werkt als puur entertainment. Ik heb me absoluut niet verveeld ofzo.

Maar een meesterwerk? Puh-leazzze.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Advertentie
Oud 03-03-2010, 18:25
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Valentine's Day

Had niet echt veel zin om deze film te kijken, maar veel keus was er niet. En hij bleek heel erg leuk. Grappig, onverwachte twistjes en leuk hoe iedereen met elkaar te maken heeft. Goed einde.
Ik vond hem ook beter dan ik bij voorbaat dacht, al vond ik sommige dingen echt te flauw.
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 03-03-2010, 20:24
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
The night of the hunter

Oh wauw. Naast een effectieve thriller ook een schitterende, soms expressionistisch in beeld gebrachte droomfilm. Robert Mitchum is onvergetelijk en de kindacteurs zijn niet eens irritant. De muziek, met name de liederen die de personages zelf zingen, is heerlijk dromerig en creepy, en er zitten een aantal shots in die zelden geëvenaard zijn. Ik heb het dan met name over de beelden op en onder water.
Spoiler
Compleet uniek, in hoog tempo verteld, constant vermakelijk, soms humoristisch, dan weer eng. Nu ja, gewoon één van de meest geslaagde films mogelijk.

10/10
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 04-03-2010, 01:07
Verwijderd
Citaat:
The night of the hunter

Oh wauw. Naast een effectieve thriller ook een schitterende, soms expressionistisch in beeld gebrachte droomfilm. Robert Mitchum is onvergetelijk en de kindacteurs zijn niet eens irritant. De muziek, met name de liederen die de personages zelf zingen, is heerlijk dromerig en creepy, en er zitten een aantal shots in die zelden geëvenaard zijn. Ik heb het dan met name over de beelden op en onder water.
Spoiler
Compleet uniek, in hoog tempo verteld, constant vermakelijk, soms humoristisch, dan weer eng. Nu ja, gewoon één van de meest geslaagde films mogelijk.

10/10
Aantal maanden geleden in de bios gezien, was er helemaal stuk van.
Oud 04-03-2010, 01:31
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Aantal maanden geleden in de bios gezien, was er helemaal stuk van.
Ik heb het vorig jaar de beste Film Noir genoemd die ik tot dusverre gezien had en daar ben ik het nog steeds mee eens
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 04-03-2010, 13:02
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Aantal maanden geleden in de bios gezien, was er helemaal stuk van.
Ook een aantal maanden geleden gezien. Heeft inderdaad een vernietigend effect.....



Spoiler
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 04-03-2010, 13:11
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Inglourious Basterds voor de tweede keer. Maakt minder indruk dan in de bioscoop, natuurlijk, maar er zijn nog steeds scènes waarbij ik een brede glimlach onmogelijk kon onderdrukken, en ook de spanning blijft. Gewoon een voorbeeld van hoe film moet zijn.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 05-03-2010, 00:00
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Carnival of Souls Wat een vreselijk aangename film. Gedateerd en amateuristisch gemaakt, maar ontzettend sfeervol en verrassend eng. De scènes waarin de heldin een zombie hallucineert hebben effectieve schrikeffecten en het segment waarin ze door een verlaten pretpark dwaalt is heerlijk creepy.
Het is duidelijk hoe deze film Night of the Living Dead heeft beïnvloed, maar het zou me ook niets verbazen als David Lynch hem heeft gezien.

8/10
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 06-03-2010, 01:17
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
[Rec] 2 - 7/10

Gaat qua script eigenlijk gewoon verder op dezelfde voet als het eerste deel en is dus niet heel vernieuwend. Maar de regie is soms erg inventief, waardoor het totaalpakketje toch weer iets eigens krijgt. Verder is het ook gewoon een erg goed gemaakte sequel met treffend cameragebruik, spooky belichting, vette geluidsmixage (vooral de vage scheidingslijn tussen 'normale' achtergrondgeluiden en de demonische geluiden is wederom sterk ) en natuurlijk genoeg gore.

Ja, leuk vermaak.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 06-03-2010, 09:15
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
The Fall (2006)

Een prachtige oase van kleuren, maar helaas waren de beelden veel beter dan het verhaal zelf. Ik had gehoopt op een fantasievol verhaal zoals Big Fish en hoewel het fantasie-element flink aanwezig was, liep het verhaal over van de rommeligheid en onjuistheden.
Prima voor een avondje vermaak, maar ook niet meer dan dat.

6,8/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 06-03-2010, 11:43
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
Gladiator

Ja, hij blijft tof.

9/10.
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Oud 06-03-2010, 12:33
Verwijderd
Alice in Wonderland (3D)
Ik had wel iets hogere verwachtingen, maar leuke film. Die tweeling vond ik erg leuk. <3 En de muis. Het 3D-gebeuren vond ik minder.
Oud 06-03-2010, 19:39
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
A Serious Man Ik vond hem eigenlijk niet zo leuk. Dat heb ik wel vaker bij films van de Coen brothers. Ze zeggen wat (vaak niet eens zulke hele onzinnige dingen), vervolgens haal ik mijn schouders op en ga ik weer verder waar ik mee bezig was; het zal allemaal wel. Soms zijn hun films wel grappig, en daardoor het bekijken wel waard. Vaker vind ik ze niet zo grappig, en zelfs een beetje irritant. De grap kan nooit op een normale manier verteld worden, ze moeten altijd zo'n enorme bak offbeat humor over je heen storten. Ik word er gewoon niet goed van, al die 'slimmigheid'. Ik snap ook gewoon echt niet dat mensen het leuk vinden, laat staan dat er lui zijn die die gasten verafgoden. Zo zit er in deze film een scène dat de rabbijn een draagbare radio van een student afneemt. Later zie je het jongetje bij de rabbijn in het kantoor zitten, de camera staat op een of andere aparte plaats, het ziet er allemaal weer overdreven clean uit en het is uiteraard weer stil. Dan komt komt er een secretaresse de kamer inlopen: ze loopt apart en als ze de kamer verlaat kucht ze. Vervolgens hoor je overal in de zaal van dat tevreden gegniffel, het lijkt wel of die mensen willen laten weten dat ze op een lijn zitten met de makers. Alsof ze een soort van insiders in het Coen universum zijn. Maar wees nu eens eerlijk: het is toch helemaal niet grappig? Je gaat mij toch niet vertellen dat je het leuk vindt om een willekeurige vrouw een kantoor in te zien lopen als er verder niets gebeurt? Je zou bijna gaan denken dat ze maar gewoon wat doen, de mensen lachen er toch wel om. Dat weinig dingen zeker zijn weet ik wel, dat de wereld niet altijd even mooi is zie ik ook nog en dat je elkaar af en toe moet helpen is een vriendelijke suggestie van de Coens. Maar dat doet er toch allemaal niet meer toe als je zo'n stroperige en humorloze film gemaakt hebt? 3/10
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.

Laatst gewijzigd op 06-03-2010 om 19:44.
Oud 06-03-2010, 20:03
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Zo zit er in deze film een scène dat de rabbijn een draagbare radio van een student afneemt. Later zie je het jongetje bij de rabbijn in het kantoor zitten, de camera staat op een of andere aparte plaats, het ziet er allemaal weer overdreven clean uit en het is uiteraard weer stil. Dan komt komt er een secretaresse de kamer inlopen: ze loopt apart en als ze de kamer verlaat kucht ze. Vervolgens hoor je overal in de zaal van dat tevreden gegniffel, het lijkt wel of die mensen willen laten weten dat ze op een lijn zitten met de makers. Alsof ze een soort van insiders in het Coen universum zijn. Maar wees nu eens eerlijk: het is toch helemaal niet grappig? Je gaat mij toch niet vertellen dat je het leuk vindt om een willekeurige vrouw een kantoor in te zien lopen als er verder niets gebeurt?
Het is humor die op het randje van het niets zit, dat maakt het zo goed. Een raar geluid, een bijzondere blik. Als je dat uniek weet te brengen op zo'n manier dat mensen erom moeten lachen, is dat heel knap. De beste grappen zijn vaak die waarvan je niet direct kan uitleggen waarom ze grappig zijn. Als je de scène zo op papier ziet is er inderdaad niets aan, en vraag je je af waarom ze dat in godsnaam zo geschreven hebben. Maar toch moest ik erom lachen. Ik weet niet zo goed waarom.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 06-03-2010, 20:55
Rationeel
Rationeel is offline
coen-humor is ook best een soort humor die je moet liggen. dat jij er niet om hebt kunnen lachen ok, maar noem het geen humorloze film, want ik heb echt dubbel gelegen

"just a minute!"
Oud 06-03-2010, 21:52
Verwijderd
Citaat:
A Serious Man Ik vond hem eigenlijk niet zo leuk. Dat heb ik wel vaker bij films van de Coen brothers. Ze zeggen wat (vaak niet eens zulke hele onzinnige dingen), vervolgens haal ik mijn schouders op en ga ik weer verder waar ik mee bezig was; het zal allemaal wel. Soms zijn hun films wel grappig, en daardoor het bekijken wel waard. Vaker vind ik ze niet zo grappig, en zelfs een beetje irritant. De grap kan nooit op een normale manier verteld worden, ze moeten altijd zo'n enorme bak offbeat humor over je heen storten. Ik word er gewoon niet goed van, al die 'slimmigheid'. Ik snap ook gewoon echt niet dat mensen het leuk vinden, laat staan dat er lui zijn die die gasten verafgoden. Zo zit er in deze film een scène dat de rabbijn een draagbare radio van een student afneemt. Later zie je het jongetje bij de rabbijn in het kantoor zitten, de camera staat op een of andere aparte plaats, het ziet er allemaal weer overdreven clean uit en het is uiteraard weer stil. Dan komt komt er een secretaresse de kamer inlopen: ze loopt apart en als ze de kamer verlaat kucht ze. Vervolgens hoor je overal in de zaal van dat tevreden gegniffel, het lijkt wel of die mensen willen laten weten dat ze op een lijn zitten met de makers. Alsof ze een soort van insiders in het Coen universum zijn. Maar wees nu eens eerlijk: het is toch helemaal niet grappig? Je gaat mij toch niet vertellen dat je het leuk vindt om een willekeurige vrouw een kantoor in te zien lopen als er verder niets gebeurt? Je zou bijna gaan denken dat ze maar gewoon wat doen, de mensen lachen er toch wel om. Dat weinig dingen zeker zijn weet ik wel, dat de wereld niet altijd even mooi is zie ik ook nog en dat je elkaar af en toe moet helpen is een vriendelijke suggestie van de Coens. Maar dat doet er toch allemaal niet meer toe als je zo'n stroperige en humorloze film gemaakt hebt? 3/10
Het is gewoon enorm de nadruk leggen op bepaalde karaktereigenschappen, gedragingen of andere subtiliteiten. Dat maakt een scène als die jij beschrijft gewoon heel droog en dus leuk om te zien. En dan maakt het niet eens uit of het nou van de Coen broertjes komt of iemand anders. Als een scène werkt, dan werkt het. En dat deed het in dit geval. Er zijn in Coen-films genoeg scènes die niet zo sterk zijn (of zelfs hele films die tegenvallen).
Oud 06-03-2010, 22:01
Verwijderd
Crazy Heart

Jeff Bridges speelt een prima rol als alcoholist en countryzanger, vergelijkbaar met Mickey Rourke in The Wrestler. Zelfs enkele overeenkomsten in hun levensloop.
In het begin moest ik vooral lachen omdat hij me teveel deed denken aan The Dude, en zelfs de film begint bij een bowlingbaan, maar later wordt de inslag van de film wat serieuzer. Ik kan wel zien waarom de Academy deze heeft genomineerd, want dat zijn suckers voor dit soort drama met vallen en opstaan en weer vallen en dan herboren worden.
Hoewel het trucje al eerder is gedaan, was dit toch goed kijkbaar omdat het overtuigend gespeeld wordt, ook door Maggie Gyllenhaal. Colin Farrell was irritant als altijd, maar dat mocht de pret niet drukken.

7.5/10
Oud 06-03-2010, 22:54
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Daybreakers

Nouja een best wel goed verhaal voor dit genre vond het allemaal wel vermakelijk.. maar het einde was kut.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 07-03-2010, 13:24
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Andaz Apna Apna (1994)

En dit moet de beste Indiaase film ooit zijn? Ik vind het echt een gedrocht en ben ook ruim voor het einde van de 3 uur afgehaakt. De grappen waren ontzettend afgezaagd en niet zo slecht dat ze weer leuk worden.

2/10, voor de moeite.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 08-03-2010, 20:18
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Harry Brown - 7/10

Michael Caine die zonder wroeging criminele tieners overhoop knalt? Count me in

Net als de meeste andere films in dit subgenre (The Brave One, Death Sentence, Taken etc.) lijkt de opbouw vrij toegewijd en genuanceerd, maar blijkt het achteraf slechts het verplichte, maatschappelijk verantwoorde masker te zijn dat serieuze films nodig denken te hebben. Want er wordt stiekem gewoon grof vigilante-geweld gebruikt en vooral ook aangeprezen. En zo mag ik het graag zien.

Maar de film heeft ook best een aantal échte kwaliteiten, zoals de troosteloze, deprimerende sfeer, de regie en uiteraard het uitstekende acteerwerk van Michael. Dat alles bij elkaar maakt van een nogal aan bloedarmoede lijdend verhaaltje toch nog iets moois.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 08-03-2010, 22:45
Rationeel
Rationeel is offline
entre les murs - 8/10

verwacht geen spektakel, wel veel realisme
Oud 09-03-2010, 11:08
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Skull Pop - 7/10

Vreemde, tripperige film. Soms erg effectief.

Punishment Park - 7/10

Om eerlijk te zijn begrijp ik de reputatie van deze film niet zo goed. Het is pure degelijkheid, maar niet heel veel meer.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.

Laatst gewijzigd op 26-03-2010 om 13:23.
Oud 09-03-2010, 16:09
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
freddy got fingered
Tja. Vroeger altijd groot fan geweest van de tom green show, maar omdat deze film door zo'n beetje alles compleet de grond in is geschreven, uiteindelijk nooit gezien. En moet zeggen, heb zelden zo in een deuk gelegen om een film. Ik heb geen idee waarom, maar ik kan om weinig mensen zo lachen als om Tom Green

a love song for bobby long
Mooie setting, Scarlet is in deze rol weer eens niet normaal lekker en ze genieten met zijn allen van the blues. Prima, degelijk, niet meer of minder.

grave of the fireflies
Vooraf nooit gedacht dat dit mijn favo ghibli zou worden, jezus zeg, wat een film Verhaal is klein, maar uitgewerkt met oog voor detail zoals volgens mij echt alleen japanners dat kunnen. Tja, gewoon een meesterwerk, meer kan ik er niet van maken



for a few dollars more
Geen idee waarom, maar de dollars trilogie had me eigenlijk nooit echt aangetrokken. Moest van mezelf 'natuurlijk' the good, the bad and the ugly nog eens zien, dus kon deze er best wel voor. Maar wat een film, niet normaal. Alles aan die film is spierballen werk. Zelden een film gezien die zo goed in elkaar zit, maar tegelijkertijd zo 'cool' en 'vet' is. Ben er nog niet uit of ik em nou beter vind dan the good, the bad and the ugly, maar was in ieder geval meer kijk vermaak.

the good, the bad and the ugly
Deze viel dus relatief tegen. Het is allemaal wat trager en minder pakkend dan for a few dollars more, en het duurt echt lang voor je in het verhaal zit. Maar nu lijkt het net of het een matige film was, wat het natuurlijk niet was. Ook hier was beeld en muziek een soort magisch samenspel wat echt zelden op zo'n niveau op scherm te zien is. Heb hier volgens mij ooit wel eens vergelijkingen gelezen, en zelfs mensen die deze film beter vonden, voor mij blijft het allemaal toch een (klein) trapje lager dan once upon a time in the west

Citaat:
The Magnificent Seven is trouwens een prima remake van Shichinin no Samurai, ook de moeite waard.
The Magnificent Seven
En toen dus nog deze gekeken. Tja, moest maar eens die remake zien, zal het zeker niet nog eens doen. Na 5 uur ennio morricone te horen doen die danny elfman achtige deuntjes gewoon pijn. Verder is alles wat seven samurai zo epic maakt gewoon weg. De cast is goed, maar haalt het niet bij die van het origineel. Eigenlijk is alles minder, waardoor het verhaal niet meer overkomt, en er dus niet zo bar veel meer overblijft. Geen slechte film, maar er moesten effe wat veren uit die film zijn reet gehaald worden
Oud 09-03-2010, 18:59
Verwijderd
The Princess and the Frog
Heel leuk. Grappig.
Oud 10-03-2010, 20:23
Musiquefreak
Avatar van Musiquefreak
Musiquefreak is offline
Shutter Island

Verbazingwekkend goede film. In ieder geval niet zo'n film waarbij je in de eerste minuut al kan voorspellen wat er gaat gebeuren.
Oud 11-03-2010, 01:35
Verwijderd
Alice in Wonderland

Spoiler
Oud 11-03-2010, 01:43
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
No Child Of Mine (die overigens vrij te bekijken is op http://nochildofmine.co.uk)

Een vrij aangrijpende film over kindermisbruik. Ik geef het een 7, omdat ik sommige dingen toch een tikkeltje onrealistisch vond en dit mij soms een beetje te zeer afleidde van de film.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 11-03-2010, 19:37
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Net The Princess and the Frog gekeken, en ik moet zeggen dat ik het erg vond tegenvallen. Wat een ADHD-film was dat, zeg! Je had bijna geen rust, met al die overdreven personages (de enige die een beetje normaal waren, waren bijvoorbeeld Tiana en haar moeder) en die liedjes die je continu om de oren vlogen (bij ieder nieuw personage dat geïntroduceerd werd, kreeg je een lied voor de kiezen). Nou moet ik wel bekennen dat jazzmuziek niet mijn smaak is, maar dan nog: het aantal liedjes had wat mij betreft gehalveerd kunnen worden. De personages zelf waren voor mij ook maar vlak, ze waren niet echt uitgewerkt (in tegenstelling tot wat je bijvoorbeeld zag in "Belle en het Beest" en "De Leeuwenkoning") en het verhaal vond ik ook maar saai. Het was gewoon standaard, en niet met passie, hart en ziel gemaakt zoals bijvoorbeeld "De Leeuwenkoning." Props voor Disney dat ze weer een 2D-film hebben gemaakt, maar ik mag hopen dat ze in de toekomst toch weer een écht juweeltje maken en niet van die standaard ongeïnspireerde zooi; dit had de kwaliteit van een soapserie vergeleken met Disney's eerder werk. Van mij krijgt de film daarom een 6-.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 11-03-2010, 20:08
Misz
Avatar van Misz
Misz is offline
Valentine's day
Vond het wel een leuke film, dat had ik zelf niet verwacht. Ik had verwacht dat het een standaard verhaal zou zijn over liefdes die bij elkaar komen, maar dat was niet zo.
De reden was omdat alle personages die je in de film zag, kwamen op de een of andere manier toch uiteindelijk met elkaar in contact. Daar door geef ik deze film een 8-

Percy Jackson & The Lighting Thief
Het viel een beetje tegen. Ik had verwacht dat het wel een leuke film zou zijn, omdat er best veel bekende acteurs er in mee speelde. Maar het verhaal vond ik wel leuk alleen het was zo snel, voor mijn gevoel, afgeraffeld. Dus dat het te snel ging qua tijd en gebeurtenis. En dat vond ik jammer.
Al met al geef ik deze film een 7
Oud 12-03-2010, 09:56
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Night on Earth

Goeie cast, leuke verhaaltjes, allemaal wel prima. Alleen blijf ik met films die bestaan uit losse scenes met alleen een zelfde thema moeite houden om er echt in te komen.
Oud 12-03-2010, 11:32
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Before Sunrise (1995)

Zelden een film gezien waarbij de acteurs zo oprecht overkomen. Tel daarbij de minimalistische opzet qua karakters, de korte tijdspanne waarin het verhaal zich afspeelt en een geweldige mogelijkheid om je in het verhaal te laten zuigen mee en je krijgt één van de beste films die ik tot dusverre gezien heb.

9,5/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.

Laatst gewijzigd op 12-03-2010 om 15:29.
Oud 12-03-2010, 13:10
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Shutter Island - 7/10

De beste film van Scorsese sinds The Age of Innocence is toch eigenlijk niet zo briljant. Het is continu sfeervol, goed ondersteund door de score en natuurlijk sterk geacteerd, maar het matig gestructureerde script zorgt ervoor dat het middenstuk aanzienlijk minder mooi is dan het begin. En het einde is ook niet zo fantastisch als ik had verwacht.

Toch duikt het niveau van de film als geheel vrijwel nergens beneden het acceptabele en valt er voldoende te genieten van indrukwekkende individuele scenes.

Ninja Assassin - 6/10

Soms onderhoudend, maar meestal wat flauwtjes. Vechtscenes zijn wel in orde, though.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 12-03-2010, 14:09
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Citaat:
Before Sunset (1995)

Zelden een film gezien waarbij de acteurs zo oprecht overkomen. Tel daarbij de minimalistische opzet qua karakters, de korte tijdspanne waarin het verhaal zich afspeelt en een geweldige mogelijkheid om je in het verhaal te laten zuigen mee en je krijgt één van de beste films die ik tot dusverre gezien heb.

9,5/10
Je bedoelt Before Sunrise. Before Sunset (2004) is het vervolg. Inderdaad geweldige films. Totaal uniek: de geweldige dialogen, de heerlijke kalme opzet, de subtiele momenten van lichaamstaal, de oprechte sobere opzet die nooit afdwaalt naar Hollywood niveau... Echt juwelen in de filmwereld.
__________________
"Atheïsm: the religion devoted to the worship of one's own smug sense of superiority" ;)
Oud 12-03-2010, 15:30
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Je bedoelt Before Sunrise. Before Sunset (2004) is het vervolg. Inderdaad geweldige films. Totaal uniek: de geweldige dialogen, de heerlijke kalme opzet, de subtiele momenten van lichaamstaal, de oprechte sobere opzet die nooit afdwaalt naar Hollywood niveau... Echt juwelen in de filmwereld.
Ja klopt. Was nog niet helemaal wakker toen ik het schreef
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 14-03-2010, 18:20
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Akira

Wel vet enzo, maar helaas niet zo epic als ik had verwacht vanwege zijn status. Maja, ik vermaak me altijd wel dik met dit soort films
Oud 14-03-2010, 22:19
Musiquefreak
Avatar van Musiquefreak
Musiquefreak is offline
The Descent

Had 'm al wel eens gezien ergens in een grijs verleden, mwhaha wat een slechte film. Opzich wel props voor het vage camerawerk en de donker-licht contrasten, maar dat is ook het enige positieve.
Oud 15-03-2010, 01:30
Verwijderd
Voor alle Rich Hall liefhebbers:

How the West was lost

http://www.youtube.com/watch?v=VZsnybNax4w

Docu over Westerns met Britain's favourite American
Oud 16-03-2010, 14:53
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Percy Jackson & the Lightning Thief

Good fun. Gelukkig overacteerde de jeugd niet heel erg en zat de leuke roodharige dokter van GA er in.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 16-03-2010, 17:42
Mrasz
Avatar van Mrasz
Mrasz is offline
Ed Wood

Een vermakelijke film, maar ik weet niet precies wat ik ervan moet denken.
Johnny Depp levert, naar mijn idee, prima werk!
__________________
"Bad art is more tragically beautiful than good art, because it documents human failure."
Oud 17-03-2010, 13:50
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Alice in wonderland

Ik vond het echt een hele leuke film. Johnny is gewoon de man!
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 17-03-2010, 23:50
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
The Imaginarium of Doctor Parnassus

Had er niet zo heel veel van verwacht, maar wat een toffe film Visueel schitterend, de rest niet storend genoeg om je uit die droom te halen
Oud 18-03-2010, 00:41
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Mr Nobody

Veel gedoe met visuele krachtpatserij, weinig inhoud. Mr Nobody is inderdaad een inhoudsloos personage, Jared Leto is maar meh en het is allemaal veel te pretentieus en sentimenteel. Snaartheorie, chaostheorie, het vlindereffect, alles wordt er maar met de haren bij getrokken. Nee.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 18-03-2010, 10:37
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
The Hurt Locker - 7/10

Uh.....Ik snap niet zo goed waarom deze film zo bejubeld wordt. Er zit geen verhaal in en ook geen noemenswaardige karakterverdieping. Het is in feite gewoon één lange thrillerscene, die overigens wel goed werkt als puur entertainment. Ik heb me absoluut niet verveeld ofzo.

Maar een meesterwerk? Puh-leazzze.
niets aan toe te voegen eigenlijk
Oud 18-03-2010, 12:17
Verwijderd
Last Castle, The (2001)

Kwam gisteren langs op tv. Sja. De film is een matig werkje met voorspelbare afloop. Het enige wat het een beetje boeiend maakt, zijn de geweldige performances van James Gandolfini (die ik af en toe zelfs los van zijn rol in The Sopranos kon zien ) en Robert Redford.

6/10
Oud 18-03-2010, 13:22
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Bodyguards and Assassins - 8/10

Nogal aan de lange kant, maar uiteindelijk toch een behoorlijk effectief geconstrueerde film. Het verhaal over de beraamde moordaanslag op revolutionair Sun Yat-Sen en de "bodyguards" die ervoor moeten zorgen dat hij een veilige aan- en aftocht kan maken is uitstekend materiaal voor een thriller. Maar de film pakte heel anders uit dan ik verwacht, want het gooit behoorlijk wat bikkelharde martial arts en typisch Chinees melodrama in da mix. En dankzij de uitgebreide opbouw ontaarden de laatste 40 minuten in een behoorlijke achtbaanrit waarbij je het gevoel krijgt dat er wat op het spel staat. Ja, zelfs als je je bedenkt dat Sun zelf (In de film Sun-Wen genaamd) vooral gebruikt wordt als MacGuffin en dus eigenlijk geen rol speelt.

Wel een beetje jammer dat de humor soms doodslaat en dat de geloofwaardigheid soms wordt opgeofferd voor spanning. Maar ja, in de laatste 40 minuten doet dat er toch niet meer toe. En Donnie Yen schopt nog steeds dikke koeienderriere
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 19-03-2010, 23:45
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Alice in wonderland

Hier had veel meer in gezeten, met name het verhaal had iets complexer mogen zijn. Depp had meer inbreng mogen krijgen.

5,5/10
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 22-03-2010, 09:18
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
An American in Paris Een van mijn favo musicals op het grote scherm. Het was prachtig. Vooral het einde natuurlijk.

Alice in Wonderland Nu we toch in A'dam waren gingen we daarna maar naar deze in IMAX. Had er niet zo veel van verwacht, en dat was terecht. Het was niet veel bijzonders. Gelukkig was het nog wel mild vermakelijk. Zesje!
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 23-03-2010, 00:16
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Destroy All Monsters - 7/10

Baarlijke nonsens. Gaat echt nergens over. Maar een nerdgasme is absoluut gegarandeerd.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 24-03-2010, 12:21
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Remember me

Rare mix van humor en drama. Niet echt geslaagd.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 25-03-2010, 13:10
Verwijderd
Book of Eli - 2/10

Slaapverwekkend.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film heb je het meest gezien?
Giles
52 09-06-2010 09:31
Films, TV & Radio Welke film heb je het laatst gezien, en wat vond je ervan?[deel 7]
lovetear
500 20-10-2004 17:47
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 4
AJMouse
500 17-05-2004 19:33
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 2
Verwijderd
500 14-01-2004 00:03
Films, TV & Radio Welke film heb je het vaakst gezien?
Shibby
123 25-02-2003 23:04
Films, TV & Radio Welke films heb je dit weekend gezien
Buzzzfuzzz.vs
91 16-09-2002 18:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.