Oud 17-02-2012, 19:55
Jonas94
Jonas94 is offline
Hallo iedereen,

Ik ben Jonas, een jongen van 17 uit Limburg.

Ik heb een week geleden een meisje leren kennen, we hebben wat gsmst en hebben al 2x afgesproken en gezellig zitten praten enzo. De interesse komt van beide kanten want ze zei dat mij mooi vond en blabla, maar goed mijn vraag is de volgende: Vinden jullie dat ik haar al kan kussen? Ik heb me gisteren echt moeten inhouden maar ik weet niet of het al een goed idee is om na 2x af te spreken ( de dag dat ik haar had leren kennen hadden we ook wel al 2uurtjes zitten praten) al met iemand te zoenen.
Met mijn vroegere vriendin had ik pas gekust na een dikke maand, maar dit voelt anders aan . Vinden jullie dat ik het al kan doen op onze 3de date? We hebben in totaal echt al meer dan 10 uur gepraat ( wat niet extreem veel is, maar het is dus niet dat het een onbekende is..)

Zijzelf is net 16 jaar geworden en ik word er bijna 18 dus er zit een kleine 2jaar tussen ons.
Wat denken jullie ervan?

Jonas
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2012, 20:11
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Ik denk dat je het wel moet kunnen aanvoelen. Als je zeker weet dat zij gevoelens voor jou heeft dan denk ik dat je het gewoon kunt doen. Maar doe het niet opeens random en out of the blue, want er zijn genoeg momenten waarop het voor haar ook te "verwachten" is, zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 20:21
Jonas94
Jonas94 is offline
Echt 100% zeker ben ik niet, maarja ik denk wel dat ik genoeg argumenten heb om te denken dat het wčl zo is...
Out of the blue zal ik het zeker niet doen hoor Het slechte is alleen dat we altijd afscheid nemen als haar ouders haar komen halen en dan zit een afscheidskus er uiteraard niet in

Maar het is dus ok als ik het probeer ?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 20:28
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Eh ja, weet je. Jij kunt het best aanvoelen of ze jou wél of niet leuk vindt. Kijk, als je denkt dat het niet wederzijds is moet je het sowieso niet doen. Maar aangezien ze wel steeds met je blijft afspreken denk ik dat er een goede kans is dat het wederzijds is. En je hoeft haar natuurlijk niet per se te zoenen tijdens het afscheid, je hebt vast meerdere momenten waarop het kan.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 20:33
Verwijderd
Ik zou denken dat een jongen alleen vrienden wil zijn als hij na twee afspraakjes me nog steeds niet gezoend heeft.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 20:44
Jonas94
Jonas94 is offline
Freyja are you serious?
Ik kon toch moeilijk een meisje kussen op een eerste date?Ik bedoel, dan ken je haar toch nog niet echt...?

@ Vowel, i'll take my chance next time
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 20:47
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Kijk haar eens aan, aan hoe ze terugkijkt kun je wel zien of ze wil zoenen of niet.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 20:52
Jonas94
Jonas94 is offline
Oké zal ik doen, maar is het al te laat?! Na hoeveel date's kussen jullie dan? Direct op de eerste ?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 20:58
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Oké zal ik doen, maar is het al te laat?! Na hoeveel date's kussen jullie dan? Direct op de eerste ?
Nee, het is nog niet te laat, en ik denk dat Freyja misschien een beetje overdrijft. Wij zijn ook al iets ouder dan jij bent en ik weet niet of het meisje dat jij leuk vindt al eerder vriendjes heeft gehad of zo, want dat speelt ook wel mee. Als jullie allebei helemaal onervaren zijn is het trouwens helemaal niet vreemd als het iets langer duurt.

En persoonlijk zou ik het juist helemaal niet erg vinden als er niet meteen op de eerste dag wordt gezoend. Maar goed, dat is iets persoonlijks. Uiteindelijk maakt het niet uit wat wij denken; jullie moeten doen wat goed voelt. En geloof me, als ze jou echt leuk vindt, vindt ze het echt niet erg als het een dagje later gebeurt, hoor, tenzij je helemaal niet hebt laten merken dat je haar leuk vindt, want dan kan ze gaan twijfelen over of je wel iets voor haar voelt (en ik denk dat dát is wat Freyja bedoelde - maar zoenen is niet de enige manier om dat te laten merken).
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Kijk haar eens aan, aan hoe ze terugkijkt kun je wel zien of ze wil zoenen of niet.
Ze zal maar loensen
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 13:02
Verwijderd
Nou misschien als het de eerste zoen is van jullie... Maar op mijn zestiende zoende ik mensen vóór de eerste date, volgens mij *denkt even na* Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik ooit met iemand afgesproken heb met wie ik niet al gezoend had. Tenzij het een vriendschappelijke afspraak was maar dan was ik toch al niet van plan om ooit met ze te zoenen

Nu waren wij vast heel losbandig vroeger, maar een meisje kussen op de eerste date lijkt me niet meer dan logisch, als de date tenminste goed ging? Daarvoor date je toch
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 13:08
Verwijderd
Gewoon pakken.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 14:54
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik dacht dat het dilemma onder de huidige generatie 16-18 jarigen ondertussen al wel zou gaan over seks op de eerste date en niet meer over zoenen op de eerste date .
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 16:14
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Nou misschien als het de eerste zoen is van jullie... Maar op mijn zestiende zoende ik mensen vóór de eerste date, volgens mij *denkt even na* Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik ooit met iemand afgesproken heb met wie ik niet al gezoend had. Tenzij het een vriendschappelijke afspraak was maar dan was ik toch al niet van plan om ooit met ze te zoenen

Nu waren wij vast heel losbandig vroeger, maar een meisje kussen op de eerste date lijkt me niet meer dan logisch, als de date tenminste goed ging? Daarvoor date je toch
Hmm, ja, ik weet ook niet zoveel van "daten" af, denk ik. Ik heb nooit het typische "wil je met me uit eten"-eerste date-gedoe gehad, zeg maar. Bij mijn eerste vriendje zoenden we pas de tweede keer dat we bij elkaar waren (en dat was het begin van de relatie), bij mijn tweede vriendje pas de derde keer. Maar het was in beide gevallen wel ontzettend duidelijk dat we elkaar leuk vonden. Dus het was niet vanwege twijfel of zo, maar het was dat spannende "wanneer gaat het gebeuren?"-idee. Ik vond het helemaal niet vreemd of erg dat het niet meteen gebeurde of zo. Bij mijn huidige relatie ging het iets anders, maar ik denk niet dat er één manier is waarop het moet, als je er maar wel beiden "bij bent."

@TS: jij bent er vrij zeker van dat ze je leuk vindt en als jij dat ook gewoon duidelijk hebt laten blijken, dan gaat ze echt niet verrast zijn als je haar gaat zoenen. Ze blijft natuurlijk ook niet voor niets met je afspreken, dus daaruit kun je afleiden dat ze je wel leuk vindt. Maar ik denk dat wat Freyja probeert te zeggen is dat je niet te lang moet wachten. Het is wederzijds, ga ervoor, ze gaat je echt niet afwijzen.

Citaat:
Ik dacht dat het dilemma onder de huidige generatie 16-18 jarigen ondertussen al wel zou gaan over seks op de eerste date en niet meer over zoenen op de eerste date .
Hahah, ja, eigenlijk wel hč? Ik vind dit eigenlijk best heel schattig, want ik weet uit ervaring hoe spannend zoiets kan zijn, wanneer je allebei wel wilt zoenen maar het steeds niet echt gebeurt en je dat gevoel in je onderbuik krijgt en zo.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 16:55
Jonas94
Jonas94 is offline
Citaat:
Ik dacht dat het dilemma onder de huidige generatie 16-18 jarigen ondertussen al wel zou gaan over seks op de eerste date en niet meer over zoenen op de eerste date .
Voor je seks hebt moet je eerst hebben gezond lijkt me, alles op zijn tijd

Maar oké, ik weet wat me te doen staat. Bedankt iedereen!
Ik zal laten weten hoe het is afgelopen woensdag ofzo, want we hebben dinsdag afgesproken.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 17:09
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Succes! Het komt vast goed.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat het dilemma onder de huidige generatie 16-18 jarigen ondertussen al wel zou gaan over seks op de eerste date en niet meer over zoenen op de eerste date .
De modale leeftijd voor de eerste keer seks is al zo'n dertig jaar niet meer veranderd
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 21:10
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Ik heb met mijn huidige vriend gekust na de tweede date, dus het is best mogelijk.

Zoals hier eerder vermeld: het is een kwestie van aanvoelen


althans veel succes!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-02-2012, 13:52
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
en is het al gebeurd ?

en verder met Freyja eens ! Ik zoende ook op me 16e 17e 18e 19e soms gewoon een avondje in de kroeg, om daarna is af te spreken, of helemaal niet meer
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 13:56
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
en is het al gebeurd ?

en verder met Freyja eens ! Ik zoende ook op me 16e 17e 18e 19e soms gewoon een avondje in de kroeg, om daarna is af te spreken, of helemaal niet meer
Maar een avondje in de kroeg is natuurlijk wel iets anders dan wanneer je helemaal hoteldebotel verliefd bent op iemand.

Veel mensen hebben er toch ook last van dat ze opeens helemaal niet meer weten hoe ze een gesprek aan moeten gaan met iemand op wie ze verliefd zijn, terwijl ze tegen ieder ander persoon wel kunnen praten?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 13:58
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Maar een avondje in de kroeg is natuurlijk wel iets anders dan wanneer je helemaal hoteldebotel verliefd bent op iemand.

Veel mensen hebben er toch ook last van dat ze opeens helemaal niet meer weten hoe ze een gesprek aan moeten gaan met iemand op wie ze verliefd zijn, terwijl ze tegen ieder ander persoon wel kunnen praten?
daar heb je gelijk in. Heb ik idd ook wel last van ja, als je echt op date gaat met iemand die je heel leuk vind, dan hoop je maar dat je alles goed doet
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 16:27
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 16:47
Verwijderd
In de kroeg zoenen :')
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 19:19
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Kussen moet je doen als het goed voelt, of er al dates zijn geweest of hoeveel dat er waren maakt helemaal niks uit.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Kussen moet je doen als het goed voelt, of er al dates zijn geweest of hoeveel dat er waren maakt helemaal niks uit.
Dit

Ik vind het helemaal niet uitmaken hoe lang je er mee wacht, als je van elkaar weet dat je elkaar leuk vind, en je nog steeds met elkaar afspreekt, dan komt dat zoenen / kussen vanzelf. Probeer gewoon met jou gezicht dicht bij haar gezicht te komen de volgende keer, dan zie je wel hoe ze reageert. Als ze dan geschrokken reageert (wat ik zeker niet denk, maargoed...) dan excuseer je je, en ga je verder met waar je mee bezig was.

En je kunt er natuurlijk altijd over praten met de ander. Als jullie elkaar vertrouwen, zou dat geen probleem moeten zijn.

Maar vaak (wat bij mij het geval wel is) is de rustige aanpak het beste, je ziet dan direct hoeveel geduld de ander heeft en wat hij/zij voor je over hebt (niet te vergelijken met 'playing hard to get', want dat is beetje gemeen), en of het anders ook over was gegaan. Ik heb eerst paar keer met haar gedate (meer dan een anderhalf jaar terug inmiddels) en een halfjaar later zoenden we pas, en weer een half jaar later kregen we pas verkering, we hebben nu al een half jaar ongeveer. En 't gaat nog steeds prima tussen ons.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2012, 12:12
Jonas94
Jonas94 is offline
Amai, veel en snelle reacties hier!

Maargoed, ik kom nog even melden dat die kus er toch is gekomen!
Even mijn verstand op 0 gezet en haar gewoon gekust toen we alleen op een bankje in een park zaten
Achteraf vroeg ik of ze het niet te snel vond, maar aangezien onze kus wel even duurde en ze haar hoofd niet terugtrok had ik wel al een vermoeden dat het snor zat . Ze zei dat ze de 'timing' perfect vond.
Ze vond ook dat het goed was dat we niet direct op de eerste date hadden gezoend want dat we elkaar nu al kende enzo. Maar zoals al is gezegd hangt dat ookwel van meisje tot meisje af denk ik, al moet je ookniet wachten tot de 7de date denk ik.

Bedankt voor de reacties, het gaf de nodige 'support' om de stap te nemen
I'm one lucky bastard right now!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 12:46
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 16:25
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 16:49
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
topper! nou op naar de volgende stap
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Amai
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 08:21
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Aw goed zo!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 07:41
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 22:45
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 15:45
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.