Oud 03-05-2012, 16:42
napoleonzuurtje
Avatar van napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
Hallo, ik heb zelf een Chromebook (Samsung) en vraag mij af of hier op scholieren nog meer Chrome OS gebruikers zijn. Heb of wil jij er een? Meld je hier even

Ik draai nu dev. 20.1116.0 omdat ik de integratie met Google Drive wilde zien.
Het werkt perfect
__________________
Seid bereit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2012, 16:46
MOMENTUM
Avatar van MOMENTUM
MOMENTUM is offline
Waar kun je die eigenlijk halen?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 23:21
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik vraag me af of je dat wel wilt, Momentum.
Het heeft z'n voordelen, maar ook z'n nadelen.
(naar mijn mening en naar de mening van de gemiddelde gebruiker kijk, meer nadelen).

Wat vind jij ervan, napoleonzuurtje? wat zijn de voor- en nadelen, wanneer je deze vergelijkt met de bestaande omgevingen en de eerste oude publiekelijke versie van chrome os (versie 1.8.1017)?
Of vind je het verstandig om windows of een leuke linux distributie erop te draaien?
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 13:38
Verwijderd
Ik vind de opzet van Chromebooks heel erg mooi en leuk maar het probleem is dat die apparaten echt ongelofelijk duur zijn. Zo'n ding zou niet meer dan 200,- moeten kosten.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 16:51
napoleonzuurtje
Avatar van napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
Citaat:
Ik vraag me af of je dat wel wilt, Momentum.
Het heeft z'n voordelen, maar ook z'n nadelen.
(naar mijn mening en naar de mening van de gemiddelde gebruiker kijk, meer nadelen).

Wat vind jij ervan, napoleonzuurtje? wat zijn de voor- en nadelen, wanneer je deze vergelijkt met de bestaande omgevingen en de eerste oude publiekelijke versie van chrome os (versie 1.8.1017)?
Of vind je het verstandig om windows of een leuke linux distributie erop te draaien?
Je kan het kopen op laptopshop.nl als ik het goed herinner.
Op de Chromebookforums gaan geruchten dat Google een eigen webshop gaat beginnen voor tablets/telefoons en ook de Chromebooks.

Toen ik de Chromebook in september kocht was het besturingssysteem nog niet helemaal af, net zoals de Chromebrowser in het begin. Maar nu is het toch echt wel een ¨af¨ product.
Ik heb hem gekocht omdat ik gek werd van mijn Windows-laptop die ik deelde met mijn zusje.
Mijn zusje wist niets van virussen af en klikte op elk linkje met ¨klik hier¨ .
Deze Chromebook is van mijzelf, maar ik wilde gewoon af zijn van het langzame opstarten en het langzaam draaien van programma´s.
Als je veel gebruikt maakt van offline programma´s zoals videobewerkingsprogramma´s of als je een gamer bent dan is dit geen (primaire) laptop voor jou, al zou je het wel kunnen gebruiken voor het surfen.
Daar gebruik ik het voor. Ik maak en bewerk documenten in Google Docs, en sla ze daarna op in Google Drive. Foto´s bewerken doe ik via Pixlr.com of via Picasa. Mail checken doe ik via Gmail, muziek luisteren doe ik ook op het web en communiceren met mijn vrienden ook.
In het begin had je nog wel eens het probleem ¨geen WiFi:geen laptop¨ maar gelukkig zijn veel apps nu al offline beschikbaar.
Nadelen die ik nu nog ervaar zijn het gebrek aan Silverlight (kun je wel met een app gebruiken) en het gebrek aan Java (kun je via dezelfde app gebruiken).
Maar aangezien Silverlight uitgefaseerd wordt door Microsoft zal ik daar binnen niet al te korte tijd geen last meer van hebben
__________________
Seid bereit
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 12:29
MOMENTUM
Avatar van MOMENTUM
MOMENTUM is offline
Citaat:
Ik vraag me af of je dat wel wilt, Momentum.
Het heeft z'n voordelen, maar ook z'n nadelen.
(naar mijn mening en naar de mening van de gemiddelde gebruiker kijk, meer nadelen).

Wat vind jij ervan, napoleonzuurtje? wat zijn de voor- en nadelen, wanneer je deze vergelijkt met de bestaande omgevingen en de eerste oude publiekelijke versie van chrome os (versie 1.8.1017)?
Of vind je het verstandig om windows of een leuke linux distributie erop te draaien?
Ik heb er veel goede dingen over gehoord. Ik had die vorig jaar op een beurs getest en dat ding is echt fijn. Maar ik zat laatst te kijken waar je die kon halen als consument, maar Chromebooks zijn alleen beschikbaar voor bedrijven en scholen -_-
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 16:25
napoleonzuurtje
Avatar van napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
Citaat:
Ik heb er veel goede dingen over gehoord. Ik had die vorig jaar op een beurs getest en dat ding is echt fijn. Maar ik zat laatst te kijken waar je die kon halen als consument, maar Chromebooks zijn alleen beschikbaar voor bedrijven en scholen -_-
Nee hoor
__________________
Seid bereit
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 16:34
napoleonzuurtje
Avatar van napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
http://www.google.nl/intl/nl/chromebook/#buynow
__________________
Seid bereit
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 20:10
MOMENTUM
Avatar van MOMENTUM
MOMENTUM is offline
Thx, voor 350,- kun je betere krijgen, lol. Had ze rond 250,- geschat.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 20:30
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Welkom in het wereldje dat Linux heet, napoleonzuurtje.
Toch ben ik van mening, met wat je nu ervaart, met een andere linux distro beter af bent.
OK, het is handig dat nu alles op het net staat en dat bepaalde apps offline werken. Maar wanneer je ff geen internet hebt, heb je alleen toegang tot de data dat in je cache (tidelijke internet bestanden opslag) en kleine opslag staat.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 21:20
napoleonzuurtje
Avatar van napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
Citaat:
Welkom in het wereldje dat Linux heet, napoleonzuurtje.
Toch ben ik van mening, met wat je nu ervaart, met een andere linux distro beter af bent.
OK, het is handig dat nu alles op het net staat en dat bepaalde apps offline werken. Maar wanneer je ff geen internet hebt, heb je alleen toegang tot de data dat in je cache (tidelijke internet bestanden opslag) en kleine opslag staat.

Maar ja, om eerlijk te zijn heb je dat op een normale computer ook als je alles op het web doet.
__________________
Seid bereit
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 21:21
napoleonzuurtje
Avatar van napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
Citaat:
Thx, voor 350,- kun je betere krijgen, lol. Had ze rond 250,- geschat.
Dat ben ik met je eens, voor zo weinig hardware mag de prijs wel lager ja.
__________________
Seid bereit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Chromebooks op school
PiettePeter
19 01-08-2014 15:55
Games Chromebook
Dr. Pokerface
7 06-05-2014 23:06
Studeren Doe een competentietest en maak kans op een google chromebook van Acer
companylink
0 15-03-2013 21:14
Software & Hardware Chromebook
Epicurus
4 20-01-2013 14:36
De Kantine Geëxpandeerd polysaaireen #1540
The Larch
500 27-10-2011 19:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.