Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2012, 10:19
Visser23
Visser23 is offline
Ik denk dat iedereen wel muziek luistert, maar heeft het ook daadwerkelijk invloed op jouw gedrag op dat moment? Kunnen jullie aangeven wat de onderstaande genres voor invloed hebben op jouw gedrag?

- House/Dance:
- Rock:
- Hardcore:
- Lovesongs:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2012, 11:45
Verwijderd
Het heeft geen invloed op mijn gedrag.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 14:17
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Ik denk dat iedereen wel muziek luistert, maar heeft het ook daadwerkelijk invloed op jouw gedrag op dat moment? Kunnen jullie aangeven wat de onderstaande genres voor invloed hebben op jouw gedrag?

- House/Dance:
- Rock:
- Hardcore:
- Lovesongs:
Punk: Agressief maar wel in goede vorm (Pep achtig iets)
Ska: Chill of vrolijk, ligt aan het tempo van het nummer.
Big Band: Bazig
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 17:38
Verwijderd
Muziek heeft niet echt invloed op mijn gedrag, wel op mijn stemming/gevoel.

Bepaalde nummers kunnen me treurig maken, andere maken me vrolijk, van sommige krijg ik zin om te schilderen enz. Ook roept bepaalde muziek bepaalde herinneringen bij me op, zodat het gevoel wat toen overheerste, nu ook aanwezig is.

Dan heb ik ook een soundtrack gemaakt voor een bepaald personage dat ik in een larp speel. Dit zijn vooral nummers die voor mij het gevoel oproepen dat bij het karakter van dat personage hoort.


Mij lijkt het dat gedrag niet snel beïnvloed wordt door muziek, al heb ik geloof ik ooit iets van mythbusters ofzo gezien waarbij werd getest of je harder gaat rijden van bepaalde muziek. Ik dacht dat het verrassende resultaat was dat je van metal juist trager gaat rijden. Al kan ik me voorstellen dat makkelijker beïnvloedbare personen zich laten opzwepen door bepaalde muziek.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 08:36
Visser23
Visser23 is offline
Het gedrag van mensen kan wel degelijk worden beïnvloedt. Zo worden een aantal mensen agressiever door harde muziek en rare geluiden. Daarnaast wordt ook het meeste gedeald in drugs wanneer de persoon in een omgeving is waar dancemuziek wordt gespeeld.

Ikzelf word losser van dancemuziek. Kan mooi op los gaan als je dat in de kroeg hoort. Andere genres hebben eigenlijk ook alleen invloed op mijn gevoel. Denkend aan vroeger bijvoorbeeld, na het horen van een tekst.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Daarnaast wordt ook het meeste gedeald in drugs wanneer de persoon in een omgeving is waar dancemuziek wordt gespeeld.
Denk je niet dat dat te maken heeft met het soort mensen dat op dancefeesten komt, in plaats van dat mensen dancemuziek horen en denken 'must.... deal... drugs'? :')
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 15:38
Visser23
Visser23 is offline
Het heeft natuurlijk te maken met mensen die op die muziek af komt. Er is een onderzoek naar geweest die dat aan heeft getoond. Dit is hetzelfde met hardcore. Het is toch raar dat muziek mensen aantrekt die drugsdealen. Bij klassieke muziek wordt bijvoorbeeld veel minder drugs gedealt. Toch apart eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 16:21
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
Het heeft natuurlijk te maken met mensen die op die muziek af komt. Er is een onderzoek naar geweest die dat aan heeft getoond. Dit is hetzelfde met hardcore. Het is toch raar dat muziek mensen aantrekt die drugsdealen. Bij klassieke muziek wordt bijvoorbeeld veel minder drugs gedealt. Toch apart eigenlijk.
Nou het ligt aan het type mens dat afkomt op de muziek.. Mensen bij dance/hardcorefeesten zijn vaak mensen die graag een beetje stoer doen (correct me if I'm wrong) en drugs kan daarbij horen. Mensen die naar klassieke muziek luisteren, ja die zullen niet zo snel drugs gebruiken.. (Overhaaste generalisatie much?)
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Nou het ligt aan het type mens dat afkomt op de muziek.. Mensen bij dance/hardcorefeesten zijn vaak mensen die graag een beetje stoer doen (correct me if I'm wrong) en drugs kan daarbij horen. Mensen die naar klassieke muziek luisteren, ja die zullen niet zo snel drugs gebruiken.. (Overhaaste generalisatie much?)
Dat is inderdaad een overhaaste generalisatie denk ik. De meeste personen die ouder dan 20 jaar zijn doen drugs niet meer om stoer te doen. De drugs die op dance/hardcore feesten worden gebruikt worden dan ook meestal gebruikt omdat ze de sfeer goed complimenteren.

Klassieke muziek wordt voornamelijk geluisterd door wat oudere mensen die, waarschijnlijk, ook met minder drugs zijn opgegroeid. De huidige generatie kan met wat telefoontjes de meest hardcore coke scoren.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 17:03
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
Dat is inderdaad een overhaaste generalisatie denk ik. De meeste personen die ouder dan 20 jaar zijn doen drugs niet meer om stoer te doen. De drugs die op dance/hardcore feesten worden gebruikt worden dan ook meestal gebruikt omdat ze de sfeer goed complimenteren..
Je hebt inderdaad gelijk, denk ik, dat mensen boven de 20 geen drugs meer gebruiken om stoer te doen. Ik denk daarentegen wel dat mensen boven die 20 die (hard)drugs doen daar op jongere leeftijd mee zijn begonnen en het zou kunnen dat dat wel was om stoer te doen.

Ik voel me nu wel ongelofelijk hypocriet aangezien ik zelf ook wel is XTC heb genomen, maar niet om stoer te doen. Intresse, eerder.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Je hebt inderdaad gelijk, denk ik, dat mensen boven de 20 geen drugs meer gebruiken om stoer te doen. Ik denk daarentegen wel dat mensen boven die 20 die (hard)drugs doen daar op jongere leeftijd mee zijn begonnen en het zou kunnen dat dat wel was om stoer te doen.
Dat zal ongetwijfeld, maar is lijkt me niet heel relevant voor dit onderwerp
Citaat:
Ik voel me nu wel ongelofelijk hypocriet aangezien ik zelf ook wel is XTC heb genomen, maar niet om stoer te doen. Intresse, eerder.
Dat zeggen de meeste mensen die het nemen om stoer te doen!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 19:45
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Nouja, met betrekking tot eerder genoemde reden waarom er veel drugs gebruikt wordt op hardcore/dancefeesten is het toch wel enigzins van belang; mensen zijn er eerder mee begonnen (om stoer te doen, eventueel) en gaan er nu later mee door.

Dat zeggen ze inderdaad allemaal en over het internet zou ik je ook nooit kunnen overtuigen dat het niet zo was bij mij.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Het heeft natuurlijk te maken met mensen die op die muziek af komt. Er is een onderzoek naar geweest die dat aan heeft getoond. Dit is hetzelfde met hardcore. Het is toch raar dat muziek mensen aantrekt die drugsdealen. Bij klassieke muziek wordt bijvoorbeeld veel minder drugs gedealt. Toch apart eigenlijk.
Nee, daar is helemaal niks raars aan. Natuurlijk trekt bepaalde muziek mensen aan die dealt, daar komt hun doelgroep op af. Ik snap echt niet hoe dat apart is.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2012, 15:21
Dr.Mundo
Dr.Mundo is offline
Citaat:
Muziek heeft niet echt invloed op mijn gedrag, wel op mijn stemming/gevoel.
Bepaalde nummers kunnen me treurig maken, andere maken me vrolijk, van sommige krijg ik zin om te schilderen enz. Ook roept bepaalde muziek bepaalde herinneringen bij me op, zodat het gevoel wat toen overheerste, nu ook aanwezig is.

Dan heb ik ook een soundtrack gemaakt voor een bepaald personage dat ik in een larp speel. Dit zijn vooral nummers die voor mij het gevoel oproepen dat bij het karakter van dat personage hoort.


Mij lijkt het dat gedrag niet snel beïnvloed wordt door muziek, al heb ik geloof ik ooit iets van mythbusters ofzo gezien waarbij werd getest of je harder gaat rijden van bepaalde muziek. Ik dacht dat het verrassende resultaat was dat je van metal juist trager gaat rijden. Al kan ik me voorstellen dat makkelijker beïnvloedbare personen zich laten opzwepen door bepaalde muziek.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 13:26
RespectForTUPAC
RespectForTUPAC is offline
toen ik naar rap begon te luisteren had ik mijn broeken tot aan m'n hielen afgezakt en nog steeds ik praat eigenlijk ook een beetje zoals die amerikaanse ghetto rappers en heb bijna heel de dag oordoppjes in
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 16:11
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Nee, muziek heeft geen invloed op mijn gedrag.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 19:22
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Het heeft natuurlijk te maken met mensen die op die muziek af komt. Er is een onderzoek naar geweest die dat aan heeft getoond. Dit is hetzelfde met hardcore. Het is toch raar dat muziek mensen aantrekt die drugsdealen. Bij klassieke muziek wordt bijvoorbeeld veel minder drugs gedealt. Toch apart eigenlijk.
Ja heel raar, en dat terwijl de omgeving van bijvoorbeeld een operagebouw altijd zoveel junkies aantrekt!
Overigens wordt door klassieke musici veel in drugs gedaan hoor, en dan vooral van die zenuwen-onderdrukkers en pepmiddelen. 'prestatieverbeterende' drugs zegmaar.

En muziek heeft vast wel invloed op mijn gedrag, maar ik weet niet in hoeverre, ik ben zoveel met muziek bezig dat ik altijd wel onder de invloed ervan zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2012, 23:46
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Dit is hetzelfde met hardcore. Het is toch raar dat muziek mensen aantrekt die drugsdealen.
Ooit op feesten geweest?
Iedereen neemt zijn eigen zooi mee, er lopen maar een paar kereltjes rond die feesten bezoeken om geld te verdienen door drugs te verkopen daarzo.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-11-2012, 21:24
Verwijderd
Het trekt in ieder geval mensen aan die gebruiken, en dus drugsdealers.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2012, 16:49
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Maar niet alleen bij hardcore. Vraag me af waarom men die mening alleen heeft over hardcorefeesten, bij house/techno en al die muziek komen evenveel drugsgebruikers.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2012, 15:43
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Dadelijk gaan mensen het nog raar vinden dat er bij bands als mooi wark en jovink meer bier gedronken wordt dan bij klassieke concerten .
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 17-11-2012, 18:38
MyrtheZweers
MyrtheZweers is offline
Het heeft geen invloed maar ik denk dat de muziek die je luister wel passen bij jou karakter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Hebben games een goede of slechte invloed op jongeren?
Mirne
18 12-10-2021 20:08
Muziek muziek invloed, vul het even in!
muziekinvloed
11 04-11-2013 19:03
Muziek Enquete Muziek; vul even in! :)
La-Dip
51 30-01-2008 21:13
Muziek Enquete over jou muzieksmaak en stijl
Saaaz
69 28-06-2006 09:52
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.