Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2006, 16:11
Big Boi
Avatar van Big Boi
Big Boi is offline
Laten we beginnen met mijn budget: 400/450,- + eventueel de verkoop van oude onderdelen.

Ik plaats mijn topicje maar hier want op T.net heb ik geen account, ben te lui om er een aan te maken en jullie kids kunnen me vast een goed advies geven.

Ik heb op dit ogenblik:

P4 HT Northwood 2,8 GHz
Radeon 9800 Pro (128 MB, R350)
1024 MB RAM, 4x 256 MB
DELL Dimension 8300 MoBo (staat geen naam van in Everest)
SATA 120GB Maxtor DiamondMax Plus9

Wat ik er vooral mee doe:

Gamen ten eerste. Ten tweede films kijken en rippen, branden etc. en veel van de standaard meuk, msn'en, mp3's luisteren, forummen, veel van dit soort zaken tegelijk.

Mijn topic komt neer op:

Is het verstandig om voor mijn systeem nog een nieuwere AGP-vid kaart te kopen? Zoja, welke? Is het niet verstandiger om eerst over te stappen op PCIe? (nieuwe mobo en proc) Ik hoop met deze investering 400/450 euro toch weer een jaartje de nieuwere spellen op de medium/high settings te kunnen spelen namelijk. Dan kijken we in 2007 wel weer verder

Alvast bedankt voor het lezen en ik hoor graag jullie suggesties!
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2006, 16:18
Big Boi
Avatar van Big Boi
Big Boi is offline
Ohja het hoeft hier niet te gaan om en strak budget, als julli betere suggesties hebben die meer kosten hoor ik het ook graag. Ik ben niet meer zo op de hoogte van de ontwikkelingen op PC-gebied.

Ik kan gaandeweg nog wel meer upgraden want ik werk fulltime. Dus misschien is eerst een 'basis' leggen ook wel verstandig. Vandaar mijn twijfel om meteen een heel nieuwe MoBo met nieuwe proc aan te schaffen. Mijn voorkeur voor vid kaarten gaat licht naar Nvidia kaarten gezien ik HEEL veel problemen heb gehad met de tv-out van ATI kaarten en het met Nvidia kaarten altijd vlekkeloos ging en ik gebruik de tv-out heel vaak.

Tnx!
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 16:19
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Die processor is beslist niet traag ofzo, ik zou kijken naar een leuke tweedehands 6800 Ultra/X850XT oid
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 16:56
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
M@rco schreef op 02-01-2006 @ 17:19 :
Die processor is beslist niet traag ofzo, ik zou kijken naar een leuke tweedehands 6800 Ultra/X850XT oid
Ja dan kan hij zeker weer een jaar verder met de nieuwste games .

Alleen het probleem is dan dat je als je wil overstappen naar PCIe alles moet gaan vervangen. Maar zoals de TS aangeeft is het maar voor een jaartje en dan voldoet alleen een nieuwe AGP kaart zeker.
__________________
ofzoiets

Laatst gewijzigd op 02-01-2006 om 17:00.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 17:26
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
een X800GTO2 of 6800LE/GE/GS en dan unlocken.
Daarna na een jaar alles vervangen
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 21:15
Big Boi
Avatar van Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
Jolt schreef op 02-01-2006 @ 18:26 :
een X800GTO2 of 6800LE/GE/GS en dan unlocken.
Daarna na een jaar alles vervangen
Bedankt voor jullie adviezen.
Na wat rondgesneupt te hebben ben ik er uit.

Ik heb net de XFX GeForce 6800 GS 256MB DDR3 (AGP, 2x DVI) PV-T40B-UDF3 aangeschaft bij Zercom Computers in Eindhoven voor 240.90 en kan ik woensdag meteen ophalen.

Nu hopen dat ik 'm kan unlocken of OC'en. Dan vraag ik jullie hulp nog wel een keer.

Ik heb m'n oude Rad 9800 Pro op marktplaats gezet dus hoop ik nog minimaal 50-60 euro voor te vangen. Krijg dus naar mijn mening aardig wat bang for my bucks.
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 21:42
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Goeie keuze Kun je wel weer eventjes mee vooruit.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 22:23
Big Boi
Avatar van Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
M@rco schreef op 02-01-2006 @ 22:42 :
Goeie keuze Kun je wel weer eventjes mee vooruit.
Jep. Ik hoop het.
Ik heb alleen toch nog 2 vragen die ik niet zo snel krijg beantwoord via Google. Hoeveel voeding moet je minimaal hebben om deze kaart te ondersteunen? Ik heb geloof ik een 350 Watt voeding. En tweede vraag: moet ik er een andere koeler op zetten om hem niet te slopen als ik ga unlocken/oc'en?
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 22:32
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Mits je een kwalitatief goede (dus geen Sweex, Q-Tec of andere rommel) 350W-voeding hebt zal het absoluut geen probleem zijn. Wattage zegt vrij weinig, bijna geen enkele PC gebruikt > 250W. Wat belangrijker is, is of de voeding stabiel is en een sterke (> 16A) 12V-lijn heeft.

Koeling zou ik eigenlijk niet weten, maar meestal is het zo dat je met de stock koeling niet erg ver komt. Bovendien is die vaak erg lawaaierig, dus vervangen door bijvoorbeeld een Arctic NV Silencer 5 is sowieso geen overbodige luxe
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 02-01-2006 om 22:35.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 22:32
Land_of_spirits
Avatar van Land_of_spirits
Land_of_spirits is offline
300 euro aan beetje goede pci grafische kaart
100 euro aan moederbord
100 aan proccesor

klaar
__________________
majori cedo || Lieti-agent van de Orde der Metaal en Gerstennat
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 22:44
Big Boi
Avatar van Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
M@rco schreef op 02-01-2006 @ 23:32 :
Mits je een kwalitatief goede (dus geen Sweex, Q-Tec of andere rommel) 350W-voeding hebt zal het absoluut geen probleem zijn. Wattage zegt vrij weinig, bijna geen enkele PC gebruikt > 250W. Wat belangrijker is, is of de voeding stabiel is en een sterke (> 16A) 12V-lijn heeft.

Koeling zou ik eigenlijk niet weten, maar meestal is het zo dat je met de stock koeling niet erg ver komt. Bovendien is die vaak erg lawaaierig, dus vervangen door bijvoorbeeld een Arctic NV Silencer 5 is sowieso geen overbodige luxe
Ja, ik geloof dat Dell in zijn PC's wel A-merk voedingen zet. Ik heb op verschillende forums gelezen dat het iig geen kwaad kan om de kaart er gewoon in te zetten en het te proberen dus dan doen we dat eerst maar eens, zien we dan wel verder.

Een stille kaart is wel zo fijn. Gaat een koeler er op zetten ook zonder al teveel technische kennis? Ik kan voor geen meter solderen.
Nogmaals bedankt je hebt me de vorige keer ook al goed geadviseerd over de TFT die hier nu staat.
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 22:48
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Citaat:
Land_of_spirits schreef op 02-01-2006 @ 23:32 :
300 euro aan beetje goede pci grafische kaart
100 euro aan moederbord
100 aan proccesor

klaar
Dan ben ik benieuwd met welke processor jij te voorschijn komt....een Sempronnetje?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 23:13
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Big Boi schreef op 02-01-2006 @ 23:44 :
Een stille kaart is wel zo fijn. Gaat een koeler er op zetten ook zonder al teveel technische kennis? Ik kan voor geen meter solderen.
Nogmaals bedankt je hebt me de vorige keer ook al goed geadviseerd over de TFT die hier nu staat.
Je hoeft niks te solderen hoor Oude koeler eraf halen (die zitten meestal vast met een paar push-pinnetjes), oude koelpasta van de chips halen en nieuwe koeler erop zetten, dat gaat met 4 schroefjes ofzo. Ik heb het bij mijn 9800 Pro al zeker 5 keer gedaan, en ik kan óók voor geen meter solderen.

En heb ik dat gedaan? Nou ja, graag gedaan natuurlijk
Citaat:
MaHo schreef op 02-01-2006 @ 23:48 :
Dan ben ik benieuwd met welke processor jij te voorschijn komt....een Sempronnetje?
Een 1600MHz Duron natuurlijk [/enlightenment]
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 02-01-2006 om 23:16.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 23:15
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Big Boi schreef op 02-01-2006 @ 23:23 :
Jep. Ik hoop het.
Ik heb alleen toch nog 2 vragen die ik niet zo snel krijg beantwoord via Google. Hoeveel voeding moet je minimaal hebben om deze kaart te ondersteunen? Ik heb geloof ik een 350 Watt voeding. En tweede vraag: moet ik er een andere koeler op zetten om hem niet te slopen als ik ga unlocken/oc'en?
Een VF700CU van Zalman is de beste luchtkoeler op dit moment, een ander en goedkoper alternatief is de Artcic Silencer.

Het is gemakkelijk te installeren, iedereen kan het.
Alleen moet je wel zorgen dat je niet statisch geladen bent, had ik een keer en kon de 3d kaart weg gooien.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 10:28
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Citaat:
M@rco schreef op 03-01-2006 @ 00:13 :
Je hoeft niks te solderen hoor Oude koeler eraf halen (die zitten meestal vast met een paar push-pinnetjes), oude koelpasta van de chips halen en .................... nieuwe koeler erop zetten, dat gaat met 4 schroefjes ofzo. Ik heb het bij mijn 9800 Pro al zeker 5 keer gedaan, en ik kan óók voor geen meter solderen.
En nieuwe koelpasta er eerst op natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 11:06
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Als je een Arctic Silencer koopt zit dat er tegenwoordig al op
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 03-01-2006 @ 00:15 :
Een VF700CU van Zalman is de beste luchtkoeler op dit moment, een ander en goedkoper alternatief is de Artcic Silencer.

Het is gemakkelijk te installeren, iedereen kan het.
Alleen moet je wel zorgen dat je niet statisch geladen bent, had ik een keer en kon de 3d kaart weg gooien.
Een VF700 is echt niet zoveel m akkelijker te installeren dan een Silencer, veel duurder en minder stil.

Ik heb het trouwens echt gehad met Zalman en hun leuke uitspraken 'In 'noiseless' mode, Zalman products do not generate noise or vibration'. Flikker nou op zeg, zelfs hun stilste fans moet je nog ver onder hun standaardvoltage modden voor ze écht stil zijn. Geldt overigens ook voor Arctic, hoor. Het predikaat 'noiseless' of 'silent' in computermarketing betekent blijkbaar zoveel als 'niet hoorbaar als je muziek aan het luisteren bent'.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 11:31
Big Boi
Avatar van Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-01-2006 @ 12:11 :
Een VF700 is echt niet zoveel m akkelijker te installeren dan een Silencer, veel duurder en minder stil.

Ik heb het trouwens echt gehad met Zalman en hun leuke uitspraken 'In 'noiseless' mode, Zalman products do not generate noise or vibration'. Flikker nou op zeg, zelfs hun stilste fans moet je nog ver onder hun standaardvoltage modden voor ze écht stil zijn. Geldt overigens ook voor Arctic, hoor. Het predikaat 'noiseless' of 'silent' in computermarketing betekent blijkbaar zoveel als 'niet hoorbaar als je muziek aan het luisteren bent'.
Jouw advies zou zijn?

Ik lees dat je bij de XXX PCIe versie van de XFX 6800 GS trouwens F.E.A.R. en vaak nog Splinter Cell 3 krijgt. Hoe kom ik er achter wat er in de retail doos zit van mijn AGP versie? Ik heb overal gezocht maar is er niet een review site die dit laat zien/weten? Anders download ik nog even de demo voor morgen.
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-01-2006, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Big Boi schreef op 03-01-2006 @ 12:31 :
Jouw advies zou zijn?
Hangt ervanaf hoeveel waarde je hecht aan stilte. Ben je zoals ik iemand die zijn computer gewoon niet wil horen en voor wie stilte ook echt stilte is, dan ontkom je er niet aan je CPU- en GPU-fans te undervolten en de fan in je voeding te undervolten of te modden. Het is niet mogelijk een topprestatie-PC te hebben die ook heel stil is; bepaalde top-videokaarten verstoken gewoon zoveel vermogen dat je ze bijna niet koel kunt houden met weinig airflow.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 11:58
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Maar los daarvan, ik zou voor een Arctic Silencer gaan omdat die de warmte uit je kast blaast. Zo'n VF700 maakt het alleen maar warmer in je kast.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 12:37
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-01-2006 @ 12:11 :
Een VF700 is echt niet zoveel m akkelijker te installeren dan een Silencer, veel duurder en minder stil.

Ik heb het trouwens echt gehad met Zalman en hun leuke uitspraken 'In 'noiseless' mode, Zalman products do not generate noise or vibration'. Flikker nou op zeg, zelfs hun stilste fans moet je nog ver onder hun standaardvoltage modden voor ze écht stil zijn. Geldt overigens ook voor Arctic, hoor. Het predikaat 'noiseless' of 'silent' in computermarketing betekent blijkbaar zoveel als 'niet hoorbaar als je muziek aan het luisteren bent'.
Ik heb ze allebei gehad, op mijn 6600GT, de VF700Cu koelt zeker beter, dan de Artcic Silencer, dat hij de lucht uit de kast blaast valt ook wel allemaal mee. De meesten goede kasten hebben een goede outtake, zelf op low noise stand haalde hij mooie temps en onhoorbaar, zelfde niveau als de Silencer, zodra ik hem op 12 volt zetten hoorde je hem wel, maar dan kon ik ook hoger overlocken .
De Silencer wat ik nu op mijn X850XT heb, sluit niet helemaal aan, stof kan er dus makkelijk binnenkomen en zo ook mijn fan naar de klote helpen.

Citaat:
M@rco schreef op 03-01-2006 @ 12:58 :
Maar los daarvan, ik zou voor een Arctic Silencer gaan omdat die de warmte uit je kast blaast. Zo'n VF700 maakt het alleen maar warmer in je kast.
Zie hier boven, dat valt dus ook allemaal wel mee. Als je geen outtake of intake hebt dat vraagt natuurlijk om problemen.

Maja niks erger is dan het lawaai van een stock X850XT koeler, omg die maakt een takkeherrie.

Citaat:
nare man schreef op 03-01-2006 @ 12:44 :
Hangt ervanaf hoeveel waarde je hecht aan stilte. Ben je zoals ik iemand die zijn computer gewoon niet wil horen en voor wie stilte ook echt stilte is, dan ontkom je er niet aan je CPU- en GPU-fans te undervolten en de fan in je voeding te undervolten of te modden. Het is niet mogelijk een topprestatie-PC te hebben die ook heel stil is; bepaalde top-videokaarten verstoken gewoon zoveel vermogen dat je ze bijna niet koel kunt houden met weinig airflow.
Een pc met topprestatie's en stil kan bijna niet op lucht. De hardware produceert zo een hitte kan je nooit passief koelen en of door onder volte van je fans. Als ik dat zou doen mijn X850XT dan stijgt de temp al snel naar 70ºC en dan gaat ie piepen .
Maar welke cpu je ook hebt met een Big Tyhpoon is hij zowel goed koel te houden en stil, nadeel is dat hij duur is €40 en groot. Maar dat is dus wel de beste koeler.

Als GPU koeling zijn dus verschillende meningen, eigenlijk kan je niet mis kiezen zowel de VF700 als de Arctic Silencer zijn goed, dus fout gaan kan je niet, vroeger was dat anders met de Zalman HP-D shizzle, die was dus echt bagger.

@TS ga gewoon eens een beetje zoeken wat andere mensen hebben, wat voor temps ze hebben, er staat misschien wel een review van de 6800GS met VF700 of Artcic Silencer.

Citaat:
was ik vergeten er bij te zetten Core is nu max stressed @ 513/1197 54graden. Voorheen met standaard koeler 67 graden @ 500/1150. Ik gebruik btw wel arctic silver 5 koelpasta inplaats van die smek zalman zooi
Iemand van GoT met zijn Zalman VF700.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 03-01-2006 om 13:05.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 13:29
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Land_of_spirits schreef op 02-01-2006 @ 23:32 :
300 euro aan beetje goede pci grafische kaart
100 euro aan moederbord
100 aan proccesor

klaar
Welke CPU had je in gedachten dan voor 100,-
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 13:01
Psychologie Medicatie....
Verwijderd
51 16-07-2009 00:41
Algemene schoolzaken Enquête wiskunde
Chris-Verhoeckx
23 08-04-2008 09:29
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Israël-Palestina Topic [I]
Evito
500 28-06-2003 20:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Partijprogramma Fortuyn
Unexplained
192 06-05-2002 21:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.