Oud 23-06-2003, 22:16
)Vampje(
Schadelijk? Ik bedoel niet geestelijk, maar puur lichamelijk.
Ik wil niet het risico lopen compleet naar de klote te gaan na één keertje een beetje proberen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2003, 22:22
Fantôme
*wendy gaat kijken of ze daar wat over kan vinden*
Oud 23-06-2003, 22:25
Fantôme
ik heb een stuk over cocaine gevonden hier.
onderaan staat (maar het is toch wel psychisch) dat het psychische stoornissen kan versterken. lekker avereges met je antidepressivia.
over lichamelijke aandoeningen kan ik verder niks vinden. alleen dus dat het het geestelijke erg versterkt.
Oud 23-06-2003, 22:47
mind
wat voor anti-depressiva praten we hier over...
Oud 24-06-2003, 02:28
Verwijderd
De emotionele hangover lijkt me erg genoeg om het niet te doen als je al aande antidepressiva bent. Lichamelijk lijkt het me niet veel schadelijker dan alleen coke of alleen anti-depressiva...mja ik ben geen kenner...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 09:38
)Vampje(
Citaat:
Mind_Movie schreef op 23-06-2003 @ 22:47:
wat voor anti-depressiva praten we hier over...
Sarotex Retard.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:41
MissCzechMeOut
Ik zou het niet doen, ik slik ze zelf ook, en ik doe het gewoon niet, ik rook alleen mn jointje, verder niks.
Oud 24-06-2003, 14:19
mind
ik heb hier de erowid vault van je medicijn maar daar staat eigenlijk niet zoveel op. http://www.erowid.org/pharms/amitrip...iptyline.shtml
jouw medicijn valt onder tca's.

hier een stukje erover van fairnymph:

TCAs/Tricyclics
Mechanism of Action

TCAs work by blocking the reuptake pumps of various NTs; most TCAs affect primarily the reuptake of serotonin and norepinephrine. By reducing the reuptake of these NTs, TCAs increase the levels of NTs in the synapse. Thus, TCAs are thought to increase the levels of 5-HT/NE/DA in the brain. The main difference in action between TCAs and SSRIs is that that only SSRIs selectively act on serotonin reuptake.
It is possible to become dependent on TCAs – thus is you stop taking TCAs suddenly, you will suffer withdrawal symptoms.
Common Side Effects
Sedation/fatigue, tremor, insomnia, blurred vision, constipation, urinary hesitancy, confusion, orthostatic hypotension, conduction defects, arrhythmias, aggravation of psychosis, seizures, weight gain, sexual dysfunction (inability to orgasm and decreased libido).
Metabolism
TCAs are rapidly absorbed and metabolized. CYP2C19 is the most important enzyme involved in the metabolism of TCAs, but the enzymes CYP 1A2, 3A4, 2C9 and CYP 2D6 are also involved.
Recreational Drug Interactions
Alcohol, Benzos (Xanax, Valium, Klonopin etc), Opiates (Heroin, Codeine, Vicoden, Oxy etc), Barbituates, Ketamine: Because TCAs have strong sedative effects, combining TCAs with central nervous system (CNS) depressants like the drugs listed above can potentiate (make stronger) the effects of those drugs. I.e., if you are taking a TCA, you will be MORE SENSITIVE to these drugs, and you won’t need to take as much to get fucked up. Therefore, please dose carefully; you will probably need a lower dose than a normal person. Otherwise, these drugs are fairly safe to combine with a TCA.
DXM (Dextremethorphan, Robotussin): This can be a very DANGEROUS combination! Do not take DXM and TCAs together! Combining DXM with a TCA can lead to too much serotonin in your brain, which can cause the potentially FATAL serotonin syndrome.
MDMA/Ecstasy (includes MDA, MDEA etc): TCAs will reduce the effects of taking MDMA – i.e. you won’t roll very hard, if at all. Some people do roll on TCAs however, and find that TCAs do not inhibit the effects of MDMA as much as the SSRIs do. Still, you will find that rolling on TCAs is not NEARLY as fun as rolling without being on a TCA. It is not fatally dangerous to take MDMA while one TCA, but as MDMA increases the risk of cardiovascular complications, and TCAs already have some negative effects on the cardiovascular system, it could be unsafe to combine these drugs. I have not heard of a case of cardiovascular problems resulting from MDMA and TCA, but it is still a possibility that you should be aware of. Consider the combination of MDMA and a TCA very carefully – you’ll find that it’s probably not worth it.
Amphetamines (Methamphetamine, Adderall, Dexedrine), Ritalin (methylphenidate), Cocaine: As with MDMA above, many people find that while they are on a TCA, they do not experience the full effects of these stimulants. However, you WILL still be able to get fairly high from these drugs; the impact of the TCA on your high will not be that great. The only danger here is the same as the danger above with MDMA – possible cardiovascular complications. If you combine stimulants and a TCA, watch your dosage and pay attention to your any cardiovascular effects that seem unusual or disturbing.
Hallucinogens (LSD/Acid, psilocybin/Shrooms, Tryptamines – 2-ct-2,DPT, DMT etc, Salvia): TCAs can make the effects of hallucinogens stronger, therefore you should be careful about how much you take of a drug – you probably won’t need as much to get high. Also, because hallucinogens have a number of cardiovascular effects, the same warning that applies to MDMA and stimulants applies here as well. Though fundamentally a safe combination, be careful and use moderation. Start with a LOW dose.
NOTE: Do not take ‘ayahuasca’ while on TCAs. This is a very dangerous combination.

je kan dus wel coke gebruiken maar je zal waarschijnlijk dus niet het volle effect voelen. Je moet alleen een beetje je hart in de gaten houden...
Oud 26-06-2003, 11:41
Sweet-Suzy
Als je al aan de anti-depressiva zit lijkt het me niet echt verstandig als je aan de coke gaat. Maar goed, moet je zelf weten natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:06
Verwijderd
Als je het éénmalig doet zal het met de lichamelijke (blijvende) effecten wel een beetje meevallen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:15
Sweet-Suzy
Ja maar je weet nooit natuurlijk. Strax gaat het fout. Er zijn zat mensen die het voor 1 keer hebben uitgeprobeerd. Toch is het denk ik niet altijd bij die ene keer gebleven.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:32
mind
Citaat:
nare man schreef op 26-06-2003 @ 12:06:
Als je het éénmalig doet zal het met de lichamelijke (blijvende) effecten wel een beetje meevallen.
als je het eenmalig doet, heb je in therorie geen schade aan je lichaam,een avondje coke is gezonder voor je dan een avondje zuipen.
Oud 26-06-2003, 12:48
Verwijderd
Het voordeel is dat coke niet erg verslavend is, in ieder geval veel minder dan heroïne. Coke is ook meer een 'rich man's drug': rijke galeriehouders en kunstenaars leggen vaak even een lijntje op de stortbak van het toilet voordat ze een presentatie van hun nieuwste werk houden.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:53
mind
droom maar lekker verder...
coke is wel duur maar niet echt een rich man's drug....
en coke niet erg verslavend? ik heb heel wat mensen eraan onderdoor zien gaan onder het mom van het is maar coke...
Oud 26-06-2003, 17:35
Verwijderd
Coke is cker wel verslavend. Cker doordaat het een korte rush geeft ga je het steeds vaker en meer doen.
En het staat wel bekend als een rich man's drug ja. Cker in de jaren 80, veel yuppen en zakenmannen gebruikte het.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 21:40
coopergirl
><knip><tekst><tekst><

......Geldt dit verhaal ook voor het anti-depressivum Seroxat?
Deze staat echter niet in 't rijtje op die site....

...Joyce
Oud 04-07-2003, 01:24
mind
nee dat is een ssri.

Laatst gewijzigd op 04-07-2003 om 01:35.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 13:22
Lora
Citaat:
nare man schreef op 26-06-2003 @ 12:48:
Het voordeel is dat coke niet erg verslavend is, in ieder geval veel minder dan heroïne. Coke is ook meer een 'rich man's drug': rijke galeriehouders en kunstenaars leggen vaak even een lijntje op de stortbak van het toilet voordat ze een presentatie van hun nieuwste werk houden.
Wel degelijk geestelijk verslavend en misschien zou ik nog liever kiezen voor een lichamelijke verslaving dan een geestelijke. Met een of twee weekjes heb je als het ware alle gif uit je lijf, maar de gewoonte afleren, de gedachten aan drugs uit je hoofd krijgen duurt veeeeel langer en is 10 keer zo moeilijk.

Kunstenaars zijn of lijken al waus en als ze dan ook nog eens onder de sneeuw zitten maken ze HELEMAAL in hun opinie heldere en zeer diepzinnige analyses van hun werk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten