Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2011, 16:41
DamienDB
DamienDB is offline
om te beginnen , dit is geen herhalingsbericht , en ik moet wel iets kwijt waarmee ik al jaren zit :
Ik Moest het middelbaar beginnen met latyn , (ik wou eerlyk liever technische doen) na 2 jaar latyn ben ik in economie beland , een grove fout want ik ben moeten blyven zitten , ik doe nu myn jaar over en er veranderd niet echt zo veel qua resultaten iets wat ik thuis niet durf te zeggen omdat ik myn ouders niet teleur wil stellen . ik heb al wat gegoogled en er met vrienden over gesproken en ik denk het volgende : 1: door te blyven zitten heb ik een (mogelijk) motivatie en leerprobleem opgelopen (eerlyk Economie intereseert me geen moer + blyven zitten in economie) , 2: ASO is gwn myn ding niet (ik studeer wel , maar de resultaten zyn er gwn niet) waardoor myn zin soms zwaar zakt 3 : myn ouders hebben de lat gwn te hoog gelegd en verwachten wat te veel van me . wat moet ik nu doen ? (de examens zullen wel lukken , maar met als enige reden dat ik ben blyven zitten en me nog veel vragen vn vorig jaar herinner)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2011, 19:42
Kesa
Kesa is offline
Laat ik voorop stellen dat ik zelf niet in kan zien dat je een leerprobleem oploopt als je blijft zitten. Dat terzijde .

Als het niveau te hoog voor je gegrepen is, kun je beter een stapje terug doen door naar een lager niveau af te dalen. Het heeft geen zin om de lat voor jezelf onnodig te hoog te leggen als je toch al weet dat het niveau je niet gaat lukken en je er zelf niets aan vindt. Als je liever de technische richting doet in plaats van de economische richting, moet je dat vooral doen. Het heeft geen zin om een diploma op hoog niveau te hebben als je weet dat je er helemaal niets aan vindt en er geen motivatie voor heeft. Doe een stapje terug en ga naar de technische klassen. Iemand die hier in Nederland liever met zijn handjes en met hout bezig is dan met het hoofd en de boeken, moet ook geen gymnasium doen.

Hoe je dat met je ouders oplost; leg het ze rustig voor. Als dat niet lukt, ga naar je mentor ( /contactpersoon ) en leg het als eerst die persoon voor. Zeg dat je gewoon geen motivatie hebt, liever de technische richting in wilt en dat je je ouders niet overgehaald krijgt. Een beetje mentor zal dan samen met jouw wel met je ouders willen praten en hen overtuigen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 20:24
DamienDB
DamienDB is offline
Ok , Dit heeft me al geholpen , Bedankt Kesa
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 20:28
Kesa
Kesa is offline
Alsjeblieft!

Ik vind het zelf belangrijk dat ik kan doen waar mijn interesses liggen. Dat ik naar de universiteit wil en Duits ga studeren, kies ik zelf voor en vinden mijn ouders goed. Probeer datgene te doen waarmee je denkt in het leven ergens te komen en ga niet het hoogste niveau doen omdat je ouders het willen, maar omdat jij het zelf wil en er zelf iets mee wil streven te bereiken. Wil jij niet dat hoogste niveau hebben, maar zie je jezelf in de techniek, kies dan vooral die richting.

Wat ik ermee probeer te zeggen; doe vooral wat jij zelf denkt dat goed voor je is en waar je bij jezelf kansen in het leven ziet liggen . Veel succes ermee in ieder geval .
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 20:56
piraat013
piraat013 is offline
Citaat:
om te beginnen , dit is geen herhalingsbericht , en ik moet wel iets kwijt waarmee ik al jaren zit :
Ik Moest het middelbaar beginnen met latyn , (ik wou eerlyk liever technische doen) na 2 jaar latyn ben ik in economie beland , een grove fout want ik ben moeten blyven zitten , ik doe nu myn jaar over en er veranderd niet echt zo veel qua resultaten iets wat ik thuis niet durf te zeggen omdat ik myn ouders niet teleur wil stellen . ik heb al wat gegoogled en er met vrienden over gesproken en ik denk het volgende : 1: door te blyven zitten heb ik een (mogelijk) motivatie en leerprobleem opgelopen (eerlyk Economie intereseert me geen moer + blyven zitten in economie) , 2: ASO is gwn myn ding niet (ik studeer wel , maar de resultaten zyn er gwn niet) waardoor myn zin soms zwaar zakt 3 : myn ouders hebben de lat gwn te hoog gelegd en verwachten wat te veel van me . wat moet ik nu doen ? (de examens zullen wel lukken , maar met als enige reden dat ik ben blyven zitten en me nog veel vragen vn vorig jaar herinner)
Doe wat aan je taal (spelling) man .
Met citaat reageren
Oud 31-05-2011, 07:02
Verwijderd
Ik ben het helemaal eens met Kesa. Kan je hier niet met je ouders over gaan praten? En ga desnoods met iemand anders praten van school, of van je familie. Als je gewoon rustig uitlegt waarom je die keuze wil maken dan kan je erover praten en dan kom je er waarschijnlijk wel uit. Ik vind ook dat je de lat niet te hoog moet leggen, maar alleen af moet stromen als het echt niet anders kan. Niet omdat je niet meer wil, maar dat is niet het geval bij jou.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 15:31
nivosco
nivosco is offline
ik moet van mijn ouders gymnasium doen
om dat mijn ouders het ook gedaan hebt
mijn broertje zit er ook op en ik moet nu ook doen
mijn cito was 550
dus ik moet het kunnen
Met citaat reageren
Oud 02-06-2012, 09:37
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Citaat:
ik moet van mijn ouders gymnasium doen
om dat mijn ouders het ook gedaan hebt
mijn broertje zit er ook op en ik moet nu ook doen
mijn cito was 550
dus ik moet het kunnen
Een jaar na de laatste post reageren? O.o waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Andere school
AnoniemG
3 06-07-2016 19:34
Liefde & Relatie Marokkaanse vriendin en haar ouders..
Searchingstuff
14 10-01-2014 22:49
Verhalen & Gedichten Naamloos verhaal: Fictie, drama
jjohan
1 12-12-2009 20:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Psychologie Samenvatting
Sweet_Hadar
3 14-01-2004 17:22
Psychologie Niet meer naar school willen, voel me gevangen en depressief
Lil'Girl
3 04-11-2003 14:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.